חדשות: נזקי פינגווין 2.0, גם גוגל רוצה לרכוש את וויז, אדסנס לעיצוב רספונסיבי ועוד... | AskPavel
קידום אתרים » חדשות קידום אתרים ושיווק באינטרנט » חדשות: נזקי פינגווין 2.0, גם גוגל רוצה לרכוש את וויז, אדסנס לעיצוב רספונסיבי ועוד…

חדשות: נזקי פינגווין 2.0, גם גוגל רוצה לרכוש את וויז, אדסנס לעיצוב רספונסיבי ועוד…

עדכונים שבועיים על פרסום ושיווק באינטרנטבכל סופ"ש נביא כאן את רשימת הפוסטים המעניינים ביותר שמצאנו בבלוגספירה המקומית והעולמית בנושא קידום אתרים, שיווק באינטרנט ומדיה חברתית. כך תוכלו להיחשף למידע מעניין נוסף שאנחנו לא מספיקים לסקר כאן במהלך השבוע. הרשם לעדכון וקבל מייל שבועי עם כל הסיפורים והחדשות.

עדכון פינגווין 2.0 – מיהם המפסידים הראשיים?

לפוסט המקורי באתר Search Engine Land

כפי שרובכם בוודאי יודעים, עדכון פינגווין 2.0 החל ביום רביעי לפני כיומיים וכבר עתה אתר Search Engine Land  החל לבצע "הערכת נזקים" על מנת להבין אילו אתרים ספגו הפעם את הירידות החדות ביותר. מסתבר שהאתרים שנפגעו בצורה הקשה ביותר הם אתרי פורנו, אתרי משחקים, אבל גם אתרים של מותגים גדולים כמו Dish.com (חברה לשידורי טלוויזיה בלווין) ואפילו אתר צבא הישועה (Salvation Army).

להלן הרשימה המלאה של האתרים שהפסידו הכי הרבה "נראות" בתוצאות החיפוש והקטגוריות אליהן הם משתייכים בהתאם למדידה של חברת SearchMetrics. כמובן שלא ניתן לבחון את כל מילות המפתח במסגרת המדידות האלו, אבל הן נחשבות למדויקות למדי. עורך המחקר מוסיף שלדעתו האתרים שהיו להם קישורים בלי הרבה נפח או קישורים ממקורות לא מהימנים, נפגעו בצורה הגדולה ביותר. כמו כן, ההשפעה במדינות כמו גרמניה הייתה גדולה יותר (מה שכנראה מעיד על כך שבמדינות אלו הייתה כמות גדולה יותר של ספאם).

מפסידים ומרוויחים בפינגווין 2

בינתיים בארץ, לא ניתן לתת תשובה חד משמעית כיצד השפיע העדכון: חלק מהמקדמים מדווחים על ירידות של עשרה מקומות, חלק דווקא על עליות והרבה דווקא על עליה של מותגים גדולים כמו 144 או דפי זהב לעומת אתרים קטנים יותר או מותגים אחרים. חלק מהמקדמים סבורים שעוד צפויים לנו לא מעט שינויים ותזוזות בימים הקרובים. בכל אופן, נפח הדיון מסביב לעדכון בקבוצות ובפורומים השונים קטן משמעותית יחסית לעדכון המקורי.

עקבו אחרי ההתפתחויות בקבוצה שלנו בגוגל פלוס >>

כיצד תשיגו חזרה חלק מהמידע האבוד על ההפניות לאתר שלכם?

טימוטי רזניק מ– SEOmoz העלה לרשת מצגת בה הוא מדגים ומסביר כיצד ניתן לקבל מידע מכמה מקורות ביחד, על מנת להפחית את התופעה של העלמות מילות המפתח מדיווחי Not Provided באנליטיקס והערפל שסובב סביב המקורות שמהם מגיעים מבקרים לאתר שלנו. לדוגמה, אחד הטיפים שלו הוא להשתמש בכמה מקורות מידע, כמו בכלי של SEOmoz בשם Fresh Web Explorer שמוצא אזכורים של האתר שלכם ברשת. שיטה אחרת היא לנסות ולפענח את המחרוזות המוצפנות של גוגל לפי ה – URL שהוא מנפק לאחר שמקלידים מילת מפתח ומחוברים לחשבון (אם הבנתי נכון…).

המצגת ארוכה למדי ומי שרוצה להפיק ממנה את המיטב, צריך לפנות לעצמו שעה או שעתיים, אבל היא יכולה מאוד לעזור לאלו שאחוז מילות המפתח הנסתרות הגיע אצלם ל–50% או מעלה מכך (במצגת מוצגים כמה מקרים של 75%!).

עכשיו גם גוגל במגעים לרכישת וויז

לכתבה המקורית בדה מרקר

יאהו קונה את טאמבלר? אלו כבר חדשות ישנות… אתר דה מרקר מדווח כי כעת גם גוגל מתחרה עם פייסבוק על רכישת וויז, כנראה מתוך הבנה שקנייה של וויז תעניק לפייסבוק יתרון בתחום המפות, בו יש כרגע לגוגל נתח שוק משמעותי עם Google Maps.

המחיר אותו דורשת וויז, כמיליארד דולר, ידוע פחות או יותר, אך המגעים עם פייסבוק נתקלו בקשיים בעיקר עקב הדרישה של פייסבוק להעביר את עובדי החברה למטה פייסבוק בעמק הסיליקון. אם גוגל תוכל להציע לוויז להשאיר את מרכז הפיתוח שלה בארץ או לאחד אותו עם מרכז הפיתוח הישראלי של גוגל, ייתכן ויהיה לה יתרון משמעותי במרוץ לסגירת העסקה.

עם זאת, הגורם שמסר את הפרטים אודות הצעת הרכישה של גוגל, ציין גם שקיימות מספר חברות טכנולוגיה אחרות שמעוניינות לרכוש את וויז ואף אחת מהן לא קרובה לחתימה (כלומר, נראה שלפייסבוק יש עדיין את הסיכויים הטובים ביותר).

מעתה ניתן להתאים מודעות אדסנס גם לעיצוב רספונסיבי

לפוסט בבלוג הרשמי של גוגל Adsense

גוגל שינתה את הקווים המנחים של מודעות Google Adsense, כך שיהיה אפשר להתאים אותן לאתרים בעיצוב רספונסיבי (אתרים עם עיצוב "שמגיב" ומשנה את עצמו לפי המכשיר עליו הוא רץ). נראה שהיתרון המרכזי יהיה טמון ביכולת להציג גודל שונה של מודעה עבור כל מכשיר, ולא כפי שהמצב הוא כיום – גודל מודעה קבוע, אפילו כאשר מדובר במכשיר עם מסך קטן.

בנוסף לכך, המפרסמים יוכלו בצורה זו ליצור כמה גרסאות של אותו העמוד עם סידור שונה של פרסומות (A/B Testing), לשנות ערוצי מודעות באופן דינאמי, או להסיר חלק מהתיוג של המודעות על מנת שהעמודים יטענו מהר יותר.

עם כל זאת, בגוגל שבים ומדגישים ששינויים אחרים למודעות כמו יצירת מודעות "מרחפות" שזזות יחד עם העכבר או הסתרת מודעות Adsense הן פעולות שעדיין אסור לבצע.

טוויטר כבר לא רשת "לזקנים" בלבד?

לפוסט המקורי ב – Marketing Land

לפי סקר חדש ומקיף במיוחד שנערך בשיתוף של כמה גופי מחקר, פייסבוק היא עדיין הרשת הפופולארית ביותר בקרב בני נוער בגילאים 12-17 בארה"ב (94% השתמשו בה ב – 2012), אבל הרשתות האחרות ובמיוחד טוויטר מצמצמות את הפער במהירות : אם ב – 2011 רק 12% השתמשו בה, הרי שב – 2012 חל זינוק רציני וכ – 26% מן הצעירים עושים בה שימוש. המפסידה הגדולה ביותר היא MySpace שבעבר נחשבה למקום המפלט של הצעירים ובני הנוער     ברשת, אך ספגה ירידה רצינית מ– 24% ל – 7% בלבד!

אגב , רק 5% משתמשים בטאמבלר, מה שמראה שכנראה יאהו לא תוכל לקבל גישה לשכבת הגיל הזו, ותצטרך להסתפק בשכבת הגיל המבוגרת יותר של צעירים בגילאים 18-34, שם היא נחשבת לפופולארית יותר.

מספר נתונים מעניינים נוספים : לרוב הצעירים יש  עד 300 חברים, אך ל – 24% יש בין 300 ל – 600 חברים, ואם לפני שש שנים רק חצי מהם פירטו את שם בית הספר שלהם, כיום כ– 70% עושים זאת. כמו כן, רובם עדיין מבקרים ברשתות החברתיות מספר פעמיים ביום.

כאמור, בפוסט המקורי וכן בדיווח המלא, ניתן נתונים מפורטים עוד יותר.

פעילות צעירים ברשתות חברתיות

אודות איתי ברנר

איתי ברנר
העורך הראשי של מדור החדשות באתר AskPavel בו מדי שבוע מתפרסמות הידיעות האחרונות מעולם השיווק באינטרנט. עורך וכותב תוכן עצמאי, בין היתר הקים את Web Wiz המספקת פתרונות כתיבת תכנים וניהול תוכן.

עשוי לעניין אותך גם...

חדשות קידום אתרים

כללים חדשים לקובץ robots, בעיות בפייסבוק, אמזון מאזינה ועוד

גוגל שינתה את ההתייחסות לקובץ robots.txt במטרה ליצור קווים מנחים ברורים ואפקטיביים לשימוש בקובץ רובוטס, ...

10 תגובות

  1. ברחתי לאחור ממקומות 1 ו-2 למקומות כמו 5 ו- 6 בהרבה מילות מפתח, מה עלי לעשות?
    איך אני מתחיל?
    מה הנקודות החשבות של עידכון פינגווין 2?

    • אביחי, לדעת האם "פינגווין 2" רק מעניש או גם מצ'פר.

      הדרך היחידה לדעת, לכן, האם הנפילה הזו במיקומים היא תוצאה של פעולת ענישה של "פינגווין 2" על האתר שלך, או שהוא התעלם מהאתר שלך אבל שיפר את ציוניהן של תוצאות חיפוש שהיו מתחתייך, היא לקרוא בעיון את "הנחיות גוגל למנהלי אתרים" ולהסיר קישורים ש"אינם טבעיים", שמפרים את "הנחיות" והיו עלולים להזמין עונש.

  2. תודה, איתי. אתה כותב:
    "…שיטה אחרת היא לנסות ולפענח את המחרוזות המוצפנות של גוגל לפי ה – URL שהוא מנפק לאחר שמקלידים מילת מפתח ומחוברים לחשבון (אם הבנתי נכון…)."

    בעידן שקדם להשתעבדות לאנליטיקס השתמשנו בכלים שניתחו את קובצי הלוג שמייצר השרת, ובהם כל שורה מייצגת פעולה של מבקר (הפסקנו מזמן לספור היטים, אז תקנו אותי אם אני טועה) או שקראנו, עיבדנו וניתחנו אותם בעצמנו, כי מדובר בסה"כ בשורת טקסט.

    אבל כיום, כל מי ששואל משהו בגוגל, ונפתח לו דף תוצאות החיפוש הראשון, רואה בחלק העליון של הדפדפן את כתובת הדף הזה. מי ששואל בגוגל של ארה"ב באנגלית את הביטוי cerebral palsy רואה את כתובת הדף כ-
    http://www.google.com/webhp?sourceid=navclient&ie=UTF-8&gl=US&pws=0#gs_rn=14&gs_ri=psy-ab&cp=6&gs_id=g&xhr=t&q=cerebral+palsy&es_nrs=true&pf=p&sclient=psy-ab&gl=US&pws=0&site=webhp&source=hp&rlz=1R2GGLL_en&oq=cerebr&gs_l=&pbx=1&bav=on.2,or.&bvm=bv.47008514,d.bGE&fp=e5b2a71106098fb9&biw=1280&bih=818

    זה מה שקיבלתי מבלי שהייתי מחובר לחשבון גוגל. מעניין להשוות. מכל מקום, קל למצוא בתוך הכתובת את ביטוי החיפוש ומידע אחר שחלקו גלוי ומרביתו מוצפן (בזמנו היה גם מידע שהקל על זיהוי מרכז הנתונים הספציפי של גוגל שסיפק את דף תוצאות החיפוש). כאשר המבקר מקליד על אחת מתוצאות החיפוש, השרת של אותו אתר יצר בזמנו שורת לוג, שכללה את כתובת דף תוצאות החיפוש של גוגל והוסיף מידע מזהה על המבקר, כגון שעת הכניסה לדף, וכו'.

    מאחר ואני למוד ניסיון, אינני רץ לאותו סרטון של SeoMoz כדי לצפות בו שעתיים, מתוך תקווה לזכות בחזרה במידע האבוד, אלא מצטייד קודם במעט היגיון בריא ושואל: מה מונע מגוגל שלא להעביר (!) לשרת את הכתובת המלאה של דף תוצאות החיפוש, ובמיוחד את הקטע המציין את ביטוי החיפוש? ואני מתקשה להעלות על הדעת משהו שיכול למנוע זאת ממנו, או שיכול לדלג מעל למשוכה הזו, לחדור לתוך מחשבי גוגל ולשלוף משם את המידע החסר.

    אם מישהו מהחברים ימצא זאת בסרטון של SeoMoz אשמח ללמוד שטעיתי.

  3. העידכון האחרון הקפיץ אותי לאמצע דף 1 במילה החשובה לי אבל חודשיים קודם לכן השקעתי שעות רבות בהוספת תכנים איכותיים לאתר

    • פלומבה, אני בטוח שההשקעה הרבה בשיפור התוכן עשתה רק טוב לאתר (שיפרה את ציון הרלוונטיות של הדף לביטוי החיפוש המסויים) אבל זה לא מסביר בהכרח את הקפיצה מעלה במיקומים.

      כדי להבין את העיקרון בואו נניח שגם כל מי שהיו מעלייך השקיעו גם הם בחודשיים האחרונים בשיפור תכני האתר, וציוניהם עלו בשל כך בדיוק באותו מספר נקודות, ולכן המיקומים של כולכם לא השתנו. אבל בעדכון "פינגווין 2" כולם פרט למשהו כמו 4-5 תוצאות חיפוש הוענשו והועפו הרחק מהצמרת, בשל קישורי זבל רבים ש"בנו" לפני 5 שנים ויותר.

      אם זה המצב, הם ודאי יעשו כל מה שרק אפשר, ובדחיפות, כדי להחזיר לעצמם את המיקומים האבודים, ואת הכניסות והמכירות שהמיקומים הללו יצרו. המסקנה המתחייבת מכך היא שמה שהכי חשוב עכשיו הוא להגביר עוד יותר את כמות העבודה ואיכותה, ואסור ללכת לנוח.

  4. מאמר מעולה של גולש הספות איתי ברנר. לגבי עדכון פנדה עוד מוקדם לומר מה בדיוק קורה….אבל המגמות די ברורות.

  5. ניתן לראות מהעדכון פינגווין אחרון מגמה ברורה וחדה, למרות שבימים האחרונים תוצאות שוב השתנו – גוגל עדיין לא סיים את המלאכה.

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

תודה רבה על השיתוף ! לייק קטן לעמוד שלנו, ותשארו בעניינים על כל מה שחדש כאן :

שתפו את הפוסט עם חברים