המלצות תוכן באדסנס, רגולציה על גוגל בצרפת, שדרוג הפיד של פייסבוק ועוד... | AskPavel
קידום אתרים » חדשות קידום אתרים ושיווק באינטרנט » המלצות תוכן באדסנס, רגולציה על גוגל בצרפת, שדרוג הפיד של פייסבוק ועוד…

המלצות תוכן באדסנס, רגולציה על גוגל בצרפת, שדרוג הפיד של פייסבוק ועוד…

אז מה היה לנו השבוע? בכל סופ"ש נביא כאן את רשימת הפוסטים המעניינים ביותר שמצאנו בבלוגספירה המקומית והעולמית בנושא קידום אתרים, שיווק באינטרנט ומדיה חברתית. כך תוכלו להיחשף למידע מעניין נוסף שאנחנו לא מספיקים לסקר כאן במהלך השבוע.

צרפת מנסה להכריח את גוגל לחשוף את האלגוריתם שלה

לפוסט המקורי ב – Search Engine Land

הסנאט הצרפתי מתכוון כנראה להעביר הצעת חוק אשר תאפשר לרגולטור התקשורת במדינה לפקח על אלגוריתמים של מנועי חיפוש על מנת לוודא כי הם הוגנים ואינם מפלים לרעה. נראה שההצעה לא מגיעה במקרה בסמיכות כה גדולה לכתב האישום של האיחוד האירופאי נגד גוגל.

אם תאושר הצעת החוק, היא תאפשר לרגולטור הצרפתי Arcep לבחון מקרוב כל מנוע חיפוש שיש לו מספיק כוח על מנת "לעצב את מבנה הכלכלה הדיגיטלית". במקרה כזה, ייתכן שגוגל תצטרך לקשר לשלושה מנועי חיפוש מתחרים מעמוד הבית שלה (אשר אחד מהם לפחות כנראה יהיה צריך להיות צרפתי), ולחשוף את "עקרונות הדירוג" בפני המשתמשים.

גם מבחינה פיננסית, גוגל עשויה להיות בבעיה מכיוון שהחוק הצרפתי יאפשר לקנוס אותה ב – 10% מהרווחים שלה (ברוטו) אם לא תציית לחוק, כשזהו למעשה אותו סכום אותו היא עשויה לשלם עקב כתב האישום של האיחוד האירופאי, לערך כשישה מיליארד דולר.

גוגל מציעה אפליקציות בחיפוש גם אם הן לא מותקנות על מכשיר האנדרואיד שלכם

לפוסט המקורי ב – Searchengine Roundtable

עד כה, אם היה  לכם מכשיר אנדרואיד, הייתם עשויים לראות קישור לאפליקציה המותקנת על המכשיר שלכם בתוצאות החיפוש והייתה רלוונטית לשאילתא אותה הקשתם. למשל, חיפוש עבור סרט מסוים היה מחזיר את האפליקציה של מאגר נתוני הסרטים, IMDB עם תקציר הסרט שלמעשה נלקח מהאפליקציה ולא מהאתר של IMDB…

כעת, סמוך מאוד לעדכון המובייל של גוגל, החברה מאפשרת גם לאפליקציות שלא מותקנות על המכשיר להיות מוצגות בתוצאות החיפוש והקישור עצמו הוא אל הדף הרלוונטי בחנות Google Play, זאת בתנאי שהאפליקציה עצמה מאונדקסת בגוגל.

כמו כן, עדיין אין תמיכה באפליקציות iOS ורוב הסיכויים שפשוט תקבלו את  העמוד הרלוונטי ב – iTunes  במקום.

למהלך הזה עשויות להיות מן הסתם השלכות גדולות למדי על חווית החיפוש ולכן גם על מקדמי אתרים שעכשיו יצטרכו להתמודד מול אתגר נוסף בחיפוש האוניברסאלי של גוגל.

עדכון לאלגוריתם הפיד של פייסבוק מנסה לאזן בין דפים מסחריים לחברים

לפוסט המקורי בבלוג המדיה של פייסבוק

בצעד נוסף שבוודאי לא ישמח בעלי דפים מסחריים ומפיצים בפייסבוק, הודיעה היום החברה על שינוי נוסף לפיד החדשות שיאזן בצורה טובה יותר בין פוסטים מחברים ופוסטים מגורמים אחרים כגון ארגונים מקומיים או דפים עסקיים.

על מנת לעשות זאת, פייסבוק מפעילה שלושה עדכונים חדשים שלכל אחד בפני עצמו יכול להיות אפקט רב עוצמה על מי שנקבל מעתה והלאה בפיד שלנו:

  1. כעת יש יותר סיכוי שנראה מספר עדכונים מאותו המקור אם אין יותר תוכן רלוונטי אלינו ממקורות אחרים.
  2. תוכן מחברים הקרובים למשתמש יקבל עדיפות גבוהה יותר, בין אם מדובר בסרטונים, תמונות או קישורים. עם זאת, כמות התוכן תשתנה ממשתמש למשתמש לפי הרגלי הגלישה שלו.
  3. באופן כללי, הודעות על פעילות של חברים כמו חבר שעשה לייק לפוסט מסוים הם מהפחות אהובים בפייסבוק, ולכן מעתה הם יופיעו במקום נמוך יותר בפיד החדשות. לא ברור אם הדבר ישפיע גם על הטיימליין הצדדי מעל רשימת החברים בגרסת ה-Desktop וסביר להניח שהוא יישאר כפי שהוא.

המשמעות של שלושת העדכונים האלו עבור מנהלי עמודים היא שהם יצטרכו לספוג ירידה פוטנציאלית נוספת בתנועה האורגנית בתוך פייסבוק אל העמודים שלהם. זאת למרות שפייסבוק ממשיכה לטעון שהתנועה למפיצים מסחריים יותר מהכפילה את עצמה בשנה וחצי האחרונה, אם כי היא לא טורחת לציין מהו הגודל של אותם מפיצים, והניחוש שלנו הוא שמדובר במפיצים גדולים מאוד עם כמות עוקבים גדולה ואחוז אינטראקציה גבוה איתם.

גוגל: בחודשיים האחרונים הייתה קפיצה של 4.7% במספר האתרים הניידים

לפוסט המקורי בבלוג Inside Search

לקראת עדכון הדירוג לאתרים ניידים שהחל ביום שלישי בשבוע שעבר וכעת כבר "נפרס" במלואו בכמה מרכזי מידע, גוגל הציגה מספר נתונים מעניינים על אתרים המותאמים לניידים ועל האלגוריתם החדש שבינתיים זכה לכינוי Mobilegeddon:

  • 74% מן המשתמשים עשויים לחזור לבקר פעם נוספת באתר המותאם לניידים.
  • האלגוריתם לניידים עדיין משתמש ביותר מ – 200 סיגנלים שונים מלבד תאימות לניידים, ולכן אתרים איכותיים עדיין יתברגו גבוה בתוצאות החיפוש גם אם אינם מתאימים במלואם לנייד.
  • כיום יש 4.7% יותר אתרים המותאמים לניידים מאשר לפני חודשיים בלבד, מה שמראה על ההיענות הגבוהה לשינוי בקרב מנהלי אתרים.
  • בעלי אתרים יכולים לשלוח את העמודים המותאמים ישירות דרך כלי מנהלי האתרים וכך להאיץ את תהליך האינדוקס והדירוג מחדש שלהם.

גוגל נכנסת לשוק המלצות התוכן עם Matched Content

לפוסט המקורי בבלוג של Adsense

גוגל נכנסת אל שוק המלצות התוכן דרך הדלת האחורית, או ליתר דיוק, דרך תוסף לתוכנית Adsense בשם Matched Content. התוסף מפיק המלצות אוטומטיות עם טקסט נלווה ותמונות אל עמודים אחרים בתוך האתר בו הוא מותקן. הקאצ' הוא שהאתר חייב לכלול הרבה עמודים ונפח גדול של תנועה כדי שהכלי יוכל לפעול בתוכו. אם האתר אכן עונה על הדרישות האלו, ניתן להוסיף את יחידות התוכן באותה צורה בו מוסיפים יחידות מודעה.

כמובן שלא מן הנמנע שבעתיד גוגל תשחרר את הכלי גם למי שלא משתמש באדסנס ותמליץ על תכנים באתרים אחרים כפי ששירותים כמו Outbrain מציעים.

תוכן מותאם

אודות איתי ברנר

איתי ברנר
העורך הראשי של מדור החדשות באתר AskPavel בו מדי שבוע מתפרסמות הידיעות האחרונות מעולם השיווק באינטרנט. עורך וכותב תוכן עצמאי, בין היתר הקים את Web Wiz המספקת פתרונות כתיבת תכנים וניהול תוכן.

עשוי לעניין אותך גם...

חדשות קידום אתרים

"קנס הקישורים" הופך למציאות, גרי אליאס נוזף בקהילת ה-SEO ואילו פוסטים בפייסבוק יוצרים הכי הרבה מעורבויות

האיחוד האירופאי בדרך להפוך את "קנס הקישורים" לחוק מחייב האיחוד האירופאי קרוב מתמיד להפוך את ...

7 תגובות

  1. החדשות היותר מעניינות הן שגוגל התכוננו לדרישה לחשוף את מאפייני "אלגוריתם החיפוש" עוד לפני 7-8 שנים לפחות, ובמקום להשתמש באלגוריתם יחיד (!) לכל ביטויי החיפוש (אפשר שעם שינויים מסויימים לשפות "חריגות") הם התחילו לתת לאלגוריתם נפרד (!) לכל ביטוי חיפוש, ללמוד לבד (בשיטות של "לימוד מכונה") מה היא ההתנהגות ומה הן ההעדפות של האוכלוסיה ששואלת את אותו ביטוי חיפוש. ומאחר ואין איש בגוגל שיודע מה למד האלגוריתם שמדרג את תוצאות החיפוש לביטוי [נעלי ספורט לגברים], ובמה הוא שונה ממה שלמד האלגוריתם שמדרג את תוצאות החיפוש לביטוי [נעלי הליכה לנשים] ואלה שמדרגים לביטויים [נעלי ספורט] ו[נעלי ספרט לגברים], דרישה כזו מגוגל לא תעמוד בשום מבחן משפטי.

    עדות נוספת למודל הדירוג הזה קיבלנו ממינויו של Ray Kurzweil למנהל ההנדסה של חברת גוגל, לפני כשנתיים, כאשר כבר היה בשלבים די מתקדמים של פתוח מנוע חיפוש מבוסס "לימוד מכונה" (אינטליגנציה מלאכותית) בבעלותו.

    לדבר על אלגוריתם חיפוש יחיד של גוגל בשנת 2015 זה כמו להמשיך לבסס את מדע הרפואה על הפרקטיקות השגויות של היפוקרטס.

    • תיקון: ביטוי החיפוש הראשון שהצגתי כדוגמא היה צריך להיות [נעלי ספורט לנשים].

      • איתי ברנר

        נשמע לי קצת כמו מדע בדיוני, לא החלק של הלמידה עצמו, אלא החלק שאף אחד לא יודע מה האלגוריתם לומד…

        בכל אופן, עובדה שגוגל כן מבצעים שינויים מסוימים כי הם מודיעים עליהם מדי כמה שנים ושינויים אחרים נותרים עלומים לפי מה שנוח לגוגל. כך שלהגיד שאף אחד לא יודע מהם עקרונות האלגוריתם זה קצת ללכת רחוק מדי לפי איך שאני מבין את זה.

        • איתי, עצם קיומו של מנוע חיפוש נחשב למדע בדיוני לפני לא הרבה שנים.

          שים לב למה שכתבתי: אף אחד בגוגל לא יודע איך פועל האלגוריתם שלמד בשיטות של לימוד מכונה (!) ומדרג את תוצאות החיפוש לביטוי [נעלי ספורט לנשים] ובמה הוא שונה עכשיו (כי הוא למד משהו אחר!) מהאלגוריתמים שמדרגים את תוצאות החיפוש לביטויים [נעלי נשים], [נעלי הליכה לנשים], [נעלי ספורט לגברים] ו[מתכון לעוגת שזיפים].

          זה לא אומר שאי-אפשר לבצע ניתוח לכל אלגוריתם לחוד, אבל מה זה יועיל? יש אינספור אלגוריתמים ובכל יום מתווספים חדשים (גם אם כולם מהווים "תחנות קצה" של בסיס משותף) וכל אחד מהם עשוי ללמוד מחר משהו שהוא לא יודע היום. עדיין התשובה של גוגל לבית המשפט בצרפת תהיה שאי-אפשר לדרוש מגוגל לחשוף את פרטי (!) פעילותו של "האלגוריתם". ואכן, כל מה שהם נדרשים ויכולים לספק זה "עקרונות דירוג כלליים" (“general principles of ranking”), וזה יהיה קרוב לוודאי תיאור קצר שדומה למה שכתבתי פה, אם לא משהו שיישמע לך עוד יותר "מדע בדיוני", שלא יועיל למי שימונה בצרפת לרגולטור.

          מכל מקום, אני מביא את כל הסיפור הזה כאן כדי להזכיר לקוראים שמי שממשיך לדבר על "האלגוריתם" של גוגל בגוף יחיד לא הצליח לעלות כיתה במקצוע קידום האתרים, וזה כולל לא רק את הסנאט של צרפת אלא גם את חכמי Search Engine Land שאתה מרבה לצטט.

          • איתי ברנר

            אוקי. עכשיו זה יותר ברור. לגבי אלגוריתם או אלגוריתמים, אני חושב שזה עניין של מינוח : בסופו של דבר מה שחוזר אל הגולש (כפלט) זה סט תוצאות אחד ולא סט שונה מכל אלגוריתם. במילים אחרות, אפשר עדיין להתייחס לכמות בלתי מוגבלת של אלגוריתמים שמרכיבים ביחד את האלגוריתם הראשי…

          • זה בכלל לא עניין של סתם מינוח, ומה שגוגל פולט למשתמש כסדר הצגת תוצאות החיפוש ספציפי לביטוי חיפוש ספציפי מחושב בדרך שונה (!) מסדר הצגת תוצאות החיפוש הספציפי לביטוי חיפוש ספציפי אחר, אפילו קרוב, מה עוד שכיום נלקחים בחשבון ההתנהגות וההעדפות של האוכלוסיה הספציפית.

            הבדל כזה קיים מאז הנהגת תוצאות החיפוש האישיות, וכדי לזהות את מה שמקדם האתרים רואה עם מה שהלקוח בעל האתר רואה מחקנו לשנינו את הסטוריית החיפושים. אבל לא יכולנו למחוק את הסטוריית החיפושים של כל האחרים ששאלו את אותו ביטוי חיפוש. ובטח שאנחנו לא יכולים למחוק את ההבדלים בהתנהגות ובהעדפות שבין אוכלוסיה ששאלה ביטוי חיפוש ספציפי לבין מי ששאלו ביטוי חיפוש ספציפי אחר, אפילו קרוב.

            הדיבור במונחים של "האלגוריתם" במקום על "האלגוריתמים הרבים, שכל אחד ספציפי לביטוי חיפוש אחר ופועל אחרת" דוחף את חשיבתו של מקדם האתרים 10 שנים אחורה בזמן, ומפתה אותו להמשיך ולחפש לשוא נוסחה אחידה ויחידה לקידום כל אתר וכל שוק יעד (!) גם כדי להציג ללקוח שהצלחה קודמת מבטיחה הצלחה בעתיד. כמי שמרבה להשיב פה במדור ה"שאלות ותשובות" אני נתקל בחשיבה הזאת, המיושנת והשגויה כיום, בכמעט כל שאלה. יש הכרח לעקור אותה מן השורש כמו שיש הכרח לעקור מן השורש שגיאות בזכירת לוח הכפל והאינטואיציה שהשמש סובבת את כדור הארץ ולא להפך.

  2. איתי, בתגובה מהיום להערה של מנשה אברמוב ב- https://www.askpavel.co.il/qa/17507#a17518
    הצגתי ראיה לכך שגוגל משתמש באלגוריתם נפרד לדירוג כל ביטוי חיפוש ולא באלגוריתם יחיד לדירוג כל ביטויי החיפוש.

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

תודה רבה על השיתוף ! לייק קטן לעמוד שלנו, ותשארו בעניינים על כל מה שחדש כאן :

שתפו את הפוסט עם חברים