מה ג'ון מולר חושב על בניית קישורים, איך משפיעה הפניה מאתר שנענש ועוד... | AskPavel
קידום אתרים » חדשות קידום אתרים ושיווק באינטרנט » מה ג'ון מולר חושב על בניית קישורים, איך משפיעה הפניה מאתר שנענש ועוד…
חדשות קידום אתרים

מה ג'ון מולר חושב על בניית קישורים, איך משפיעה הפניה מאתר שנענש ועוד…

אז מה היה לנו השבוע? בכל סופ"ש נביא כאן את רשימת הפוסטים המעניינים ביותר שמצאנו בבלוגספירה המקומית והעולמית בנושא קידום אתרים, שיווק באינטרנט ומדיה חברתית. כך תוכלו להיחשף למידע מעניין נוסף שאנחנו לא מספיקים לסקר כאן במהלך השבוע.

ג'ון מולר: בניית קישורים יכולה לעשות יותר נזק מתועלת

לפוסט המקורי ב– Search Engine Land

לפי ג'ון מולר, שהשתתף בהנגאאוט השבועי למנהלי אתרים בגוגל פלוס לפני כשבוע, מוטב כי מנהלי אתרים יפסיקו להתרכז בבניית קישורים. לדבריו, מי שמתעמק בכך יותר מדי, יכול לגרום ליותר נזק מאשר תועלת. במקום זאת, הוא מציע לגרום לתוכן שלכם להיות טוב מספיק כדי שאחרים ירצו לקשר אליו. עוד הוא ממליץ להוסיף וויג'טים להקלה על המשימה ולדאוג לכך שכתובות האתרים בהן אתם משתמשים יהיו קצרות ונוחות לשם קישור אליהן.

עוד מדגיש מולר  שקישורים הם בלאו הכי רק גורם אחד מתוך גורמים רבים נוספים, כך שברור מדוע להתמקד רק בהם תהיה שגיאה.

האם ניתן לבצע קידום אתרים שלילי דרך הפניה לאתר של מתחרה?

לפוסט המקורי ב – Search Engine Roundtable

עוד שאלה מעניינת שעלתה באותו האנג אאוט של גוגל וגם לפורומים של WebmasterWorld הייתה האם כדאי לבצע הפניה מאתר שנענש בצורה חמורה (וכבר אי אפשר לשקם אותו) אל אתר חדש, ותשובתו של מולר הייתה לא.

לאחר מכן מי ששאל את השאלה החליט להיכנס לעובי הקורה ושאל האם משתמע מכך שכל אחד יכול להעניש את האתר של המתחרים שלו על ידי הפניה של אתרים "רעילים" אליהם? התשובה של מולר הייתה גם כן שלילית והוא הבהיר שהאלגוריתם של גוגל יכול להבחין בין מצבים של העברת אתר לכתובת חדשה ובין ניסיונות לבצע הפניות אל אתרים קיימים. בכל אחד מן המקרים האלו האלגוריתם של גוגל מחליט מה להעביר מהאתר הישן, בין אם מדובר ב – Pagerank ובין אם מדובר בסטאטוס ענישה ידנית לאותו האתר.

שלושה עדכונים מעניינים בכלי של Majestic SEO

לבלוג של Majestic SEO

הצוות של כלי Majestic SEO לבדיקת קישורים הכריזו על שלושה עדכונים מעניינים :

  1. עמודי עסקים בתוך אתר Majestic: עמודי העסקים מתבססים על הפרופילים של המשתמשים שיש להם מנוי למערכת של Majestic וסימנו שהם מעוניינים לשתף את המיקום שלהם. בעלי מנוי גולד ומעלה יוכלו גם להוסיף כתובת אתר, חשבון טוויטר, גוגל פלוס ולקבל תיבת מסרים אישית. חשוב לציין שכל הקישורים בדפי העסקים הם no follow והמשתמש יכול להחליט גם אם הוא רוצה שהדף שלו יתאנדקס בגוגל או לא.
    עמודי עסקים במג'סטיק
  2. עדכון לאלגוריתם הקישורים הטובים ביותר (Top Links): אם בעבר האלגוריתם היה מציג את הקישורים הטובים ביותר גם אם כולם הגיעו מאותו דומיין, מעכשיו ניתן יהיה לראות חתך המציג אך ורק את הקישורים מדומיינים ייחודים. מי שבכל זאת מעוניין לראות עוד קישורים, יכול ללחוץ על סימן הפלוס ולראות עוד קישורים חזקים מאותו הדומיין.
    קישורים מובילים ב-majestic seo
  3. הזחלן של Majestic הצליח לסרוק שלושה טריליון עמודים וכעת הוא מסוגל לסרוק טריליון עמודים בפחות משניים עשר חודשים, וזאת תוך כדי שמירת האיזון בין גילוי ראשוני של עמודים ובין זחילה מחדש.

מידע נוסף ורקע טכני עבור כל אחד מן העדכונים ניתן למצוא כאמור בכל אחד משלושת הפוסטים המקושרים.

פייסבוק משנים את שיטת המדידה למודעות

לפוסט המקורי בבלוג של פייסבוק לעסקים

פייסבוק הודיעו השבוע כי הם משנים בהדרגה את שיטת המדידה למודעות ברשת שלהם ומעתה יתבססו על "חשיפות שנצפו" במקום על "חשיפות שהוגשו". ההבדל בין שתי השיטות הוא משמעותי : חשיפה שהוגשה מתרחשת לאחר שהשרת עיבד את המודעה והציג אותה בלי קשר לשאלה האם הגולש עצמו ראה אותה או לא. לדוגמה, מודעה שנמצאת "מתחת לקיפול" של הדף או מודעה שלא גמרה להיטען, יספרו בכמות החשיפות בכל זאת. לעומת זאת, במודל החשיפות שנצפו, יילקחו בחשבון רק מודעות שהמשתמשים צפו בהן באמת…

מעתה, יש לפייסבוק את הטכנולוגיה הנדרשת לשם כך  באמצעות זיהוי של הרגע בו הפרסומת נכנסת לשדה הראייה של המשתמש הן במובייל והן ב – Desktop. כמו כן, פייסבוק רוצה להחיל את שיטת המדידה הזו גם על תוכן אורגני מעסקים. בדרך זו, פייסבוק מקווה שהתקן החדש יכנס כסטנדרט לתעשייה והיא כבר משתפת פעולה עם מספר גופים מובילים כמו למשל ה-MRC (מועצת דירוג המדיה)

האם האתר שלכם זוהה בטעות כאתר פרוץ?

לפוסט המקורי ב – Search Engine Land

ביום חמישי בבוקר התעוררו בעלי אתרים רבים וגילו הודעה מכלי מנהלי האתרים על כך שהאתר שלהם נפרץ אף על פי שהאתר לא נפרץ כלל. למרות שגוגל מתעקשת שמדובר בבאג במסנן שהשפיע רק על חלק קטן מן האתרים, כמות התגובות בפורומים מראה שאולי מדובר בקצת יותר מכך… ההודעה על כך שייתכן והאתר נפרץ מופיעה מתחת לכותרת דף הבית בתוצאות החיפוש. בכל אופן, ההתראה הזו לא מונעת את הכניסה לאתר כמו בשגיאת "אתר זה עלול להזיק למחשב שלך", אבל היא בהחלט עשויה להוריד את שיעור הלחיצות (CTR).

לאחר שגוגל הבינו שמדובר בבעיה רחבה יותר, הם שיחררו טופס מיוחד דרכו אפשר לדווח על אתר שזוהה בטעות כאתר שנפרץ.

טופס אתר נפרץ

אודות איתי ברנר

איתי ברנר
העורך הראשי של מדור החדשות באתר AskPavel בו מדי שבוע מתפרסמות הידיעות האחרונות מעולם השיווק באינטרנט. עורך וכותב תוכן עצמאי, בין היתר הקים את Web Wiz המספקת פתרונות כתיבת תכנים וניהול תוכן.

3 תגובות

  1. את החדשות המרעישות אודות הצורך להפסיק את עבודת הקידום שמבוססת על "בניית קישורים" שמעת גם ממני, עוד לפני שנתיים. מה שמפתיע הוא מדוע חברות ועסקים בעלי אתרים ממשיכים לפרסם מודעות "דרושים" לבעלי ניסיון של שנתיים ב"בניית קישורים", ומה שעוד יותר מפתיע הוא שגם משרדי קידום מפרסמים מודעות כאלה.

    יש למישהו הסבר?

  2. המשך:

    מה שמעמיד בספק גדול את התועלת המעשית מספירת, הערכת והצגת הקישורים הנכנסים של כלי ה-Majestic SEO ודומיו.

    יש למישהו דעה אחרת בעניין המשך התועלת המעשית מכלים אלה?

  3. המשך:

    הדיון המתגלגל, על פני שני עמודים בינתיים, ב-http://www.actv-tec.co.il/viewtopic.php?f=1&t=5835, הכריח אותי לקרוא שוב, בעיון רב הפעם, את הטקסטים שבהם הנהלת חברת גוגל מגדירה את המונחים שבהם היא משתמשת ביחס לתרומת הקישורים לדירוג תוצאות החיפוש, ולהבין איך כל זה מתיישב עם ההמלצה של John Mueller להפסיק כבר עכשיו את עבודת הקידום שמבוססת על "בניית קישורים".

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

תודה רבה על השיתוף ! לייק קטן לעמוד שלנו, ותשארו בעניינים על כל מה שחדש כאן :

שתפו את הפוסט עם חברים