לאתרים רספונסיביים אין עדיפות בגוגל, יותר חשיפות באדוורדס, מצב הדיגיטל בארץ ועוד... | AskPavel
קידום אתרים » חדשות קידום אתרים ושיווק באינטרנט » לאתרים רספונסיביים אין עדיפות בגוגל, יותר חשיפות באדוורדס, מצב הדיגיטל בארץ ועוד…

לאתרים רספונסיביים אין עדיפות בגוגל, יותר חשיפות באדוורדס, מצב הדיגיטל בארץ ועוד…

עדכונים שבועיים על פרסום ושיווק באינטרנטבכל סופ"ש נביא כאן את רשימת הפוסטים המעניינים ביותר שמצאנו בבלוגספירה המקומית והעולמית בנושא קידום אתרים, שיווק באינטרנט ומדיה חברתית. כך תוכלו להיחשף למידע מעניין נוסף שאנחנו לא מספיקים לסקר כאן במהלך השבוע. הרשם לעדכון וקבל מייל שבועי עם כל הסיפורים והחדשות.

גוגל משפרת את ההתמקדות לחיפושים בינלאומיים ב- Adwords

לפוסט המקורי בבלוג Inside Adwords

גוגל הודיעה כי החל מה – 11 בנובמבר, ההתמקדות בקהל יעד לפי מדינות תשתפר, כך שגם מי שמחפש יעד מסוים ולא רק מחפש מיעד מסוים, יקבל מודעות Adwords שהוגדרו לאותו יעד. לדוגמה, אם אתם מחפשים מלון בפריז מישראל, ייתכן שתראו פרסומות שעד כה הופיעו רק למי שחיפש מכתובת IP בפריז או מגוגל צרפת.

גוגל מוסיפה כי מבחינת המפרסמים מדובר בחדשות טובות מכיוון שהם לא צריכים לבצע שום צעד נוסף על מנת לזכות למספר חשיפות גדול יותר ולכן גם למספר לקוחות פוטנציאלים גדול יותר שילחצו על המודעות. עם זאת, מי שיירצה לחזור להגדרות הקודמות, יוכל לעשות זאת באמצעות שינוי הגדרות המיקוד המתקדמות (Advanced location options).

ג'ון מולר – לאתרים רספונסיבים אין עדיפות בתוצאות החיפוש ובדירוגים

לפוסט המקורי ב- Search Engine Roundtable

ג'ון מולר מגוגל, אשר נוהג לתת מדי פעם טיפים בנוגע לדירוג של אתרים בגוגל, הגיב על שאלה באתר StackExchange בנוגע לדירוג של אתרים רספונסיבים. לפי התשובה שלו, ניתן להבין כי למרות שגוגל הודיעו שהדירוג של אתרים לא ידידותיים לסלולר עלול להיפגע בגרסה הסלולארית של גוגל, אי אפשר להבין מכך בהכרח שאתר רספונסיבי יזכה לעדיפות בדירוגים רק בגלל שהוא כזה. במילים אחרות, כל עוד אתם מתאימים את האתר שלכם לגלישה סלולארית לפי ההמלצות הרשמיות של גוגל (אפילו אם מדובר באתר נפרד מהאתר הרגיל), אתם לא צריכים להיות מודאגים מכך שהעיצוב שלכם הוא לא רספונסיבי.

נראה שהתשובה של מולר מייצגת היטב את המצב בשטח, שבו יש לא מעט בוני אתרים שמזהירים מפני חברות המשכנעות לקוחות עם אתרים קטנים ובינוניים להתאים אותם לסלולר בעזרת עיצוב רספונסיבי, גם כאשר בניית אתר נפרד שמתבסס על הנתונים של האתר הקיים היא זולה או מהירה יותר.

חדש בפינטרסט: סיכות "מרחפות"

לעמוד המפתחים הרלוונטי בפינטרסט

אוקי, אולי לא מדובר באמת בסיכות מרחפות, אבל כפתורי ה – Pin It החדשים של Pinterest מסוגלים "לרחף" מעל כל תמונה באתר ולהופיע רק כאשר המשתמש עובר עליהן. התכונה החדשה אולי לא נשמעת כל כך אטרקטיבית, אבל היא מאפשרת להוריד את העומס הגרפי מן העיניים באתרים בהם יש הרבה מאוד תמונות עם כפתור Pin It קבוע.

בכל אופן , ב- Pinterest  מזהירים מפני שימוש בתכונה החדשה באתרים שמיועדים לסלולר, וזאת מכיוון שכל דפדפן או מכשיר מדמה את פעולת הריחוף של העכבר בצורה מעט אחרת.

כפתור פינטרסט מרחף

פייסבוק משנה את ברירת המחדל עבור פרסומים של קטינים

לפוסט המקורי ב – Geektime

פייסבוק הודיעה כי היא משנה את הגדרות ברירת המחדל עבור חשבונות של קטינים, כך שגם התכנים שלהם יהיו ציבורים. בנוסף לכך, הם יוכלו לעקוב אחרי פרופילים אחרים בפייסבוק גם מבלי להיות חברים שלהם. עם זאת, לפני כל פרסום פוסט פומבי, תוצג למשתמש אזהרה המתריעה על כך שהפוסט שלו יהיה פומבי וחשוף לעיני כל.

פייסבוק אמנם טוענת שהשינוי הנוכחי אמור להיטיב עם הצעירים ולתת להם "להשמיע את קולם", אבל רבים תוהים אם לא מדובר דווקא בהליכה אחורנית בכל הקשור לחוויית השימוש. יש גם לא מעט שמשערים כי המטרה העיקרית של פייסבוק היא להגדיל את הכנסותיה באמצעות מדידה וניתוח של האינטראקציות בין צעירים ובין משתמשים אחרים בפייסבוק כגון מפרסמים או יחצנים (שחלק גדול מהם משתמשים עדיין בפרופיל פרטי).

פוסטים פומביים בפייסבוק

 הפרסום הדיגיטלי בארץ עדיין מדשדש

לכתבה המקורית באתר דה מרקר

כידוע, שוק הפרסום הדיגיטלי בחו"ל והפרסום  נמצא בצמיחה מתמדת : לא רק שבכל שנה מוזרם יותר ויותר כסף למטרות פרסום דיגיטאלי, אלא שהפרסום הסלולארי הולך ותופס חלק משמעותי ממנו עם כל שנה שעוברת (רק הפרסום בוידאו צומח יותר)

לעומת זאת, בארץ לא רק שלא רואים מפרסמים קופצים על עגלת המובייל, אלא שגם הפרסום הדיגיטאלי כולו לא מראה מגמה ברורה של צמיחה. מעבר לכך, קשה לאסוף נתונים מדויקים מכיוון שרוב גופי המדיה ואתרי האינטרנט לא הצליחו להגיע להסכמה בנוגע לשיטת מדידה אחידה.

החדשות הטובות הן שאולי יש אור בקצה המנהרה : הנתונים אותם דה מרקר מפרסם הם אמנם רק קצה קצהו של הקרחון, אבל הם מראים שבעלי אתרים בעלי אופי חברתי בהחלט יכולים ליהנות מפרסום במובייל. לדוגמה, לפי מנכ"ל תפוז, דן חן, מפרסמים באתר תפוז משקיעים יותר כסף במובייל מכיוון שחלק הולך וגדל של הגולשים נמצאים שם. כמו כן, קידום פוסטים במובייל פופולארי יותר מקידום זהה במחשבים נייחים.

בכל אופן, בדה מרקר מזכירים שכיום מחירי הפרסום במובייל בארץ הם עדיין נמוכים מאוד, ואם לשפוט לפי המגמות בחו"ל ובעיקר העלייה במחירי החשיפה שמפרסמים משלמים על פרסום בטוויטר (עליה של 26% בין 2012-2013), מצב זה ישתנה בסופו של דבר גם בארץ.

אתר נוסף שמדווח על הצלחה יפה בתחום המובייל הוא אתר סופר פארם (כ – 40 אחוז מהגולשים נכנסים לאתר הסלולארי של החברה). לעומת זאת, מרבית התוכן הנצרך באתר הוא תוכן טקסטואלי ולא באנרים או פרסומות למוצרי סופר פארם, כך שקשה להסיק מכך מסקנות בנוגע למגמות עתידיות בשוק הפרסום המקומי במובייל.

לסיום, אחד הבכירים באתר אינטרנט ישראלי גדול מסביר שבארץ מקובל כי משרד הפרסום מקבל את התשלום שלו בעיקר דרך עמלות ולפי כתשלום קבוע (ריטיינר). במצב עניינים זה, ערוצים דיגיטאליים הם עדיין לא אטרקטיביים מספיק והעמלות מהם נמוכות. הדבר ישתנה ברגע בו יותר ויותר משתמשים יגיעו לערוצים הללו. (אסור לשכוח שלצד החדירה של האינטרנט לכל שכבות האוכלוסייה, אמצעי המדיה המסורתיים כגון עיתונים והטלוויזיה המסחרית הם עדיין חזקים מאוד ומושכים אליהם מפרסמים רבים).

הדיגיטל לא צומח בישראל

אודות איתי ברנר

איתי ברנר
העורך הראשי של מדור החדשות באתר AskPavel בו מדי שבוע מתפרסמות הידיעות האחרונות מעולם השיווק באינטרנט. עורך וכותב תוכן עצמאי, בין היתר הקים את Web Wiz המספקת פתרונות כתיבת תכנים וניהול תוכן.

עשוי לעניין אותך גם...

חדשות קידום אתרים

פייסבוק תסתיר לייקים, פרסום בלי קוקיז פחות יעיל ומג'סטיק משתדרג

גם פייסבוק שוקלת להסתיר לייקים בדיוק כפי שהוחלט לפצוח בניסוי הסתרת לייקים באינסטגרם, כעת החברה ...

4 תגובות

  1. תודה רבה על ריכוז המידע רב הערך.

  2. איתי מה שכתבת לגבי אתרים רספונסיביים לא ממש מדויק.

    לאתרים רספונסיבים אין עדיפות רק כאשר האתר הוא סתם רספונסיבי ולא הותאם למובייל.

    כשבונים אתר רספונסיבי זה לא חכמה להוסיף כמה שורות CSS שישנו את הגריד בהתאם לגודל המסך, אלא צריך להתחשב בזה ש:
    1. מהירות הטעינה במובייל איטית יותר ולכן להוריד קבצי JS מיותרים או כל מיני אלמנטים גרפיים.
    2. הצרכים של הגולש במובייל הם אחרים ולכן הדף צריך להיות בנוי אחרת.

    כמובן שאם האתר מתוכנן כמו שצריך למובייל ולא סתם רספונסיבי הוא כן יקבל עדיפות

  3. אע"פ שהפרסום בסלולרי נמצא בצמיחה, ראוי לזכור שאחוזי ההקלקות הלא אפקטיביות שם הוא גבוה במיוחד.

  4. זהר עמיהוד

    מאמר מקיף על כל מה שצריך לדעת על אתרי מובייל לסוגיהם, עם טבלת השוואה בין 3 האפשרויות: אתר מובייל נפרד, דינמי ורספונסיבי http://www.seoreport.co.il/2933

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

תודה רבה על השיתוף ! לייק קטן לעמוד שלנו, ותשארו בעניינים על כל מה שחדש כאן :

שתפו את הפוסט עם חברים