חדשות קידום אתרים ושיווק באינטרנט (19.1.13) | AskPavel
קידום אתרים » חדשות קידום אתרים ושיווק באינטרנט » חדשות קידום אתרים ושיווק באינטרנט (19.1.13)

חדשות קידום אתרים ושיווק באינטרנט (19.1.13)

עדכונים שבועיים על פרסום ושיווק באינטרנטבכל סופ"ש נביא כאן את רשימת הפוסטים המעניינים ביותר שמצאנו בבלוגספירה המקומית והעולמית בנושא קידום אתרים, שיווק באינטרנט ומדיה חברתית. כך תוכלו להיחשף למידע מעניין נוסף שאנחנו לא מספיקים לסקר כאן במהלך השבוע. הרשם לעדכון וקבל מייל שבועי עם כל הסיפורים והחדשות.

דיווחים על עדכון מסתורי בגוגל וההכחשה של גוגל עצמה…

לפוסט הנוכחי ב – Search Engine Roundtable

דיווחים בקבוצות פייסבוק שונות בארץ וגם בחו"ל, הראו שכנראה התבצע עדכון גדול של גוגל החל מה- 14 לחודש, וכעת הוא נמצא בשיאו. נכון לרגע כתיבת שורות אלו, לא ברור אם מדובר בעדכון דומיינים מדויקים (EMD), פנדה, או בכלל משהו אחר. מה שבטוח שיש הרבה שינויים קיצונים בעמודים התוצאות.

לעומת זאת, הודעה רשמית שיצאה מגוגל מדברת על כך שלא היה שום עדכון משמעותי, וייתכן שמדובר בעדכון קטן יותר שפשוט הורגש יותר. האם אתם הרגשתם בשינוי כלשהו שהשפעתו לא נעלמה עד היום?

פייסבוק חושפת מנוע חיפוש חברתי משופר

לפוסט המעודכן בניוזגיק

ממש כמו שגוגל הכחישה את קיומה של רשת חברתית מביתה החברה במשך יותר משנה, כך גם פייסבוק הכחישה בכל הזדמנות אפשרית שהיא מפתחת מנוע חיפוש חברתי, והנה, מסתבר שגם צוקרברג יודע לשקר בחצי פה…

החיפוש החדש שנקרא The Graph Search אמור לעזור לגולשים למצוא את התכנים הרלוונטיים אמורים ברשת החברתית. כלומר, לא מדובר במתחרה ישיר לגוגל, אלא במנוע חיפוש פנימי שיכול להחליף חלק מהפעולות שאותן אנחנו מבצעים כיום באמצעות גוגל. אם נניח שאנחנו רוצים למצוא מסעדה מומלצת, נוכל לחפש בגוגל ולמצוא מסעדות שבמקרה הטוב מישהו מהחברים שלנו עשה להם +1, ואם אין לנו חברים כאלו, נצטרך לסמוך על ביקורות של גולשים אחרים. לעומת זאת, בפייסבוק נקבל רק מסעדות שהומלצו על ידי החברים האישיים שלנו ברשת.

החיפוש החדש אמור לעזור גם במציאת תמונות , חיפוש שותפים לאירועים המבוססים על תחומי  עניין ועוד. התוצאות מוצגות מן הסתם לפי רמת הקרבה לאנשים אליהם תוצאת החיפוש מתייחסת. מכיוון שהחיפוש עלול להיות יחסית מורכב ולכלול הרבה פילטרים, ניתן לבצע פעולה של "הגדרת החיפוש מחדש" (Refine Search), מושג שמוכר לכל מי שמגיע מעולם החיפוש, אבל מעט פחות מוכר לציבור הרחב.

אבל עם כל הכבוד לחיפוש החדש, אתרים שונים ברשת כגון "הפינגטון פוסט" גילו שעל מנת להפעיל אותו , פייסבוק חודרת לפרטיות של הגולשים באופן קשה במיוחד, כולל מעקב אחר כל הפרופילים שהמשתמש אי פעם נכנס אליהן, עמודים שנכנס אליהם וכמובן חיפושים קודמים. מצד שני, המידע הזה לא מועבר הלאה, בדיוק כמו מה שגוגל עושה כאשר היא מתחשבת בהיסטורית החיפוש שלנו…

בכל אופן, את החיפוש החדש ניתן למצוא כאן, אבל לא בטוח שתוכלו לחפש בפועל.

גרף החיפוש של פייסבוק

ערים נוספות נכנסות ל- Google Street View

לפוסט המקורי ב- Newsgeek

שרות Google Street View מתרחב לערים ויישובים בישראל כגון העיר העתיקה של עכו, איילת, כמו גם יישובי הפריפריה: אופקים, עוספיה, נצרת, נתניה וכו'.

עם זאת, השרות החדש עדיין מוגבל בעיקר לאזורים המושכים תיירים מחו"ל. לדוגמה, כאשר ניסיתי לחפש את הבית של ההורים שלי, לא הצלחתי להתקדם כלל אל השכונות הפנימיות החדשות יחסית של זכרון יעקב, ונאלצתי להישאר במרכז המושבה, האזור היותר עתיק ותיירותי של זכרון יעקב.

Google Street View

גם כרום הופך למאובטח, יותר כאב ראש למנהלי אתרים…

לפוסט המקורי ב – Marketing Land

גוגל הודיעה היום שכל החיפושים שיתבצעו בדפדפן כרום יהיו מוצפנים בלי קשר לשאלה האם הגולש מחובר לחשבון שלו בגוגל או לא. מבחינת מקדמי האתרים, מדובר בחדשות רעות שיגרמו לכך שיותר ויותר חיפושים יירשמו כ- Not Provided.

עד כמה שזה נשמע מוזר, מסתבר שגוגל היא כמעט האחרונה חוץ ממיקרוסופט לאמץ את ההצפנה החדשה, מוזילה עשתה זאת החל מפיירפוקס 14, ואילו אפל עשתה זאת החל מגרסת ספארי הנלווית ל- iOS 6.

למרות החדשות הרעות, אסור לשכוח שיש עדיין לא מעט גולשים שעושים שימוש במחשבים ציבוריים וגולשים בדפדפנים ישנים וכמובן גם ב- IE, כאשר במקרים כאלו, עדיין ניתן לשלוף ברוב המקרים את מילות המפתח של השאילתא אל תוך תוכנות ושירותי Analytics.

לפוסט מעט יותר טכני באתר Search Engine Land

חוכמת ההמונים תעזור לכם לנצח את הבורסה?

אפליקציה חדשה של בית ההשקעות "אקסלנס נשואה" בשם "אקסלנס באזז" עשויה לעזור לכם בבחירת המניה הנכונה להשקעה: האפליקציה מנתחת את השיחות השונות אודות המניה ברשתות החברתיות, ומשווה אותה אל ביצועי המנייה בפועל.

מדוע יש בכלל צורך להשוות את ביצועי המנייה אל השיחות אודותיה ברשת – ההודעה לעיתונות של אקסלנס מסבירה זאת כך:

"הפעילות בשוק ההון מושפעת מהרבה גורמים – חלקם רציונליים, מדידים ואנליטיים וחלקם "פסיכולוגיים" ולא רציונאליים הקשורים להלך רוח, סחף של אנשים, שמועות, דיבורים וכו'. בפעם הראשונה ישנו ניסיון למדוד את אותו חלק המייצג את תפיסת המשקיעים ולבדוק עד כמה חלק זה משפיע אל המניה בפועל בבורסה".

האלגוריתם שמאחורי התוכנה פותח באמצעות חברת מק"מ ומציג את המניות השונות בדומה לענן תגיות, רק שבמקום ענן, לכל מניה יש בלון בגודל אחר המייצג את רמת הבאזז סביבה.

אודות איתי ברנר

איתי ברנר
העורך הראשי של מדור החדשות באתר AskPavel בו מדי שבוע מתפרסמות הידיעות האחרונות מעולם השיווק באינטרנט. עורך וכותב תוכן עצמאי, בין היתר הקים את Web Wiz המספקת פתרונות כתיבת תכנים וניהול תוכן.

עשוי לעניין אותך גם...

חדשות קידום אתרים

עוד מגבלות על עוגיות צד שלישי, תמונות 3D בחיפוש ושיפורים למדידת ביצועי אפליקציות אנדרואיד

בשבוע החולף גוגל קיימה את כנס המפתחים השנתי שלה I/O, ולכן יש השבוע יחסית הרבה ...

17 תגובות

  1. חבל על הזמן איזה שינויים, קשה לי להאמין שמישהו שעוקב אחרי כמות של ביטויים לא הרגיש אותם.
    זה כבר לא "קפאין" של גוגל בימים האחרונים הוא ממש על "ספידים" 🙂
    הייתי מת להבין מה קורה…

  2. אין ספק שגוגל משתגע ראיתם איזה שינויים ביום בשישי האחרון ??? מישהו יכול להסביר ?

  3. אז ככה.. היה שינוי גדול בארץ ביום שישי. זה היה עד יום ראשון. לפי הבדיקה ביום ראשון זה חזר למה שהיה לפי העדכון. ואז בעוד כמה ימים עוד פעם התחיל.. חשבתי בהתחלה שהם עושים ניסוי זמני והכול חזר כרגיל. אבל לא נראה עכשיו שזה זמני. מה שמעניין כאן – בדרך כלל עדכונים כאלה מתחילים מארה'ב (ביטויים באנגלית). וכאן זה התחיל להפך. קודם ראיתי שינויים בארץ ורק אחרי כמה ימים בארה 'ב. חשוב לציין שמדובר בנוסף גם על עדכון דומיינים מדויקים (אבל לא רק).

  4. רואה תזוזה דיי מורגשת אבל לא בכל האתרים.

    תודה על העדכונים!

    • נכון. לא בכל האתרים. אפשר להגיד שאתרים איכותיים רק עלו אחרי העדכון הזה. למעשה כבר דיברו על זה הרבה – מי שעושה קידום איכותי בדרך כלל לא נפגע ולא משנה מה גוגל משנה באלגוריתם שלו. ועכשיו גוגל אמר – זהו, מספיק דיבורים…

      • אני חושבת שעוד מוקדם לומר "מה" גוגל בדיוק אומר, כי חלק מהאתרים שאני רואה שהושפעו כן מקודמים בקידום איכותי. האמת, האתרים היחידים אצלי שלא הושפעו בכלל הם אתרים שמקודמים בצורה אורגנית לחלוטין, כלומר בלי החלפת קישורים.

        • אנידור חקק

          מסכים עם מה שרשמת בשורה האחרונה.
          נראה שאתרים שהושקעה בהם עבודת קישורים נפגעו יותר
          האם מותו הסופי של עידן הקישורים?
          חוזרים לעבוד על הבסיס של עבודת ON-PAGE בלבד?

          • יש עוד דברים חוץ מON-PAGE ויש עוד שיטות קישורים חוץ מהחלפות קישורים 🙂
            אבל בואו נחכה להצהרה רשמית של גודל, אולי זה איזה פינגווין 2 או איזו זברה שיש לה פרמטרים ברורים.

  5. א'-ב' של קידום אתרים: לתוצאות החיפוש שעפו מהצמרת ירד בהכרח ציון הרלוונטיות, אבל זה לא אומר שעלה בהכרח ציון הרלוונטיות של מי שעלו במקומם. אולי הוא אפילו ירד, אבל הרבה פחות מירידת הציון של מי שעפו.

  6. אנידור חקק

    כרגע קשה לי להעריך מה בדיוק קורה בגוגל,אני מרגיש הרבה שינויים, גם אצל לקוחות וגם באתרים שלי.
    קשה לי להצביע על משהו מגמתי, אם כי זה נראה שאתרים שהושקעה בהם יותר עבודת קידום (בדגש על בניית קישורים) – חטפו ירידות…
    ממה ששוחחתי עם בעלי אתרים אחרים, דווקא אתרים שכמעט ולא נגעו בהם מבחינת עדכונים וקידום שוטף – יחסית שמרו על מיקומם

    • אני חייב להסכים איתך ! אתרים שבהם בוצעו יותר החלפות וקידום ירדו ואתרים אישים שלי שלשמחתי לא היה לי הרבה זמן אליהם נשארו במיקומים שלהם

  7. איתי ברנר

    אצלי לא ראיתי תזוזות, למרות שבשבת הייתה עליה גדולה בחשיפות באתר משחקים שלי, רק לא בלחיצות… אולי זה קשור לזה שהעליתי עמוד לטמפל ראן 2.

    בכל מקרה, אצלי לא ממש הורגש, ויש לי שלושה אתרים. מצד שני, אני בודק בעיקר תנועה ולא מילות מפתח ספציפיות….

  8. אני לא ממש מבין מה הבעיה עם חיפוש מוצפן.
    הרי יש עדיין את googleinsights ועוד כלים למחקר מילים.
    האם הכוונה היא שאני לא אוכל לדעת בדיוק לפי אילו מילות מפתח הגיעו לעמודים מסוימים באתר שלי?
    בגדול עדיין צריך לדאוג לתוכן איכותי כרגיל. למשל בקישור שלי כאן יש אתר לעסקים קטנים, יש כמה ביטויים עיקריים, גם אם יש חיפוש מוצפן, לא?

  9. מתי נוכל לדעת כיצד להתגונן מפני העידכון הבא ש לגוגל? והאם באמת היה עדכון?
    מה עושים כעת? האם מומלץ להמשיך לקדם אתרים או שלחכות כמה ימים שהכל יעבור וירגע?

    • איתי ברנר

      הדרך היחידה שאני מכיר זה להסתכל בפורומים של Webmasters World , כי הם לפעמיים יודעים על העדכון כמה ימים לפני שגוגל מודה שהוא התקיים…

  10. כל הכבוד לגוגל על שדרוג הגוגל סטריט, שירות מעולה.

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

תודה רבה על השיתוף ! לייק קטן לעמוד שלנו, ותשארו בעניינים על כל מה שחדש כאן :

שתפו את הפוסט עם חברים