בכל סופ”ש נביא כאן את רשימת הפוסטים המעניינים ביותר שמצאנו בבלוגספירה המקומית והעולמית בנושא קידום אתרים, שיווק באינטרנט ומדיה חברתית. כך תוכלו להיחשף למידע מעניין נוסף שאנחנו לא מספיקים לסקר כאן במהלך השבוע. יש להירשם בנפרד לעדכוני החדשות השבועיים שלנו כי ה-RSS של הבלוג לא כולל אותם – הרשם לעדכון החדשות השבועי >>
מראה חדש ל – Adwords
לידיעה המקורית ב- Inside Adwords
גוגל הפעילה היום את המראה החדש של Adwords בכל העולם באופן סימולטני. הממשק מסדר מחדש את התפריטים העיקריים בצורת טאבים בחלק העליון של המסך ומאפשר לראות את כל הקמפיינים דרך התפריט הצידי. בתחתית התפריט הצידי יש מספר פעולות נוספות כגון צפייה בדוחות והגדרת חוקים אוטומטים.
קטעי וידאו של שרות המפות החדש של אפל
לידיעה המקורית ב- Search Engine Land
שרות המפות החדש של אפל ל- iOS 6, מאיים לא רק על היריבה הותיקה גוגל ו- Google Maps שעד כה סיפקה את שירותי המפות הדיפולטיבים במכשירים של אפל, אלא גם על Waze הישראלית שעד כה שלטה בזירת שירותי הניווט מבוססי הקהילה. למרות שהשרות עצמו עוד לא הושק, מפתחים שונים כבר התחילו להעלות לרשת קטעי וידאו המדגימים כיצד היישום פועל.
כפי שאפשר לראות בוידאו למטה, ניתן לסובב את המפה לכל כיוון ואף להפוך אותה על צירה. מעבר לכך, אפשר לעבור בין מפה רגילה שעולה יחסית מהר לבין צילום לווין מרשים הרבה יותר, אך כזה שגוזל הרבה מאוד משאבים מן המערכת. באופן מעט מוזר, היכולת לראות דיווחי תנועה מוגבלת לגרסת האייפון בלבד ולא פועלת על האייפד…
בקטע האחרון של הוידאו (בערך 3:40), ניתן לראות כיצד מערכת הזיהוי הקולי “סירי” פועלת עם שרות המפות ומוצאת באופן אוטומטי מסעדות היכן שהמשתמש מבקש. סירי מציגה על המסך רשימה של מקומות שמזכירה מאוד את תוצאות החיפוש של Google Local, כולל דירוג הכוכבים ומספר הביקורות (שנלקחות מ- yelp).
פרשנות של אתר WebProNews גורסת שגוגל אמנם יכולה לפתח אפליקציה עצמאית ל- iOS של שרות המפות שלה, אך האישור של האפליקציה הזו תלוי באפל עצמה. אפשרות אחרת היא לפתח אפליקציית ווב, אך זו תהיה נוחה פחות למשתמש הפשוט שלא רגיל לגשת לאפליקציות דרך הקלדת כתובת ה – URL. (למעשה כבר כיום ניתן לגלוש לגרסה הסלולארית של אתר Google Maps מכל מכשיר עם חיבור לאינטרנט).
יצרני המשחקים החברתיים בורחים מ- Google Plus
לאחר שבחודש מאי החליטה אחת המפתחות היותר מוכרות של משחקים חברתיים, Wooga, להסיר את אחד ממשחקיה מגוגל פלוס, החודש החליטה גם EA, אחת מהמפתחות הגדולות בעולם של משחקי וידאו ושל משחקי חברתיים בפרט, להסיר את גרסת גוגל פלוס של Bejeweled Blitz מהרשת. הנציג של המפתחת Popcap (בשליטה של EA), הסביר שהחברה תחזור לפלטפורמות של גוגל בעתיד, אבל כנראה שהוא התכוון יותר לאנדרואיד מאשר לגוגל פלוס…בזמנו, הנציג של Wooga, אמר בפשטות שהמשחקים של החברה לא מספיק פופולאריים בפלוס.
בניגוד לדעתו של כותב הפוסט, אני סבור שמשחקים חברתיים בפלוס הם הרבה פחות חשובים לגוגל עצמה מאשר למפתחים או אפילו לפייסבוק : בניגוד לפייסבוק, גוגל אינה תלויה במשחקים חברתיים לשמירה על מאזן הרווחים שלה, וזאת מכיוון שרוב הרווחים שלה, מקורם ברשת הפרסום של Adwords. גוגל אמנם השקיעה לא מעט בגיוס מפתחים עם ידע בפיתוח משחקים, אך אין שום מניעה שהם עובדים דווקא על פרויקטים לאנדרואיד ושרות Google Play. בנוסף לכך, מכיוון שהפעילות סביב המשחקים החברתיים בגוגל פלוס לא הייתה מלכתחילה גדולה כל כך, ההפסד של הגולשים שלא יחזרו לשחק יותר בתוך גוגל פלוס הוא מינורי יחסית.
מבחינתם של המפתחים עצמם, נראה שבאמת לא משתלם להם להפעיל שרתים ייעודים רק לגוגל פלוס ולהמשיך להפסיד כסף (למרות שהעמלות שגוגל גובה נמוכות יותר מאלו של פייסבוק באופן משמעותי).
אתר פוקר של 888 הגיעה למקום שני בספרד מבחינת פעילות
ואי אפשר גם קצת בלי גאווה מקומית, דה מרקר דיווח שאתר פוקר בספרדית של 888 הגיעה תוך כשבוע בלבד למקום השני מבחינת היקף הפעילות בו במדינה, תוך כדי שהוא עוקף שני מתחרים חזקים מאוד בתחום: PokerStars ו- BWIN. חשוב לשים לב שלא מדובר בהכרח במקום שני מבחינה אורגנית, מה שאולי מדגיש את החשיבות של שיווק נכון ועיצוב דעת הקהל, גם כאשר מדובר באתרי אינטרנט.
ספרד היא מדינה אירופאית נוספת שמקלה על הרגולציה של אתרי הימורים : למרות לחץ מקומי מצד בתי הקזינו הפיזיים, ממשלת ספרד גובה מיסים ישירות מבתי הקזינו הוירטואליים, ולכן יש לה אינטרס לעודד את התחרות ולהקל על הרגולציה.
פייסבוק מאפשר עריכה של תגובות, אבל יש קאץ’ (כלכליסט)
פייסבוק תתחיל לאפשר עריכה של תגובות קיימות בדומה למצב בגוגל פלוס. עם זאת, התגובה המקורית עדיין תישאר גלויה בלחיצה על קישור “Edited” , וזאת על מנת למנוע מצבים בהם גולשים יחזרו בהם מדברים שכתבו קודם לכן.
כפתור העריכה החדש מופיע היכן שהיה עד כה סימן ה- X, ובלחיצה עליו אפשר לבחור אם למחוק או לערוך את התגובה.
מעבר לכך, חשוב לשים לב שמדובר כרגע בעריכת תגובות ולא עריכת הסטאטוסים המקוריים, והעריכה לא פועלת בגרסה הסלולאריות של פייסבוק (שם דווקא קל יותר לטעות באיות) או אתרים חיצונים.
הישראלים משיבים מלחמה ותובעים את gettyimages בחזרה
כל מי שמסתובב בקרב קהילות של מנהלי אתרים ואפילו בכנסים של קהילת קידום האתרים, בוודאי שמע לפחות סיפור אחד על מישהו שקיבל מכתב תביעה בסך עשרות אלפי שקלים בגלל שהעז להשתמש בתמונה כזו או אחרת, וזאת למרות שהעלות החוקית של השימוש בתמונה הוא בדרך כלל כמה דולרים בלבד… אנשים רבים מרגישים שהתביעות האלו נועדו יותר להרתיע אחרים מאשר לעשות איתם צדק אמיתי…
ביום רביעי בשבוע שעבר, הגיש עורך הדין שחר זמלר תביעה ייצוגית על סך 50 מיליון ש”ח כנגד gettyimages. מי שיזם את התביעה הוא איאן כהן, שחברת gettimage ניסתה לתבוע אותו על תמונה שכלל לא היו לה זכויות יוצרים עליה.
תביעת הנגד החדשה טוענת כי gettyimages פועלת בשיטות איום על גולשים שלעיתים כלל לא ידעו שהם מפירים זכויות יוצרים, ולעיתים התמונות המדוברות כלל לא שייכות לה. כמו כן, החוק הרלוונטי משנת 2007 המדבר על הפרת זכויות יוצרים בתום לב, קובע סכומים של מאות שקלים, ולעומת זאת, gettyimages לעיתים “מפתה” את הנתבעים לסגור את התביעה בפשרה על סכומים גבוהים יותר.
מנכ”ל “מראות אימאג” המייצת את החברה בישראל, איציק עמיחי, טען בתגובה שהחברה משתמשת באמצעים משפטיים רק כשאינה זוכה לשיתוף פעולה, וכי תביעת הנגד מלאה באי דיוקים ונתונים שקריים שיחשפו בבית המשפט.