חדשות שיווק באינטרנט וקידום אתרים מהרשת (2.12.11) | AskPavel
קידום אתרים » חדשות קידום אתרים ושיווק באינטרנט » חדשות שיווק באינטרנט וקידום אתרים מהרשת (2.12.11)

חדשות שיווק באינטרנט וקידום אתרים מהרשת (2.12.11)

עדכונים שבועיים על פרסום ושיווק באינטרנטבכל סופ"ש נביא כאן את רשימת הפוסטים המעניינים ביותר שמצאנו בבלוגספירה המקומית והעולמית בנושא קידום אתרים, שיווק באינטרנט ומדיה חברתית. כך תוכלו להיחשף למידע מעניין נוסף שאנחנו לא מספיקים לסקר במהלך השבוע. פיד ה-RSS של הבלוג לא כולל את העדכונים הללו, לכן יש להירשם אליו בנוסף – הרשם לעדכוני החדשות וקבל את הידיעות ישירות למייל >>

WordPress.com מציעה תחליף לאדסנס – "וורדאדס" (Techcrunch)

שיתוף פעולה בין החברה המפעילה את WordPress.com וחברת הפרסום Federated Media יציע לבלוגרים את האפשרות להשתמש במערכת פרסום חדשה בשם WordAds. המערכת תהיה זמינה רק לבלוגרים מובחרים (כנראה שאלו שמקבלים מספיק תנועה) ורק אם הם משתמשים בדומיין עצמאי.

כרגע לא נמסרו פרטים נוספים על אופי המודעות שיוצגו בתוכנית, אבל לפי ההודעה, הן אמורות להיות אטרקטיביות יותר מאלו של אדסנס ולכלול מגוון רחב של מותגים.

מי שיש ברשותו בלוג על דומיין עצמאי ב– WordPress.com, יכול להשתמש בטופס הזה כדי להגיש בקשה להשתתפות בתוכנית.

כרום עקף את פיירפוקס (Daily Mail)

אם גם אתם רואים יותר ויותר גולשים שמשתמשים בכרום? עכשיו זה רשמי: כרום הוא הדפדפן השני הנפוץ ביותר, וזאת לאחר שהצליח לעקוף את פיירפוקס בחודש נובמבר באחוז השימושי הגלובאליים. אמנם מדובר בהבדל של פחות מחצי אחוז (25.69 לעומת 25.23) ולמיקרוסופט עדיין יש נתח שוק של יותר מ- 40%, אבל נראה שמעתה והלאה, לשועל לא יהיו חיים קלים כל כך (בארה"ב הוא אמנם עדיין במקום שני, אך ספג ירידה חדה לעומת שנה שעברה לטובת כרום).

על מנת להבין את גודל ההישג, שימו לב שבדיוק לפני שנתיים, נתח השוק של כרום היה 4.66% בלבד. נראה שלגולשים כבר לא ממש אכפת מהעובדה שכרום שולח נתונים מסוימים אודות הגלישה שלהם לגוגל.

גוגל מציגה: האבולוציה של החיפוש (Search Engine Land)

מהנדסים ואנשים בולטים בגוגל מציגים את האבולוציה של החיפוש לפי גוגל : החל מאלגוריתם PageRank הראשון ועד לחיפוש התמונות האוניברסאלי. גם מי שכבר מכיר את כל השירותים של גוגל, יכול לגלות כאן כמה דברים מפתיעים : למשל, אחת הסיבות לפיתוח Google News וקצב סריקה גדול יותר של האינדקס הייתה אירועי 9/11 שאחריהם גוגל נתקלה במצב בעייתי מאוד מבחינתה, מצב בו לא היו כלל תוצאות רלוונטיות בחיפוש מכיוון שהאינדקס היה מעודכן חדש שלם אחורה! (חשבו מה היה קורה היום אם היינו מקבלים תוצאות כאלו.)

עמודי פרופילים של גוגל + מתחילים לעלות לראש התוצאות (Search Engine Land)

אתר Search Engine Land מדווח כי מידע מפרופיל גוגל + מתחיל להופיע בראש התוצאות במידה ומשתמשים בתג המחברים החדש (rel=author). לפעמיים המידע מופיע מעל התוצאות הרגילות ולפעמיים יש קישור למעגל של אותו האדם בגוגל + בתוך התוצאה עצמה.

כך זה נראה (מקור: Search Engine Land):

עמודי גוגל פלוס בתוצאות החיפוש

לא ברור האם מדובר בתכונה קבועה או בניסוי, אבל מה שבטוח – גוגל מתחילה לשלב את המידע שהיא אוגרת על משתמשים בגוגל + כדי להשפיע על תוצאות החיפוש האורגניות. האם זה יספיק כדי לגרום למשתמשים להמשיך להשתמש בה? על השאלה הזו קצת יותר קשה לענות…

בינג בונה את הגרסה שלה לפנדה? מעיפה אתרי קניות רזים בתוכן (Digital Trends)

סוף חודש נובמבר וחודש דצמבר נחשבים לחודשי הקניות הכי חזקים בארה"ב. ביום שישי האחרון של דצמבר (יום שישי השחור) ויום שני שלאחר מכן (Cyber Monday), חנויות רבות ואתרי אינטרנט מציעים מבצעים בלעדיים והנחות גדולות במיוחד.

אבל השנה, מי שניסה לחפש בבינג את האתר cybermonday.com ואתרים דומים פשוט לא מצא אותם. מסתבר שבבינג לא הסתפקו בהורדת הדירוגים לאתרים האלו, ובמקרים מסוימים פשוט הסירו אותם מהאינדקס.

מדוע שצוות בינג ינקוט בצעד קיצוני שכזה? ובכן, מסתבר שלבינג יש אתר ייעודי לעונת החגים שנקרא The Bing Magical Holiday Calander ובו אפשר למצוא לא מעט הצעות לבילויים והפתעות לעונה זו. האתר נוצר בשיתוף פעולה עם מספר מותגים בולטים כמו לדוגמה Hulu Plus (שרות הפצת וידאו). גם התזמון של השינוי, שבוע לפני יום שישי השחור נראה מעט חשוד מדי…

הטענה הרשמית של דובר בינג הייתה שהאתרים המדוברים לא מציעים תוכן איכותי מספיק גם אם הם נראים לגיטמיים. לעומת זאת, יש לציין שהאתרים האלו דווקא מופיעים בגוגל – ask.com בעמוד הראשון, מה שאולי מקשה עוד יותר להגדיר אותם כאתרי ספאם או אתרים בעיתיים.

אודות איתי ברנר

איתי ברנר
העורך הראשי של מדור החדשות באתר AskPavel בו מדי שבוע מתפרסמות הידיעות האחרונות מעולם השיווק באינטרנט. עורך וכותב תוכן עצמאי, בין היתר הקים את Web Wiz המספקת פתרונות כתיבת תכנים וניהול תוכן.

עשוי לעניין אותך גם...

חדשות קידום אתרים

מודעות מתחרים ב-GMB, בלוגים הורסים לעצמם את הקידום, ביקורות מזויפות באמזון ועוד

גוגל לעסק שלי יציג גם פרסומות של מתחרים גוגל פועלת תמידית למקסום רווחים, ומוצרי הלוקאל ...

תגובה אחת

  1. זאת הבעיה של רוב החברות, הן חייבות להכניס כסף לקופה ומהר ולכן הן מתפתות להוריד את הערך ללקוח לטובת רווח מיידי.
    אין ספק שאפשר להוריד את הכובע מול גוגל שבהרבה מקרים (לא תמיד) הוכיחה שהיא מוכנה להפסיד הכנסות כדי לתת ערך ללקוח.

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

תודה רבה על השיתוף ! לייק קטן לעמוד שלנו, ותשארו בעניינים על כל מה שחדש כאן :

שתפו את הפוסט עם חברים