ליטיום רוכשת את קלאוט, עונש ידני קולקטיבי, עד 4 תמונות בכל ציוץ ועוד... | AskPavel
קידום אתרים » חדשות קידום אתרים ושיווק באינטרנט » ליטיום רוכשת את קלאוט, עונש ידני קולקטיבי, עד 4 תמונות בכל ציוץ ועוד…

ליטיום רוכשת את קלאוט, עונש ידני קולקטיבי, עד 4 תמונות בכל ציוץ ועוד…

עדכונים שבועיים על פרסום ושיווק באינטרנטבכל סופ"ש נביא כאן את רשימת הפוסטים המעניינים ביותר שמצאנו בבלוגספירה המקומית והעולמית בנושא קידום אתרים, שיווק באינטרנט ומדיה חברתית. כך תוכלו להיחשף למידע מעניין נוסף שאנחנו לא מספיקים לסקר כאן במהלך השבוע. הרשם לעדכון וקבל מייל שבועי עם כל הסיפורים והחדשות.

Lithium רוכשת את Klout

לפוסט המקורי בבלוג של Lithium

חברת Lithium המאחדת בין לקוחות ובין מותגים באופן חברתי הודיעה ביום חמישי על רכישתה של Klout בסכום של כ-200 מליון דולר. החברה המתמחה בניתוח מידע בהיקפים גדולים (Big Data) על רשתות ופרופילים חברתיים ומאפשרת לכל אחד לראות את הציון החברתי שלו. לדברי ליתיום, רכישה זו תעזור לחדש את האמון של הצרכנים במותגים באופן שלא היה אפשרי קודם לכן, בין היתר באמצעות המספר הבלתי נתפס כמעט של 600 מיליון משתמשים בשני השירותים יחדיו. הפוסט עצמו לא חושף הרבה מעבר לכך, אבל מידע נוסף צפוי להיחשף בכנס LiNC 2014 שיערך באמצע מאי בסאן פרנסיסקו.

כמו כן, בהודעת מייל נפרדת אותה שלח מייסד ומנכ"ל Klout, Joe Frenandez, הוא הדגיש כי המטרה של Klout  לאפשר לכל אדם לקבל מידע אודות ההשפעה החברתית שלו ולמצוא תוכן נהדר לשתף, לא השתנתה.

איך פוסט אחד גרם לענישה אתר שלם

לפוסט המקור ב- Search Engine Land

כשגוגל החלו להרחיב את ההסברים אודות עונשים ידניים, הם הדגישו מספר פעמים שהודעה ובעקבותיה ענישה בגין קישורים לא טבעיים יכולה להיות ברמת האתר כולו או בעמודים בודדים, אבל עכשיו מסתבר שגם אם יש לכם עמוד אחד שצוות הספאם של גוגל לא אוהב, אתם עלולים להסתכן בכך שכל האתר ייענש.

מי שחווה זאת על בשרו הוא Doc Sheldon  בעל האתר DocSheldon.com המספק שירותי תכנים לחברות SEO ואיש SEO ותיק בעצמו. כאשר שלדון צייץ אל מאט קאטס וניסה להבין למה האתר שלו נענש, הוא קיבל תשובה בצורת שאלה – מה הקשר בין "טכניקות העבודה הטובות ביותר ברשתות חברתיות בקרב קהילות היספאניות" ובין בלוג על קופירייטינג של קידום אתרים?

עכשיו כבר היה ברור יותר לשלדון שקאטס מתייחס אל העמוד הזה: http://docsheldon.com/practices-hispanic-social-networking/

אמנם על פניו אין ספק שיש בחתימה של הכותב קישור עם "מילת מפתח עשירה", אבל לא מעט אנשים בקהילת הקידום העולמית (ובשרשור באתר Inbound.org בפרט) התרעמו דווקא על כך שקאטס הרשה לעצמו לקבוע במה מותר לאתר לעסוק ומה אסור לו לעסוק… זאת בלי קשר לעניין הבעייתי עצמו של פוסט אחד עם קישור אחד בעייתי (השני הוא קישור לפרופיל החברתי של הכותב) שורר ענישה של אתר שלם.

אגב, סוף טוב, הכול טוב: העונש הוסר אחרי חמישה ימים בלבד, מה שמראה שכנראה הלחץ עשה את שלו, למרות שסביר להניח שזהו בהחלט לא המקרה היחיד, אלא פשוט אחד המקרים הבודדים שזכה לחשיפה נרחבת כל כך.

קישור יוצא

האם הריכוך של פנדה התרחש השבוע?

לפוסט המקורי ב- Search Engine Roundtable

משתמשים רבים בשרשור של WebmastersWorld, כמו גם מדדים כגון MOZcast מראים על תזוזה רבה בעמודי התוצאות של גוגל בתחילת השבוע שעבר ונשאלת השאלה האם זהו הריכוך השני של פנדה שהובטח לנו בכנס SXSW . חלק מהמשתמשים מדווחים דווקא על שינויים לרעה כשנראה שאתרים באיכות נמוכה עוקפים אתרים עם תכנים איכותיים יותר.

האם ראיתם שינויים אצלכם? אנחנו ראינו שינוי לפחות באתר אחד שספג פגיעה בעדכון הריכוך הראשון של פנדה ביולי שעבר וכעת נראה שאכן התאושש (כשלא מדובר בפגיעה ידנית). מצד שני, ברי שוורץ עצמו מספק הסבר אלטרנטיבי שלפיו הרבה בעלי אתרים שנענשו ידנית שלחו בקשה לגוגל להסרת העונש, מה שיכול להסביר גם כן את השינויים.

שינוי בדירוגים

צרות מבית: תיתכן תביעה ייצוגית של ישראלי כנגד וויז

לפוסט המקורי בכלכליסט

השבוע הוגשה לבית המשפט המחוזי בתל אביב בקשה לתביעה ייצוגית המוערכת ב-64 מיליון ש"ח כנגד חברת וויז, ארבעת מייסדיה וגוגל ישראל בטענה כי Waze וגוגל למעשה גנבו קניין רוחני מן הנהגים. מי שבקיא בהיסטוריה של Waze, בוודאי זוכר כי הפרויקט המקורי ישב תחת הכתובת freemap.co.il והוגדר כפרויקט קוד פתוח. לטענת התובע, רועי גורודיש, הקמת הפרויקט הנ"ל לא הייתה מתאפשרת ללא קהילת המשתמשים שבנו את מאגר הנתונים הראשוני שלו. יתרה מכך, Waze הפרה את ההבטחה שהתוכנה, המפות בהן היא משתמשת ומאגר הנתונים שלה יהיה פתוחים לשימוש, כולל קוד המקור ומכרה אותה תמורת כסף לחברת גוגל.

כצפוי, חלק מהמגיבים (טוקבקים) בעמוד סוברים כי מדובר בתביעה קנטרנית וחסרת ביסוס מכיוון שבסופו של דבר Waze הייתה ונשארה שירות חינמי. אחרים מתווכחים על עצם השאלה האם הגרסה הנוכחית של Waze אכן עושה שימוש בקוד המקורי של freemap, או שאולי הקוד ההוא כבר עבר אינספור גלגולים והפך למשהו נפרד לחלוטין. ההחלטה בכל אופן, תישאר בידיו של בית המשפט.

האם 140 תווים הם שווי ערך לארבע תמונות?

לפוסט המקורי ב – AdAge

שינוי שהוכרז על ידי טוויטר השבוע ומטיל בספק את המשך הגדרתה של הרשת כ – "מיקרו בלוגינג" מאפשר למשתמשים להעלות עד ארבע תמונות נלוות לכל ציוץ ולתייג בכל תמונה שכזו עד עשרה משתמשים (בדומה לפייסבוק). זאת לאחר שרק בחודש אוקטובר האחרון הפכה טוויטר את התמונות לחלק בלתי נפרד מכל ציוץ כאשר החליפה את הקישור לתמונה בגרסה מוקטנת של התמונה עצמה.

כצפוי, הראשונים שעושים שימוש בתכונה החדשה הם מותגים שהעדכון כבר הגיע אליהם, וכך נראה ציוץ לדוגמה של ג'נרל מוטורס:

הציוצים החדשים בטוויטר

אודות איתי ברנר

איתי ברנר
העורך הראשי של מדור החדשות באתר AskPavel בו מדי שבוע מתפרסמות הידיעות האחרונות מעולם השיווק באינטרנט. עורך וכותב תוכן עצמאי, בין היתר הקים את Web Wiz המספקת פתרונות כתיבת תכנים וניהול תוכן.

עשוי לעניין אותך גם...

חדשות קידום אתרים

שיפורים חשובים בכלי גוגל, אמזון נלחמת בזייפנים ומה המשתמשים חושבים על צ'טבוטים

הנה התשובה הרשמית של גוגל בנוגע להשפעת ה-CTR על דירוג אתרים בעקבות מסמך של גוגל ...

16 תגובות

  1. א. הענישה בשל קישור שיוצא מ"בלוג אורח" לאתר שיש למחבר הבלוג, או למי ששכר אותו לכתוב את הבלוג, אינטרסי מסחרי כלפיו (למשל אתר של לקוח) היא בדיוק מה שהזהרתי מפניו בתגובה לחדשות שהצגת לפני שבוע. העובדה שהעונש בוטל במקרה המסויים של Don Sheldon איננה מחייבת את גוגל לנהוג באותו אופן סלחני כלפי מי שמפזר "פוסטים של אורחים" בכל מקום אפשרי, ואת זה הראת לנו בחדשות מלפני שבועיים.

    ב. חדשות ראויות לציון, בשוק קידום האתרים המקומי, הן הקפיצות המרשימות במיקומים למי ששואל את הביטוי [קידום אתרים] ב- Internet Explorer 8 (אלא אם באמת רק אני רואה אותם). קראו עוד ב-https://www.askpavel.co.il/qa/13532.

  2. אחרי שקראתי את הפוסט המקורי הבנתי שמרחב התמרון מול גוגל הולך ומצטמצם. נכון שיצאו אזהרות בנוגע לקישורים היוצאים מבלוג אורח בפרט וקישורים בכלל אבל במקרה הזה לדעתי גוגל הגזימו בתגובה, להעניש אתר שלם בגלל פוסט אורח אחד מרגיש קיצוני מדי.
    בכלל, בכל נושא הקישורים צריך להזהר יתר על המידה ולשמור על Guide lines המאוד ברורים של גוגל, האמת שגם אני בדיוק העלתי פוסט בנושא הבוקר 🙂

  3. איתי, לא מצאתי בדף שהצגת, וגם לא בדף מ-Sep 23, 2013 המקושר ממנו שום התייחסות, ובטח לא הסבר, מדוע סדר (!) הצגת תוצאות החיפוש אמור להיות שונה לחלק מהמשתמשים ב- IE8 (אני מניח שלא רק אני רואה את מה שדיווחתי, אם כי איש עוד לא דיווח שהוא רואה ב-IE8 את מה שאני רואה).

    גם ההשערה של טל פריהר, בבלוג שלו, שאני רואה סדר תוצאות חיפוש ישן איננה נכונה כי adactive מעולם לא היה בעבר הרחוק בדף תוצאות החיפוש הראשון ובטח שלא במקום הראשון.

  4. אני פותח ב-IE8 את גוגל ישראל, שואל [קידום אתרים] (ללא הסוגריים המרובעות) וצופה בעשרת תוצאות החיפוש העליונות. יכול להיות משהו יותר "טיפש" מזה?

    • איתי ברנר

      גם אם אתה לא מחובר לחשבון שלך, אבל כבר הקשת את השאילתא הזו בעבר, כל תוצאה שלחצת עליה יכולה להשפיע על התוצאות… לכן אני מציע שתבדוק גם עם תוכנה לבדיקת מיקומים שמציגה תוצאות שלא מתבססות על הלחיצות שלך…

  5. המיקומים שאני רואה ב-IE8 השתנו:
    afteru נפל למקום 32
    k.co.il נפל למקום 50
    xrumer שעלה קודם ממקום 43 למקום 3 עלה עכשיו למקום 2.

    ב-Chrome המיקומים הם כמו שכולכם ודאי רואים אותם. במענה להצעה שלך אני רוצה לציין שלחצתי רק פעם אחת על k.co.il ועל afteru בתוך דף תוצאות החיפוש שהוצג לי ב-IE8 וכאשר שאלתי שם מאז את אותו ביטוי חיפוש כמה פעמים ביום לא לחצתי יותר על התוצאות. עם טל פריהר מ-xrumer ניהלתי התכתבות עניפה בשבוע האחרון, אבל תמיד הגעתי ישר לדף הפנימי של הפוסט האחרון שלו מקישור בתוך מייל שקיבלתי שהתווספה שם תגובה, ולא מתוך דף תוצאות החיפוש של גוגל.

    העובדה שאני ממשיך לראות את xrumer בצמרת (מקום 2) מעידה להבנתי שאני ממשיך להיות חלק ממדגם שמוצג לו סדר הצגת תוצאות חלופי. אזכירכם שלפני כמה שבועות הערכתי בתגובה לפוסט אורח פה שגוגל משתמש בשיטה הזו כדי ללמוד מהעדפות הגולשים שבמדגם מה היא שיטת הדירוג העדיפה בעיניהם, ועל פי זה הם מחליטים האם להשאיר בינתיים את שיטת הדירוג הישנה שגורמת לרבים פה להאמין ש"קישורי ספאם עדיין עובדים". לא עברו שבועיים ומאט קאטס סיפר בסרטון קצרצר שגוגל בחנו שיטת דירוג ללא התחשבות בקישורים בדיוק בשיטה כזו.

    • איתי ברנר

      לפעמיים גוגל בוחנים תוצאות בלייב ומודדים את ה – CTR כדי לבחון שינויי אלגוריתם, זה מה שקאטס אמר בוידאו האחרון שלו. מה שעדיין לא מסתדר לי הוא שאתה מתאר תופעה שנמשכת כבר כמה ימים…

      לגבי שיטות דירוג, אני בספק אם גוגל מחליפים את כל שיטת הדירוג שלהם, השינויי הוא תמיד הדרגתי. יכול להיות שגם מה שראית כאן פשוט משפיע יותר על שאילתות מסוימות…

  6. התופעה של הופעת אתרים חדשים בצמרת תוצאות החיפוש, וההסתלקות של מרביתם משם כעבור מספר שבועות, ידועה מזה 10 שנים לפחות והיא הוסברה בזמנו ב"מתן צ'אנס" לאתרים חדשים למשוך תעבורת מבקרים גדולה יחסית כדי למדוד את תגובת אוכלוסיית משתמשי גוגל אליהם בהשוואה לתוצאות החיפוש המתחרות.

    ההסבר הזה לא התקבל על דעתי כבר אז והצעתי במקומו הסבר שעל פיו גוגל מעניק לקישורים הנכנסים לתוצאת חיפוש חדשה ערך "נדיב" במיוחד שעובר חישוב מחדש בתוך 2-3 שבועות, לאחר שהוא מחשב את השפעת כל רשת האינטרנט על אותו אתר, חישוב שבדרך כלל מפחית מאד את ערך הקישורים, את ציון הרלוונטיות המשוקלל לאותו ביטוי חיפוש, ואת המיקום בסדר הצגת תוצאות החיפוש (ראה את מאמרו של ברנקו ריכטמן על בסיס ההסבר שהצעתי: http://www.seo-scientist.com/unconventional-link-attributes.html).

    הנימוק העיקרי בזכות ההסבר שהצעתי היה שציבור משתמשי גוגל נחשף רק למיקום תוצאת החיפוש ולתוכן ה-snippet לפני שהוא מחליט לאיזו תוצאת חיפוש להיכנס ועל איזו לדלג, ולכן ה-CTR לא מציג את התגובה של משתמשי גוגל לתוכן תוצאת החיפוש. נוסף על כך, לא היתה לנו כל סיבה לחשוב, לפני 10 שנים, שגוגל כבר מתחשב בתגובת המבקרים לתוכן תוצאת החיפוש. הנהלת גוגל הודיעה שהיא אוספת, אוגרת, מנתחת ומיישמת מידע אודות התנהגות הגולשים רק כ-7 שנים מאוחר יותר, לאחר שהיא פיתחה את השיטות והכלים הדרושים לכך (תשכחו משיעור הנטישה וזמן השהיה כמדד אובייקטיבי לרמת שביעות הרצון).

    את המקרה שתיארתי, פה אודות השינויים הדרמטיים במיקומי שלושה אתרים למדגם קטן שצופה בתוצאות החיפוש לביטוי הנתון ב-IE8 (או אפילו לחלק קטן מהם), לא ניתן להסביר באותו האופן כי מדובר בדפי הבית של שלושה אתרים ותיקים מאד, שרק אחד מהם שינה לאחרונה את תוכנו לחלוטין.

    בעניין החלפת שיטת הדירוג: אני כותב פה מזה כשנתיים שגוגל מחליפים את שיטת הדירוג בהדרגה (!), משום שניתוח הפרסומים שלהם מעניק סבירות גבוהה להערכה שההחלפה חלה בכל פעם על תוצאות החיפוש לקבוצה קטנה של ביטויי חיפוש (גם בכל הרצה של "פנדה" הם מודיעים למשל שהיא תחול על משהו כמו 1.8% מביטויי החיפוש). אני שמח לראות שההערכה שלי שכנעה גם אותך.

    • איתי ברנר

      עד כמה שאני מבין, גוגל בוחנים את ה – CTR של ביטויי חיפוש נבחרים לפני ואחרי השינוי בהתאם למה שהגולשים לוחצים עליו ובהתאם לדירוג האתרים עצמם על ידי מעריכים אנושיים. כמו שקאטס אומר בעצמו וגם אתה אומר, לפעמיים יש מצב פרדוקסלי שבו אנשים לוחצים על טקסט פרסומי יותר שהוא בעצם ספאם שלא מעיד שום דבר על איכות האתר עצמו…

      בכל אופן, ה – CTR כשלעצמו לא משפיע על סדר ההופעה של האתרים, והשינוי בסדר ההופעה מקורו בהבדל בין האלגוריתם "הרגיל" ובין האלגוריתם שעליו מתבצעת הבדיקה.

      https://www.youtube.com/watch?v=muZuX9OaMLo&list=UUWf2ZlNsCGDS89VBF_awNvA

      בקשר ל – IE8 , זו יריה באפלה, אבל אם זה באמת צעד מכוון, ייתכן שגוגל רוצים לבדוק את התגובה של גולשים פחות מנוסים מבחינה טכנית שלא שידרגו את מערכת ההפעלה שלהם…

      • א. יש לי ספק אם גוגל בודקים את ה-CTR מדף תוצאות החיפוש אל כל אחת (!) מתוצאות החיפוש שבדף שלו, למעט במקרים (ביטויי חיפוש) שבהם הם רוצים להשוות בין ה-Title וה-Description שחיבר מקדם האתרים לבין אלה שהמערכת של גוגל חיברה אוטומטית במקומם. האם CTR יותר גבוה לכל (!) עשרת תוצאות החיפוש יחד לביטוי נתון מראה שמשתמשי גוגל יותר מרוצים או יותר מאוכזבים ממה שמוצג להם בדף תוצאות החיפוש?

        ב. האם מי שגולשים ב-IE פחות מנוסים מבחינה טכנית ממי שגולשים ב-Chrome? (http://en.wikipedia.org/wiki/Usage_share_of_web_browsers)

        ג. xrumer ממשיך להופיע במקום השלישי לביטוי [קידום אתרים] ב-IE8, בעוד ש-k.co.il ו-afteru חזרו פחות או יותר למקומותיהם הקודמים. זה מעיד להערכתי שאני ממשיך לקבל תוצאות חיפוש ממרכז נתונים של גוגל שמתעדכן באופן שוטף, ולא ממרכז נתונים שמציג נתונים ישנים.

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

תודה רבה על השיתוף ! לייק קטן לעמוד שלנו, ותשארו בעניינים על כל מה שחדש כאן :

שתפו את הפוסט עם חברים