חדשות קידום אתרים ושיווק באינטרנט (25.8.12) | AskPavel
קידום אתרים » חדשות קידום אתרים ושיווק באינטרנט » חדשות קידום אתרים ושיווק באינטרנט (25.8.12)

חדשות קידום אתרים ושיווק באינטרנט (25.8.12)

עדכונים שבועיים על פרסום ושיווק באינטרנט בכל סופ"ש נביא כאן את רשימת הפוסטים המעניינים ביותר שמצאנו בבלוגספירה המקומית והעולמית בנושא קידום אתרים, שיווק באינטרנט ומדיה חברתית. כך תוכלו להיחשף למידע מעניין נוסף שאנחנו לא מספיקים לסקר כאן במהלך השבוע. יש להירשם בנפרד לעדכוני החדשות השבועיים שלנו כי ה-RSS של הבלוג לא כולל אותם – הרשם לעדכון החדשות השבועי >>

מיקרוסופט מחליפה לוגו (ואיך זה קשור לגוגל?)

מיקרוסופט הציגה אתמול לוגו חדש לאחר שלא שינתה את הלוגו שלה מזה כ – 25 שנים. הלוגו החדש כולל את ארבעת הצבעים המוכרים מהלוגו של חלונות, אך הפעם מדובר בריבועים מיושרים המזכירים את הממשק החדש של חלונות 8 ולפי מיקרוסופט, מייצגים את קשת המוצרים של החברה : חלונות, אופיס וקונסולת האקס בוקס (המשמשת גם כ – TV Box באמריקה ומזרימה תכנים משירותים כדוגמת Hulu). הצבע הצהוב לא מוזכר , אבל סביר להניח שמיקרוסופט משייכת אותו באופן כזה או אחר לקו הטאבלטים שהיא עומדת להציג בחודשים הקרובים.

למרות שהלוגו של חלונות משויך ללא ספק למיקרוסופט כבר מחלונות 3.11, יש כאלו שיקשרו אותו דווקא עם הלוגו של כרום, טוב שיש אנשים שמזכירים לנו מי היה שם קודם.

התראות על ירידה בתנועה בכלי מנהלי האתרים

לפוסט המקורי בבלוג מנהלי האתרים של גוגל

כלי מנהלי האתרים של גוגל החל לשלוח התראות על ירידה חדה בתנועה לעמודים ספציפיים באתר. לפי גוגל, הודעה כזו יכולה אמנם להעיד על בעיות טכניות (או אתר שנפרץ), אבל יכול להיות גם שמדובר בעמוד שהיה פופולארי בעקבות טרנד שחלף. בכל אופן, יש להפעיל את שליחת ההתראות למייל כדי לראות את ההודעות האלו.

התרעה על ירידת טראפיק בוובמסטר טולס

סקר התעשיה השנתי של SEOMoz

לפוסט המקורי של SEOMoz

מעבר לסקר המומחים בו נשאלים מובילי דעה ויזמים מובילים בעולם ה- SEO אודות פקטורים שונים, SEOmoz מפרסמים גם סקר טכני יותר שנערך בקרב חברות שונות בקרב תעשיית השיווק באינטרנט. גם הסקר הזה הוא דו שנתי, ולכן הסקר הבא יופיע רק ב- 2014. הממצאים של הסקר פורסמו לפני מספר ימים, והנה כמה נתונים שנראו לנו מעניינים במיוחד:

  • 0.9% מן המשתתפים בסקר היו מישראל, פחות מאיטליה וברזיל, אבל יותר מהודו או סין (בנפרד).
  • בעוד 92% השיבו כי הם עוסקים בקידום אתרים, רק 72% אמרו שהם בונים קישורים.
  • רק 50% מן המשיבים אמרו שהם יעדיפו ללמוד דרך קורס או סמינר, הרוב המוחלט עדיין מעדיף ללמוד דרך הרשת או מהניסיון.
  • 50% מהמשיבים מעבירים דוחות חודשיים ללקוחות שלהם, ושליש מעבירים דוחות כל שבוע.
  • רוב הנשאלים מוציאים 100$-25,000$ על מיקור חוץ וייעוץ.
  • לעומת זאת, רק 17.5% מוציאים יותר מ- 1000$ בחודש על תוכנות בתשלום.
  • למרות המניה הלא יציבה של פייסבוק, היא ממקמת את עצמה בערוץ השלישי הפופולארי ביותר לפרסום לאחר פרסום ב- PPC ו- Display Ads, התחומים בהם שולטת באופן מסורתי גוגל.
  • 93% משתמשים בגוגל אנליטיקס (חלקם בשילוב עם כלים נוספים).
  • בכל הנוגע לפרסום באמצעות וידאו, פייסבוק עדיין נמצאת הרחק מאחורי יוטיוב ו- Vimeo.
  • באופן לא מפתיע, Webmaster Tools הוא הכלי החינמי הפופולארי ביותר (אם כי Free Monitor for Google הפופולארי במחוזותינו לא היווה כנראה אופציה).
  • שימוש בכלים חברתיים: בקרב אנשי התעשיה, טוויטר אכן פופולארית כמעט כמו פייסבוק (83 מול 88 אחוזים), גוגל פלוס אמנם נמצאת מאוחר, אבל גם אחוז שימוש של 55% בלבד זה מספר יפה.
  • רק 9% עושים שימוש ב- StumbleUpon כפלטפורמה חברתית, אבל 31% עושים בה שימוש להפצת תכנים, האם הפער הזה מעיד על שימוש בשיטת "נגעת נסעת"?!

מותק, העמודים התכווצו!

אם גם אתם שמתם לב לעמודי תוצאות עם פחות מעשר תוצאות, אתם לא לבד: לפי כלי החיזוי של SEOmoz שדוגם עמודי תוצאות כדי למצוא בהם טרנדים, החל מאמצע החודש (ה-15), החלו להופיע יותר ויותר מקרים של עמודי חיפוש עם 7 תוצאות בלבד, עד 20% בזמנים מסוימים. הדיווחים האלו מצטרפים לדיווחים אחרים על עמודים עם תוצאות שכולן מאותו דומיין, במיוחד בעומק התוצאות בעמודים 2 ואילך.

ברוב המקרים שדווחו, האתר הראשון ברשימה הוא אתר שגוגל מחשיב כברנד (מותג), ולכן יש לו SiteLinks מורחבים של עד שישה עמודים פנימיים. במקרים מסוימים, מדובר באתר שהשם שלו זהה לשאילתא, למרות שהמשתמש לא בהכרח חיפש אתר ממותג ,למשל, אתר שנקרא pctools.com שמופיע כאשר מחפשים "Pc Tools".

נקודה לא פחות מפתיעה היא שאם בודקים את הנתונים ההסטוריים, הרי שלאורך כל ארבעת החודשים האחרונים, הייתה ירידה ברורה במגוון הדומיינים המוצגים עבור שאילתות בגוגל. גוגל הודיעה כבר לפני כמה שנים שהיא תתחיל לתת משנה תוקף לאתרים בעלי סמכות, אבל נראה שרק עכשיו אנחנו שמים לב שכדור השלג הזה צובר תאוצה. ירידות חדות נצפו כבר לפני חודש מאי, כך שכנראה אין קשר ישיר לפינגווין..

דומיינים שמוצגים על שאילתה

מקור: SEOMoz

אגב, כפי שאפשר לראות זה קורה גם בעברית…

עמוד תוצאות חיפוש קצר

תוצאות ממומנות – מעכשיו גם בפייסבוק

לפוסט של Marketing Engine Land

אנשי פייסבוק כנראה לא שמעו ש – "אף אחד לא מחפש בפייסבוק" , אחרת קשה להסביר למה הם החליטו למקם פרסומות נוספות דווקא במנוע החיפוש הפנימי של פייסבוק. מעתה מפרסמים יכולים לדחוף עמודים או אפליקציות מסוימות הישר לתוצאות הללו על סמך אפליקציות, מקומות או מותגים נוספים שהגולש אוהב או סביר שיאהב. מן הצד השני של המטבע, לא ניתן לטרגט כרגע מילות מפתח ספציפיות. כמו כן, מודל התשלום הוא על פי צפיות (CPC) ולא לחיצות (PPC).

כמו כן, ובניגוד לגוגל, אין הפרדה פיזית באמת בין התוצאות הממומנות לרגילות, אם משתמש מקליד חיפוש מסוים ולוחץ Enter מתוך אינסטינקט , הוא עלול למצוא את עצמו לוחץ בעצם על הפרסומת… בדוגמה שבתמונה אפשר לראות חיפוש של חברת הקומיקס DC Comics, כאשר התוצאה הראשונה מובילה דווקא אל משחק על פי הקומיקס של "הנוקמים", ולא דווקא לעמוד הרשמי של החברה.

תוצאות חיפוש ממומנות בפייסבוק

מקור: Marketing Engine Land

אודות איתי ברנר

איתי ברנר
העורך הראשי של מדור החדשות באתר AskPavel בו מדי שבוע מתפרסמות הידיעות האחרונות מעולם השיווק באינטרנט. עורך וכותב תוכן עצמאי, בין היתר הקים את Web Wiz המספקת פתרונות כתיבת תכנים וניהול תוכן.

עשוי לעניין אותך גם...

חדשות קידום אתרים

אמזון בישראל, סדרה של שינויים בפייסבוק ומה יש לגוגל להגיד על מיתוסים של SEO

אמאזון נכנסת לישראל, אבל מה זה בעצם אומר? אז כולנו שמענו על הכניסה של אמאזון ...

11 תגובות

  1. שתי הערות:
    1. נפח התעבורה יכול להשתנות באופן דרמטי לשני הכיוונים. אם פרצו לך לאתר, והוא מופיע עכשיו במקום 5 לביטוי החיפוש viagra, במרבית האתרים תורגש דווקא עליה עצומה במספר הכניסות.

    2. הסקר של SEOMOZ כלל רק סעיף אחד מתוך ה-53 שבו המשיבים נתבקשו להעריך מה צופן העתיד למקדמי האתרים. עושה רושם שהמשיבים נוטים במיוחד להביע תקווה שהעתיד יהיה מאד דומה להווה, ואם כבר, שהלקוחות יעבירו תקציב מקידום ממומן לקידום האורגני – למרות הנסיון המצטבר מאז "פנדה" וכל הסימנים המעידים שהעתיד יהיה הפוך מהציפיות הללו.

    כך למשל, בדפי תוצאות חיפוש שבהן כל שבעת או עשרת תוצאות העליונות הן מאותו אתר, לתשעת המתחרים הקודמים אין ברירה אלא להעביר את התקציב מהקידום האורגני לקידום הממומן.

    • איתי ברנר

      אני נאלץ להסכים אתך בקטע הזה… אף אחד לא רוצה למצוא פתאום שהוא צריך לשנות את כל צורת העבודה שלו…

      • מי שמתקשה להסתגל לצורך לשנות את צורת העבודה מדי כמה חודשים, היה צריך להתרחק מעיסוק בקידום אתרים כמו מאש, כי זה מה שגוגל כופה על מקדמי האתרים (אולי מתוך כוונה ליצור אבולוציה על ידי ברירה טבעית?) היה עדיף לאחד כזה ללמוד ולעסוק בפחחות רכב.

        • איתי ברנר

          אני באופן אישי מעדיף לקבל זבנג על הראש מאשר לתת לגוגל לנצח אותי במלחמה פסיכולוגית :-).

          • הזבנג על הראש יבוא בגלל האשליה שהמלחמה של גוגל איננה אלא מלחמה פסיכולוגית, שהמסרים שלה שקריים, ושאפשר פשוט להמנע מלקרוא את מהפליירים שנופלים מהשמיים.

            אשליה מהסוג הזה שירתה יפה מאד את בעלי האתרים שנפגעו על ידי "פנדה" ו"פינגווין" – אבל רק עד לרגע שהם נפגעו. מישהו ראה אתר כזה שהצליח להתאושש?

          • איתי ברנר

            לא אמרתי שהמסרים הם שקריים, אבל המטרה של המלחמה היא בהחלט לרפות את ידיהם של מקדמי האתרים, גם אלו שמסוגלים לחשוב על דרכים יצירתיות להתגבר על שינוי אלגוריתם כזה או אחר…

  2. הסיבה המרכזית להורדת 3 תוצאות מהעמוד הראשון נעוצות בהרחבת קבלת הקליקים במודעות גוגל, טכנית מדובר בשאילתות בעלי נפח חיפוש גבוה עם תחרות גבוהה באדוורדס

    • שי, אתה מתכוון לומר שבשטח שהתפנה מוצגות מודעות אדוורדס?

      • מניתוחים משותפים שביצענו עם קולגות בארה"ב הגענו למסקנה משותפת שהמצב שנוצר מניע למעשה פעילות חזקה יותר על מודעות גוגל, כי סטטיסטית הורדה 30% מכמות התוצאות התחום תחרותי ונשארקת עם 7 אופציות אורגניות מול 13 מודעות רלוונטיות, המצב החדש דוחף אנשים ללחוץ על מודעות בכמות גדולה יותר והעלאת ההכנסות של גוגל בעמודים אלו ביותר מ 24%, מדובר בהכנסה נוספת לגוגל של 8 מילארד דולר בשנה, כרגע אנו רואים ניסיונות בכל מיני מקומות שונים, כמו כן שימו לב שאתר טוב עם תוכן מקורי במספר עמודים שרלוונטי לחיפוש חזר להופיע מספר פעמים באותו עמוד תוצאות… אין אנו יודעים כרגע האם זהו גליטש של פנדה או שינוי אחר או שבאמת הגענו למצב שכל עמוד הינו ייחודי אצל גוגל למרות שהוא מגיע מאותו דומיין….

  3. שי, בניתוח כזה הייתי מוסיף שאלה אודות שיעור הכניסות שהיו בעבר לתוצאות החיפוש 8-10 לאותם ביטויי חיפוש שגוגל העלים אותן עכשיו.

    ריבוי הדפים מאותו אתר מעורר תהיות אחרות – מצד אחד ציוני הרלוונטיות שלהם לביטוי החיפוש הנתון גבוה משל ציוני דפים מאתרים אחרים, אבל מצד שני תוכנם צריך להיות מספיק מגוון ומעניין כדי שיהיה בהם ערך מוסף לגולש בהשוואה לתוכנם של שני הדפים לכל היותר שהוצגו גם קודם.

  4. איתי, למה צריך לדעתך לחפש דרכים יצירתיות כדי להתגבר על שינויי האלגוריתם של גוגל, ולא עדיף במקום זאת פשוט להסתגל לשינויי האלגוריתם של גוגל?

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

תודה רבה על השיתוף ! לייק קטן לעמוד שלנו, ותשארו בעניינים על כל מה שחדש כאן :

שתפו את הפוסט עם חברים