חדשות שיווק באינטרנט וקידום אתרים מהרשת (24.2.12) | AskPavel
קידום אתרים » חדשות קידום אתרים ושיווק באינטרנט » חדשות שיווק באינטרנט וקידום אתרים מהרשת (24.2.12)

חדשות שיווק באינטרנט וקידום אתרים מהרשת (24.2.12)

עדכונים שבועיים על פרסום ושיווק באינטרנטבכל סופ"ש נביא כאן את רשימת הפוסטים המעניינים ביותר שמצאנו בבלוגספירה המקומית והעולמית בנושא קידום אתרים, שיווק באינטרנט ומדיה חברתית. כך תוכלו להיחשף למידע מעניין נוסף שאנחנו לא מספיקים לסקר במהלך השבוע. פיד ה-RSS של הבלוג לא כולל את העדכונים הללו, לכן יש להירשם אליו בנוסף – הרשם לעדכוני החדשות וקבל את הידיעות ישירות למייל >>

עסקים בישראל צומחים ברשת (קישור לאתר)

יוזמה חדשה של גוגל ומשרד התמ"ת מאפשרת לכל עסק בישראל להקים אתר אינטרנט ולקבל אחסון ודומיין בחינם לשנה שלמה , בתוספת 120 כרטיסי ביקור.

האתרים עצמם מתבססים על פלטפורמה של חברת Webydo וניתן לבחור מבין מגוון של בערך 20 תבניות קבועות לפי תחומי העניין של העסק.

למרות שללא ספק מדובר ביוזמה שהכוונה שלה טובה, לא ברור האם האינטרנט הישראלי צריך להוסיף לעצמו פתאום עוד אלפי אתרים שנראים כמעט זהים אחד לשני… כמו כן,  טופס הרישום מציע לבעלי העסקים לקבל עדכונים על שירותים עסקיים של גוגל, כך שלא מדובר בפרויקט פילנתרופי כמו שאולי היה אפשר להבין מהפרסומים בעיתונות.

טרנדימון: ניצול קהילות אורגניות קיימות לשיווק חברתי (קישור)

טרנדימון היא חברה ישראלית שמציע לבצע שיווק חברתי לאתרים בצורה מעט שונה : במקום להפעיל את האוהדים שכבר קיימים למוצג ספציפי בפייסבוק או רשת חברתית אחרת, המערכת של החברה מנצלת קשרים קיימים בתוך קהילות אורגניות (שנוצרו באופן ספונטני) כמו למשל קהילות פורומים, קבוצות פייסבוק, בלוגים וכו'. מנהלי הקהילה מקבלים לידיהם סט של כלים שמאפשר להם להניע אנשים בתוך הקהילה לפעולה למען מטרה משותפת, ותוך כדי כך , חברי הקהילה נחשפים גם לפרסומים. הרווחים מהפרסום מתחלקים בין המפרסם לבין מנהלי הקהילה.

למרות שאולי נשמע כאילו מדובר בפרסום מעט בוטה, חשוב לזכור שכבר כיום יש לא מעט אתרי קהילות אשר "משאילים" פורומים לטובת חברות מסחריות, באמצעות פרסום מתחת להודעות או שינוי העיצוב של הפורום כך שיזכיר צבעים של חברה מסחרית ידועה. כמו כן, גם בלוגרים הכותבים בתשלום עבור חברות מסחריות הם כבר לא עניין חדש, ולכן,  מהבחינה הזו, לא מדובר בקונספט חדש.

עמודים מקושרים בין פייסבוק לבינג (Search Engine Land)

נראה שמיקרוסופט לא נשארת חייבת ומהדקת את שיתוף הפעולה עם פייסבוק, ממש כמו שגוגל החלה למזג את גוגל פלוס עם מנוע החיפוש שלה. מעתה, כל משתמש בפייסבוק יוכל לקשר לפרופיל שלו דפים מרחבי הרשת אשר יופיעו מתחת לפרופיל הפייסבוק שלו בתוצאות החיפוש של בינג, מעין Sitelinks פרטיים לכל משתמש בפייסבוק.

כרגע לא ממש ברור מי רואה את הקישורים האלו, אבל  Danny Sullivanמ – SEL סובר שהחברים של המשתמש רואים את הקישורים האלו כאשר הם מחוברים לחשבון שלהם בפייסבוק. למעשה, התכונה החדשה מאפשרת להוסיף דפים גם לפרופילים של חברים ולא רק לפרופיל האישי, אבל לא ברור מי בדיוק רואה את הקישורים האלו…

חשוב לדעת שמבחינה טכנית, בינג דורש מכם הרשאות להדביק לקיר שלכם בפייסבוק, וזאת מכיוון שכל פעולת הוספה של עמודים מקושרים מופיע בציר הזמן שלכם או של החברים שלכם (אם הוספתם עמודים לחשבון שלהם).

דני סוליבאן בבינג

פנדה במשקל כבד (Search Engine Land)

אלו מכם שזוכרים את העדכונים הראשונים לאחר שאלגוריתם פנדה של גוגל נכנס לפעולה, בוודאי זוכרים גם שאחת החברות שנפגעו בצורה הכי חמורה מהמהלך הייתה Demand Media , בעלת האתר eHow.com.

בשבוע שעבר שיחררה Demand Media את הדוחות הכספיים שלה לשנת 2011, ואפשר להבין עד כמה באמת הייתה חמורה הפגיעה הזו. אם ברבעון האחרון של 2010, החברה הראתה רווחים של כמיליון דולר, הרי שברבעון האחרון של 2011, היא הפסידה לא פחות מ- 6.4  מיליון דולר! למרבה המזל בצמיחה שנתית, היא עדיין הראתה עליה של 15% ברווחים בשל שלושת הרבעונים הראשונים והמוצלחים יותר של 2011.

החברה מתייחסת לגוגל בדו"ח עצמו וכותבת ששינוי האלגוריתם שערכה הוא בהחלט סיכון שהיא מודעת אליו ולכן היא מבצעת שינויים בפורמט של התוכן ואפילו בערוצי ההפצה שלו, כשהיא לא שוללת אפילו הסרה של תכנים קיימים.

גוגל מבטלת את אדסנס לדומיינים (SEO Round Table)

שרות אדסנס לדומיינים איפשר לאנשים או חברות המחזיקים בדומיינים שאין עליהם עדיין אתרים, להציג בהם פרסומות של אדסנס במקום דף הנחיתה הרגיל של חברת הרישום. החל מחודש אפריל, השרות יבוטל לחלוטין ולא יהיה ניתן להרוויח כסף מדומיינים קיימים שהשתמשו בשרות וכמובן לא לצרף אליו דומיינים חדשים.

השרות עצמו לא מאוד פופולארי בארץ, אבל מאז שהוא קיים, מסתבר שהיו איתו לא מעט בעיות בחו"ל : לא מדובר רק במפרסמים שלא רצו להופיע בעמודים כאלו, אלא גם בבעלי דומיינים שהשתמשו במילות מפתח עם טעויות הקלדה כדי להציג עשרות פרסומות אדסנס וכך בעצם גנבו תנועה מאתרי תוכן אמיתיים. ניתן גם להבין שהטיפול בכל התלונות האלו הקשה מאוד על אנשי התמיכה של גוגל, ולכן היא הרשתה לעצמה לוותר דווקא על שרות שהוא חלק מהזרוע העיקרית שמכניסה כסף לחברה (Adwords/Adsense).

אודות איתי ברנר

איתי ברנר
העורך הראשי של מדור החדשות באתר AskPavel בו מדי שבוע מתפרסמות הידיעות האחרונות מעולם השיווק באינטרנט. עורך וכותב תוכן עצמאי, בין היתר הקים את Web Wiz המספקת פתרונות כתיבת תכנים וניהול תוכן.

עשוי לעניין אותך גם...

חדשות קידום אתרים

פייסבוק תסתיר לייקים, פרסום בלי קוקיז פחות יעיל ומג'סטיק משתדרג

גם פייסבוק שוקלת להסתיר לייקים בדיוק כפי שהוחלט לפצוח בניסוי הסתרת לייקים באינסטגרם, כעת החברה ...

3 תגובות

  1. איתי ברנר

    ןעוד פוסט מעניין שפשוט לא הספיק להיכנס – http://freedomofsearch.blogspot.com/2012/02/blog-post.html

    הפוסט הזה רק מדגיש עוד יותר שהגולשים הם אלו שנפגעים מהרצון של מנועי החיפוש לא לתמוך בשום פנים ואופן ברשת החברתית שמקושרת למתחרה…

  2. יש פה קצת ריח של חשדנות באוויר לגבי המטרה פה של כל העניין הזה… גוגל אמורים להיות האחרונים שאמורים לתמוך באתרים שאמורים להראות אותו דבר… גם כל העניין של התבניות מזכיר מאד את בלוגר אז מה הקטע בעצם?

    • איתי ברנר

      לא ממש ברור – אבל אל תשכח שגוגל ישראל לא חייבת בהכרח לפעול לפי החזון העולמי של גוגל והם לא עוברים כאן על שום חוקים פנימיים של גוגל (כמו שקרה עם גוגל יפן שקיבלו מכה ל -PR בגלל שהם השתמשו בקישורים כדי לקדם תוכן).

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

תודה רבה על השיתוף ! לייק קטן לעמוד שלנו, ותשארו בעניינים על כל מה שחדש כאן :

שתפו את הפוסט עם חברים