חדשות שיווק באינטרנט וקידום אתרים מהרשת (2.9.11)

איתי ברנר

עדכונים שבועיים על פרסום ושיווק באינטרנטבכל סופ”ש נביא כאן את רשימת הפוסטים המעניינים ביותר שמצאנו בבלוגספירה המקומית והעולמית בנושא קידום אתרים, שיווק באינטרנט ומדיה חברתית. כך תוכלו להיחשף למידע מעניין נוסף שאנחנו לא מספיקים לסקר במהלך השבוע. הרשם לעדכונים וקבל את הידיעות ישירות למייל

פורסטר: גרופון ודומותיה עשויות להיעלם (Clickz)

דו”ח של פורסטר תחת הכותרת “תחזית השיווק האינטראקטיבי בארה”ב 2011-216” חוזה כי שבשנים הקרובות הצרכנים יתמכרו לשימוש בדילים יומיים ולמעשה יבצעו בהם שימוש יתר. ההתמכרות הזו תוביל אותם לאיבוד היכולת לקבל החלטות כלכליות רציונליות גם בשאר תחומי החיים ובסופו של דבר מעסיקים ומנהלי משק הבית יאלצו להגביל את השימוש באתרים הללו.

בנוסף, הדו”ח חוזה שערוצי השיווק הצומחים ביותר בשנים אלו יהיו ערוצי השיווק הניידים ואלו ברשתות חברתיות (שם העלויות נמוכות הרבה יותר). אם זאת, חשוב לציין שהדו”ח לא חוזה ירידות בערוצים אחרים וכולם ימשיכו לצמוח במידה כלשהיא.

עניין הפרטיות בפייסבוק (ואתרים נוספים) עדיין לא סגור (ניוזגיק)

ניוזגיק אמנם מפרסמים פוסט שנושא את השם “פייסבוק” בכותרת שלו, אבל הוא מציג גם אתרים נוספים האוספים אודותינו מידע אישי , החל מהאתר של 144 (מספרי טלפונים שמנוצלים על ידי מפרסמים לשליחת פרסומות קוליות) ועד לאתרים כגון אינפורמר בהם מוצגים לעיתים פרטים יותר אישיים.  גם אישור של אפליקציות בפייסבוק אולי נשמע תמים, אבל אף אחד לא מבטיח לכם שהמפתחים לא יעבירו את המידע הזה לגורמי צד שלישי. הפוסט מציע גם מספר דרכים לצמצם נזקים תוך כדי נקיטת אמצעי זהירות.

גוגל בוחנת שינויים נוספים באלגוריתם לזיהוי תוכן לא מקורי (Search Engine Land)

ציוץ של מאט קאטס בטוויטר חשף את העובדה שגוגל מנסים עדיין להילחם בתופעות אתרי המעתיק ינים הממוקמים גבוה יותר מהאתרים המקוריים. הקישור בהודעה של קאטס שולח את הגולשים לטופס דיווח על שאילתא בהן נתגלו תופעות כאלו. הציוץ אמנם מתייחס ספציפית לאתרי בלוגים, אבל סביר להניח שהסיבה המרכזית לכך היא פשוט שקל מאוד כיום להקים בלוגים במהירות ,הן בצורה עצמאית והן דרך אתרי 2.0 שמאפשרים לפתוח אותם תוך מספר דקות.

סאב דומיינים כקישורים פנימיים (Google Webmaster Central Blog)

גוגל הודיעה כי מעתה קישורים מסאב דומיינים המפנים לדומיין הראשי ייחשבו כקישורים פנימיים (עמודים מתוך האתר שמקשרים לעמודים אחרים), גם אם אין לבעל האתר שליטה על הדומיין הראשי (למשל, בלוגספוט או גוגל סייטס). בנוסף, אין יותר הבחנה בין קישור שמגיע מגרסת האתר עם WWW וקישור שמגיעה מהגרסה בלי WWW.

למרות כל השינויים האלו, הפוסט מדגיש שמספר הקישורים הכולל לא השתנה.

ניתן לראות בהכרזה זו אישוש נוסף לטענה שסאב דומיין או תת ספריה הם חלק מהאתר הראשי בעיני גוגל, אם כי בעדכון האחרון של ה – Sitelinks, הם דווקא זכו לקבל רשימה משלהם.

ויקימדיה עלולה להסתבך בפרשת תרומת קישורים (Boom Online Marketing)

אם אפשר לפתוח את האייטם הזה בגילוי נאות אישי : אין לי דבר או חצי דבר נגד קרן ויקימדיה הבינלאומית ( או קרן ויקימדיה ישראל לצורך העניין) המפעילות את אתר ויקיפדיה, אבל החדשה הזו צריכה להדליק נורה אדומה אצל כולנו: קשה להאמין שאף אחד ממנהלי הקרן הנכבדת לא מודע לעובדה שגם הוספה של קישורים תמורת תרומה היא עברה על הקווים המנחים של גוגל.

סיפור שהיה כך היה: בחור בשם איין שם לב שבעמוד התרומות של קרן ויקימדיה יש רשימה ארוכה מאוד של קישורים לאתרי תורמים שתרמו לפחות 5000$. בניגוד לקישורים הרגילים שיוצאים מויקיפדיה, הקישורים האלו הם Dofollow. ה –PR של העמוד אגב, הוא 6. אם עד כאן זה נשמע אולי כמו נאיביות תמימה, שימו לב לאנקורים של הקישורים האלו ולעובדה שחלקם זהים, אבל מובילים לאתרים שונים של אותה החברה. האם גם עכשיו זה נראה תמים? לא ממש, וזה גם מה שאיין חשב. אגב, בין “התורמים” ניתן למצוא גם סטארטאפ ישראלי מפורסם.

לא משוכנעים? זו התגובה שאיין קיבל כאשר הוא ניסה לברר את העניין: “אנחנו מזהים את התועלת שבקישור מעמוד זה לקידום אתרים ושמחים להציע את הערך המוסף עבור התורמים שלנו”. כלומר, לא מדובר בהכרת תודה פשוטה, והקרן בהחלט מודעת לאפקט של הדף.

נדמה שכל מילה נוספת מיותרת. עם זאת, חשוב לציין גם כי לא קיימת תופעה דומה בעמוד הישראלי והוא מקשר אך ורק לפרויקטים אחרים של הקרן בישראל. למזלה של הקרן הבינלאומית, הסיפור לא זכה לחשיפה מאוד גבוהה עד כה (לפחות לפי מספר התגובות) ולא ברור האם הוא הגיע לידיים של גוגל.

דב מורן עם צועדי צעדת המיליון (The Marker TV)

ונסיים בנימה אקטואלית, ב – The MarkerTV ערכו ריאיון עם דב מורן שישתתף בצעדת המיליון בשבת זו. מורן ידוע בקרב הציבור כממציא הדיסק און קי ולאחרונה עלה לכותרות עקב כשלון מכשיר המודו, טלפון סלולרי מודולרי שניתן להרכיב עליו גאג’טים נוספית המיועדים לצרכים ושימושים מגוונים. כשנשאל דב מה למיליונר הייטק כמוהו ולצעדה, ענה “וכנכון, התעשרתי, יש לי כסף. אבל אני חושב שהתעשרתי מהמצאה, מעבודה קשה, מיצירה – לא ממונופול. אני מרגיש טוב עם מה שאני. אני מרגיש שאני יכול להזדהות עם התופעה. באתי משם. לא ירשתי כספים, אני חי בתוך עמי”.



נתקלתם בעוד ידיעות מעניינות בתחום השיווק באינטרנט או בבלוגים ואתרים שאנחנו לא מכירים? אתם מוזמנים לעדכן אותנו כדי שנוסיף אותן לעדכונים השבועיים.

תגיות רלוונטיות: חדשות SEO
שתפו:
נכתב על ידי
עורך וכותב תוכן עצמאי, בין היתר הקים את Web Wiz המספקת פתרונות כתיבת תכנים וניהול תוכן.
0 0 הצבעות
קלות השימוש
0 0 הצבעות
פיצ'רים ופונקציונליות
0 0 הצבעות
תמיכה טכנית
0 0 הצבעות
תמורה לכסף
הרשמו
הודע על
guest

3 תגובות
הישן ביותר
החדש ביותר בעלת הכי הרבה הצבעות
פידבקים מוטבעים
צפייה בכל התגובות
עומר לייבנזון
36
מדיה חברתית
עומר לייבנזון
118
קידום אתרים
עומר לייבנזון
124
מסחר אלקטרוני
יורם ליכטנשטיין
104776
תוכן וקופירייטינג
שי משען
100207
פרסום באינטרנט
דוד כהן
99074
מדיה חברתית
דנה רוזן
82406
ניהול קהילה
נשארים מעודכנים בכל מה שחדש בדיגיטל

מעל 15,000 אנשי שיווק ובעלי עסקים נשארים מעודכנים בכל מה שחדש בשיווק דיגיטלי מאז 2007

3
0
נשמח לשמוע את דעתך, נודה לתגובהx
שיווק דיגיטלי שמביא תוצאות.
לוגו דייסון

189%

יחס המרה למודעות

לוגו איסתא

424%

הכנסות מהאתר

לוגו קפה עלית

139%

מבקרים חדשים באתר

לוגו נקסט

258%

רכישות אורגניות

לוגו קפה עלית
139%

מבקרים חדשים

לוגו דייסון
189%

יחס המרה למודעות

לוגו איסתא
424%

הכנסות מהאתר

שיווק דיגיטלי שמביא תוצאות.