עדכוני שיווק באינטרנט וקידום אתרים מהבלוגספירה [24.2.11] | AskPavel
קידום אתרים » חדשות קידום אתרים ושיווק באינטרנט » עדכוני שיווק באינטרנט וקידום אתרים מהבלוגספירה [24.2.11]

עדכוני שיווק באינטרנט וקידום אתרים מהבלוגספירה [24.2.11]

בכל סופשבוע נביא כאן את רשימת הפוסטים המעניינים ביותר שמצאנו בבלוגספירה המקומית והעולמית בנושא קידום אתרים ושיווק באינטרנט. כך תוכלו להיחשף למידע מעניין נוסף שאנחנו לא מספיקים לסקר במהלך השבוע. הרשם לעדכונים וקבל את הידיעות ישירות למייל.

  • עדכון מתוכנן נוסף לאלגוריתם של גוגל בארה"ב – מאט קאטס ואמית סנגל הכריזו על שינוי אלגוריתם משמעותי נוסף המיועד לנפות אתרים "לא איכותיים" ובעלי מיעוט תוכן מקורי או אתרים "לא שימושים". השינויים האלו אמורים לבודד אתרים איכותים היותר המציעים דוחות, מחקרים וניתוחים. למרות שהשינויים לא מתבססים על התוסף החדש לכרום, בבדיקה פנימית של גוגל, הייתה התאמה של 84% בין האתרים אשר דווחו על ידי הגולשים והאתרים אותם ניפה האלגוריתם החדש. כאמור, השינויים יוחלו כרגע בארה"ב בלבד, אך מתוכננים להגיע גם לשאר גרסאות גוגל, ועל כך תצא הודעה בנפרד.
  • מתלבטים באיזה גודל מודעה להשתמש? – בלוג אדסנס מציג תכונה חדשה המאפשרת להשוות בין ביצועים של מודעות בגדלים שונים באותו האתר. התכונה מציגה על גרף את הגדלים השונים ביחד עם כל הנתונים הרגילים מסודרים בטבלה (שיעור לחיצות, רווח לאלף חשיפות וכו').
  • Majestic Site Explorer – למרות היותו של Majestic  אחד הכלים החזקים ביותר ברשת לניתוח קישורים, עד היום לא הייתה דרך באמת קלה לבדוק איתו אתרים במהירות. Site Explorer הוא כלי חדש שמאפשר לבדוק מידע על כל אתר ללא רישום כלל או רישום בסיסי. לדוגמה, אם נכנסים בלי רישום, אפשר לראות את סך כל הקישורים הנכנסים, סך כל הדומיינים המקשרים וגרף כללי של כמות הקישורים על ציר הזמן. אם נרשמים באמצעות מנוי בסיסי (בחינם), אפשר לראות כבר יותר מידע כגון חמשת הקישורים החזקים ביותר וחמשת הדומיינים המפנים הכי הרבה קישורים. על מנת לצפות בכל המידע, עדיין יש לרכוש מנוי בתשלום.

כלי הקישורים majesticseo שודרג

  • יהיה או לא יהיה Google Street View בארץ? דווקא ה- LA Times מסכם בצורה טובה למדי את השאלה האם נזכה לסייר ברחובות ישראל דרך השירות המפורסם של גוגל? למרות שהנושא עדיין לא ממש ברור, נראה כי מספר אתרים בארץ כבר יצאו בכותרות המרמזות שהשירות יגיע בוודאות. ועל כך נאמר, נחכה ונראה. לפי הכתבה, נראה כי מספר חברי קבינט חוששים שחשיפת רחובות ברמה כזו, יכולה לסייע לטרוריסטים שמעוניינים לבצע פיגועים.
  • פייסבוק משנה מעט את תוצאות החיפוש (Search Engine Land) – החיפוש של פייסבוק מציג מעתה הפרדה בין סוגים שונים של תוצאות כבר לאחר החיפוש הראשוני. עד היום, על מנת לעשות זאת היה צורך ללחוץ על הקישור המציג תוצאות נוספות. בכל מקרה, החיפוש עדיין נותן עדיפות לדפים או קבוצות ואנשים שהיו בקשר עם הגולש בזמן האחרון.

תוצאות חיפוש חדשות בפייסבוק

  • בינג משלבים לייקים בתוצאות החיפוש – כתגובת נגד לפיצ'ר החדש בחיפוש החברתי של גוגל, בינג החליטו להשתמש בקשרים ההדוקים עם פייסבוק ולהוסיף אלמנטים דומים. מעכשיו, אם חברים שלכם עשו לייק על אחד האתרים שמופיעים בתוצאות החיפוש, אתם תוכלו לראות את התמונות שלהם מתחת לתוצאה. הגישה הזו הגיונית למדי, שכן אם הרבה חברים שלכם אהבו אתר מסוים, זה יכול להפוך אותו לרלוונטי יותר בעיניכם ולכן חשוב שתראו זאת לפני ההקלקה.
  • מה שהיה לא יהיה עוד… (ברוס קלי) – ברוס קלי מסכם את הטרנדים והפקטורים החדשים ב-2010 הנוגעים לקידום אתרים אורגני וצופה מה יהיה ב-2011. בין היתר, הוא צופה שבשל Google Instant ותיאורים עשירים יותר בדפי התוצאות (Snippets) , גוגל תהיה חייבת להתחשב (יותר?) באחוז הלחיצות. בנוסף, איכות הקישורים ולא כמותם היא שתקבע. אין ברשימה שום דבר שלא ראינו קודם, אבל בהחלט מדובר בסיכום מקיף ועם זאת עדיין תמציתי – המסמך המלא (PDF).
  • מותו של ה- Title?! – בדיון שגרר לא פחות ב-123 תגובות בפורומים של Webmasters World, מספר רב של בעלי אתרים טוענים שגוגל לא מתחשב בתגית Title שלהם במקרים מסוימים (גם כאשר ניתנת הפקודה להתעלם מהמידע המצוי בדמוז). Search Engine Land שדיווחו על הדיון וידועים בקשרים הטובים שלהם עם גוגל, כתבו שבנתיים הם עדיין לא קיבלו תגובה, אך לפי שרשורים אחרים בפורומים המקושרים מהדיון הנוכחי, נראה כי מדובר בעניין הנמשך כבר מסוף 2010.
  • אין לכם אקסל או פוטושופ? לא נורא – גוגל דוקס תומך מעכשיו בשנים עשר פורמטים חדשים, ביניהם XLS ,XLSX (אקסל) ו – PSD (פוטושופ). זה אולי לא נשמע מלהיב במיוחד, אבל כל מי שצופה בקבצים מצורפים ישירות דרך Gmail למעשה משתמש בשירות זה.

אם נתקלתם בידיעות מעניינות בתחום השיווק באינטרנט או בבלוגים ואתרים שאנחנו לא מכירים, אתם מוזמנים לעדכן אותנו כדי שנוסיף אותן לעדכונים השבועיים. עדיין לא עשיתם לייק?

אודות איתי ברנר

איתי ברנר
העורך הראשי של מדור החדשות באתר AskPavel בו מדי שבוע מתפרסמות הידיעות האחרונות מעולם השיווק באינטרנט. עורך וכותב תוכן עצמאי, בין היתר הקים את Web Wiz המספקת פתרונות כתיבת תכנים וניהול תוכן.

עשוי לעניין אותך גם...

חדשות קידום אתרים

ניהול משפיענים בפייסבוק, ניסוי בתוצאות גוגל, אפשרות פרסום חדשה בטריפ אדוויזר ועוד

חדש בפייסבוק: מערכת לניהול משפיענים משפיענים קיימים כבר עשרות שנים, מאז הופיעו סלבס בעיתונים ובתקשורת ...

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

תודה רבה על השיתוף ! לייק קטן לעמוד שלנו, ותשארו בעניינים על כל מה שחדש כאן :

שתפו את הפוסט עם חברים