גרף הידע של בינג, מחקר בוחן השפעת גוגל פלוס על דירוגים, פרסומות בפינטרסט ועוד... | AskPavel
קידום אתרים » חדשות קידום אתרים ושיווק באינטרנט » גרף הידע של בינג, מחקר בוחן השפעת גוגל פלוס על דירוגים, פרסומות בפינטרסט ועוד…

גרף הידע של בינג, מחקר בוחן השפעת גוגל פלוס על דירוגים, פרסומות בפינטרסט ועוד…

עדכונים שבועיים על פרסום ושיווק באינטרנטבכל סופ"ש נביא כאן את רשימת הפוסטים המעניינים ביותר שמצאנו בבלוגספירה המקומית והעולמית בנושא קידום אתרים, שיווק באינטרנט ומדיה חברתית. כך תוכלו להיחשף למידע מעניין נוסף שאנחנו לא מספיקים לסקר כאן במהלך השבוע. הרשם לעדכון וקבל מייל שבועי עם כל הסיפורים והחדשות.

Page Zero: התשובה של בינג לגרף הידע?

לפוסט המקורי ב- Search Engine Land

מיקרוסופט הציגה השבוע מאפיין חדש בבינג שאמור להקל על הגולשים למצוא מידע רלוונטי הנחבא בתוך "קישורים עמוקים" (Deep Links) בתוך אתרי אינטרנט. התכונה החדשה אמנם נראית כמו שילוב בין Google Suggest וגרף הידע, אבל מיקרוסופט טוענת שהטכנולוגיה מאחוריה הרבה יותר מתוחכמת ומאפשרת להבין את כוונת המשתמש בצורה הטובה ביותר בהסתמך על "מיליארדי מסמכים וישויות".

כך או כך, כפי שניתן להתרשם מהתמונות הנלוות – התצוגה של Page Zero היא דווקא אופקית ולא אנכית, כאשר בצד שמאל מופיעות ההצעות השונות בדומה ל –  Suggest ואילו בצד ימין מופיע מידע רלוונטי נוסף, תמונות וקישורי העומק.

תצוגה מקדימה בבינג

האם גוגל רוצה להחליף את טכנולוגיית העוגיות המוכרת?

לכתבה המקורית באתר USA Today

מקור המקורב לגוגל גילה כי גוגל כנראה מפתחת טכנולוגיה בשם AdID (מזהה אנונימי לפרסום) אשר אמורה להחליף את טכנולוגיית העוגיות המוכרת כיום. למרות שהטכנולוגיה החלופית אולי תעזור למשתמשים לשלוט במידע שיש למפרסמים עליהם בצורה טובה יותר, אין ספק שאימוץ שלה על ידי חברות נוספות תתרום בעיקר לגוגל שכבר כיום חולשת על שליש משוק הפרסום הדיגיטאלי ברשת. ייתכן גם שמדובר בניסיון להחליש את מוזילה אשר הודיעה זה מכבר כי תחסום עוגיות צד שלישי בגרסאות הבאות של פיירפוקס (צעד שאותו נקטה אפל עם סאפארי כבר לפני עשור).

מחקר חדש: אין קשר בין דירוגים לבין פעילות בגוגל פלוס

המתודולוגיה וממצאי המחקר המלאים באתר Stone Temple Consulting

מחקר חדש ניסה לבודד את ההשפעה של שיתופים בגוגל פלוס על דירוג עמודים חדשים באתרי אינטרנט קיימים. בשונה ממחקרים אחרים שבדקו קורלציה ברמת האתר כולו, העמודים עצמם לא קיבלו קישורים משום מקור חוץ מאשר השיתופים (וגם לא מהאתרים עצמם באמצעות קישורים פנימיים).

בכל אחד משלושת האתרים שנבדקו, היה עמוד אחד בסיסי (Baseline) ועמוד בדיקה (Test Page). בתחילת הניסוי (ה – 19 ביולי), עמודי הבסיס קיבלו שישה שיתופים כל אחד ואילו עמודי הבדיקה כ- 30 שיתופים. לאחר מכן זכו עמודי הבדיקה לשני "גלים" נוספים של שיתופים, אחד של 25 שיתופים לאחר כשבועיים (ה- 4 באוגוסט) ואחד של ארבעה שיתופים בשבוע שבין ה- 28 באוגוסט וה- 4 בספטמבר.

בסופו של דבר, לאחר שהתוצאות סוכמו על גרף ונבדקו ביטויים שונים בכל עמוד, לא נראה קשר ברור של סיבה ותוצאה בין התאריכים בהם נוצרו השיתופים ובין השפעה על הדירוגים. למעשה, באחד המקרים נראתה ירידה בדירוגים של ביטוי מסוים כיום לאחר השיתוף (ראו תמונה).

עורך המחקר, Eric Enge ,מציין כי לפי קבצי הלוג של השרת, הזחלן של גוגל ביקר בעמודים כבר כשש דקות לאחר השיתוף. לעומת זאת, לעמודים לקח כעשרה ימים להתאנדקס ואף אחת מהתוכנות לגילוי קישורים נכנסים לאתרי אינטרנט לא גילתה קישורים נכנסים מגוגל פלוס (אבל אין זה אומר שהם לא קיימים).

לדעתו של Enge, ייתכן כי האלגוריתם של גוגל אמנם רואה את הקישורים מגוגל פלוס, אבל הוא מסנן אותם בצורה מסוימת ואולי אף נותן משקל גדול יותר לקישורים מפרופילים בעלי סמכות (בין היתר, על מנת שהשיתופים האלו יופיעו במקומות גבוהים אצל העוקבים של אותו פרופיל בתוצאות החיפוש האישיות).

קורלציה בין גוגל פלוס לדירוגים

פינטרסט תציע לראשונה לקדם Pins תמורת תשלום

לפוסט המקורי בפינטרסט

למרות שפינטרסט כבר מציעה עמודים עסקיים לעסקים שבוחרים להציג את המוצרים שלהם באמצעות הרשת החברתית, זו הפעם הראשונה בה היא נכנסת לשוק המודעות בתשלום. בפוסט הרלוונטי, כותב בן סילברמאן, המנכ"ל הנוכחי של פינטרסט ואחד ממייסדיו, כי מודל הפרסום בתשלום לא יכלול באנרים או מודעות קופצות ושתמיד תהיה הבחנה ברורה בין Pins ממומנים ולא ממומנים. כמו כן, המשתמשים יראו רק Pins הרלוונטיים עבורם ותמיד יוכלו לשלוח פידבק לצוות האתר.

 בכל אופן, בשלב ההרצה הראשונית, יופיעו ה – Pins המקודמים בעמודי הקטגוריות ובחיפוש של Pinterest, אך הם לא יעלו למפרסמים עצמם כסף. לא ברור איך בדיוק תיראה ההרצה, אבל אם לשפוט לפי התמונה שצורפה לפוסט עצמו, ניתן לשער שה – Pins הממומנים יהיו דומים למדי ל – Pins המוכרים, בתוספת של שורת טקסט אחת או שתיים, כפי שמקובל בפורמטים אחרים של מודעות Display.

פרסום ממומן בפינטרסט

שילוב מלא של Waze בגוגל מפות? לא כרגע…

לכתבה המקורית בכלכליסט

עסקת הענק בין גוגל לוויז אמנם הושלמה, אבל נראה כי גוגל מודעת ללחץ הציבורי המופעל עליה והחשש בקרב המשתמשים כי תהפוך את Waze לעוד אחד משירותיה הרבים או תמזג את כולו לתוך גוגל מפות.  בהקשר הזה, הצעת הפתיחה של גוגל למשרד לסחר הוגן בבריטניה נראית מעט נדיבה מדי : גוגל הודיעה למשרד שלא תבצע מיזוג של הטכנולוגיה של Waze לתוך שירות המפות שלה ותאפשר ל – Waze להמשיך לפעול כחברה עצמאית. עם זאת, נראה שגוגל עדיין מתכוונת לשלב את Waze בתוך הגרסה הבאה של Android ולהמשיך להזרים דיווחי תנועה משרתי Waze ל – Maps.

אודות איתי ברנר

איתי ברנר
העורך הראשי של מדור החדשות באתר AskPavel בו מדי שבוע מתפרסמות הידיעות האחרונות מעולם השיווק באינטרנט. עורך וכותב תוכן עצמאי, בין היתר הקים את Web Wiz המספקת פתרונות כתיבת תכנים וניהול תוכן.

עשוי לעניין אותך גם...

חדשות קידום אתרים

כללים חדשים לקובץ robots, בעיות בפייסבוק, אמזון מאזינה ועוד

גוגל שינתה את ההתייחסות לקובץ robots.txt במטרה ליצור קווים מנחים ברורים ואפקטיביים לשימוש בקובץ רובוטס, ...

2 תגובות

  1. "אין קשר בין דירוגים לבין פעילות בגוגל פלוס" – קצת כותרת מפוצצת ומוגזמת הייתי אומר. סחטיין לאריק אנג' על ה"מחקר", אבל עם כל הכבוד למחקר, זה לא באמת מחקר שיכול להגיד דבר שכזה. המחקר בוצע ב3 חודשים בסך הכל על כמה פרמטרים בודדים. מה אם כדי להפעיל את הטריגר של הפלוסים צריכים להיות איתם לפחות עוד כמה משתנים אחרים? או כפי שג'ורג' מייקל(?!) כותב: "מה אם כדי שהפלוסים יתנו משמעות אז הגולשים שנתנו את הפלוסים צריכים גם לעבור לעמוד אחר באתר בשביל להוריד את הבאונס רייט לעמוד אליו נתנו את הפלוס (בשביל שעל הדרך גוגל ידע שאלו לא פלוסים קנויים). זאת לא הדוגמה הכי מציאותית טובה כן? אבל העניין הוא שכנראה צריכים להיות עוד כמה משתנים בכדי להפעיל את הטריגר.

    אני חושב שלא ניתן היום לעשות טסט כמו שצריך בשביל לקבוע מסקנות ברורות ל"מה עובד חזק ומה פחות עובד או לא עובד בכלל".

    מה שאפשר להסיק מהמחקר הזה הוא שאם אתם מבצעים 6 פלוסים בצורה נקיה לעמוד – לא תוכלו להרים את העמוד לתוצאות גבוהות. זה הכל.

  2. איתי ברנר

    האמת שהתלבטתי אם להשתמש במילה ניסוי או מחקר, ובסוף החלטתי להיצמד לתרגום המדויק גם אם קל מאוד למתוח עליו ביקורת. אנג' גם כותב בעצמו שיש במחקר / ניסוי הרבה חורים ומקום לטעויות

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

תודה רבה על השיתוף ! לייק קטן לעמוד שלנו, ותשארו בעניינים על כל מה שחדש כאן :

שתפו את הפוסט עם חברים