השפעת השינוי בתצוגת אדוורדס על הגולשים, מחסל הספאם של טוויטר, החששות שלנו מקניות ברשת ועוד…

איתי ברנר
חדשות קידום אתרים

[box type=”note”]אז מה היה לנו השבוע? בכל סופ”ש נביא כאן את רשימת הפוסטים המעניינים ביותר שמצאנו בבלוגספירה המקומית והעולמית בנושא קידום אתרים, שיווק באינטרנט ומדיה חברתית. כך תוכלו להיחשף למידע מעניין נוסף שאנחנו לא מספיקים לסקר כאן במהלך השבוע. [/box]

מעקב: למראה החדש של מודעות אדוורדס לא הייתה השפעת ארוכת טווח

לפוסט המקורי ב-Search Engine Land

באתר גרופון העולמי עקבו אחרי הביצועים של המיקומים האורגניים שלהם לבין הביצועים של המודעות הממומנות של גוגל לפני ואחרי השינוי שחל במרץ שנה שעברה. כזכור, אז  ביצעה גוגל מהלך די דרסטי שהפך את המודעות לדומות יותר לתוצאות האורגניות, כך שבמקום שהן ייצבעו בצבע אחר, הן פשוט יכללו את המילה Ad או Ads בריבוע צהוב קטן. (בסלולר השינוי קרה אפילו יותר מוקדם).

מילות המפתח שגרופון החליטו לבדוק הן מילות שכוללות את המילים Groupon, כך שמדובר בקבוצת ניסוי די טובה בהנחה שהרוב המכריע של הגולשים אכן יירצו להגיע לגרופון ולא לשום אתר אחר…

בכל אופן, וכפי שאפשר לראות בגרף, התרחשה תופעה די מעניינת : החל מהשליש השני של חודש מרץ ועד לתחילת מאי, רואים שהמשתמשים אכן לחצו יותר על מודעות ממומנות (בכתום), אבל החל מחודש מאי רואים שהפערים בין שתי הקבוצות הצטמצמו ובחודש יוני המיקומים האורגנים חזרו להיות פופולאריים יותר, כפי שהיה לפני השינוי.

השאלה שמתעוררת בפוסט היא כמובן האם גוגל לא חזתה זאת מראש, ואם כן, מדוע היא החליטה בכל זאת לבצע את השינוי? הפוסט לא מספק תשובה לשאלה הזו, אבל אנחנו מעדיפים לחשוב שלכל הפחות מדובר באמת בניסיון לתת לגולשים ב-Dekstop את אותה חוויה של גלישה מהנייד (חשבו בין כמה מסכים שונים אתם עוברים בכל יום…).

בקשר לשאלה הבוערת הנוספת והיא מדוע המשתמשים חזרו להעדיף את התוצאות האורגניות, התשובה היא כנראה שבסופו של דבר אף אחד מאיתנו לא אוהב פרסומות והתוצאות האורגניות נחשבות לאמינות יותר, במיוחד כשהן מפנות את המשתמש לדף הספציפי שהוא מחפש ולא למה שהמפרסם חושב שהכי מתאים לו.

SEM מול SEO

חדש באדוורדס: תקציב פרסום אוטומטי להמרות מסוימות בלבד

לפוסט המקורי בגוגל פלוס

תכונה חדשה שבוודאי תהפוך לשימושית במיוחד מאפשרת לקבוע תקציב פרסום אוטומטי שיתרכז רק בהמרות מסוימות. לדוגמה, אם יש לכם באתר שני סוגי המרות : הורדת מדריך בחינם ויצירת קשר, אבל יצירת קשר היא המרה חשובה יותר, מערכת אדוורדס תמקד את התקציב שלכם בהצגת מודעות שיובילו להמרה זו. בהתאם לתכונה החדשה, יתווסף גם טור חדש לדוחות בשם המרות (אופטימיזציה) שיציג את מספר ההמרות החשובות שהתרחשו כפי שקבע המשתמש (ראו תצלום מסך באנגלית).

תקציב המרות אוטומטי באדוורדס

טוויטר מציגה את כלי הלוחמה בספאם שלה: בוטמייקר

לפוסט המקורי בבלוג ההנדסה של טוויטר

בפוסט ללא ספק מעניין, אבל מעט טכני, טוויטר מציגה את התוכנה שלה ללחימה בספאם לה היא  קוראת Botmaker. לפי טוויטר, מאז תחילת ההפעלה שלה, נראתה ירידה משמעותית של 40% בכמות הספאם בטוויטר, וזאת בלי לפגוע במהירות של השירות במידה מורגשת.

התוכנה מתמקדת בשלוש מטרות עיקריות:

  1. למנוע מספאם להיווצר מלכתחילה ולעשות לספאמרים את החיים קשים…
  2. אם בכל זאת ספאם מצליח לחדור את המעטפת, לגרום לו להיעלם כמה שיותר מהר
  3. מהירות תגובה גבוהה, כולל איסוף של נתונים, קביעת חוקים ויישום של מודלים שונים

באופן הפשוט ביותר, המערכת פועלת לפי מודל תנאי ופעולה – כאשר תנאי מסוים מתקיים, פעולה כלשהיא מתבצעת בתגובה לכך. במציאות זה מסובך יותר מכיוון שיש כמה מערכות סיוע שצריכות לעבוד ביחד עם BotMaker (ראו תרשים):

  • Scarecrow – פועל בזמן אמת ושולח נתונים ליומן האירועים ו – BotMaker  לאחר שזיהה פעולה חשודה
  • Sniper – פועל כמעט בזמן אמת באופן א-סינכרוני ולכן יכול להתמקד ביישום של מודלים ללמידה על משתמשים והתכנים שלהם , כשלמודלים אלו יש זמן תגובה ארוך יות. מקבל מידע מיומן האירועים, ושולח את המידע המעובד ל-Botmaker.
  • משימות מחזוריות (Periodic Jobs) – מודלים שמנתחים התנהגות משתמשים לאורך זמן רב, ולכן מהירות התגובה אינה משנה.

מלבד זאת, בניגוד לעבר, אז כל שינוי במנגנון הספאם היה אורך שעות ארוכות אם לא ימים, כיום ניתן להוסיף פונקציות והגנות חדשות ל-BotMaker במהירות ובטוויטר צופים שהוא יעזור גם בפרויקטים עתידיים, במיוחד לאור המספר הגדול של מערכות מבוזרות שמפעילות את השירות.

Botmaker

בקרוב  – הקישורים הממומנים של אמאזון?

לכתבה המקורית ב-Wall Street Journal

לפי דיווח ב-Wall Street Journal, אמאזון מתכננת להחזיר לגוגל עין תחת עין ולמעשה להציע למפרסמים לפרסם אצלה באמצעות “קישורים ממומנים”, וכאשר מציינים את קהל היעד של אמאזון, ההערכות הן שמדובר על 250 מיליון משתמשים פעילים, בהחלט לא נתח שוק שאפשר לזלזל בו.

למרות שלאמאזון אין את כוח החיפוש או האלגוריתמים המתוחכמים של גוגל, בהחלט יש לה אוצר בלתי יסולא מפז בצורת מאגר נתונים המרכז בתוכו נתוני קנייה של כל אותם מאות מיליוני גולשים. כמו כן, כבר כיום היא מציגה מודעות של גוגל בחלק מהעמודים שלה, כך שלמעשה היא פשוט צריכה להחליף אותן באלו שלה ועל ידי כך גם למנוע מיריבתה הגדולה גישה לנתונים הפנימיים שלה (זאת אגב הסיבה שהיא גם לא רוכשת את מודעות המוצרים של גוגל ונשארת עם מודעות הטקסט)

על מנת להגדיל את הכנסותיה, אמזון תוכל גם להציע לאתרים אחרים להקצות לה שטחי פרסום כפי שגוגל עושה כיום עם Adsense, ולפי דיווחים מוקדמים יותר, גם אופציה זו בהחלט עומדת על הפרק.

הישראלים חוששים יותר לקנות ברשת

לכתבה המקורית בגלובס

מסקר בינלאומי שערכה PayPal  הסתבר שיותר מחצי מן הישראלים חוששים יותר מקנייה באתרים בינלאומיים יחסית לעמים אחרים וזאת מתוך חשש שהמשלוח שהזמינו לא יגיע אליהם. מלבד זאת, אנחנו חוששים גם מאיכות המוצרים והונאות.

מנגד, רק 15% מהישראלים יעדיפו לקנות באתרי מסחר כחול לבן, מה שאומר שאנחנו אולי פוחדים, אבל זה לא מרתיע אותנו מלבצע את הרכישה עצמה (למרבה הצער, הסקר לא בדק כמה ישראלים מבצעים את הרכישה בפועל).

מה שעוד מפריע לשליש מהישראלים הוא סכום שמתווסף לקנייה באופן לא צפוי (בעיקר דמי משלוח שלעיתים עולים יותר מהקנייה עצמה או מיסים) ואתרים שמכריחים אותם להירשם על מנת לבצע רכישה.

 בסופו של יום, אנחנו מבלים 5 שעות בשבוע בחנויות פיזיות, אבל “רק” 3 שעות בחנויות און ליין. זה אולי נשמע מעודד, אבל גם כאן הפערים מול מדינות אחרות הם גדולים יותר (לדוגמה, בבריטניה מדובר על הפרש של 22 שעות בלבד).

תגיות רלוונטיות: חדשות SEO
שתפו:
נכתב על ידי
עורך וכותב תוכן עצמאי, בין היתר הקים את Web Wiz המספקת פתרונות כתיבת תכנים וניהול תוכן.
0 0 הצבעות
קלות השימוש
0 0 הצבעות
פיצ'רים ופונקציונליות
0 0 הצבעות
תמיכה טכנית
0 0 הצבעות
תמורה לכסף
הרשמו
הודע על
guest

0 תגובות
פידבקים מוטבעים
צפייה בכל התגובות
עומר לייבנזון
69
מדיה חברתית
עומר לייבנזון
87
מדיה חברתית
עומר לייבנזון
105
מסחר אלקטרוני
עומר לייבנזון
45
פרסום באינטרנט
עומר לייבנזון
91
מדיה חברתית
יורם ליכטנשטיין
105055
תוכן וקופירייטינג
דוד כהן
99589
מדיה חברתית
בן אורן
87787
קידום אתרים
דנה רוזן
82469
ניהול קהילה
נשארים מעודכנים בכל מה שחדש בדיגיטל

מעל 15,000 אנשי שיווק ובעלי עסקים נשארים מעודכנים בכל מה שחדש בשיווק דיגיטלי מאז 2007

0
נשמח לשמוע את דעתך, נודה לתגובהx
שיווק דיגיטלי שמביא תוצאות.
לוגו דייסון

189%

יחס המרה למודעות

לוגו איסתא

424%

הכנסות מהאתר

לוגו קפה עלית

139%

מבקרים חדשים באתר

לוגו נקסט

258%

רכישות אורגניות

לוגו קפה עלית
139%

מבקרים חדשים

לוגו דייסון
189%

יחס המרה למודעות

לוגו איסתא
424%

הכנסות מהאתר

שיווק דיגיטלי שמביא תוצאות.