חדשות שיווק באינטרנט וקידום אתרים מהרשת (19.5.12) | AskPavel
קידום אתרים » חדשות קידום אתרים ושיווק באינטרנט » חדשות שיווק באינטרנט וקידום אתרים מהרשת (19.5.12)

חדשות שיווק באינטרנט וקידום אתרים מהרשת (19.5.12)

עדכונים שבועיים על פרסום ושיווק באינטרנטבכל סופ"ש נביא כאן את רשימת הפוסטים המעניינים ביותר שמצאנו בבלוגספירה המקומית והעולמית בנושא קידום אתרים, שיווק באינטרנט ומדיה חברתית. כך תוכלו להיחשף למידע מעניין נוסף שאנחנו לא מספיקים לסקר כאן במהלך השבוע. יש להירשם בנפרד לעדכוני החדשות השבועיים שלנו כי ה-RSS של הבלוג לא כולל אותם – הרשם לעדכון החדשות השבועי >>

מהפכה בגוגל? משיקה את "גרף הידע" (Search Engine Land)

זה היה מהיר : כשבוע לאחר שהחלו להופיע דיווחים על תוצאות מסוג חדש בגוגל, היא חשפה באופן פומבי את השרות הנקרא "גרף הידע". כפי שמסרנו בשבוע שעבר, מדובר בעצם על מאגר עובדות גדול במיוחד המופיע בתוצאות החיפוש בהתאם לחיפושים מסוימים כמו שמות של אנשים או אתרים מפורסמים (למעשה מקומות, אבל לא בהכרח עסקים כמו Google Places). השימוש במונח גרף, נועד לציין את ההקשרים בין ישויות המידע השונות, וכנראה מהווה סוג של קריצה ל -"גרף החברתי של פייסבוק". המשמעות של הגרף היא שאם למשל תחפשו מידע על ארכיטקט מפורסם, יופיעו גם מבנים מפורסמים אותם תכנן. לעומת זאת, אם תחפשו מידע על סופר, תקבלו במקום זאת, רשימה של הספרים שכתב.

עם זאת , מבחינת המשתמשים, לא בטוח שהשינוי יורגש במידה כה רבה כבר עכשיו – התוצאות החדשות לא משתלטות על התוצאות האורגניות ומופיעות בצד ימין של המסך (בגוגל.קום). חלק מפריטי המידע הם קישורים לפריטי מידע אחרים כמו מקומות לידה של אנשים או העיר שבה חיו. יתר על כך, אם למשל מתבוננים על מוזיאון מסוים, עדיין לא מופיע קישור לרכישת כרטיסים באופן מקוון, כך שהתצוגה החדשה היא בעיקרה עדיין פסיבית. בינתיים, אפשר לדווח לגוגל על מידע בעייתי או לא מדויק.

בנוגע לפגיעה אפשרית בתנועה לאתרי מעריצים או מאגרי מידע אחרים שהם לא בהכרח ויקיפדיה (משם לוקח הגרף חלק מן העובדות), אמית סנגל, אחד המתכנתים היותר מוכרים בגוגל, טוען שהפגיעה לא תהיה משמעותית. הוא גם מסביר זאת בשאלה רטורית – "למה אם אני מחפש כמה זה 2+2, אני צריך להגיע לאתר אינטרנט אחר שיגיד לי את התשובה ולא לקבל את התשובה ישירות מגוגל?". בעניין הוספת מידע מאתרים ספציפיים, כרגע אפשר לשלוח את המידע לפרויקט Freebase עליו מתבסס חלק מגרף הידע, אבל חלק מהמאגר של הפרויקט מתחיל בעצמו להתמלא בספאם אן לפחות מידע לא מדויק… (מה עושה בלוג על ציפורים בקטגורית בלוגים טכנולוגים?)

כבולים בקישורים (Search Engine Land)

אם כל מיני אנשים מסביבכם התחילו לדבר על תביעת אתרי אינטרנט שמקשרים אליהם עם קישורים כאלו ואחרים, כנראה שהם לא לגמרי מגזימים : מסתבר שהסברה שעדכון פינגווין החל להעניש על קישורים נכנסים לא טבעיים הלחיצה לא מעט חברות שהחליטו לדרוש בתוקף מכל מיני אתרים ברשת להסיר את הקישורים אליהם. חלק אף איימו בתביעות משפטיות.

לדעתנו האישית, יש עם הסיטואציה הזו שתי בעיות עיקריות :

  1. קשה מאוד להוכיח שהקישורים גורמים לנזק אקטיבי ולא מדובר פשוט בקישורים שערכם ירד בצורה חדה והביאו לפגיעה במיקומים של אתרי האינטרנט המדוברים.
  2. באותו הקשר, קשה לדמיין איך אפשר לבסס תביעה על אלגוריתם שאף אחד לא ממש יודע איך הוא פועל.

ב- SEL מוסיפים שבארה"ב אפשר לתבוע על קישורים רק במקרה והם מקשרים לתוכן גנוב או מועתק, ממש כמו שבארץ החלו להינקט צעדים משפטיים נגד אתרי שיתוף קבצים למרות שאלו "בסך הכול" קישרו לאתרי הורדה ישירה (megaupload,rapidshare וכו')

לסיכום, כרגע נראה שאין מקום לדאגה, אם כי לדעתנו מומלץ להסיר את הקישורים הבעייתיים כדי לרצות את הצד השני, אתם אף פעם לא יכולים לדעת מתי תצטרכו ממישהו טובה בחזרה (בטח בקהילת הקידום המקומית הקטנה יחסית).

"שתף ברשת החברתית או צא מהאתר" (Newsgeek)

עוד מקרה מסתורי בגוגל שהפעם הגיע אלינו דווקא דרך ניוזגיק : מסתבר שאחד השירותים של גוגל שנועד לגרום לגולשים לענות על סקרים כדי לצרוך תוכן של מו"לים מסוימים, החל לדרוש מהם גם לשתף את המידע בגוגל פלוס!

בגוגל טוענים שמדובר בתקלה, אבל לאור העיתוי המוזר והרצון הידוע והברור של גוגל לדחוף את גוגל פלוס כמה שיותר, יש כאלו שטוענים שמדובר בעצם בתקלה מכוונת.

בניוזגיק מוסיפים כי האפשרות של גוגל לחסום תכנים נועד כנראה לעזור למו"לים להתגבר על ההפסדים הצפויים להם עקב המעבר מהמדיה הכתובה למקוונת ובאינטרנט, כידוע, רוב הגולשים עדיין יוצאים מנקודת הנחה שהתוכן הוא לא רק המלך, אלא הם גם ניתן בחינם…

מלחמת גוגל השלישית – ועכשיו נגד אתרי אינדקסים לא איכותיים? (Search News Central)

משתמש מסוים בפורומים של WebmasterWorld טען שלא פחות מ – 50% מאתרי האינדקסים החינמיים (Free Directories) החלו להעלם מגוגל. הטענה הזו גררה בדיקה של בחור בשם Terry Van Horne שמצא שאמנם מדובר באחוזים נמוכים יותר ממה שנטען, אך עדיין מדובר על סדר גודל של קצת פחות מ – 16% באינדקסים באיכות נמוכה וקצת יותר מ – 5% באינדקסים באיכות גבוה יותר.

למרות שלכאורה נראה שיש כאן חיזוק לטענה שמאז פינגווין, קישורים לא טובים יכולים ממש לפגוע באתרים (אולי אפילו קישורים יוצאים), צריך לזכור שהמדגם שנבדק כלל פחות מ – 500 אתרים, חלק קטן מאוד מכל אתרי האינדקסים ברשת.

פרמטר להחזרת תוצאות פינגווין אחורה (SEO Roundtable)

עדכון אחרון בנוגע לפינגווין להיום :-), מסתבר שאם מוספים לשורת החיפוש את הפרמטר -amazon, אפשר לקבל במקרים רבים את התוצאות עבור השאילתא לפני עדכון פינגווין. כרגע נראה שזה עובד בגוגל.קום ואולי גם בשפות אחרות.

נסו בעצמכם, האם שמתם לב להבדלים?

היום הראשון של פייסבוק בבורסה (כלכליסט / YNET)

בסיום יום המסחר הראשון של מניית פייסבוק בוולסטריט, נמכרו מניות בשווי של לא פחות מ – 565 מיליון דולר, מחזור גדול יותר מהשיא של מניית ג'נרל מוטרוס. עם זאת, המניה עצמה נסגרה בסוף יום המסחר בעליה של  – 0.6% בלבד לאחר שבמהלך יום המסחר עצמו היום היא הגיעה כבר לשיא יומי של 12%….

ההערכות הן כי משקיעים רבים עדיין נמצאים על הגדר ומחכים לראות את הפוטנציאל של פייסבוק אכן יוכיח את עצמו גם בעוד שנתיים או חמש שנים. בנוסף לכך, ההחלטה של ג'נרל מוטורס להודיע באופן פומבי על הפסקת כל הפרסום בפייסבוק בשווי של 10 מיליון דולר מכיוון שלפרסום אין כמעט השפעה על הצרכנים, לא תורמת למניה.

אודות איתי ברנר

איתי ברנר
העורך הראשי של מדור החדשות באתר AskPavel בו מדי שבוע מתפרסמות הידיעות האחרונות מעולם השיווק באינטרנט. עורך וכותב תוכן עצמאי, בין היתר הקים את Web Wiz המספקת פתרונות כתיבת תכנים וניהול תוכן.

עשוי לעניין אותך גם...

חדשות קידום אתרים

אמזון בישראל, סדרה של שינויים בפייסבוק ומה יש לגוגל להגיד על מיתוסים של SEO

אמאזון נכנסת לישראל, אבל מה זה בעצם אומר? אז כולנו שמענו על הכניסה של אמאזון ...

15 תגובות

  1. זהר עמיהוד

    אכן ב- 16 למאי 2012, הכריזו בגוגל על Google Knowledge Graph המציג יחידת מידע כמו זאת הנמצאת בקישור:
    http://www.seoreport.co.il/img/GoogleKnowledgeGraphDonnaSummer.jpg
    אם למישהו זה נראה כמו מיני-ויקידפדיה אז זה בדיוק זה. גוגל משתלטת על נתח כמו שעשתה עם גוגל מקומות, גוגל ניוז וכמו שירותים אחרים שפעם יכלת לקבל מחוץ לגוגל, היום תקבל אותם בגוגל.
    אני מכין מאמר על Google Knowledge Graph כי יש שם משהו חדש ביישום של מודל החיפוש הסמנטי שהוכרז כבר לפני שנים רבות.

  2. הטענה ש"התוצאות החדשות לא משתלטות על התוצאות האורגניות ומופיעות בצד ימין של המסך (בגוגל.קום)" שגויה. ברור שאם התוצאות החדשות מקבלות נתח ניכר משטח המסך, הטקסט של התוצאות האורגניות העליונות נדחף לכיוון מטה ומוציא מהמסך שמעל לכפל את
    תוצאות אורגניות שנראו קודם מעל לכפל.

    • איתי ברנר

      מדובר על שלושה טורים…

      • בהנחה שמדובר בביטוי חיפוש המציין עניין במידע טהור, ואז לא יהיו מודעות אדוורדס, יתכן וההשפעה על הצגת מספר תוצאות החיפוש האורגניות שמעל לקפל תביה מזערית – למרות שטור המודעות תמיד צר בהרבה מרוחב תיבת המידע של גרף הידע.

        תוצאות חיפוש "מסחריות" רבות מאד עושות כל מאמץ להופיע בצמרת גם עבור ביטויים שמציינים, לפחות עבור חלק מהגולשים, עניין במידע טהור ("רשלנות רפואית", השמות של מחלות תעסוקתיות שמהוות עילה לתביעת פיצויים וכו').

  3. האם יכול להיות שנפגעתי מפינגווין רק במילת חיפוש אחת?

    • איתי ברנר

      כן – אם היו לך הרבה קישורים בעייתים על הביטוי הספציפי הזה…

    • לא סביר.

      יחד עם זאת, יתכן שבביטוי חיפוש אחר פער ציוני הרלוונטיות שבין הדף שלך לדף שמתחתייך היה (לפני "פינגווין") גבוה מהפחתת הציון שספגת, ואז לא תראה שינוי במיקום. או ששניכם ספגתם הפחתה כזו שנשמר ביניכם פער ציון גבוה מאפס.

      • Dear Imanuel

        I Believe Itay based his answer on case studies and a lot of reading
        and i know it from my amature SEO

        • Dear Ron, you cannot really analyze a case if you don't get access to the relevance score of your page before and after an algorithm shift, and you can only look at your ranking in the search results. Your ranking is affected by the relevance scores of all other pages.

          • Itay's point is another factor to ranking drop-[i've 60 websites that i play on them] and your point is also factor to ranking drop-
            How can i find my page score-?

            Thanks for enriching my knoledge

            Have u start to take seo
            customers ?

          • איתי ברנר

            האמת שבדיעבד הייתי מסייג את התשובה שלי : מסתבר ששני האתרים שכביכול הצליחו להתאושש, איבדו המון תנועה למרות שכנראה הקישורים הבעייתים שלהם היו על אנקור ספציפי. נראה שהירידה בתנועה כן הייתה רוחבית, ולא על ביטוי אחד.

            רון, הייתי מציע לך לבדוק שני דברים :

            1.האם הירידה בתנועה הייתה בסביבות 24 באפריל?

            2.אם לא, האם ייתכן שהמתחרים שלך המשיכו לקדם את הביטוי הזה ולכן ירדת?

            אם לא, האם שמת לב לשינוים נוספים בעמוד התוצאות הראשון?

          • Google hides from us the relevance scores. We were the first SEO agency in Israel and one of the first worldwide. Call me at 02-5664676.

  4. נראה שבמידה מסוימת ה-Google Knowledge Graph יפגע בעיקר, כפי שכבר ציינו, בכניסות לאתרי ויקיפדיה.

    אם כל מה שרציתי הוא לחפש ביוגרפיה או דיסקוגרפיה של דונה סאמר, יש לי את כל המידע בדף עצמו, איני צריך להכנס לויקיפדיה (מקור המידע העיקרי למידע שכזה).

    לעומת זאת, אם מישהו חיפש טקסט מסוים (טקסט של ספר תהלים, למשל) המידע בצד עדיין לא עוזר לו

    • עיון בקטע הטקסט שגוגל מציג לכל תוצאת חיפוש לא רומז, בחלק גדול מהמקרים, מה תמצא כאשר תפתח את הדף. לעומת זאת אם לגוגל יש למשל מידע ש-15% מהשואלים מחפשים את טקסט הספר הוא עשוי לתת להם קישור בתוך תיבת גרף הידע.

  5. זהר עמיהוד

    אני נוטה להסכים זקן השבט פעמיים:
    פעם אחת, בגלל שגוגל יציגו את יחידת המידע רק במקום שאין להם מודעות אדוורדס,
    פעם שנייה, יחידת המידע מכילות עובדות (איך גוגל יודעת שהעובדות האלה נכונות? זה כבר סיפור אחר) כמו במקרה של דונה סאמר שהצגתי. ולכן, לא תהיה השפעה על התוצאות האורגניות שמילא שם.
    מי שיחפש "חולמת טי שרט של דונה סאמר" כבר לא יראה יחידת מידע אלא הרבה מודעות אדוודרס. עם חיפוש ביטוי ארוך שכזה אין מקום להצגת מידע עובדתי.
    נושא אחר ומשפטי שעולה כאן הוא שלמעשה יכול להיווצר מצב בו יחידת התצוגה של גוגל גורמת לגולשים לדלג עליי ואני אסביר.
    נניח ויש לי אתר על זמרים ובינהם "דונה סאמר". אתר מידע ותיק, בעל אוטוריטה וגוגל סורק אותי לעיתים. עשיתי הרבה עבודת רגליים וידים והשקעתי הרבה זמן כדי לאסוף תכנים על הזמרת. גוגל עושה שימוש במידע שאני אספתי כדי להציג אותו ביחידת המידע. האם אקבל על זה קרדיט? בינתיים, אתרי ויקיפדיה מקבלים קרדיט מגוגל.
    נניח ואספתי רשימת קישורים וביניהם קישור לבית הספר בו למדה הזמרת. גוגל החליט שעשיתי עבודה טובה והקישור הזה יופיע ביחידת התצוגה. עכשיו מי שילחץ על הקישור ביחידת התצוגה שמציג גוגל יגיע לאתר בית הספר שבו למדה דונה ולא לאתר שלי.
    לכן, אני מניח שבביטויים "רחבים" תהיה ירידה קטנה בתנועה לאתרי ויקי, ובביטויים יותר ממוקדים, ממילא יחידת התצוגה לא תופיע ולא תהיה השפעה על התנועה מגוגל.

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

תודה רבה על השיתוף ! לייק קטן לעמוד שלנו, ותשארו בעניינים על כל מה שחדש כאן :

שתפו את הפוסט עם חברים