חדשות שיווק באינטרנט וקידום אתרים מהרשת (19.8.11)

איתי ברנר

עדכונים שבועיים על פרסום ושיווק באינטרנטבכל סופ”ש נביא כאן את רשימת הפוסטים המעניינים ביותר שמצאנו בבלוגספירה המקומית והעולמית בנושא קידום אתרים, שיווק באינטרנט ומדיה חברתית. כך תוכלו להיחשף למידע מעניין נוסף שאנחנו לא מספיקים לסקר במהלך השבוע. הרשם לעדכונים וקבל את הידיעות ישירות למייל

Google Related (מתוך google labs)

גוגל הציגה היום הרחבה חדשה שפותחה במרכז הפיתוח של החברה  בישראל: פס המלצות המציע סרטונים, תמונות ותכנים אחרים שקשורים לאתר בו אתם גולשים כרגע. למשל, באתר של חנות וירטואלית, תגלו הצעות להשוואת מחירים ומוצרים דומים. באתר חדשות תגלו תמונות דומות או קטעי וידאו קשורים.

יש לשים לב שבפיירפוקס ואקספלורר נדרשת התקנה של סרגל הכלים של גוגל ואילו בכרום מדובר בהרחבה רגילה. כמו כן, ההרחבה לא פועלת בכל האתרים ולכן ייתכן שבכלל לא תבחינו בה עד שתגיעו לאתר רלוונטי.

הרחבות ותוספות שונות שמלבישות על הדפדפן שכבות מידע נוספות כתלות באתר בו נמצא המשתמש, הפכו לנפוצות מאוד בזמן האחרון ומאפשרות לאתרים פופולאריים “לשמור איתנו על קשר” גם כשאנחנו גולשים בתוך אתרים אחרים. הוסיפו לזה את העובדה הפשוטה שבזמן האחרון גוגל מנסה כל הזמן לגרום לנו להישאר יותר זמן באתרים שלה ולא לזלוג לפייסבוק או מתחרים אחרים, ותבינו כי הפיתוח של Related מתבקש אפילו יותר. (חלק גדול מן ההצעות של Google Related מקשרות למוצרים אחרים של גוגל).



הסוף לעמודים בגוגל?! (Search Engine Land)

האם אחרי Google Instant שהביא לנו תוצאות חיפוש באופן מיידי, שוקלים בענקית החיפוש לבטל לחלוטין את החלוקה לעמודים? Search Engine Land מדווחים שהניסוי במהלכו במקום עמודים, ישנה גלילה אינסופית, הוא אכן ניסוי רשמי שאושר על ידי גוגל.

הוידאו הבא הוא אמנם של אחת מגרסאות גוגל בשפות זרות  – אבל אפשר לראות שבתחתית המסך אין כבר יותר את המילה Google עם הרבה מאוד אותיות O, אלא ישנו קישור שמאריך את העמוד בעוד 10 תוצאות בלי לטעון אותו מחדש. (התרגום הוא “הראה יותר תוצאות”):



האם בגוגל רוצים להפוך את החיפוש לדומה יותר לחיפוש סלולרי? האם הם חושבים שרשימה ארוכה של מספרי עמודים דוחה את הגולשים ומונעת מהם לצפות בכל מגוון התוצאות? מה שבטוח, יכול להיות שבעוד כמה שבועות כבר יהיה קצת קשה יותר לעקוב אחרי מספר העמוד בו אתם נמצאים…

Sitelinks חדשים, אלגוריתם חדש (עדכון למה שנכתב אצל ניר אדר אודות מותגים בגוגל)

מספר אתרים דיווחו השבוע על הצורה החדשה והמרווחת יותר בה מופיעים הקישורים הפנימיים לאתר מסוג Sitelinks, אבל עכשיו מסתבר שהשינוי הוא לא רק ויזואלי, אלא גם אלגוריתמי: שאילתות שונות הקשורות לאותו האתר יראו מספר שונה של Sitelinks (המקסימום הוא 12).

לדוגמה, חפשו בגוגל ישראל “ynet” , לאחר מכן חפשו “ynet מחשבים” ותופתעו לגלות שני סטים שונים של Sitelinks. במקרה השני עדיין תוכלו לראות עוד עמודים של ynet גם אחרי רשימת ה- Sitelinks, מה שאומר שבניגוד למה שאולי אפשר לחשוב, השינוי הזה לא תמיד בא על חשבון הצגת עמודים נוספים מאותו האתר.

למרבה הצער, ישנם אתרים בהם האלגוריתם החדש פשוט מציג פחות Sitelinks מאשר מקודם. לדוגמא במקרה הזה מוצגים רק 4:

תצוגת sitelinks ל-ynet מחשבים

הדירוג הסודי של פייסבוק (חורים ברשת)

דף בשם page_degree.php שהתגלה על ידי ג’ירמי קישין חשף סוג של פרצה שמאפשרת לראות את הדירוג אותו פייסבוק נותן לרשימת החברים שלכם, דירוג שכנראה משפיע על סדר ההופעה שלהם בתוצאות החיפוש הפנימי. כאשר מבקרים בדף הזה וגוררים את התמונה אל לשונית המועדפים או מעתיקים את הקישור ולאחר מכן פותחים אותו כשאתם בתוך פייסבוק, מתקבל מסך עם רשימת מספרים וחברים: ככל שהמספר שלילי יותר, כך הזיקה גדולה יותר. (אם זה לא עובד, עליכם לבטל את הגלישה הבטוחה דרך “החשבון שלי” – > אבטחה  – > Secure Browsing. כמו כן, שימו לב שהדפדפן לא מוחק את התחילית Javascript: מהקישור (זה עלול לקרות בכרום…).

קישין גורס שהמדד הזה מבוסס על אינטראקציות מול אותם האנשים, כמו למשל שיחות צ’אט, לייקים ותגובות לפרסומים שלהם. מתכנת בפייסבוק שנדרש לסוגיה, הוסיף שהדירוג הזה לא מושפע מסתם ביקורים בעמודים של חברים וכמו כן אין דרך לדעת מהו הדירוג שלכם אצל אחרים.

מדריך לאופטימיזציה ב- Linkedin Today (מתוך Search Engine Land)

השרות של Linkedin Today מנצל את הגישה של הרשת החברתית לפרסומים של החברים באתרים חיצונים (בדרך כלל דרך פיד RSS) ובונה עמוד בית אישי המציג חדשות מרשת הקשרים שלכם ברשת ואנשים נוספים בעלי פרופיל קשרים נחשב ומסועף. מאז מרץ, השרות צובר תאוצה במהירות וממנף לא מעט תנועה לאתרים מסוימים.

המדריך של Search Engine Land מסביר בצורה כללית על השרות,  כיצד לבצע פעולות שיתוף ולייק בתוך לינקדין, פעולות שבדרך כלל מוכרות יותר מפייסבוק. הוא גם מסביר כיצד לקשר בין חשבון הטוויטר לחשבון הלינקדין שלכם ולשתף תכנים שמקורם בציוצים הישר ללינקדין. (האלגוריתם של Linkedin Today שואב מידע מטוויטר). בנוסף, הוא מסביר על החלוקה למגזרים בדף הבית של Today וכיצד עוקבים אחריהם.

נתקלתם בעוד ידיעות מעניינות בתחום השיווק באינטרנט או בבלוגים ואתרים שאנחנו לא מכירים? אתם מוזמנים לעדכן אותנו כדי שנוסיף אותן לעדכונים השבועיים.

תגיות רלוונטיות: חדשות SEO
שתפו:
נכתב על ידי
עורך וכותב תוכן עצמאי, בין היתר הקים את Web Wiz המספקת פתרונות כתיבת תכנים וניהול תוכן.
0 0 הצבעות
קלות השימוש
0 0 הצבעות
פיצ'רים ופונקציונליות
0 0 הצבעות
תמיכה טכנית
0 0 הצבעות
תמורה לכסף
הרשמו
הודע על
guest

5 תגובות
הישן ביותר
החדש ביותר בעלת הכי הרבה הצבעות
פידבקים מוטבעים
צפייה בכל התגובות
עומר לייבנזון
27
פרסום באינטרנט
עומר לייבנזון
67
מדיה חברתית
עומר לייבנזון
58
פרסום באינטרנט
עומר לייבנזון
93
קידום אתרים
יורם ליכטנשטיין
104983
תוכן וקופירייטינג
דוד כהן
99352
מדיה חברתית
דנה רוזן
82452
ניהול קהילה
נשארים מעודכנים בכל מה שחדש בדיגיטל

מעל 15,000 אנשי שיווק ובעלי עסקים נשארים מעודכנים בכל מה שחדש בשיווק דיגיטלי מאז 2007

5
0
נשמח לשמוע את דעתך, נודה לתגובהx
שיווק דיגיטלי שמביא תוצאות.
לוגו דייסון

189%

יחס המרה למודעות

לוגו איסתא

424%

הכנסות מהאתר

לוגו קפה עלית

139%

מבקרים חדשים באתר

לוגו נקסט

258%

רכישות אורגניות

לוגו קפה עלית
139%

מבקרים חדשים

לוגו דייסון
189%

יחס המרה למודעות

לוגו איסתא
424%

הכנסות מהאתר

שיווק דיגיטלי שמביא תוצאות.