חדשות קידום אתרים ושיווק באינטרנט (2.3.13)

איתי ברנר

עדכונים שבועיים על פרסום ושיווק באינטרנטבכל סופ”ש נביא כאן את רשימת הפוסטים המעניינים ביותר שמצאנו בבלוגספירה המקומית והעולמית בנושא קידום אתרים, שיווק באינטרנט ומדיה חברתית. כך תוכלו להיחשף למידע מעניין נוסף שאנחנו לא מספיקים לסקר כאן במהלך השבוע. הרשם לעדכון וקבל מייל שבועי עם כל הסיפורים והחדשות.

שיפורים נוספים ל- Majestic

לניוזלטר המקורי בגרסת Web

Majestic SEO פרסמו מספר שיפורים נוספים שהטמיעו באתר שלהם לאחרונה.

השינוי הגדול ביותר הוא האינדקס העיקרי של כתובות URL שכעת מכסה 90 יום במקום 60. מעבר לכך, כל מי שיש לו חשבון באתר, יכול לשלוח עד 100 כתובות ליום ללא תשלום, גם אם יש לו מנוי חינמי בלבד.

השינוי האחרון נוגע לתרגום של האתר לשפות שונות. לא, עברית עדיין אין שם, אבל סינית ורוסית דווקא כן.

פייסבוק מבצעת שינוי נוסף בטיימליין בניו-זילנד

לפוסט המקורי באתר ReadWrite

אם לשפוט לפי הגרסה הניו-זילנדית של פייסבוק, הרי שהחברה מתכננת עוד שינוי משמעותי לעמוד הטיימליין של המשתמשים.

הדבר הראשון שאפשר לשים לב הוא שהקופסאות מתחת לתמונת ה– Header של המשתמש כבר לא כוללות “תצוגה מקדימה” לאלבומים, מפות וחברים של המשתמש, אלא הפכו לקישורים טקסטואליים / תפריט עליון.

השינוי הנוסף שאפשר להבחין בו הוא שהטור השמאלי מציג יותר תחומי עניין ולייקים שהמשתמש עשה לקטגוריות מסוימות כמו תוכניות טלווזיה וספרים, אבל גם פתקים ישנים שלו. לפי אתר ReadWrite, הטור נשאר קבוע גם כאשר גוללים את הדף, ולא מתאחד עם הטור שמציג את העדכונים לסטטוס.

חשוב לזכור שצילום המסך מציג את פייסבוק ביישור משמאל לימין, והמשמעות היא שהמשתמש בעצם נחשף למידע ישן יחסית לפני שהוא נחשף לסטאטוסים האחרונים של המשתמש. קל להבין מדוע השינוי הזה כבר מעורר התנגדות אצל חלק גדול מן המשתמשים.

הטיימליין החדש של פייסבוק

אתר הארץ עובר למודל בתשלום

המכתב לקוראים של עמוס שוקן

הכתבה באתר דה מרקר

עמוס שוקן, יו”ר קבוצת הארץ, פרסם ביום שלישי האחרון מכתב לקוראים, ובו הוא מסביר מדוע אתר הארץ נאלץ לעבור למודל של תשלום עבור גישה מלאה לתכניו. לפי שוקן, המצב שבו רק מנויי הגרסה המודפסת משתתפים בכיסוי העלויות של העסקת מאות עיתונאים ועורכים במערכת, אינו יכול להימשך בעידן שבו הגולשים כבר רגילים לשלם על תוכן דיגיטאלי כמו סרטים, מוזיקה וספרים.

המודל של הארץ יתאים את עצמו את עצמו לסוגי המנויים השונים: מי שכבר מנוי על המהדורה המודפסת של הארץ, יקבל אותו בחינם, מי שמנוי למהדורת סוף השבוע – יקבל אותו ב- 50% הנחה. מי שאין לו מנוי כלל, ייאלץ להיפרד מ – 39.99 ₪ בחודש אם ירצה לקרוא יותר מעשר כתבות או מאמרים. המנוי בתשלום יכלול גם מהדורה מיוחדת של העיתון לסמארטפונים וטאלבטים (הכוונה היא כנראה שהאפליקציות הקיימות יסגרו למי שאינם מנויים).

דווקא באתר דה מרקר (שגם הוא מקבוצת הארץ, אבל לא ייסגר למנויים בתשלום בשלב זה), מוסיפים כמה פרטים טכניים מעניינים: לפי האתר, חלק מהתכנים לא ייסגרו בצורה מוחלטת, אלא יהיו זמינים דרך קישורים מיוחדים שיופצו ברשתות חברתיות או גוגל עצמו. עם זאת, המערכת של האתר תדע להגביל משתמשים שינסו “לרכב” על הקישורים האלו, ותכנים מסוימים בעלי ערך מוסף יהיו בלאו הכי חסומים למי שאינו מנוי.

התגובות מצד המתחרים מעורבות: רובם מסכימים על כך שמדובר בצעד שהרבה היו רוצים לבצע אותו, אבל החשש מפגיעה בהכנסות מפרסום והירידה האפשרית בטראפיק, הופכות את הסיכון לגבוה מדי מבחינתם. דווקא בעיתון שנחשב לאליטיסטי יחסית כמו הארץ, הפגיעה עשויה להיות קטנה יותר ומדובר בעצם במצב של “להיות או לחדול”.

גוגל משחררת מידע לציבור על הנחיות האיכות שלה

למסמך הרשמי מנובמבר 2012

בשנים האחרונות מסתובבים ברחבי הרשת כמה וכמה מסמכים של גוגל המיועדים למדרגים האנושיים שלה, אלו שעוזרים לאלגוריתם לאתר ספאם וחומר באיכות נמוכה. המסמך החדש הוא למעשה גרסה ערוכה של המסמך המקורי, עם הרבה פחות דוגמאות ספציפיות לכתובות אתרים. חלקים אחרים שהוסרו מתקשרים אל חיפושים לוקאליים, שהם אולי הסוד השמור ביותר של גוגל כיום.

עוד מידע מעניין ששחררה גוגל, נוגע לפעולות הענישה הידניות אותן היא נוקטת. המפתיע הוא שבעוד טריקים “זולים” כמו טקסט מוחבא או תוכן שמיוצר אוטומטית, נשארים באופן קבוע על אש קטנה, כמות “הספאם הטהור” (בכחול) נשארה גבוהה מאז הוגדרה לראשונה ככזו ב– 2007. העניין הוא שהספאם הטהור כולל בתוכו כמה טכניקות אחרות שדווקא כן מופיעות בגרף, עובדה שלמעשה מקשה לבודד אותו מעבר לכך שמדובר בשימוש בכמה טכניקות שונות יחדיו. נתון מעניין נוסף הוא שאין עליה עקבית בכמות הקישורים הבלתי טבעיים שגוגל מדווח עליהם לבעלי אתרים (בירוק), וזאת בניגוד לנתונים שגוגל אוהבת לנפנף בהם אודות המספר הגדול יחסית של התראות שהיא שולחת לבעלי אתרים.

פעולות ידניות שגוגל עשו על פני חודשים

פייסבוק מדגימה את יכולותיו של גרף החיפוש

לפוסט המקורי של פייסבוק

גרף החיפוש של פייסבוק אמנם לא זמין עדיין בכל המדינות (כמו בישראל), אבל כל זה לא מונע מפייסבוק לטעון שכבר היום מאות ואלפי אנשים עושים בו חיפוש.

הנה מספר דוגמאות למידע “חברתי” אותו אפשר לשלוף באמצעות הגרף:

  • תמונות של חברים מלפני 2009.
  • חברים של חברים שאוהבים את קווין בייקון.
  • תמונות של צילום תת ימי.
  • אתרי סקי שבהם חברים שלי ביקרו.
  • תחביבים שאהובים על מנכ”לים.

אנחנו רק יכולים לשער שאחת הסיבות שמעכבות את כניסת החיפוש הנ”ל לארץ היא הקושי להתאים חיפוש בשפה חופשית לשפה העברית. מידע נוסף על גרף החיפוש ניתן לקרוא בפוסט הבא בבלוג של Servula.

שתפו:
נכתב על ידי
עורך וכותב תוכן עצמאי, בין היתר הקים את Web Wiz המספקת פתרונות כתיבת תכנים וניהול תוכן.
0 0 הצבעות
קלות השימוש
0 0 הצבעות
פיצ'רים ופונקציונליות
0 0 הצבעות
תמיכה טכנית
0 0 הצבעות
תמורה לכסף
הרשמו
הודע על
guest

1 תגובה
הישן ביותר
החדש ביותר בעלת הכי הרבה הצבעות
פידבקים מוטבעים
צפייה בכל התגובות
עומר לייבנזון
70
מדיה חברתית
עומר לייבנזון
40
מדיה חברתית
עומר לייבנזון
122
קידום אתרים
יורם ליכטנשטיין
104787
תוכן וקופירייטינג
שי משען
100255
פרסום באינטרנט
דוד כהן
99172
מדיה חברתית
דנה רוזן
82408
ניהול קהילה
נשארים מעודכנים בכל מה שחדש בדיגיטל

מעל 15,000 אנשי שיווק ובעלי עסקים נשארים מעודכנים בכל מה שחדש בשיווק דיגיטלי מאז 2007

1
0
נשמח לשמוע את דעתך, נודה לתגובהx
שיווק דיגיטלי שמביא תוצאות.
לוגו דייסון

189%

יחס המרה למודעות

לוגו איסתא

424%

הכנסות מהאתר

לוגו קפה עלית

139%

מבקרים חדשים באתר

לוגו נקסט

258%

רכישות אורגניות

לוגו קפה עלית
139%

מבקרים חדשים

לוגו דייסון
189%

יחס המרה למודעות

לוגו איסתא
424%

הכנסות מהאתר

שיווק דיגיטלי שמביא תוצאות.