חדשות קידום אתרים ושיווק באינטרנט (27.10.12)

איתי ברנר

עדכונים שבועיים על פרסום ושיווק באינטרנטבכל סופ”ש נביא כאן את רשימת הפוסטים המעניינים ביותר שמצאנו בבלוגספירה המקומית והעולמית בנושא קידום אתרים, שיווק באינטרנט ומדיה חברתית. כך תוכלו להיחשף למידע מעניין נוסף שאנחנו לא מספיקים לסקר כאן במהלך השבוע. יש להירשם בנפרד לעדכוני החדשות השבועיים שלנו כי ה-RSS של הבלוג לא כולל אותם – הרשם לעדכון החדשות השבועי >>

גוגל ומיקרוסופט ראש בראש, שוב.

לפוסט המקורי באתר Search Engine Land

השקת חלונות שמונה גרמה למתיחות שבין גוגל למיקרוסופט לעלות שוב אל פני השטח: בעוד גוגל לא מתכננת להשיק אפליקציית חיפוש יעודית למכשירי ה- Surface החדשים, היא דווקא כן יוצאת בקמפיין שנועד ללמד את משתמשי 8 כיצד להחזיר את גוגל להיות מנוע ברירת המחדל של מערכת ההפעלה. למעשה, בעוד גוגל מציעה אפליקציה למשתמשי Windows 8 המלאה, לא ניתן למצוא את האפליקציה עבור חלונות RT, זו שרצה על מכשירים מבוססי ARM. בדיקה של אתר Search Engine Land חושפת כי האפליקציה עצמה אושרה על ידי מיקרוסופט, אבל גוגל החליטה לסמן אותן ככזו שלא תומכת ב- ARM.

כל זה לא הפריע כאמור לגוגל להציג וידאו ובו היא פונה רק למשתמשי Windows 8 “המלאה” ומסבירה להם כיצד להתקין את אפליקציית החיפוש שלה  וכרום במערכת (במסגרת קמפיין Get Your Google Back). סביר להניח שניתן להפוך את גוגל גם לדפדפן ברירת המחדל באקספלורר 10, אבל לגוגל יש כנראה סיבה מספיק טובה לא לחשוף את המתחרה העיקרית שלה בקמפיין כזה, גם אם בצורה זו היא מפספסת חלק ניכר מקהל היעד שלה…

Verisign טוענת שגוגל החלה להשפיע על שוק הדומיינים כבר ב- 2009

לפוסט המקורי באתר Search Engine Land

חברת Verisign, שנחשבת לרשמית גדולה יחסית של דומיינים בסיומת com ו – net, מדווחת על האטה בשוק רישום וחידוש הדומיינים. אמנם מדובר בהאטה של אחוזים בודדים, אבל זה כנראה מספיק מדאיגה את החברה כדי שהיא תפנה אצבע מאשימה כלפי האלגוריתם של גוגל. עדכון הדומיינים שנתן כוח מפוחת לדומיינים המכילים מילות מפתח הוא אמנם חדש יחסית, אבל ב – Verisign טוענים שהשינויים באלגוריתם החלו עוד בשנת 2009, אז גוגל החלה לתת יותר משקל לדומיינים של מותגים על פני אתרי אפלייטיס, מה שבאופן עקיף גרם לכך שאתרים רבים כבר לא יכלו להסתמך רק על שם הדומיין שלהם.

אגב, בבלוגספירת ה- SEO העולמית ישנם לא מעט קולות דומים שטוענים שכל אותם מקדמי ובעלי אתרים שהסתמכו על קניית דומיינים “חזקים”, היו צריכים לראות את השלט על הקיר כבר לפני זמן רב ולהבין שיש גבול עד כמה אפשר לטחון מים. מעבר לכך, מי שעקב אחרי גוגל באדיקות, היה יכול לשים לב שהיא רשמה פטנט לזיהוי “שאילתות מסחריות” כבר ב – 2003 (למרות שהפטנט עצמו אושר רק ב – 2011).

גוגל מציעה פורום תמיכה לאתרים גם מחוץ לגוגל.קום.

הכרזה בפורומים למנהלי אתרים של גוגל, מדברת על פתיחת קטגוריה חדשה המיועדת לבעלי אתרים שאינם מכוונים את עצמם לגוגל.קום או לבעלי אתרים שפועלים ביותר מאתר אחד של גוגל. הפורום עצמו כבר פועל, אך נראה שבנתיים, המשתמשים מתבקשים לכתוב בו באנגלית.

כזכור, לגוגל ישראל יש פורומים מלאים בעברית אך ורק למשתמשי Adwords, כאשר לפי מיטב זכרוננו, עד לפני כמה שנים היה גם פורום Adsene בעברית שנסגר.

אמאזון מפוצצת את בועת אתרי הקופונים

לדיווח המקורי באתר כלכליסט

האם ניתן להכריז על אתרי הקופונים רשמית כבועה? אמאזון הכריזה על ההשקעה באתר הקופונים השני בגודלו בעולם, LivingSocial, כהפסד. גם אם ההכרזה של מנכ”ל האתר על כך שלאתר עצמו היו הרבה השקעות ובפועל המאזן של חיובי, אין ספק שמדובר בהכרזה לא מעודדת לכל מי שנמצא בשוק הזה.

מעניין לציין שגם גרופון עצמה לא מלקקת דבש, והחל מחודש פברואר הפסידה לא פחות מ- 80% מנתח השוק שלה. אם מוסיפים לזאת את השתיקה היחסית של פייסבוק אודות הצלחת או אי הצלחת מערכת הקופונים שלה (“הצעות / Offers), ניתן כבר להבין שלכל הפחות, אתרי הקופונים כבר עברו את השיא שלהם.

אגב, גם בארץ אתרי הקופונים השונים כבר לא זוכים לסיקור אוהד כפי שהיה בעבר, וכיום הם מוזכרים בעיקר בהקשר של קופונים ביזאריים למדי כמו קופונים לעריכת צוואה אצלי עורכי דין, או קופונים ללימודי תואר ראשון בלימודי ארץ ישראל וירושליים …  (בשני המקרים, לשכת עורכי הדין והמועצה להשכלה גבוהה הביעו שאט נפש מהפרסומים).

האם הפרסומות בפייסבוק מטעות את המשתמשים?

לכתבה המקורית באתר Marketing Charts

אם גם אתם לחצתם בטעות על פרסומת בפייסבוק עוד לפני שהבנתם שמדובר בפרסומת, כנראה שאתם לא לבד: בסקר שנערך בחודש אוקטובר על ידי סוכנות strene agee, מצא שלא פחות חצי מהמשתמשים בפייסבוק הודו כי לעיתים הם לוחצים על הפרסומות בטעות, כאשר רובם עושים זאת באפלקיציה של פייסבוק לניידים.

בחודש בו פייסבוק מפתיעה את המשקיעים ומכריזה על רווחים גבוהים מהצפוי ש

84% מהם מקורם בפרסומות , אי אפשר להתעלם מהתחושה הלא נוחה שעדיין לא קיימים כמעט “סיפורי הצלחה” של קמפיינים בפייסבוק בתשלום. האם ייתכן שלמרות הכול מדובר בבועה, כנראה שנצטרך לחכות עוד מספר רבעונים כדי לדעת את התשובה…

קליקים לא מכוונים על פרסומות בפייסבוק

תגיות רלוונטיות: חדשות SEO
שתפו:
נכתב על ידי
עורך וכותב תוכן עצמאי, בין היתר הקים את Web Wiz המספקת פתרונות כתיבת תכנים וניהול תוכן.
0 0 הצבעות
קלות השימוש
0 0 הצבעות
פיצ'רים ופונקציונליות
0 0 הצבעות
תמיכה טכנית
0 0 הצבעות
תמורה לכסף
הרשמו
הודע על
guest

1 תגובה
הישן ביותר
החדש ביותר בעלת הכי הרבה הצבעות
פידבקים מוטבעים
צפייה בכל התגובות
עומר לייבנזון
75
מדיה חברתית
עומר לייבנזון
95
מסחר אלקטרוני
עומר לייבנזון
37
פרסום באינטרנט
עומר לייבנזון
81
מדיה חברתית
עומר לייבנזון
66
פרסום באינטרנט
יורם ליכטנשטיין
105019
תוכן וקופירייטינג
דוד כהן
99484
מדיה חברתית
בן אורן
87773
קידום אתרים
דנה רוזן
82462
ניהול קהילה
נשארים מעודכנים בכל מה שחדש בדיגיטל

מעל 15,000 אנשי שיווק ובעלי עסקים נשארים מעודכנים בכל מה שחדש בשיווק דיגיטלי מאז 2007

1
0
נשמח לשמוע את דעתך, נודה לתגובהx
שיווק דיגיטלי שמביא תוצאות.
לוגו דייסון

189%

יחס המרה למודעות

לוגו איסתא

424%

הכנסות מהאתר

לוגו קפה עלית

139%

מבקרים חדשים באתר

לוגו נקסט

258%

רכישות אורגניות

לוגו קפה עלית
139%

מבקרים חדשים

לוגו דייסון
189%

יחס המרה למודעות

לוגו איסתא
424%

הכנסות מהאתר

שיווק דיגיטלי שמביא תוצאות.