בכל סופ”ש נביא כאן את רשימת הפוסטים המעניינים ביותר שמצאנו בבלוגספירה המקומית והעולמית בנושא קידום אתרים, שיווק באינטרנט ומדיה חברתית. כך תוכלו להיחשף למידע מעניין נוסף שאנחנו לא מספיקים לסקר כאן במהלך השבוע. הרשם לעדכון וקבל מייל שבועי עם כל הסיפורים והחדשות.
MOZ מוצאים קורלציה גבוהה בין “פלוס אחד” לדירוג בגוגל
בכל שנתיים, MOZ עורכים לא רק סקר בקרב מקדמי אתרים (הסקר של 2013 עוד לא פורסם במלואו), אלא גם ניתוח אנליטי שתפקידו לגלות את הקשר בין גורמים מסוימים לבין דירוג של אתרים בגוגל. השנה הסקר גילה שהפקטור המשמעותי ביותר לאחר סמכותיות העמוד הוא מספר ה – “פלוס אחד” שקיבל העמוד בגוגל פלוס, למרות שיש לציין שגם למספר הדומיינים המקשרים והפעילות בפייסבוק יש עדיין חשיבות מכרעת.
ב – MOZ גם טורחים להדגיש שלפעולת פלוס אחד יש משמעות אורגנית : פוסטים בתוך גוגל פלוס מאונדקסים מיידית בצורת Premlink וקישורים נלווים לאתרים חיצונים הם מסוג do follow ונושאים את ה – TITLE של העמוד המקושר בתור האנקור טקסט שלהם. (זאת לעומת קישורים בתוך גוף הפוסט שתמיד יהיו nofollow). לכן, כל פוסט שמשותף בתוך גוגל פלוס באמצעות פלוס אחד יוצר קישורים פנימיים בתוך הרשת.
אם רוצים למצוא חיזוק לכך שלפעילות בגוגל פלוס יש משמעות אורגנית ושלפעולת הפלוס אחד כשלעצמה אין בהכרח השפעה ישירה על תוצאות החיפוש, הרי שגם מאט קאטס בעצמו טרח והגיב לממצאים בכך שאמר שגוגל לא משקללים את מספר הפלוס אחדים כשלעצמו בתוך אלגוריתם הדירוג שלהם.
רשת האתרים של יאהו עקפה שוב את זו של גוגל בארה”ב
לפוסט המקורי ב- Marketing Land
מעבר לנתח השוק של מנועי החיפוש עצמם, חברות האינטרנט הגדולות מתחרות זו עם זו גם בנתח השוק הכולל של אתריהם בארה”ב, והחודש הסתבר שהתחרות בין גוגל ליאהו עדיין צמודה למדי. הסקר החודשי של ComScore מצא כי בחודש יולי יאהו עקפה את גוגל במספר הגולשים מאז מאי 2011. עם זאת, הפער עצמו קטן למדי ועומד על כ – 4 מיליון גולשים בלבד. ComScore בעצמם מבהירים כי ייתכן כי מדובר בסטייה עונתית וגוגל אי עדיין זו המובילה את הטבלה רוב הזמן. ולמרות זאת, אין ספק שמבחינת אגו ויחסי ציבור, מאריסה מאייר בוודאי תשמח להציג את הנתונים האלו בפני בעלי המניות של החברה.
בניית אתרים מהסמארטפון – איך לא חשבו על זה קודם
כמעט כל מעצב או בונה אתרים מודע היטב לאתגר שבבניית אתרים סלולאריים על גבי מחשבים רגילים, ולכן הפיתרון המתבקש לכך הוא בניית האתר עצמו מהסמארטפון… שירות חדש של חברת Jimdo נועד בדיוק למטרה הזו ומגיע בצורת אפליקציית iOS פשוטה במסורת “מה שאתה רואה, זה מה שאתה מקבל”. למרות שבשוק כבר קיימים שירותי עריכת אתרים כגון אלו של Weebly ואפליקציה עצמאית של וורדפרס, זו הפעם הראשונה שבה ניתן לבנות אתר מאפס בתוך הסלולארי.
חיבור בין Adwords לכלי מנהלי האתרים מציג דוח מיקומים משולב
לפוסט המקורי בבלוג Inside Adwords
אפשרות חדשה בתוך Adwords מאפשרת לחבר את השירות עם דוחות התנועה של וובמאסטר טולס ולהשוות מיקומים וביצועים בחלק האורגני של תוצאות החיפוש ובין אלו בחלק הממומן של תוצאות החיפוש. הדו”ח עצמו אמנם מופיע דווקא בתוך Adwords, אבל הוא מזכיר הרבה יותר את הדו”ח של WMT ומאפשר לראות את מספר החשיפות הכללי, כמות הלחיצות, היחס ביניהם (CTR) והמיקום הממוצע. לסיום, ניתן גם לראות את אחוזי הלחיצות המשוקללים יחדיו.
כך זה נראה בפועל (אפשר ללחוץ על התמונה להגדלה):
פייסבוק זונחת את שירות משלוח המתנות הפיזי שלה
לפוסט המקורי באתר All Things Digital
פייסבוק כנראה לא תהיה אמאזון הבאה: לאחר ש-80% מהמתנות שניתנו באמצעות שירות המתנות של פייסבוק היו למעשה סחורות דיגיטליות כגון כרטיסי ברכה וקודים למימוש ב- itunes, פייסבוק החליטה לזנוח סופית את שירותי השליחה הדיגיטאליים שלה. כמו כן, כרטיסי מתנות היו חייבים להיות טעונים עבור כל רשת חנויות בנפרד, דבר אשר למעשה לא נתן לאנשים שקיבלו את המתנות מספיק גמישות. לפי פייסבוק עצמה, אין טעם להשקיע בשירות לוגיסטי מורכב יחסית כאשר רק 20% מהשוק הפוטנציאלי עושה בו שימוש.