בכל סופ”ש נביא כאן את רשימת הפוסטים המעניינים ביותר שמצאנו בבלוגספירה המקומית והעולמית בנושא קידום אתרים, שיווק באינטרנט ומדיה חברתית. כך תוכלו להיחשף למידע מעניין נוסף שאנחנו לא מספיקים לסקר כאן במהלך השבוע. הרשם לעדכון וקבל מייל שבועי עם כל הסיפורים והחדשות.
עדכון פינגווין 2.0 – מיהם המפסידים הראשיים?
לפוסט המקורי באתר Search Engine Land
כפי שרובכם בוודאי יודעים, עדכון פינגווין 2.0 החל ביום רביעי לפני כיומיים וכבר עתה אתר Search Engine Land החל לבצע “הערכת נזקים” על מנת להבין אילו אתרים ספגו הפעם את הירידות החדות ביותר. מסתבר שהאתרים שנפגעו בצורה הקשה ביותר הם אתרי פורנו, אתרי משחקים, אבל גם אתרים של מותגים גדולים כמו Dish.com (חברה לשידורי טלוויזיה בלווין) ואפילו אתר צבא הישועה (Salvation Army).
להלן הרשימה המלאה של האתרים שהפסידו הכי הרבה “נראות” בתוצאות החיפוש והקטגוריות אליהן הם משתייכים בהתאם למדידה של חברת SearchMetrics. כמובן שלא ניתן לבחון את כל מילות המפתח במסגרת המדידות האלו, אבל הן נחשבות למדויקות למדי. עורך המחקר מוסיף שלדעתו האתרים שהיו להם קישורים בלי הרבה נפח או קישורים ממקורות לא מהימנים, נפגעו בצורה הגדולה ביותר. כמו כן, ההשפעה במדינות כמו גרמניה הייתה גדולה יותר (מה שכנראה מעיד על כך שבמדינות אלו הייתה כמות גדולה יותר של ספאם).
בינתיים בארץ, לא ניתן לתת תשובה חד משמעית כיצד השפיע העדכון: חלק מהמקדמים מדווחים על ירידות של עשרה מקומות, חלק דווקא על עליות והרבה דווקא על עליה של מותגים גדולים כמו 144 או דפי זהב לעומת אתרים קטנים יותר או מותגים אחרים. חלק מהמקדמים סבורים שעוד צפויים לנו לא מעט שינויים ותזוזות בימים הקרובים. בכל אופן, נפח הדיון מסביב לעדכון בקבוצות ובפורומים השונים קטן משמעותית יחסית לעדכון המקורי.
עקבו אחרי ההתפתחויות בקבוצה שלנו בגוגל פלוס >>
כיצד תשיגו חזרה חלק מהמידע האבוד על ההפניות לאתר שלכם?
טימוטי רזניק מ– SEOmoz העלה לרשת מצגת בה הוא מדגים ומסביר כיצד ניתן לקבל מידע מכמה מקורות ביחד, על מנת להפחית את התופעה של העלמות מילות המפתח מדיווחי Not Provided באנליטיקס והערפל שסובב סביב המקורות שמהם מגיעים מבקרים לאתר שלנו. לדוגמה, אחד הטיפים שלו הוא להשתמש בכמה מקורות מידע, כמו בכלי של SEOmoz בשם Fresh Web Explorer שמוצא אזכורים של האתר שלכם ברשת. שיטה אחרת היא לנסות ולפענח את המחרוזות המוצפנות של גוגל לפי ה – URL שהוא מנפק לאחר שמקלידים מילת מפתח ומחוברים לחשבון (אם הבנתי נכון…).
המצגת ארוכה למדי ומי שרוצה להפיק ממנה את המיטב, צריך לפנות לעצמו שעה או שעתיים, אבל היא יכולה מאוד לעזור לאלו שאחוז מילות המפתח הנסתרות הגיע אצלם ל–50% או מעלה מכך (במצגת מוצגים כמה מקרים של 75%!).
עכשיו גם גוגל במגעים לרכישת וויז
יאהו קונה את טאמבלר? אלו כבר חדשות ישנות… אתר דה מרקר מדווח כי כעת גם גוגל מתחרה עם פייסבוק על רכישת וויז, כנראה מתוך הבנה שקנייה של וויז תעניק לפייסבוק יתרון בתחום המפות, בו יש כרגע לגוגל נתח שוק משמעותי עם Google Maps.
המחיר אותו דורשת וויז, כמיליארד דולר, ידוע פחות או יותר, אך המגעים עם פייסבוק נתקלו בקשיים בעיקר עקב הדרישה של פייסבוק להעביר את עובדי החברה למטה פייסבוק בעמק הסיליקון. אם גוגל תוכל להציע לוויז להשאיר את מרכז הפיתוח שלה בארץ או לאחד אותו עם מרכז הפיתוח הישראלי של גוגל, ייתכן ויהיה לה יתרון משמעותי במרוץ לסגירת העסקה.
עם זאת, הגורם שמסר את הפרטים אודות הצעת הרכישה של גוגל, ציין גם שקיימות מספר חברות טכנולוגיה אחרות שמעוניינות לרכוש את וויז ואף אחת מהן לא קרובה לחתימה (כלומר, נראה שלפייסבוק יש עדיין את הסיכויים הטובים ביותר).
מעתה ניתן להתאים מודעות אדסנס גם לעיצוב רספונסיבי
לפוסט בבלוג הרשמי של גוגל Adsense
גוגל שינתה את הקווים המנחים של מודעות Google Adsense, כך שיהיה אפשר להתאים אותן לאתרים בעיצוב רספונסיבי (אתרים עם עיצוב “שמגיב” ומשנה את עצמו לפי המכשיר עליו הוא רץ). נראה שהיתרון המרכזי יהיה טמון ביכולת להציג גודל שונה של מודעה עבור כל מכשיר, ולא כפי שהמצב הוא כיום – גודל מודעה קבוע, אפילו כאשר מדובר במכשיר עם מסך קטן.
בנוסף לכך, המפרסמים יוכלו בצורה זו ליצור כמה גרסאות של אותו העמוד עם סידור שונה של פרסומות (A/B Testing), לשנות ערוצי מודעות באופן דינאמי, או להסיר חלק מהתיוג של המודעות על מנת שהעמודים יטענו מהר יותר.
עם כל זאת, בגוגל שבים ומדגישים ששינויים אחרים למודעות כמו יצירת מודעות “מרחפות” שזזות יחד עם העכבר או הסתרת מודעות Adsense הן פעולות שעדיין אסור לבצע.
טוויטר כבר לא רשת “לזקנים” בלבד?
לפוסט המקורי ב – Marketing Land
לפי סקר חדש ומקיף במיוחד שנערך בשיתוף של כמה גופי מחקר, פייסבוק היא עדיין הרשת הפופולארית ביותר בקרב בני נוער בגילאים 12-17 בארה”ב (94% השתמשו בה ב – 2012), אבל הרשתות האחרות ובמיוחד טוויטר מצמצמות את הפער במהירות : אם ב – 2011 רק 12% השתמשו בה, הרי שב – 2012 חל זינוק רציני וכ – 26% מן הצעירים עושים בה שימוש. המפסידה הגדולה ביותר היא MySpace שבעבר נחשבה למקום המפלט של הצעירים ובני הנוער ברשת, אך ספגה ירידה רצינית מ– 24% ל – 7% בלבד!
אגב , רק 5% משתמשים בטאמבלר, מה שמראה שכנראה יאהו לא תוכל לקבל גישה לשכבת הגיל הזו, ותצטרך להסתפק בשכבת הגיל המבוגרת יותר של צעירים בגילאים 18-34, שם היא נחשבת לפופולארית יותר.
מספר נתונים מעניינים נוספים : לרוב הצעירים יש עד 300 חברים, אך ל – 24% יש בין 300 ל – 600 חברים, ואם לפני שש שנים רק חצי מהם פירטו את שם בית הספר שלהם, כיום כ– 70% עושים זאת. כמו כן, רובם עדיין מבקרים ברשתות החברתיות מספר פעמיים ביום.
כאמור, בפוסט המקורי וכן בדיווח המלא, ניתן נתונים מפורטים עוד יותר.