עדכוני שיווק באינטרנט וקידום אתרים מהבלוגספירה [25.3.11]

איתי ברנר

עדכונים שבועיים על פרסום ושיווק באינטרנט

בכל סופ”ש נביא כאן את רשימת הפוסטים המעניינים ביותר שמצאנו בבלוגספירה המקומית והעולמית בנושא קידום אתרים, שיווק באינטרנט ומדיה חברתית. כך תוכלו להיחשף למידע מעניין נוסף שאנחנו לא מספיקים לסקר במהלך השבוע. הרשם לעדכונים וקבל את הידיעות ישירות למייל

  • ויקיפדיה ישראל חוזרת לכותרות (ynet) – אחרי כמה חודשים, ויקיפדיה ישראל ממשיכה לעשות כותרות. שתי כתבות התפרסמו השבוע ב – ynet  בנושא. הראשונה עוסקת בשני אתרי מראה שהדומיין שלהם נמסר בסופו של דבר לקרן ויקפדיה עצמה. השנייה עוסקת בפרשה שבה נחשד מפעיל בכיר בהטיית הצבעות לטובתו. זאת באמצעות הפעלה של בובות קש שפעלו כולן מאותה כתובת IP.
  • פייסבוק לא בוחנת שיתוף פעולה עם ספק חיפוש נוסף (Search Engine Land) – מספר קטעי וידאו שעלו לרשת בימים האחרונים מציגים תיבת חיפוש נוספת המופיעה כביכול בתוך פייסבוק עם הסלוגן Search the Web. לא מעט אנשים החלו לתהות אם לא מדובר בבדיקה פנימית לשיתוף פעולה עם ספק חיפוש נוסף. דובר של פייסבוק הגיב היום ואמר שהם לא מנסים שום דבר כזה וכנראה מדובר בסוג של תוכנה זדונית או תוסף מסוים שמתלבשים על הדפדפן וגורמים לשינויים. (יש לא מעט תוספים או שינויים שמטרתם לשפר אתרים קיימים).
  • סופו של All The Web  כמנוע חיפוש עצמאי (Search Engine Land) – החל את דרכו כמנוע חיפוש אשר התעתד לאנדקס את רשת האינטרנט כולה כולל עמודים קשים לאיתור, מה שנקרא לעיתים The Invisible Web או Deep Web. המנוע נרכש על ידי יאהו ב2003 ועד היום תיפקד כאתר עצמאי , אך התבסס על האינדקס של יאהו. החל מהארבעה באפריל, כל מי שינסה לגלוש אליו יופנה אל דף הבית של יאהו.
  • התשובה של יאהו לגוגל אינסטנט: Search Direct (מספר מקורות)  –  שלשום הציגה יאהו את Search Direct, התשובה שלה לחיפוש המיידי של גוגל. Direct למעשה משלב מערכת של זיהוי טרנדים יחד עם זיהוי נושאי כך שאם למשל נתחיל לחפש “מצלמות דיגיטאליות”, נקבל בחלק אחד של המסך את החיפושים הפופולאריים ביותר בנושא ובחלק השני תוצאות מיאהו שופינג הרלוונטים לחיפוש. יאהו מתגאה בכך שהמערכת שלה מספקת תשובות ולא “סתם קישורים” ולמעשה לא שוללת את הרעיון שבשנים הקרובות כבר לא תהיה משמעות לעמודי התוצאות (SERP) בפני עצמם.

  • גוגל: גם לאהבה יש גבול (Search Engine Roundtable) – אחרי כל הספקולציות בנוגע למדדים חברתיים על תוצאות החיפוש, אחד ממפקחי הפורומים של  גוגל הודיע כי למספר הלייקים שיש לעמוד מסוים ברשת , אין שום השפעה על הדירוג שלו במנוע. הספק הודעה ספק הכרזה באה לאחר שאחד המשתמשים טען כי אחד העמודים שלו ירד בדירוגים אחרי שהוא הוסיף כפתור לייק. בRoundtable סוברים שהסיבה לירידה עלולה להיות זמן הטעינה הארוך יחסית של מרבית הגאג’טים של פייסבוק. מצד שני, כיום כמעט כל אתר משתמש בהם,כך שלנו אישית קשה להאמין שזו הסיבה…
  • רכש ראשון של סטארטאפ ישראלי על ידי פייסבוק (גלובס) – חברת סנאפטו הישראלית שעוסקת בהפיכת שירותי אינטרנט לאפליקציות סלולר פשוטות, נרכשה על ידי פייסבוק בסכום המוארך בכ60 עד 70 מיליון דולר. אחד המוצרים היותר רלוונטים של סנאפטו היא אפליקציה המאפשרת לצפות בפייסבוק גם בסלולריים שאינם סמארטפונים משוכללים במיוחד.
    יממה לאחר הרכישה הסתבר כי כנראה לא כל שלושים העובדים הנוכחיים ימשיכו וכחצי מכוח העבודה כולו יעבור לארה”ב. מייקל אייזנברג ,הידוע בהשקעותיו בסטארטפים ישראלים, כתב פוסט אצלו בבלוג ובו הוא מייעץ לחברה להשאיר גם את שאר עובדיה בישראל.

נתקלתם בעוד ידיעות מעניינות בתחום השיווק באינטרנט או בבלוגים ואתרים שאנחנו לא מכירים? אתם מוזמנים לעדכן אותנו כדי שנוסיף אותן לעדכונים השבועיים.

תגיות רלוונטיות: Search Directאקזיטוויקיפדיה
שתפו:
נכתב על ידי
עורך וכותב תוכן עצמאי, בין היתר הקים את Web Wiz המספקת פתרונות כתיבת תכנים וניהול תוכן.
0 0 הצבעות
קלות השימוש
0 0 הצבעות
פיצ'רים ופונקציונליות
0 0 הצבעות
תמיכה טכנית
0 0 הצבעות
תמורה לכסף
הרשמו
הודע על
guest

4 תגובות
הישן ביותר
החדש ביותר בעלת הכי הרבה הצבעות
פידבקים מוטבעים
צפייה בכל התגובות
עומר לייבנזון
14
מדיה חברתית
עומר לייבנזון
92
מדיה חברתית
עומר לייבנזון
75
מדיה חברתית
עומר לייבנזון
93
מדיה חברתית
עומר לייבנזון
110
מסחר אלקטרוני
יורם ליכטנשטיין
105074
תוכן וקופירייטינג
שי משען
100684
פרסום באינטרנט
דוד כהן
99747
מדיה חברתית
בן אורן
87805
קידום אתרים
דנה רוזן
82475
ניהול קהילה
נשארים מעודכנים בכל מה שחדש בדיגיטל

מעל 15,000 אנשי שיווק ובעלי עסקים נשארים מעודכנים בכל מה שחדש בשיווק דיגיטלי מאז 2007

4
0
נשמח לשמוע את דעתך, נודה לתגובהx
שיווק דיגיטלי שמביא תוצאות.
לוגו דייסון

189%

יחס המרה למודעות

לוגו איסתא

424%

הכנסות מהאתר

לוגו קפה עלית

139%

מבקרים חדשים באתר

לוגו נקסט

258%

רכישות אורגניות

לוגו קפה עלית
139%

מבקרים חדשים

לוגו דייסון
189%

יחס המרה למודעות

לוגו איסתא
424%

הכנסות מהאתר

שיווק דיגיטלי שמביא תוצאות.