איך יראה גוגל בלי קישורים, למה דווקא 19 מיליארד דולר, יום ללא טכנולוגיה ועוד... | AskPavel
קידום אתרים » חדשות קידום אתרים ושיווק באינטרנט » איך יראה גוגל בלי קישורים, למה דווקא 19 מיליארד דולר, יום ללא טכנולוגיה ועוד…

איך יראה גוגל בלי קישורים, למה דווקא 19 מיליארד דולר, יום ללא טכנולוגיה ועוד…

עדכונים שבועיים על פרסום ושיווק באינטרנטבכל סופ"ש נביא כאן את רשימת הפוסטים המעניינים ביותר שמצאנו בבלוגספירה המקומית והעולמית בנושא קידום אתרים, שיווק באינטרנט ומדיה חברתית. כך תוכלו להיחשף למידע מעניין נוסף שאנחנו לא מספיקים לסקר כאן במהלך השבוע. הרשם לעדכון וקבל מייל שבועי עם כל הסיפורים והחדשות.

איך יראו התוצאות בגוגל בלי קישורים? (רמז: לא משהו…)

אולי לאור העובדה שמנוע החיפוש יאנדקס עומד להשיק אלגוריתם חיפוש חדש שלא יתחשב עוד בקישורים נכנסים, מישהו מצא לנכון לשאול את מאט קאטס האם לגוגל יש גרסה כזו של מנוע החיפוש שלהם שניתן לנסות אותה באופן פומבי? למרות שהתשובה של קאטס הייתה שלילית, הוא הודה שבתוך גוגל דווקא הריצו גרסה כזו, אבל התוצאות היו הרבה יותר גרועות, אפילו אם לוקחים בחשבון שיש המון ספאם ו-"רעש רקע" כאשר מכניסים לשקלול גם קישורים.

רכישת Whatsapp – לא בטוח שהכסף הוא העיקר

לטור המקורי בדה מרקר

אף על פי שבדרך כלל גוגל היא זו שידועה ברכישות בסכומים אסטרונומים, רכישת ווטאסאפ השבוע בסכום דמיוני של 19 מיליארד דולר (מהן 4 מיליארד דולר במזומן והשאר במניות של פייסבוק) הפתיעה לא מעט פרשנים הסבורים שהרכישה משקפת בעיקר את הגאות והשפל בשוק המניות ואת העובדה שמניית פייסבוק עצמה נמצאת בשיא של כל הזמנים (מעל ההנפקה עלתה המנייה ב – 140%) מאשר את השווי האמיתי של החברה.

אם לוקחים בחשבון שהרווחים הנוכחים של Whatsappמסתכמים בסך הכול בדולר אחד לאחר שנת שימוש אחת לכל משתמש והמייסדים לא מתכוונים לשנות את המודל הזה בזמן הקרוב, קשה להבין איך החברה תוכל להחזיר את ההשקעה העצומה של פייסבוק בה, גם על כל 450 מיליון משתמשיה נכון לחודש הנוכחי (לפי חישובים שונים, מדובר ב- 42$ לכל משתמש, פי 42…).

לפיכך, נראה כי הפחד האמיתי של צוקרברג הוא שפייסבוק תהפוך למקרה myspace מספר 2 ותינטש לעומת שירותים רלוונטיים יותר, וזו הסיבה שבגללה הוא רוצה גישה אל כמות המשתמשים הגדולה של האפליקציה, גם אם כעת לא ברור כיצד יכול לתרגם את הנתון הזה לרווחים מבלי לחרב את חווית השימוש המצוינת שהפכה את Whatsapp למה שהיא.

גוגל פותחת את הקמפיינים למכירת מוצרים לכל העולם

לפוסט המקורי בבלוג של Adwords

גוגל הודיעה שהיא פותחת את הקמפיינים מסוג Adwords for Shopping לכל העולם. קמפיינים אלו מאפשרים למשווקים לברור את המוצרים במלאי ישירות מתוך ממשק Adwords, לארגן אותם ולקבוע להם תקציבים. לצורך הקישור עדיין נדרש חשבון Google Wallet, אבל רשימות מדינות היעד של הקמפיין כבר לא יהיו מוגבלות כפי שהיה בעבר. כמו בסוגים אחרים של קמפיינים, אפשר לקבוע את תקציב ברירת המחדל ואת התקציב היומי. בכל אופן, בשלב זה, המוצרים עצמם מוצגים רק ב Google.com ו – google.com/shopping, כך שלא נראה שמכירות מוצרים יגיעו בקרוב לגוגל ישראל.

האם תוכלו לשרוד יממה בלי אינטרנט ובלי סמארטפון?

לכתבה המקורית בכלכליסט

יוזמה חברתית של שי נצר וליאור פרנקל בשם undigitize.me מתעדת להפחית את השימוש בטכנולוגיה הגורמת להתמכרות ובכלל זאת אינטרנט, טלפונים ניידים ואפליקציות. ואם אתם מאלו ששמים את הטלפון על רטט או שקט בזמן שאתם הולכים לישון והופכים את עצמכם לאופליין בצ'ט של פייסבוק, כנראה שאתם חלק מהמגמה… כחלק מהיוזמה שחובקת גם ארגונים דומים במדינות אחרות, מתבקשים מפתחי אפליקציות להוסיף אפשרות לחסימת האפליקציה בשעות מסוימות או הוצאות גרסאות רזות הכוללות אך ורק את הצגת המידע החשוב ביותר למשתמש.

כפי שמסתמן כרגע, שיאה של היוזמה בגרסה הישראלית תיערך ביממה שבין ה – 7 ל – 8 במרץ, אז יתבקשו הישראלים להניח את הטלפון בצד ולהגיע למקומות "מנוטרלי טכנולוגיה" בה יערכו פעילות oflline מסורתיות כגון שיחות עם חברים ובני משפחה או צפייה בהופעות של אמנים שיתנדבו לצורך העניין (נכון לעכשיו, היוזמה כנראה תקבל תמיכה מעיריית תל אביב).

יום בלי טכנולוגיה

בינג: בדקו שאין באתר שלכם שגיאות כתיב

לפוסט המקורי בבלוג של בינג למנהלי אתרים

בינג אמנם לא מאוד רלוונטי לרוב מקדמי האתרים בארץ, אך הפוסט האחרון שלהם למנהלי אתרים בכל זאת צריך להדאיג את כל מי שמנסה להבין לאן הרוח נושבת: הפוסט עצמו מייגע משהו ועוסק בשגיאות דקדוקיות ושגיאות כתיב, אבל השורה התחתונה היא שאם האתר בו אתם נמצאים מציג יותר מדי שגיאות שהן לא רק "פה ושם", חווית השימוש שלכם נפגעת ובמקום להמשיך לקרוא, אתם מתחילים לחפש את השגיאות עצמן או עוברים לאתר אחר.

 באופן דומה, גם מנועי החיפוש מזהים את התבניות הללו ועשויים לדרג את האתר במקום נמוך יותר לעומת אתרים אחרים שלא כוללים כל כך הרבה שגיאות… למרות שאין כאן התייחסות ישירה לבינג, אפשר להבין מהפוסט שבינג כנראה הטמיעו או יטמיעו בקרוב מנגנון שכזה באלגוריתם החיפוש שלהם.

מעניין לציין כי גוגל לא רושמים בשום מקום בקווים המנחים שלהם לגבי דקדוק או איות, ואולי שם מבינים שהשפה הכתובה ברשת אינה זהה לחלוטין לשפה המקובלת בדפוס המסורתי וכוללת אינספור קיצורים ושגיאות כתיב מכוונות… (החל מ-LOLZ ועד ל-OMG).

אודות איתי ברנר

איתי ברנר
העורך הראשי של מדור החדשות באתר AskPavel בו מדי שבוע מתפרסמות הידיעות האחרונות מעולם השיווק באינטרנט. עורך וכותב תוכן עצמאי, בין היתר הקים את Web Wiz המספקת פתרונות כתיבת תכנים וניהול תוכן.

עשוי לעניין אותך גם...

חדשות קידום אתרים

עוד מגבלות על עוגיות צד שלישי, תמונות 3D בחיפוש ושיפורים למדידת ביצועי אפליקציות אנדרואיד

בשבוע החולף גוגל קיימה את כנס המפתחים השנתי שלה I/O, ולכן יש השבוע יחסית הרבה ...

8 תגובות

  1. לגבי פייסבוק וואטס אפ – הנה מאמר מעולה, המסכם את הצדדים השונים
    http://aswathdamodaran.blogspot.co.il/2014/02/facebook-buys-whatsapp-for-19-billion.html?m=0

  2. היי,
    בהקשר של Google Shopping מבדיקה שלי לא נדרש Google Wallet בכדי להפעיל את מסע הקניות גוגל בודקת שלאתר יש אמצעי סליקה מאובטח אבל לא בהכרח Google wallet
    מצורף לינק להנחיות גוגל בנושא
    https://support.google.com/merchants/answer/2704164

  3. ממה שהבנתי פייסבוק תתחיל לדרוש
    דולר לשנה מכל נרשם

  4. הסרטון של מאט קאטס הוא באורך של 55 שניות (בהשוואה למשהו כמו 210 שניות במרבית הסרטונים שלו). לא רק שאף פעם אין מקום לשאלות הבהרה נוספות, הזמן הקצר במיוחד שהוא בחר להשיב בו לשאלה שהיא כל כך קריטית, לאור כל פרסומי גוגל בשנים האחרונות (ראה בין היתר: http://searchenginewatch.com/article/2276448/Google-Improve-Your-Sites-Rank-by-Building-High-Quality-Sites-Not-Links) מעוררת את השאלה ממה הוא בחר להתעלם. כך למשל:

    1. מתי נעשתה הבדיקה שבה נמצא שגירסה של האלגוריתם שמתעלמת מהקישורים הנכנסים מספקת סדר הצגת תוצאות חיפוש שרמת הרלוונטיות שלו יותר גרועה? כי אם זה היה בסוף שנת 2003, הגירסה החלופית התייחסה רק לפרמטרים On Page, וזה היה לפני המצאתם של הרובוטים האוטומטיים והאנושיים ששותלים אלפי קישורי זבל בבלוגים ופורומים בתוך שעה.

    2. לעומת זאת, אם הבדיקה נעשתה בסוף שנת 2013, חלק ניכר מקישורי הזבל כבר נוקו מהרשת, ולבעלי\מנהלי האתרים שהם מותגים כבר נפל האסימון והתחילו להשקיע בעיצוב ובתוכן ייחודי המכוון לטעמם של המבקרים ולא לטעמו של אלגוריתם.

    3. האם ההרעה ברמת הרלוונטיות שנצפתה חלה על 100% מתוצאות החיפוש למדגם ביטויי חיפוש, או רק על משהו כמו 51%? ומה החליטה הנהלת חברת גוגל לעשות אם זה רק 51% – להמשיך להפעיל את אלגוריתם הקישורים על כל ביטויי החיפוש, או רק על הביטויים שבהם אלגוריתם הקישורים משיג שיפור? ואיזה מין אלגוריתם בלי קישורים מופעל, במקרה זה, על ביטויי החיפוש שבהם אלגוריתם הקישורים משיג דווקא הרעה?

    4. מי שפט את השיפור או ההרעה במידת הרלוונטיות של סדר הצגת תוצאות החיפוש – צוות אנושי (שעלול להיות מוטה לטובת אתרי מותגים ידועים) או אלגוריתם נוסף (שעלול לכלול הטיות אחרות)?

    מעניין להזכיר בהקשר הזה את הערכתי מלפני שבועות אחדים שגוגל נוהג לבצע השוואה של רמת הרלוונטיות של סדר תוצאות החיפוש על פי מספר אלגוריתמים חלופיים, על מרכז נתונים סמוי שתוצאות החיפוש שלו אינן מוצגות לציבור. והנה בא מאט קאטס השבוע ומאמת את ההערכה הזו.

    • איתי ברנר

      אני חושב שלהגיד שרוב קישורי הספאם ברשת נוקו זו הגזמה פרועה… וגם אם אתה מתייחס למותגים, אתה יכול לראות שכמעט כל יום יש חדשה על עוד מותג שקיבל או כמעט קיבל אזהרה מגוגל בגלל שימוש בטקטיקות לא כשרות.

      • איתי, מי כתב שבסוף שנת 2013 "רוב" קישורי הזבל כבר נוקו מהרשת? כתבתי "חלק ניכר" כי אין לי כל דרך לדעת כמה. יחד עם זאת, הסרת 100,000 קישורי פוטר מאתר שבשליטתך היא הרבה יותר קלה לביצוע מהסרת קישור יחיד שהחלפת עם מקדם אתרים שכבר לא קיים.

  5. נ.ב. שים לב שכתבת שהתוצאות שהפיק אלגוריתם ללא קישורים היו "הרבה יותר גרועות" מהתוצאות שהפיק אלגוריתם הקישורים שהיו, כמשתמע מכך, רק "גרועות"!

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

תודה רבה על השיתוף ! לייק קטן לעמוד שלנו, ותשארו בעניינים על כל מה שחדש כאן :

שתפו את הפוסט עם חברים