חדשות קידום אתרים ושיווק באינטרנט (25.8.12)

איתי ברנר

עדכונים שבועיים על פרסום ושיווק באינטרנט בכל סופ”ש נביא כאן את רשימת הפוסטים המעניינים ביותר שמצאנו בבלוגספירה המקומית והעולמית בנושא קידום אתרים, שיווק באינטרנט ומדיה חברתית. כך תוכלו להיחשף למידע מעניין נוסף שאנחנו לא מספיקים לסקר כאן במהלך השבוע. יש להירשם בנפרד לעדכוני החדשות השבועיים שלנו כי ה-RSS של הבלוג לא כולל אותם – הרשם לעדכון החדשות השבועי >>

מיקרוסופט מחליפה לוגו (ואיך זה קשור לגוגל?)

מיקרוסופט הציגה אתמול לוגו חדש לאחר שלא שינתה את הלוגו שלה מזה כ – 25 שנים. הלוגו החדש כולל את ארבעת הצבעים המוכרים מהלוגו של חלונות, אך הפעם מדובר בריבועים מיושרים המזכירים את הממשק החדש של חלונות 8 ולפי מיקרוסופט, מייצגים את קשת המוצרים של החברה : חלונות, אופיס וקונסולת האקס בוקס (המשמשת גם כ – TV Box באמריקה ומזרימה תכנים משירותים כדוגמת Hulu). הצבע הצהוב לא מוזכר , אבל סביר להניח שמיקרוסופט משייכת אותו באופן כזה או אחר לקו הטאבלטים שהיא עומדת להציג בחודשים הקרובים.

למרות שהלוגו של חלונות משויך ללא ספק למיקרוסופט כבר מחלונות 3.11, יש כאלו שיקשרו אותו דווקא עם הלוגו של כרום, טוב שיש אנשים שמזכירים לנו מי היה שם קודם.

התראות על ירידה בתנועה בכלי מנהלי האתרים

לפוסט המקורי בבלוג מנהלי האתרים של גוגל

כלי מנהלי האתרים של גוגל החל לשלוח התראות על ירידה חדה בתנועה לעמודים ספציפיים באתר. לפי גוגל, הודעה כזו יכולה אמנם להעיד על בעיות טכניות (או אתר שנפרץ), אבל יכול להיות גם שמדובר בעמוד שהיה פופולארי בעקבות טרנד שחלף. בכל אופן, יש להפעיל את שליחת ההתראות למייל כדי לראות את ההודעות האלו.

התרעה על ירידת טראפיק בוובמסטר טולס

סקר התעשיה השנתי של SEOMoz

לפוסט המקורי של SEOMoz

מעבר לסקר המומחים בו נשאלים מובילי דעה ויזמים מובילים בעולם ה- SEO אודות פקטורים שונים, SEOmoz מפרסמים גם סקר טכני יותר שנערך בקרב חברות שונות בקרב תעשיית השיווק באינטרנט. גם הסקר הזה הוא דו שנתי, ולכן הסקר הבא יופיע רק ב- 2014. הממצאים של הסקר פורסמו לפני מספר ימים, והנה כמה נתונים שנראו לנו מעניינים במיוחד:

  • 0.9% מן המשתתפים בסקר היו מישראל, פחות מאיטליה וברזיל, אבל יותר מהודו או סין (בנפרד).
  • בעוד 92% השיבו כי הם עוסקים בקידום אתרים, רק 72% אמרו שהם בונים קישורים.
  • רק 50% מן המשיבים אמרו שהם יעדיפו ללמוד דרך קורס או סמינר, הרוב המוחלט עדיין מעדיף ללמוד דרך הרשת או מהניסיון.
  • 50% מהמשיבים מעבירים דוחות חודשיים ללקוחות שלהם, ושליש מעבירים דוחות כל שבוע.
  • רוב הנשאלים מוציאים 100$-25,000$ על מיקור חוץ וייעוץ.
  • לעומת זאת, רק 17.5% מוציאים יותר מ- 1000$ בחודש על תוכנות בתשלום.
  • למרות המניה הלא יציבה של פייסבוק, היא ממקמת את עצמה בערוץ השלישי הפופולארי ביותר לפרסום לאחר פרסום ב- PPC ו- Display Ads, התחומים בהם שולטת באופן מסורתי גוגל.
  • 93% משתמשים בגוגל אנליטיקס (חלקם בשילוב עם כלים נוספים).
  • בכל הנוגע לפרסום באמצעות וידאו, פייסבוק עדיין נמצאת הרחק מאחורי יוטיוב ו- Vimeo.
  • באופן לא מפתיע, Webmaster Tools הוא הכלי החינמי הפופולארי ביותר (אם כי Free Monitor for Google הפופולארי במחוזותינו לא היווה כנראה אופציה).
  • שימוש בכלים חברתיים: בקרב אנשי התעשיה, טוויטר אכן פופולארית כמעט כמו פייסבוק (83 מול 88 אחוזים), גוגל פלוס אמנם נמצאת מאוחר, אבל גם אחוז שימוש של 55% בלבד זה מספר יפה.
  • רק 9% עושים שימוש ב- StumbleUpon כפלטפורמה חברתית, אבל 31% עושים בה שימוש להפצת תכנים, האם הפער הזה מעיד על שימוש בשיטת “נגעת נסעת”?!

מותק, העמודים התכווצו!

אם גם אתם שמתם לב לעמודי תוצאות עם פחות מעשר תוצאות, אתם לא לבד: לפי כלי החיזוי של SEOmoz שדוגם עמודי תוצאות כדי למצוא בהם טרנדים, החל מאמצע החודש (ה-15), החלו להופיע יותר ויותר מקרים של עמודי חיפוש עם 7 תוצאות בלבד, עד 20% בזמנים מסוימים. הדיווחים האלו מצטרפים לדיווחים אחרים על עמודים עם תוצאות שכולן מאותו דומיין, במיוחד בעומק התוצאות בעמודים 2 ואילך.

ברוב המקרים שדווחו, האתר הראשון ברשימה הוא אתר שגוגל מחשיב כברנד (מותג), ולכן יש לו SiteLinks מורחבים של עד שישה עמודים פנימיים. במקרים מסוימים, מדובר באתר שהשם שלו זהה לשאילתא, למרות שהמשתמש לא בהכרח חיפש אתר ממותג ,למשל, אתר שנקרא pctools.com שמופיע כאשר מחפשים “Pc Tools”.

נקודה לא פחות מפתיעה היא שאם בודקים את הנתונים ההסטוריים, הרי שלאורך כל ארבעת החודשים האחרונים, הייתה ירידה ברורה במגוון הדומיינים המוצגים עבור שאילתות בגוגל. גוגל הודיעה כבר לפני כמה שנים שהיא תתחיל לתת משנה תוקף לאתרים בעלי סמכות, אבל נראה שרק עכשיו אנחנו שמים לב שכדור השלג הזה צובר תאוצה. ירידות חדות נצפו כבר לפני חודש מאי, כך שכנראה אין קשר ישיר לפינגווין..

דומיינים שמוצגים על שאילתה

מקור: SEOMoz

אגב, כפי שאפשר לראות זה קורה גם בעברית…

עמוד תוצאות חיפוש קצר

תוצאות ממומנות – מעכשיו גם בפייסבוק

לפוסט של Marketing Engine Land

אנשי פייסבוק כנראה לא שמעו ש – “אף אחד לא מחפש בפייסבוק” , אחרת קשה להסביר למה הם החליטו למקם פרסומות נוספות דווקא במנוע החיפוש הפנימי של פייסבוק. מעתה מפרסמים יכולים לדחוף עמודים או אפליקציות מסוימות הישר לתוצאות הללו על סמך אפליקציות, מקומות או מותגים נוספים שהגולש אוהב או סביר שיאהב. מן הצד השני של המטבע, לא ניתן לטרגט כרגע מילות מפתח ספציפיות. כמו כן, מודל התשלום הוא על פי צפיות (CPC) ולא לחיצות (PPC).

כמו כן, ובניגוד לגוגל, אין הפרדה פיזית באמת בין התוצאות הממומנות לרגילות, אם משתמש מקליד חיפוש מסוים ולוחץ Enter מתוך אינסטינקט , הוא עלול למצוא את עצמו לוחץ בעצם על הפרסומת… בדוגמה שבתמונה אפשר לראות חיפוש של חברת הקומיקס DC Comics, כאשר התוצאה הראשונה מובילה דווקא אל משחק על פי הקומיקס של “הנוקמים”, ולא דווקא לעמוד הרשמי של החברה.

תוצאות חיפוש ממומנות בפייסבוק

מקור: Marketing Engine Land

תגיות רלוונטיות: חדשות SEO
שתפו:
נכתב על ידי
עורך וכותב תוכן עצמאי, בין היתר הקים את Web Wiz המספקת פתרונות כתיבת תכנים וניהול תוכן.
0 0 הצבעות
קלות השימוש
0 0 הצבעות
פיצ'רים ופונקציונליות
0 0 הצבעות
תמיכה טכנית
0 0 הצבעות
תמורה לכסף
הרשמו
הודע על
guest

11 תגובות
הישן ביותר
החדש ביותר בעלת הכי הרבה הצבעות
פידבקים מוטבעים
צפייה בכל התגובות
עומר לייבנזון
27
פרסום באינטרנט
עומר לייבנזון
67
מדיה חברתית
עומר לייבנזון
58
פרסום באינטרנט
עומר לייבנזון
93
קידום אתרים
יורם ליכטנשטיין
104983
תוכן וקופירייטינג
דוד כהן
99350
מדיה חברתית
דנה רוזן
82452
ניהול קהילה
נשארים מעודכנים בכל מה שחדש בדיגיטל

מעל 15,000 אנשי שיווק ובעלי עסקים נשארים מעודכנים בכל מה שחדש בשיווק דיגיטלי מאז 2007

11
0
נשמח לשמוע את דעתך, נודה לתגובהx
שיווק דיגיטלי שמביא תוצאות.
לוגו דייסון

189%

יחס המרה למודעות

לוגו איסתא

424%

הכנסות מהאתר

לוגו קפה עלית

139%

מבקרים חדשים באתר

לוגו נקסט

258%

רכישות אורגניות

לוגו קפה עלית
139%

מבקרים חדשים

לוגו דייסון
189%

יחס המרה למודעות

לוגו איסתא
424%

הכנסות מהאתר

שיווק דיגיטלי שמביא תוצאות.