חדשות שיווק באינטרנט וקידום אתרים מהרשת (28.4.12)

איתי ברנר

עדכונים שבועיים על פרסום ושיווק באינטרנטבכל סופ”ש נביא כאן את רשימת הפוסטים המעניינים ביותר שמצאנו בבלוגספירה המקומית והעולמית בנושא קידום אתרים, שיווק באינטרנט ומדיה חברתית. כך תוכלו להיחשף למידע מעניין נוסף שאנחנו לא מספיקים לסקר כאן במהלך השבוע. יש להירשם בנפרד לעדכוני החדשות השבועיים שלנו כי ה-RSS של הבלוג לא כולל אותם – הרשם לעדכון החדשות השבועי >>

שבוע עמוס למדי עבר על כוחותינו ונראה שאין כמעט אחד שהעדכון החדש של גוגל לא נגע אליו בצורה כזו או אחרת. גם הבלוגספירה העולמית סוערת למדי והאתרים הגדולים בתחום העלו לא מעט פוסטים העוסקים בעדכון החדש שזכה לשם רשמי – “עדכון פינגווין”.

המפסידים והמנצחים (Search Metrics)

הרשימה הראשונית הזו התייחסה במקור לעדכון פנדה 3.5 שחל ב- 19 לאפריל וזו גם הרשימה שהופצה לאתרים אחרים. עם זאת, לאחר עדכון פינגווין מה- 25 , היא התעדכנה לכלול גם אתרים שהפסידו או הרוויחו מהעדכון הזה…

מרפרוף מהיר על הרשימה, אפשר לראות דווקא  פגיעה באתרים עם תוכן משוכפל או לפחות לא מאוד מקורי כמו למשל songlyrics.com או great-quotes.com. האחרון איבד לא פחות מ – 90% מנפח התעבורה שלו! גם אתרים בתחום המלונאות נפגעו חזק, למשל , hotelplanner.com.

המרוויחים נאלצו להסתפק בעליות פחות חדות של 30-40 אחוזים, ברשימה הזו ניתן לראות הרבה מאוד אתרי חדשות כללים ואתרי חדשות נישתיים יותר. לדוגמה, newyorker.com או observer.com. יש גם כמה אתרי תוכן גולשים כמו slideshare.net, אתר שמאפשר להעלות מצגות ולהציגן און ליין ואתר  epinions.comשהוא אתר ביקורות גולשים.

חשוב לזכור שמדובר רק בתוצאות ראשוניות ויכול להיות שהפגיעה באתרי תוכן משוכפל נובעת בכלל מעדכון פנדה החדש, אך אין ספק שבתקופה הקרובה לא מומלץ להסתמך יותר מדי על אתרי אגרגטורים ובטח שלא על אתרים ששואבים מידע בצורה אוטומטית מאתרים אחרים.

האם התוצאות בגוגל השתפרו או נעשו גרועות יותר (Search Engine Land)

הכתב הראשי והמייסד של SEL, דני סילברמן, ניסה למדוד את האפקטיביות של העדכון החדש והגיע לכמה מסקנות לא מעודדות במיוחד : למרות ההתמקדות של העדכון החדש באתרי ספאם, היו לא מעט אתרי ספאם מובהקים שהצליחו להתברג במקומות טובים בזירות שנחשבות בעצמן למצע נוח מאוד לספאמרים.

לדוגמה:

  • בביטוי Make Money Online הופיע במקום הראשון אתר ללא תוכן כמעט (למרות שכעת מופיע שם בלוג מעודכן יחסית)
  • בביטוי הזנב הארוך how many pills does it take to overdose, מופיעים גם כמה אתרים חסרי תוכן לצד אתרי שאלות ותשובות לגיטימיים
  • בביטוי Payday Loans מופיע אתר עם דירוגי גולשים מוגזמים למדי (698 הצבעות וציון ממוצע של 9.9/10…).
  • מקדם אתרים שעוקב אחרי הביטוי Treadmill Reviews (סיקורי הליכוני כושר) מדווח שהתוצאות הפכו להיות גרועות במיוחד, עם המון אתרי אפלייטיס ואתרי סקירה לא מעודכנים על מודלים ישנים.
  • בביטוי Autism Resources (משאבי מידע על אוטיזים), מופיע אתר מאוד לא עדכני בראש התוצאות, כזה שכנראה התעדכן בפעם הראשונה לפי 4-5 שנים.

אם אני באופן אישי צריך להסיק מסקנה זהירה, יכול מאוד להיות שהעדכון החדש של גוגל אמנם פגע בלא מעט אתרי ספאם, אבל העלה במקומם אתרים שאף אחד לא נגע בהם במשך שנים. אתרים אלו אמנם לא מציגים כל כך הרבה ספאם, אבל גם לא בדיוק עונים על הצורך של הגולש הממוצע בידע עדכני.

סוליבן בעצמו מסכם כי – “היעד של גוגל לשפר את הרלוונטיות מבלי לתת פרס לספאמרים לא הושג בעדכון הזה, יש יותר מדי תופעות משונות שגורמות לי לחשוד כי נראה עדכון נוסף לאלגוריתם בקרוב מאוד”. בינתיים הוא לא הצליח לקבל תגובה רשמית מגוגל לאחר פרסום המסקנות הללו.

השקת גוגל דרייב (ניוזגיק)

שירות אחסון הענן החדש של גוגל שנועד להתחרות בשירותים כמו Dropbox ו – Skydrive מציע לא פחות מ – 5 ג’יגה בייט חינם, ועד 1TB  (1000 ג’יגה) תמורת כ – 50$ לחודש. לעומת המתחרות, מדובר בחבילה נאה למדי וגוגל מציעה תוכנת סנכרון למחשב ואפלקיציה ייעודית לאנדרואיד (אבל לא לאנדרואיד).

מעבר לאחסון עצמו, גוגל מאפשרת לחפש בתוך הענן הוירטואלי ואף לזהות טקסטים מתוך מסמכים סרוקים באמצעות OCR. לגבי הצגת קבצים בתוך הדפדפן, התמיכה הראשונית של גוגל מספקת תמיכה בלא פחות מ – 30 פורמטים שונים עם אפשרות הרחבה על ידי מפתחים עצמאיים.

פייסבוק מציעה אנטי וירוס (כמעט) בחינם (HWzone)

פייסבוק העלתה עמוד ייעודי חדש המאפשר לגולשים להוריד תוכנות אנטי וירוס שונות לתקופת התנסות ארוכה במיוחד של חצי שנה. ההסכם של פייסבוק נועד בין היתר לחסום הפניות בעייתיות מתוך דפים בפייסבוק באמצעות בנייה של רשימת אתרים שחורה. בפייסבוק מקווים כנראה שהעדכון החדש ישים סוף לתופעת הקישורים והעמודים הזדוניים בתוך הרשת החברתית. אגב,  בתמורה להורדה, הגולש צריך לעשות לייק לעמוד החברה הרלוונטי ואז קישור ההורדה הופך לפעיל.

המקרה המוזר של מיטת הכלב בשעת לילה (Grindstone SEO)

פוסט ישן יחסית, אך עדיין רלוונטי מאוד (תודה לאורי זילברשטיין על הקישור). לפני כמה שבועות הסתבר שהאתר של SEOmoz זכה ל- “הפצצת גוגל” אישית שדירגה אותו במקום הראשון על המונח Snuggie Dog Bed. ראנד פישקין מ- SEOmoz סבר בזמנו שמדובר ביצירת קישורים מסיבית עם הביטוי הזה ישירות לאתר, אבל אם להאמין לפוסט הזה, האמת מעט שונה : האתר שקיבל את הפצצת הקישורים הוא בכלל אתר פרטי שלאחר מכן בוצעה עליו הפניית 301 פשוטה אל SEOmoz. מדובר בהבדל קטן , אבל משמעותי, וזאת מכיוון שקל הרבה יותר לדרג אתר חדש על ביטוי כזה מאשר להתחיל לשכנע את גוגל שאתר שאין לו שום קשר לביטוי צריך להיות במקום הראשון עבורו.

הפוסט מכיל הרבה מאוד “ירידות” על המותג של SEOmoz, אבל כנראה מבהיר לכולנו שיש הרבה מאוד שיטות ספאם או ספאם למחצה שעדיין עובדות , גם אם מנסים לשכנע אותנו שמדובר בשיטות שעבר זמנן. הפוסט הזה לא זכה לתגובה מרנד עצמו, אבל מעורר לא מעט ויכוחים בקרב המגיבים שמעניין לקרוא , חלקם משעשעים למדי :-).

יש לציין גם שהפוסט נכתב לפני עדכון פינגווין, ולכן נראה שאין קשר בין השניים, אם כי כרגע הפוסט הזה עצמו מופיע לפני האתר של SEOmoz על הביטוי.

תגיות רלוונטיות: חדשות SEO
שתפו:
נכתב על ידי
עורך וכותב תוכן עצמאי, בין היתר הקים את Web Wiz המספקת פתרונות כתיבת תכנים וניהול תוכן.
0 0 הצבעות
קלות השימוש
0 0 הצבעות
פיצ'רים ופונקציונליות
0 0 הצבעות
תמיכה טכנית
0 0 הצבעות
תמורה לכסף
הרשמו
הודע על
guest

14 תגובות
הישן ביותר
החדש ביותר בעלת הכי הרבה הצבעות
פידבקים מוטבעים
צפייה בכל התגובות
עומר לייבנזון
75
מדיה חברתית
עומר לייבנזון
95
מסחר אלקטרוני
עומר לייבנזון
37
פרסום באינטרנט
עומר לייבנזון
81
מדיה חברתית
עומר לייבנזון
66
פרסום באינטרנט
יורם ליכטנשטיין
105018
תוכן וקופירייטינג
דוד כהן
99474
מדיה חברתית
בן אורן
87772
קידום אתרים
דנה רוזן
82461
ניהול קהילה
נשארים מעודכנים בכל מה שחדש בדיגיטל

מעל 15,000 אנשי שיווק ובעלי עסקים נשארים מעודכנים בכל מה שחדש בשיווק דיגיטלי מאז 2007

14
0
נשמח לשמוע את דעתך, נודה לתגובהx
שיווק דיגיטלי שמביא תוצאות.
לוגו דייסון

189%

יחס המרה למודעות

לוגו איסתא

424%

הכנסות מהאתר

לוגו קפה עלית

139%

מבקרים חדשים באתר

לוגו נקסט

258%

רכישות אורגניות

לוגו קפה עלית
139%

מבקרים חדשים

לוגו דייסון
189%

יחס המרה למודעות

לוגו איסתא
424%

הכנסות מהאתר

שיווק דיגיטלי שמביא תוצאות.