חדשות שיווק באינטרנט וקידום אתרים מהבלוגספירה (27.5.11) | AskPavel
קידום אתרים » חדשות קידום אתרים ושיווק באינטרנט » חדשות שיווק באינטרנט וקידום אתרים מהבלוגספירה (27.5.11)

חדשות שיווק באינטרנט וקידום אתרים מהבלוגספירה (27.5.11)

עדכונים שבועיים על פרסום ושיווק באינטרנט

בכל סופ"ש נביא כאן את רשימת הפוסטים המעניינים ביותר שמצאנו בבלוגספירה המקומית והעולמית בנושא קידום אתרים, שיווק באינטרנט ומדיה חברתית. כך תוכלו להיחשף למידע מעניין נוסף שאנחנו לא מספיקים לסקר במהלך השבוע. הרשם לעדכונים וקבל את החדשות ישירות למייל

  • הארנק של גוגל (Search Engine Land) – גוגל הכריזה אתמול על שירות תשלומים סלולרי חדש הפועל על מערכת ההפעלה אנדרואיד של החברה. בשלב הראשון יעבוד הארנק עם כרטיסי אשראי של מסוימים של מאסטר קארד וכרטיסים משולמים מראש של גוגל עצמה (בהם יהיה ניתן להטעין כסף מכל כרטיסי אשראי). שרות נלווה לארנק הוא שרות Google Offers שיציע מבצעים ודילים יומיים , בהתחלה בסן פרנינסקו וניו-יורק. כרגע יש לגוגל שרות דומה במסגרת Google Latitude ולא מן הנמנע שבעתיד יאוחדו שניהם למוצר אחד על מנת שלא ליצור בלבול בקרב הצרכנים. את המבצעים ניתן להוריד למכשיר ולהשתמש בהם אופליין על מנת שלא להישאר מחובר לרשת כל הזמן ולשלם את התעריפים הגבוהים של חברות הסלולר לחיבור רשת סלולרי.
    בשלב הראשון השרות יהיה מוגבל לטלפון הנקסוס S בלבד, מודל האנדרואיד החדש של גוגל עצמה, אך בעתיד אמור לעבוד על כל הטלפונים המתבססים על אנדרואיד ואולי גם טלפונים אחרים בעלי שבב NFC קבוע או נצמד (NFC Sticker).
    גוגל שחררה מספר קטעים פרסומיים ואפילו את מסיבת העיתונאים כולה ליוטיוב, אבל הקטע שמדגים בצורה הכי טובה את המוצר החדש הוא כנראה זה 🙂



  • גוגל קורלייט – כמו גוגל טרנדס רק הפוך (The Official Google Blog) – גוגל טרנדס ו – Insights for Search קיימים כבר כמה שנים טובות ומאפשרים לנו לעקוב אחרי הטרנדיות של מונחי חיפוש מסוימים. העניין הוא שאנחנו צריכים קודם כל לדעת מהם מונחי החיפוש המדויקים או מונחים קרובים אליהם. Google Correlate מנסה לפתור את הבעיה הזו באמצעות גישה הפוכה: אנחנו מספקים מידע לגבי פעילות חיפוש מסוימת על פני ציר הזמן, וקורלייט יכול לדעת אילו מונחים מתאימים לפעילות החיפוש הזו. ניתן להעלות קובץ מידע בפורמט CSV (רשימת תאריכים ורמת חיפוש מנורמלת) או אפילו לצייר גרף באמצעות העכבר! למעשה, מדובר בגוגל טרנדס, רק הפוך.
    ניתן גם לחפש מידע על אירועים או מונחים מסוימים  באמצעות חיפוש מילולי, אך כרגע אפשרות זו פועלת טוב פחות. עמוד ההסבר מציג דוגמאות שיודעות לקשר בין "Hunting Season" (עונת הציד) ל – "טיפוס על עץ" או אפילו בין "ירידה במשקל" ל – "חתונה בחוץ" , אבל כאשר מחפשים למשל את החיסול של בן לאדן, לא מתקבלות תוצאות כלל. כמוצר של Google Labs הוא נמצא כרגע בבטא, אך מעניין יהיה לראות האם בעתיד הוא יוכל לעבוד טוב יותר עם אירועים אקטואליים אמיתיים. (למעשה ניתן גם לחפש לפי רמת פעילות חיפוש במרחב, אך אופציה זו רלוונטית רק למדינות שונות בארה"ב.)

google correlate

  • יוטיוב מנסה למצוא חלופה לפרי-רול (NY Times) למרות הפוטנציאל העצם של פרסום בתוך קטעי וידאו, יוטיוב הודתה בעבר שפרסומות המוקרנות לפני הסרטון בדרך כלל לא משיגות את מטרתן ומטרידות את הגולשים. למרות זאת, ניסוי חדש של יוטיוב המציג פרסומת רק בצפייה הראשונה באתר בכל יום ונקרא First Watch אמור להוכיח את עצמו כאפקטיבי יותר. ביוטיוב אומרים שמדובר בצעד משלים לפרסום בדף הבית שעובד לדבריהם בצורה מצוינת ואפילו "מתחיל להיגמר". First Watch יוכל למלא את שטח הפרסום כאשר הגולש צופה בוידאו ישירות מקישור שקיבל מחבר במייל או נכנס לערוץ של משתמש מסוים ישירות מהמועדפים.
  • מסע הקניות של מיקרוסופט (Bill Hartzer) – מיקרוסופט רכשה שמונה דומיינים הכוללים את הביטוי "SEO":
    – searchengineoptimizationforbing.info
    – searchengineoptimizationforbing.org
    – searchengineoptimizationforbing.net
    – seoforbing.info
    – bingsearchengineoptimization.info
    – bingsearchengineoptimization.info
    – bingsearchengineoptimization.org
    – bingseo.info
    כאשר נכנסים לדומיינים, מקבלים את שם הדומיין בתוך תיבת החיפוש של בינג… בעבר אמרו במיקרוסופט שהם רוצים להציע לחברים ברשת השותפים שלהם גם שירותי SEO וכרגע ניתן למצוא בספריית אנשי המקצוע המומלצים גם קטגוריה של SEO/SEM, אבל יכול להיות גם שמדובר פשוט בניסיון למנוע ממקדמי אתרים לתפוס טרמפ על הפופולאריות העולה של בינג. כמו כן, דומיינים זהים בסיומת קום לא רשומים תחת מיקרוסופט.
  • Conduit  ו – Wibiya מתאחדות סופית (Newsgeek) – השבוע הודיעו שתי החברות על האיחוד ביניהן לאחר חרושת של שמועות וספקולציות. מדובר במקרה נדיר בו חברה ישראלית עם פעילות ענפה בין לאומית רוכשת חברת סטארטאפ ישראלית קטנה יחסית (למרות שמרבית המרכזים של קונדואיט עדיין נמצאים בישראל). לפי ההערכות,  מדובר על סכום של 45 מיליון דולר.
    למרות ששתי החברות עוסקות בהרחבות לדפדפנים, הרי שהמוצרים המרכזיים שלהן די שונים: Conduit מתמחה בסרגל כלים קלאסיים היושבים בראש הדפדפן ואילו Wibiya מציגה סרגל כלים המופיע באתר אינטרנט כשכבה נוספת ומאפשר לבעלי האתר לתקשר טוב יותר עם הגולשים שלהם באמצעות הצגת מבזקים, עדכוני פייסבוק, טוויטר וכו'. הגולשים עצמם יכולים לשלוח חזרה המלצה על כל עמוד שהם נמצאים בו ובעל האתר לא צריך להטמיע ווג'טים בתוך קוד האתר עצמו.
    רונן שילה, מנכ"ל קונדויאט אמר "אנו מצפים להעצים את הפתרונות של וויביה ואת הפופולאריות המרשימה שלה על ידי שילובה עם העוצמה שברשת ספקי התוכן והמשתמשים של קונדואיט", מה שאולי יכול לרמוז על כך שהתכונות של ווביה ישולבו בתוך סרגלי הכלים של קונדואיט או באפליקציות הסלולר שלה.

נתקלתם בעוד ידיעות מעניינות בתחום השיווק באינטרנט או בבלוגים ואתרים שאנחנו לא מכירים? אתם מוזמנים לעדכן אותנו כדי שנוסיף אותן לעדכונים השבועיים.

אודות איתי ברנר

איתי ברנר
העורך הראשי של מדור החדשות באתר AskPavel בו מדי שבוע מתפרסמות הידיעות האחרונות מעולם השיווק באינטרנט. עורך וכותב תוכן עצמאי, בין היתר הקים את Web Wiz המספקת פתרונות כתיבת תכנים וניהול תוכן.

עשוי לעניין אותך גם...

חדשות קידום אתרים

פייסבוק תסתיר לייקים, פרסום בלי קוקיז פחות יעיל ומג'סטיק משתדרג

גם פייסבוק שוקלת להסתיר לייקים בדיוק כפי שהוחלט לפצוח בניסוי הסתרת לייקים באינסטגרם, כעת החברה ...

2 תגובות

  1. פבל ישראלסקי

    תודה על העדכונים איתי!
    הכלי של גוגל מגניב, רק חבל שכמו תמיד הוא מנתח נתונים רק מארה"ב 🙂

  2. באמת כלי מדליק במיוחד ומעניין אם בשלב מתקדם יהיה גם בעברית …

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

תודה רבה על השיתוף ! לייק קטן לעמוד שלנו, ותשארו בעניינים על כל מה שחדש כאן :

שתפו את הפוסט עם חברים