מסנג’ר לעסקים בפייסבוק, פרטים על אלגוריתם המובייל של גוגל, ריקוד גוגל האחרון ועוד…

איתי ברנר
חדשות קידום אתרים

[box type=”note”]אז מה היה לנו השבוע? בכל סופ”ש נביא כאן את רשימת הפוסטים המעניינים ביותר שמצאנו בבלוגספירה המקומית והעולמית בנושא קידום אתרים, שיווק באינטרנט ומדיה חברתית. כך תוכלו להיחשף למידע מעניין נוסף שאנחנו לא מספיקים לסקר כאן במהלך השבוע. [/box]

ג’ון מולר: התזוזות בתוצאות בשבוע האחרון הן תנודות רגילות

לפוסט המקורי ב-Searchengine Roundtable

מי שחווה שינויים גדולים בתוצאות בשבוע האחרון (החל מהעשרים בחודש) ואפילו בדירוגים בכלי מנהלי האתרים יכול להירגע : לא מדובר באלגוריתם מסוג חדש או עונש : לפי ג’ון מולר, מדובר בתנודתיות רגילה שיכולה לקרות כאשר מעדכנים את מאגרי המידע או אלגוריתמים קיימים בגוגל. עם זאת, הצוות של גוגל בהחלט מסתכל באתרים שמדווחים על השינויים מכיוון שחשוב להם להיות עם היד על הדופק ולהרגיע את בעלי האתרים.

אריק שמידט בין המשקיעים בסטארטאפ הישראלי Keywee

לכתבה המקורית באתר דה מרקר

Keywee הוא סטארטאפ ישראלי אשר פיתח טכנולוגיה הסורקת את התוכן באתרי אינטרנט ומתאימה אותו לקהלי יעד ופלטפורמות תוכן שונות. משקיעים נוספים מלבד Innovation Endeavors של אריק שמידט ודרור ברמן הם Marker LLC (עם משרדים בישראל וניו-יורק) ו-UpWest Labs (תוכנית האצה לסטארטפים ישראלים).

סך הכול גייסה החברה יותר מ-10 מיליון דולר בשני סבבים שונים.

על הנייר, הטכנולוגיה של Keywee מזכירה מאוד את זו של Outbrain או טאבולה, אך לפי יניב מקובר (מנכ”ל החברה), האלגוריתם המיוחד שפותח בחברה שם דגש על פלטפורמות המבוססות על פידים או אפליקציות פופולאריות, כאשר מעט אנשים יחסית טורחים לקרוא את התוכן המקורי באתרים עצמם. החוכמה היא להגיע לא רק אל הפלטפורמה הנכונה, אלא גם ליצור פילוח מדויק מאוד בין קהלי היעד השונים (לדוגמה, צעירים תל אביבים שאוהבים מסעדה מסוימת). האלגוריתם עצמו מתחשב כמובן גם במטרות והיעדים של יצרני התוכן ואף מספק הצעות לשיפור.

גם לאחר גיוס ההון, Keywee צפויה להישאר חברה קטנה יחסית עם פחות מ-20 עובדים בכל סניף פעילות (בעוד צוות הדאטא והפיתוח יישב בישראל, צוות המכירות והשיווק יימצא בניו-יורק).

מה עוד ידוע על אלגוריתם ה – Mobile Friendly של גוגל?

לפוסט המקורי ב- Search Engine Land

נראה שאלגוריתם הדירוג של גוגל לאתרים ניידים מדיר שינה מעיניהם של לא מעט בעלי ומקדמי אתרים, במיוחד כשתאריך ה-21 באפריל הולך ומתקרב וידוע כבר שהאלגוריתם מסובך יותר מפנדה או פינגווין (מה שאומר שבהחלט ייתכן שתהיה לו השפעה גדולה יחסית).

למרבה המזל, ב-Hangout של גוגל בגוגל פלוס, ענו על כמה שאלות אשר סיפקו מידע חדש אודות האלגוריתם :

  • למרות תאריך היעד, האלגוריתם כנראה יכנס לאפקט מלא רק אחרי כמה ימים או אפילו שבוע, חשוב לזכור שמדובר בעדכון גלובאלי לכל הגרסאות של גוגל
  • כל אתר יכול להיות ידידותי לניידים או לא ידידותי לניידים ומבחינת האלגוריתם אין אפור באמצע…אלא רק שחור ולבן
  • אם אתם רוצים לדעת אם האתר שלכם מותאם לניידים, אתם יכולים להשתמש בכלי הזה של גוגל. רצוי גם לבדוק בדפי התוצאות של גוגל מהנייד אם התווית “מותאם לנייד” מופיעה ליד שם האתר.
  • עדכון נוסף מה-Hangout האחרון של גוגל הוא שהאלגוריתם לא ישפיע על אייטמים חדשותיים (Google News) למרות שאין מניעה שבעתיד זה ישתנה…

פייסבוק מכריזה על Messenger לעסקים

לפוסט המקורי ב-Marketing Land

פייסבוק הכריזה בכנס המפתחים השנתי שלה על שירות חדש של מסנג’ר לעסקים בנוסף ליכולת של מפתחים ומשווקים להתחבר אל ה-API שלו. השירות החדש לא מיועד רק לאתרי מסחר, אלא גם למי שרוצה לספק שירות לקוחות באמצעות הודעות או צ’אט. החדשות הפחות משמחות הן שהשירות פתוח כרגע רק לארגונים גדולים (Enterprise) כמו חנויות הביגוד המקוונות Everlance ו-Zulily. העסקים הקטנים והבינוניים יצטרכו בינתיים להמשיך ולספק שירות לקוחות דרך הדפים העסקיים שלהם…

בתור לקוח, המשתמש הפשוט יוכל להתחיל לקבל הודעות מסנג’ר  עשירות יותר במידע כמו למשל תמונות של מוצרים או מפות,וזאת אם הוא יחליט להירשם לעדכונים של עסק מסוים. בכך מקווה פייסבוק לא רק למשוך חברות וארגונים שעד כה השתמשו באתרים כמו טוויטר לתמיכה שלהם, אלא גם להפוך את חווית שירות הלקוחות הטלפוני הלא מאוד נעימה לנחלת העבר.

פייסבוק במגעים לארח תכנים מאתרי חדשות

לכתבה המקורית בניו-יורק טיימס

ידיעה חשובה נוספת שהגיעה קצת לפני כנס המפתחים של פייסבוק, חושפת שהחברה נמצאת במשא ומתן עם גופי חדשות נבחרים במטרה לארח את התוכן החדשותי ישירות בתוך פייסבוק, כך שהגולשים לא יצטרכו יותר לעזוב את הפיד שלהם… (זמן הפתיחה הממוצע של קישור חיצוני בנייד עומד על לא פחות משמונה שניות).

לכאורה אין ליצרניות התוכן אינטרס להסכים לעסקה שכזו, אבל נראה שפייסבוק יכולה להציע להם אפשרויות פרסום טובות יותר לצד התכנים שישולבו בתוך הפיד. זאת בנוסף לפילוח טוב יותר, כך שהידיעות יגיעו אך ורק אל קהל המטרה המתאים. יתרה מזאת, גם אם גוף חדשות מסוים לא מעוניין בעסקה (לדוגמה, אם התכנים שלו הם בתשלום), פייסבוק עדיין מעוניינת שהאתר שלו יעלה מהר יותר וכך יהפוך את חווית השימוש לפחות מתסכלת, אפילו אם מדובר רק בשיפורים קלים.

בעיה אפשרית נוספת עם המודל החדש מתבטאת באיבוד היכולת לעקוב אחרי המשתמשים השונים באמצעות רפרנסים כמו המקור ממנו הגיע הגולש, וכך בעצם יכול להיווצר מצב שפייסבוק (שגם כך אוספת עלינו לא מעט מידע) תדע על הרגלי הגלישה שלנו אפילו יותר מאשר אי פעם…

כרגע בכל אופן, רוב אתרי התוכן לא הגיבו לידיעות על המגעים השונים איתם, למעט הגרדיאן, אשר קרא באופן פומבי ליצרני התוכן השונים לאחד כוחות על מנת לקבל תנאים טובים יותר מפייסבוק.

תגיות רלוונטיות: חדשות SEO
שתפו:
נכתב על ידי
עורך וכותב תוכן עצמאי, בין היתר הקים את Web Wiz המספקת פתרונות כתיבת תכנים וניהול תוכן.
0 0 הצבעות
קלות השימוש
0 0 הצבעות
פיצ'רים ופונקציונליות
0 0 הצבעות
תמיכה טכנית
0 0 הצבעות
תמורה לכסף
הרשמו
הודע על
guest

0 תגובות
פידבקים מוטבעים
צפייה בכל התגובות
עומר לייבנזון
58
מדיה חברתית
עומר לייבנזון
38
מדיה חברתית
עומר לייבנזון
120
קידום אתרים
יורם ליכטנשטיין
104779
תוכן וקופירייטינג
שי משען
100223
פרסום באינטרנט
דוד כהן
99124
מדיה חברתית
דנה רוזן
82407
ניהול קהילה
נשארים מעודכנים בכל מה שחדש בדיגיטל

מעל 15,000 אנשי שיווק ובעלי עסקים נשארים מעודכנים בכל מה שחדש בשיווק דיגיטלי מאז 2007

0
נשמח לשמוע את דעתך, נודה לתגובהx
שיווק דיגיטלי שמביא תוצאות.
לוגו דייסון

189%

יחס המרה למודעות

לוגו איסתא

424%

הכנסות מהאתר

לוגו קפה עלית

139%

מבקרים חדשים באתר

לוגו נקסט

258%

רכישות אורגניות

לוגו קפה עלית
139%

מבקרים חדשים

לוגו דייסון
189%

יחס המרה למודעות

לוגו איסתא
424%

הכנסות מהאתר

שיווק דיגיטלי שמביא תוצאות.