חיבור בין WMT לאדוורדס, הרשת של יאהו עוקפת את גוגל, הקשר בין +1 לדירוגים ועוד... | AskPavel
קידום אתרים » חדשות קידום אתרים ושיווק באינטרנט » חיבור בין WMT לאדוורדס, הרשת של יאהו עוקפת את גוגל, הקשר בין +1 לדירוגים ועוד…

חיבור בין WMT לאדוורדס, הרשת של יאהו עוקפת את גוגל, הקשר בין +1 לדירוגים ועוד…

עדכונים שבועיים על פרסום ושיווק באינטרנטבכל סופ"ש נביא כאן את רשימת הפוסטים המעניינים ביותר שמצאנו בבלוגספירה המקומית והעולמית בנושא קידום אתרים, שיווק באינטרנט ומדיה חברתית. כך תוכלו להיחשף למידע מעניין נוסף שאנחנו לא מספיקים לסקר כאן במהלך השבוע. הרשם לעדכון וקבל מייל שבועי עם כל הסיפורים והחדשות.

MOZ מוצאים קורלציה גבוהה בין "פלוס אחד" לדירוג בגוגל

לפוסט המקורי ב- MOZ

בכל שנתיים, MOZ עורכים לא רק סקר בקרב מקדמי אתרים (הסקר של 2013 עוד לא פורסם במלואו), אלא גם ניתוח אנליטי שתפקידו לגלות את הקשר בין גורמים מסוימים לבין דירוג של אתרים בגוגל. השנה הסקר גילה שהפקטור המשמעותי ביותר לאחר סמכותיות העמוד הוא מספר ה – "פלוס אחד" שקיבל העמוד בגוגל פלוס, למרות שיש לציין שגם למספר הדומיינים המקשרים והפעילות בפייסבוק יש עדיין חשיבות מכרעת.

ב – MOZ גם טורחים להדגיש שלפעולת פלוס אחד יש משמעות אורגנית : פוסטים בתוך גוגל פלוס מאונדקסים מיידית בצורת Premlink וקישורים נלווים לאתרים חיצונים  הם מסוג do follow ונושאים את ה – TITLE של העמוד המקושר בתור האנקור טקסט שלהם. (זאת לעומת קישורים בתוך גוף הפוסט שתמיד יהיו nofollow). לכן, כל פוסט שמשותף בתוך גוגל פלוס באמצעות פלוס אחד יוצר קישורים פנימיים בתוך הרשת.

אם רוצים למצוא חיזוק לכך שלפעילות בגוגל פלוס יש משמעות אורגנית ושלפעולת הפלוס אחד כשלעצמה אין בהכרח השפעה ישירה על תוצאות החיפוש, הרי שגם מאט קאטס בעצמו טרח והגיב לממצאים בכך שאמר שגוגל לא משקללים את מספר הפלוס אחדים כשלעצמו בתוך אלגוריתם הדירוג שלהם.

רשת האתרים של יאהו עקפה שוב את זו של גוגל בארה"ב

לפוסט המקורי ב- Marketing Land

מעבר לנתח השוק של מנועי החיפוש עצמם, חברות האינטרנט הגדולות מתחרות זו עם זו גם בנתח השוק הכולל של אתריהם בארה"ב, והחודש הסתבר שהתחרות בין גוגל ליאהו עדיין צמודה למדי. הסקר החודשי של ComScore מצא כי בחודש יולי יאהו עקפה את גוגל במספר הגולשים מאז מאי 2011. עם זאת, הפער עצמו קטן למדי ועומד על כ – 4 מיליון גולשים בלבד. ComScore בעצמם מבהירים כי ייתכן כי מדובר בסטייה עונתית וגוגל אי עדיין זו המובילה את הטבלה רוב הזמן. ולמרות זאת, אין ספק שמבחינת אגו ויחסי ציבור, מאריסה מאייר בוודאי תשמח להציג את הנתונים האלו בפני בעלי המניות של החברה.

comscore

בניית אתרים מהסמארטפון – איך לא חשבו על זה קודם

לפוסט המקורי ב- GeekTime

כמעט כל מעצב או בונה אתרים מודע היטב לאתגר שבבניית אתרים סלולאריים על גבי מחשבים רגילים, ולכן הפיתרון המתבקש לכך הוא בניית האתר עצמו מהסמארטפון… שירות חדש של חברת Jimdo נועד בדיוק למטרה הזו ומגיע בצורת אפליקציית iOS פשוטה במסורת "מה שאתה רואה, זה מה שאתה מקבל". למרות שבשוק כבר קיימים שירותי עריכת אתרים כגון אלו של Weebly ואפליקציה עצמאית של וורדפרס, זו הפעם הראשונה שבה ניתן לבנות אתר מאפס בתוך הסלולארי.

להורדת האפליקציה מ – itunes

חיבור בין Adwords לכלי מנהלי האתרים מציג דוח מיקומים משולב

לפוסט המקורי בבלוג Inside Adwords

אפשרות חדשה בתוך Adwords מאפשרת לחבר את השירות עם דוחות התנועה של וובמאסטר טולס ולהשוות מיקומים וביצועים בחלק האורגני של תוצאות החיפוש ובין אלו בחלק הממומן של תוצאות החיפוש. הדו"ח עצמו אמנם מופיע דווקא בתוך Adwords, אבל הוא מזכיר הרבה יותר את הדו"ח של WMT ומאפשר לראות את מספר החשיפות הכללי, כמות הלחיצות, היחס ביניהם (CTR) והמיקום הממוצע. לסיום, ניתן גם לראות את אחוזי הלחיצות המשוקללים יחדיו.

כך זה נראה בפועל (אפשר ללחוץ על התמונה להגדלה):

שילוב אדוורדס עם וובמסטר טולס

פייסבוק זונחת את שירות משלוח המתנות הפיזי שלה

לפוסט המקורי באתר All Things Digital

פייסבוק כנראה לא תהיה אמאזון הבאה: לאחר ש-80% מהמתנות שניתנו באמצעות שירות המתנות של פייסבוק היו למעשה סחורות דיגיטליות כגון כרטיסי ברכה וקודים למימוש ב- itunes, פייסבוק החליטה לזנוח סופית את שירותי השליחה הדיגיטאליים שלה. כמו כן, כרטיסי מתנות היו חייבים להיות טעונים עבור כל רשת חנויות בנפרד, דבר אשר למעשה לא נתן לאנשים שקיבלו את המתנות מספיק גמישות. לפי פייסבוק עצמה, אין טעם להשקיע בשירות לוגיסטי מורכב יחסית כאשר רק 20% מהשוק הפוטנציאלי עושה בו שימוש.

אודות איתי ברנר

איתי ברנר
העורך הראשי של מדור החדשות באתר AskPavel בו מדי שבוע מתפרסמות הידיעות האחרונות מעולם השיווק באינטרנט. עורך וכותב תוכן עצמאי, בין היתר הקים את Web Wiz המספקת פתרונות כתיבת תכנים וניהול תוכן.

16 תגובות

  1. אחלה אחלה כתבה !!

    אז איך בעצם הכי כדאי לפרסם בגוגל + את הקישור לאתר שלך ? (כדי ליצור DOFOLLOW)

    • איתי ברנר

      כל פוסט שאתה מפרסם הופך לקישור dofollow, אתה יכול לבקש מאנשים לשתף אותו ואז הוא מתחזק בתוך גוגל פלוס…

    • זה מאוד פשוט
      הכתבה שבה איתי ברנר הכשרוני דיבר עליה בהתייחס אל הפרמטר של גוגל פלוס ואני מאמין כי כל פרמטר כזה או אחר אין התייחסות של "הלבד" זאת אומרת שאם אתה מקדם אתרים ואתה תשכנע חברים שלך ללחוץ על הגוגל פלוס לבד ובלבד מבלי שהם יקראו את התוכן באמת אז זה אומר שהדף לא יקבל ניקוד גבוה בדיוק כמו שמאט קאטס שבו נכתב בכתבה שהוא אומר שגוגל פלוס כפתור לא יקדם לבד לפי מספר הקליקים עליו ואני מאמין שפרמטרים נוספים כמו התעניינות בכתבה, שהייה נוספת באתר מלבד אותה כתבה, קריאת מאמר עד הסוף, שהגולש לא ימשיך לחפש דברים נוספים שחיפש במידה וחיפש בגוגל, ושלא יצא מהאתר לאחר מספר שניות של קריאה, או שקיבל איזושהי תשובה למה שרצה ובנוסף גם החוויה זה יספק את גוגל אבל הקלקות סתמיות על הכפתור לבד זה לא יעשה את העבודה למעט שהכתבה באמת תשותף אבל אם היא גרועה אז היא סתם תשותף וכל מי שיכנס אליה ימצא עצמו גם יוצא ממנה

      איתי ברנר אוהב את הכתבות שלך תודה רבה

  2. וכרגיל…. המון תודה!

  3. תודה. לא הבנתי את הפיסקה:

    "אם רוצים למצוא חיזוק לכך שלפעילות בגוגל פלוס יש משמעות אורגנית ושלפעולת הפלוס אחד כשלעצמה אין בהכרח השפעה ישירה על תוצאות החיפוש, הרי שגם מאט קאטס בעצמו טרח והגיב לממצאים בכך שאמר שגוגל לא משקללים את מספר הפלוס אחדים כשלעצמו בתוך אלגוריתם הדירוג שלהם."

    • איתי ברנר

      הכוונה שברגע שכל פעם שמישהו עושה +1, הוא אמנם יוצר קישור פנימי בתוך גוגל פלוס, אבל האלגוריתם של גוגל לא מעניק בונס נוסף על זה רק בגלל פעולת ה+1 עצמה…

  4. אז למה הכוונה באמירה ש"לפעולות בגוגל פלוס יש משמעות אורגנית"?

    • איתי ברנר

      הכוונה היא שכל פעולה של יצירת פוסט או שיתוף פוסט באופן ציבורי יוצרת קישורים שגוגל קורא. זאת לעומת פייסבוק שם לא ברור אם יש לגוגל תמיד את היכולת לקרוא את הקישורים אפילו אם הם ציבוריים. וגם אם כן, אין להם אנקור טקסט כמו שיש בגוגל פלוס…

      • כלומר, יצירת הקישור על ידי ה- +1 מוסיפה נקודות לציון הרלוונטיות של הדף (לביטוי שבטקסט העוגן שלו) אבל ה- +1 עצמו לא מוסיף נקודות? האם אפשר לעשות +1 בלי קישור?

        • איתי ברנר

          בדיוק. אני לא בטוח, אבל יכול להיות שאם עושים +1 רק בעמודי התוצאות, לא נוצר קישור.

          • Matt Cutts נוטה לספק הסברים קצרצרים. אי אפשר לדעת מה הוא היה אומר אם היה נדרש לספק את ההסבר הממצה ביותר האפשרי – אולי היה אומר: "אבל כאשר אנחנו מתייחסים רק ל- +1 שנעשים על ידי מדגם הגולשים שזוהו בעבר כגולשי גוגל אמינים, ויש גם הצלבה טובה עם סיגנלים רבים נוספים שמצביעים על רמת שביעות רצון טובה של אותם גולשים מהביקור בדף, גוגל כן מתחשבים בהתנהגות המדגם לצורך חישוב ציוני הרלוונטיות של תוצאות החיפוש ודירוגם."

            אני שואל: מאחר ויש להם את כל הנתונים הללו, מדוע שלא ישתמשו בהם?

          • איתי ברנר

            התשובה הקצרה היא שאלו נתונים שקל יחסית לבצע עליהם מניפולציה. התשובה הארוכה היא שכנראה הם לא מצאו דרך לשלב את הנתונים האלו בצורה עדינה מספיק שלא תגרום לסחרור כדוגמת פינגויין. (מה שלדעתי יכול במקרה הזה לפגוע באמינות של דפים רבים בתוצאות החיפוש).

  5. איתי, להפך – ברגע שהגדרת מדגם של משתמשי גוגל אמינים (בלי הודים למשל) אתה חסין ממניפולציות. אם אני הקטן הצלחתי לחשוב על הפתרון הפשוט הזה, אתה יכול לסמוך על גוגל שהם שכללו אותו עד כמה שאפשר, או שהמציאו פתרון עוד יותר מתוחכם. ואם כללת במדגם גם אחוז מסויים של ספאמרים – לא נורא. ממילא יש מקום רק ל-7-10 בצמרת תוצאות החיפוש, ואיש לא מבקר בתוצאות החיפוש הנוספות.

    אין שום סיבה לחשוב במונחים מוחלטים בעוד שמערכת גוגל חייבת לחשוב במונחים סטטיסטיים!

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

תודה רבה על השיתוף ! לייק קטן לעמוד שלנו, ותשארו בעניינים על כל מה שחדש כאן :

שתפו את הפוסט עם חברים