חדשות קידום אתרים ושיווק באינטרנט (2.2.13) | AskPavel
קידום אתרים » חדשות קידום אתרים ושיווק באינטרנט » חדשות קידום אתרים ושיווק באינטרנט (2.2.13)

חדשות קידום אתרים ושיווק באינטרנט (2.2.13)

עדכונים שבועיים על פרסום ושיווק באינטרנטבכל סופ"ש נביא כאן את רשימת הפוסטים המעניינים ביותר שמצאנו בבלוגספירה המקומית והעולמית בנושא קידום אתרים, שיווק באינטרנט ומדיה חברתית. כך תוכלו להיחשף למידע מעניין נוסף שאנחנו לא מספיקים לסקר כאן במהלך השבוע. הרשם לעדכון וקבל מייל שבועי עם כל הסיפורים והחדשות.

האם שוק הדומיינים הישראלי נשבר?! דומיין ב- 49 ש"ח בלבד

אתר חדש בשם box.co.il מוכר דומיינים ישראלים רגילים (לא בעברית) ב – 49 ש"ח בלבד (חצי מהמחיר הקבוע כיום אצל רוב הרשמים, של 75-80 ש"ח). למעשה מדובר ברשם המוסמך Gorni אשר נרשם תחת כתובת חדשה. מכיוון ששוק הדומיינים הוא שוק בו שולי הרווח נמוכים מאוד, הרי שלא ברור האם גורני החליטו לשבור את השוק "בכוח" גם במחיר הפסד (כמו אצל חברות הסלולר החדשות), או שאולי הפוליטיקה הפנימית בתוך איגוד האינטרנט הישראלי החליטה סוף כל סוף לפתוח את השוק לתחרות אמיתית.

דומיינים בחצי מחיר

האם גוגל פלוס עקפה את טוויטר? תלוי את מי שואלים…

לפוסט המקורי מאתר phoneArena.com

וובכן, לפי סקר חדש של חברת המחקר Global Web Index, מסתבר שגוגל פלוס עקפה את טוויטר באחוזי השימוש הכוללים, כאשר 25% מהגולשים באינטרנט עושים בה שימוש, וזאת לעומת 21% "בלבד" בטוויטר. פייסבוק כמובן צועדת בראש עם לא פחות מ – 40% (יש לשים לב שהאחוזים חופפים ולא משלימים בהכרח אחד את השני). עם זאת, לדעתנו, לא ברור בדיוק עד כמה הגולשים בגוגל פלוס פעילים, האם כאשר מישהו מוסיף אותי ואני לא מעדכן שום פוסט במשך הרבה זמן, אני נחשב פעיל? והאם מישהו שרק עוקב אחרי גולשים אחרים בלי ליצור שום סטטוס בעצמו, נחשב פעיל?

גוגל עקפה את טוויטר

גוגל לא תשלם "מס קישורים" בצרפת

לפוסט המקורי ב- Search Engine Land

גוגל הגיעה להסכם פשרה עם בית המשפט הצרפתי ולפיו תקים קרן על סך 60 מיליון יורו לטובת "חדשנות בפרסום (Publishing) דיגיטאלי". הסיפור עצמו החל כאשר גוגל נדרשה לשלם על כל קישור מגוגל ניוז או ממקור אחר אל אתר חדשות צרפתי , כפי שדורש החוק הצרפתי המגן על אמצעי התקשורת במדינה. גוגל מצידה לא הסכימה לעשות זאת ולא היססה לאיים בהסרת הקישורים האלו, גם כאשר המשמעות הייתה איבוד של לא פחות מארבעה מיליארד לחיצות בחודש (מתוכם, כמיליארד אחד ישירות מגוגל ניוז). שני הצדדים הגיעו כאמור להסכם הנ"ל, ובדיונים עצמם היה מעורב גם אריק שמידט , יו"ר חברת גוגל כיום. מעבר לכך,גוגל התחייבה לעשות מאמצים נוספים על מנת להגביר את אפשרויות הפרסום של אמצעי המדיה, זאת כמובן באמצעות כלי הפרסום שלה כגון Adsense ו – Adwords…

מסלול חדש ב-Adwords – צבירת עוקבים בגוגל פלוס!

לפוסט המקורי ב- Search Engine Land

האם הגיע השלב בו גם גוגל רוצה לעשות קצת כסף מהרשת החברתית שלה? (עד כה נחשבה גוגל לצד הפחות חמדן במלחמת הרשתות החברתיות). לאחרונה החלה גוגל לקדם באופן אקטיבי תוכנית פרסום מיוחדת של Adwords Express  שבה עמוד הנחיתה מוגדר כעמוד עסקי של גוגל פלוס, והקמפיין עצמו מאפשר לצבור עוד אוהדים לעמוד זה. למעשה, גוגל מנסה להגביר את הקשר שלה עם העסקים הקטנים, וזאת מכיוון שגרסת האקספרס של אדוורס, יועדה מלכתחילה לעסקים קטנים שרצו להריץ קמפיינים באופן עצמאי ללא צורך להתעסק במכרזים, מיקומיים או אפילו מילות מפתח (אלו למעשה נלקחות מתיאור העסק עצמו).

גוגל משפרת את אלגוריתם זיהוי הספאם לביקורות בגוגל מפות

לפוסט המקורי ב – Searchengine Roundtable

עובדת רשמית של גוגל בשם דשה ציינה באחד מהדיונים של Google Maps, כי האלגוריתם לזיהוי ספאם בביקורות שופר, היא גם ציינה מספר קווים מנחים שיעזרו לבעלי העסקים להימנע מלהסתבך (לעיתים הדברים מגיעים עד לחסימה מוחלטת של העסק עצמו מלהופיע במפות).

הנה כמה מהדגשים היותר מעניינים לדעתנו:

  • אם אתם מבקרים רשת של מסעדות, התייחסו לכל סניף בנפרד.
  • לא ניתן לשים קישורים בביקורות.
  • גוגל  לא עובדת עם שום גורם שיכול להסיר ביקורות שליליות מדף העסק (זו התייחסות לחברות שאומרות שיש להן קשרים עם גוגל והן יכולות להסיר ביקורות רעות).
  • לקוחות לא אמורים להשאיר ביקורת במקום העסק, אלא כשהם חוזרים הביתה (גוגל בעצם קוברת כאן את ספרי האורחים הלא וירטואליים…).
  • כמו כן, אסור לעודד לקוחות לכתוב ביקורות על ידי תמריצים שונים כגון מתנות.
  • מקדמי אתרים לא יכולים לפרסם ביקורות בשמם של אחרים (אנחנו נוסיף שכל אחד צריך להיכנס עם חשבון גוגל משלו וכבר מזמן אי אפשר לכתוב ביקורות אנונימיות).

250,000 חשבונות טוויטר נפרצו

לפוסט המקורי בניוזגיק

משתמשי טוויטר קיבלו הודעת דואר אלקטרוני רשמית המתריעה בפניהם כי ייתכן שהחשבונות שלהם , כולל שמות משתמשים ,כתובות דואר אלקטרוני וסיסמאות מוצפנות נגנבו… הפורצים התמקדו בחשבונות של גופים גדולים ובעיקר גופי מדיה, אולי למטרות ריגול עסקי או השגת מידע רגיש אחר. באותה נשימה, המליצה טוויטר להשתמש בסיסמאות חזקות של עשרה תווים לפחות.

אודות איתי ברנר

איתי ברנר
העורך הראשי של מדור החדשות באתר AskPavel בו מדי שבוע מתפרסמות הידיעות האחרונות מעולם השיווק באינטרנט. עורך וכותב תוכן עצמאי, בין היתר הקים את Web Wiz המספקת פתרונות כתיבת תכנים וניהול תוכן.

8 תגובות

  1. למען האמת מחקו לנו ביקורות אמיתיות באחד מהאתרים שאנחנו מקדמים.
    כשאני אומר אמיתיות אני מתכוון אמיתיות, זה היה מוזר אבל כנראה שגוגל טעו (כמו הרבה פעמים 🙂 ).

    • איתי ברנר

      הביקורות עוברות הערכה אנושית ודברים קורים. אם למשל ביקורת יותר מדי טובה , הם מוחקים אותה.

      אצלי באתר של העסקים האזוריים (מקום טוב) אנחנו לא מאשרים ביקורות שליליות משתי סיבות :

      1.ביקורת רעה היא לא המלצה, ואנחנו רוצים ליצור אווירה טובה

      2.לא רוצים להגיע להוצאת דיבה , גם אם מישהו תובע ישירות את המגיב, זה לא טוב לאתר

      מה אנחנו עושים במקום? מצאנו פיתרון שאף אחד לא חשב עליו לדעתי : אנחנו שולחים לבעל העסק את הביקורת השלילית ואת המייל של מי שכתב אותה. אם לבעל העסק אין מייל, אי אפשר גם להוסיף לו ביקורת.

      ראה כאן :

      http://www.macom-tov.co.il/%D7%99%D7%95%D7%A1%D7%A3-%D7%94%D7%97%D7%95%D7%9E%D7%95%D7%A1%D7%99%D7%99%D7%94/260#hamlaza_list

  2. אנידור חקק

    תגיד, לגבי השירות של box.co.il, השאלה האמיתית היא האם המחיר נשאר בעינו גם בחידוש הדומיין…

  3. צריך בקיצור להיזהר עם ה ip שלכם בזמן שאתם מפברקים תגובות
    יש כמה שירותים טובים לכך בחו"ל

  4. עדכון מעולה, בהצלחה ל BOX שמורידים במחירים.

  5. בקשר לשמות דומיינים ב"מחיר הפסד" – לאחר בחינת ההצעה, אכן נראה כאילו זה במחירי הפסד, אך סביר להניח כי אלה שירשמו דומיין במחיר זה יצטרכו גם איחסון שמוצע באתר הנ"ל, כך שלדעתי המחשבה נכונה ובסופו של הדבר המפעיל יהיה ברווח

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

תודה רבה על השיתוף ! לייק קטן לעמוד שלנו, ותשארו בעניינים על כל מה שחדש כאן :

שתפו את הפוסט עם חברים