חדשות שיווק באינטרנט וקידום אתרים מהרשת (20.1.12)

איתי ברנר

עדכונים שבועיים על פרסום ושיווק באינטרנטבכל סופ”ש נביא כאן את רשימת הפוסטים המעניינים ביותר שמצאנו בבלוגספירה המקומית והעולמית בנושא קידום אתרים, שיווק באינטרנט ומדיה חברתית. כך תוכלו להיחשף למידע מעניין נוסף שאנחנו לא מספיקים לסקר במהלך השבוע. פיד ה-RSS של הבלוג לא כולל את העדכונים הללו, לכן יש להירשם אליו בנוסף – הרשם לעדכוני החדשות וקבל את הידיעות ישירות למייל >>

אלגוריתם ענישה חדש בגוגל לעמודים עם יותר מדי פרסומות (Search Engine Land)

עדכון חדש ורשמי לאלגוריתם בשם “page layout algorithm” נועד לטפל בעמודים עם עומס מוגזם של פרסומות, כאלו שבהם כמעט בלתי אפשרי למצוא את התוכן עצמו, לפחות לפני שגוללים את המסך ( Above the Fold כהגדרתה של גוגל, מונח שמשמש לתיאור החצי העליון של המסך).

למזלם של אתרים שמשתמשים בפרסומות פופ אפ או פותחים חלונות חדשים לאחר היציאה מהם (תופעה הרווחת בעיקר בארץ לצערנו), בשלב זה הם לא מושפעים מהשינוי והוא חל רק על אתרים עם פרסומות סטטיות בתוך תוכן הדף עצמו.

גוגל לא מפרטת בדיוק איזו כמות של פרסומות היא מגדירה כעומס, אבל מאט קאטס ממליץ להשתמש בכלים שיכולים לדמות תצוגה של אתר ברזולוציות שונות. אם במבט ראשון האתר נראה עמוס מדי בפרסומות, כנראה שיש בעיה… מצד שני, קאטס מנסה מרגיע ואומר שהשינוי ישפיע על אחוז בודד מן החיפושים, אם כי בעבר גוגל אמרו דברים דומים על כל שינויי אלגוריתם אחרים והתוצאות בפועל היו קיצוניות יותר. בנוסף, ממש כמו פנדה, האלגוריתם החדש מתעדכן רק כל כמה שבועות ולכן ההסרה של העונש היא לא מיידית.

לסיום, נציין שהפוסט של SEL ארוך יחסית ומביא לא מעט דוגמאות למצבים בהם גוגל בעצמה משלבת הרבה פרסומות Adwords על חשבון התוכן האורגני שנדחף למטה, תופעה שב– SEL מרבים לכתוב עליה כמעט בכל הזדמנות בה גוגל מואשמת בהשתלטות המוצרים שלה על דפי התוצאות.

מהי הדרך הטובה ביותר להבריח משתמשים מהאתר? (Marketing Charts)

מחקר מעניין שבוודאי היה מעורר מחלוקת אם היה מתפרסם בקנה מידה גדול יותר, טוען כי הגורם העיקרי לכך שגולשים נוטשים אתר אינטרנט הוא לא אחר מטופס הרישום. יותר מחצי מן הגולשים יעזבו את האתר או לא יבקרו בו שוב פעם, ורק 14% ישלימו את הרישום. הסקר נערך בקרב 619 נבדקים שהתבקשו לדווח אודות רכישת מוצרים ברשת או קריאת מידע מאתרי העיתונים הגדולים (אלו שיש להם גם מהדורות כתובות)

למרות המספרים המעט מפחידים האלו, החדשות הטובות הן שחצי מן הגולשים היו מוכנים להישאר באתר בכל זאת אם הייתה להם אפשרות להתחבר דרך חשבון ברשת חברתית. למשל, פייסבוק מציעה כיום לבעלי אתרים לרשום את המשתמשים שלהם דרך חשבון הפייסבוק ואף להטמיע את מערכת התגובות של פייסבוק בתוך האתר.

הסטייה של אתרי המדידה החיצונים גדולה משחשבנו (SEOmoz)

ראנד פישקין מ– SEOmoz מוכיח פעם נוספת עד כמה הערכת התנועה של אתרי המדידה החיצונים כגון אלקסה וגוגל טרנדס לאתרים אינה מדויקת ומציעה מספרים נמוכים הרבה יותר מ– Google Analytics ושיטות המדידה האחרות שמתבססות על קוד המושתל בתוך האתר ונחשבות למדויקות יחסית.

לדוגמה, ל– SEOmoz היו במהלך 2011 בערך כשישה מיליון מבקרים ייחודים, אבל אלקסה מדרג אותם רק במקום ה– 427 בעולם, דירוג שמתאים לאתרים עם תנועה הרבה יותר נמוכה.

גם אתר compete.com מעוות מאוד את הנתונים ומציג תנועה קטנה פי 2 מהתנועה האמיתית, כאשר גם העליות (פיקים) והירידות בתנועה למעשה הפוכות מהמצב במציאות. המצב ב- Quantcast לא פחות גרוע והוא מציג סדר גודל של כמה עשרות אלפי כניסות לחודש בעוד לפי אנליטיקס מדובר בכמה מאות אלפי כניסות.

ואם חשבתם שהישועה תגיע מגוגל טרנדס, הרי שגם הכלי של ענקית החיפוש והמדידה מטעה , אך בצורה שונה: הוא מדווח על מספרים יומיים גדולים יותר וגם מראה ירידה חדה בפברואר היכן שהמידע מאנליטיקס מציג בסך הכול עליה מתונה יותר מאשר בחודשים הקודמים.

למרבה הפלא, פישקין לא מנסה ממש לנגח את האתרים האלו למעט תצוגת המספרים עצמם (שהיא מביכה מספיק בפני עצמה), אבל בפתיחה של הפוסט הוא מציין שהיו הרבה תופעות של שמחה לאיד מקרב מתחרים שלגלגו על חוסר הצמיחה של האתר (כביכול) בשנת 2011…

שינויים נוספים מפייסבוק (ניוזגיק)

פייסבוק הכריזה על מספר שינויים נוספים בדרך להפוך את חווית השיתוף בפייסבוק ליותר מסתם עוד לייק ולהרחיב את ההתממשקות מול אתרים חיצונים ואפליקציות (הגרף הפתוח). למשל, אם קניתם מוצר מסוים, ההודעה על כך תופיע בטיקר הצדדי (או הטיימליין). יותר מכך, למשתמש יש שליטה באפליקציות שיוכלו לשתף את המידע הזה.

לפי חן אידן מניוזגיק, החשש העיקרי כרגע הוא שבעתיד אתרי אינטרנט מסוימים לא יידרשו את הסכמתו של המשתמש וכך מידע רגיש יוכל לעבור ישירות לפייסבוק מבלי שהמשתמש ירגיש כלל.


ג’רי יאנג עוזב את יאהו (טקראנצ’)

ג’רי יאנג, אחד ממייסדי יאהו, הודיע השבוע על התפטרותו מהחברה וחבר המנהלים שלה. יאנג הודיע כי הוא מרוצה מהמינוי החדש של סקוט תומפסון (לשעבר נשיא PayPal) למנכ”ל החברה.  בשנים האחרונות ידעה יאהו מספר חילופי מנכ”לים ואפילו ההכנסות הגבוהות משוק ה – Display נמצאות בסכנה עקב התחרות הגוברות מצד גוגל ופייסבוק. גם בשוק החיפוש האורגני יאהו לא מלקקת דבש ולמעשה רק בשבוע שעבר דווח כי בפעם הראשונה הצליח בינג לעקוף את יאהו והפך להיות מנוע החיפוש השני בגודלו בארה”ב. לפי הדיווחים, מתכננת יאהו בחודשים הקרובים למנות עוד דירקטורים חדשים לצמרת החברה.

מהו התזמון הטוב ביותר לפרסם סטטוס בפייסבוק? (Hayde)

אתר Hayde  בדק מספר מחקרים מחו”ל ופנה גם אל מספר אנשי מדיה חברתית מהארץ במטרה למצוא מהו התזמון האידיאלי לפרסום סטטוס בפייסבוק. מהבדיקה עולה תוצאה מפתיעה והיא שהזמן שבו מרבית העסקים מפרסמים סטאטוסים הוא לא בהכרח הזמן האופטימאלי: מרבית העסקים מפרסמים סטאטוסים בזמן שעות העבודה, בין עשר בבוקר לארבע אחר הצהריים, אך דווקא סטאטוסים שפורסמו בשעות מאוחרות יותר, זכו לאינטראקציה גבוהה יותר מצד הגולשים.

גם מבחינת ימי השבוע ישנו הבדל משמעותי, כאשר הימים הלחוצים בעבודה (ראשון וחמישי) הם הפחות אפקטיביים לעומת סופי השבוע. בהמשך ישנן מספר מסקנות מעניינות נוספות : למשל, זמן החיים של כל פוסט הוא רק כשלוש שעות ולכן אין יותר היגיון במחשבה שמספיק סטטוס אחד ביום.

לאחר מכן, מצורפות גם מסקנות ממחקרים דומים על רשימות דיוור, טוויטר ופוסטים בבלוגים. מפאת אורכו של המאמר, אנחנו ממליצים בחום לקרוא את הגרסה המלאה.

תגיות רלוונטיות: חדשות SEO
שתפו:
נכתב על ידי
עורך וכותב תוכן עצמאי, בין היתר הקים את Web Wiz המספקת פתרונות כתיבת תכנים וניהול תוכן.
0 0 הצבעות
קלות השימוש
0 0 הצבעות
פיצ'רים ופונקציונליות
0 0 הצבעות
תמיכה טכנית
0 0 הצבעות
תמורה לכסף
הרשמו
הודע על
guest

1 תגובה
הישן ביותר
החדש ביותר בעלת הכי הרבה הצבעות
פידבקים מוטבעים
צפייה בכל התגובות
עומר לייבנזון
35
מדיה חברתית
עומר לייבנזון
118
קידום אתרים
עומר לייבנזון
124
מסחר אלקטרוני
יורם ליכטנשטיין
104775
תוכן וקופירייטינג
שי משען
100207
פרסום באינטרנט
דוד כהן
99073
מדיה חברתית
דנה רוזן
82406
ניהול קהילה
נשארים מעודכנים בכל מה שחדש בדיגיטל

מעל 15,000 אנשי שיווק ובעלי עסקים נשארים מעודכנים בכל מה שחדש בשיווק דיגיטלי מאז 2007

1
0
נשמח לשמוע את דעתך, נודה לתגובהx
שיווק דיגיטלי שמביא תוצאות.
לוגו דייסון

189%

יחס המרה למודעות

לוגו איסתא

424%

הכנסות מהאתר

לוגו קפה עלית

139%

מבקרים חדשים באתר

לוגו נקסט

258%

רכישות אורגניות

לוגו קפה עלית
139%

מבקרים חדשים

לוגו דייסון
189%

יחס המרה למודעות

לוגו איסתא
424%

הכנסות מהאתר

שיווק דיגיטלי שמביא תוצאות.