חדשות קידום אתרים ושיווק באינטרנט (19.1.13)

איתי ברנר

עדכונים שבועיים על פרסום ושיווק באינטרנטבכל סופ”ש נביא כאן את רשימת הפוסטים המעניינים ביותר שמצאנו בבלוגספירה המקומית והעולמית בנושא קידום אתרים, שיווק באינטרנט ומדיה חברתית. כך תוכלו להיחשף למידע מעניין נוסף שאנחנו לא מספיקים לסקר כאן במהלך השבוע. הרשם לעדכון וקבל מייל שבועי עם כל הסיפורים והחדשות.

דיווחים על עדכון מסתורי בגוגל וההכחשה של גוגל עצמה…

לפוסט הנוכחי ב – Search Engine Roundtable

דיווחים בקבוצות פייסבוק שונות בארץ וגם בחו”ל, הראו שכנראה התבצע עדכון גדול של גוגל החל מה- 14 לחודש, וכעת הוא נמצא בשיאו. נכון לרגע כתיבת שורות אלו, לא ברור אם מדובר בעדכון דומיינים מדויקים (EMD), פנדה, או בכלל משהו אחר. מה שבטוח שיש הרבה שינויים קיצונים בעמודים התוצאות.

לעומת זאת, הודעה רשמית שיצאה מגוגל מדברת על כך שלא היה שום עדכון משמעותי, וייתכן שמדובר בעדכון קטן יותר שפשוט הורגש יותר. האם אתם הרגשתם בשינוי כלשהו שהשפעתו לא נעלמה עד היום?

פייסבוק חושפת מנוע חיפוש חברתי משופר

לפוסט המעודכן בניוזגיק

ממש כמו שגוגל הכחישה את קיומה של רשת חברתית מביתה החברה במשך יותר משנה, כך גם פייסבוק הכחישה בכל הזדמנות אפשרית שהיא מפתחת מנוע חיפוש חברתי, והנה, מסתבר שגם צוקרברג יודע לשקר בחצי פה…

החיפוש החדש שנקרא The Graph Search אמור לעזור לגולשים למצוא את התכנים הרלוונטיים אמורים ברשת החברתית. כלומר, לא מדובר במתחרה ישיר לגוגל, אלא במנוע חיפוש פנימי שיכול להחליף חלק מהפעולות שאותן אנחנו מבצעים כיום באמצעות גוגל. אם נניח שאנחנו רוצים למצוא מסעדה מומלצת, נוכל לחפש בגוגל ולמצוא מסעדות שבמקרה הטוב מישהו מהחברים שלנו עשה להם +1, ואם אין לנו חברים כאלו, נצטרך לסמוך על ביקורות של גולשים אחרים. לעומת זאת, בפייסבוק נקבל רק מסעדות שהומלצו על ידי החברים האישיים שלנו ברשת.

החיפוש החדש אמור לעזור גם במציאת תמונות , חיפוש שותפים לאירועים המבוססים על תחומי  עניין ועוד. התוצאות מוצגות מן הסתם לפי רמת הקרבה לאנשים אליהם תוצאת החיפוש מתייחסת. מכיוון שהחיפוש עלול להיות יחסית מורכב ולכלול הרבה פילטרים, ניתן לבצע פעולה של “הגדרת החיפוש מחדש” (Refine Search), מושג שמוכר לכל מי שמגיע מעולם החיפוש, אבל מעט פחות מוכר לציבור הרחב.

אבל עם כל הכבוד לחיפוש החדש, אתרים שונים ברשת כגון “הפינגטון פוסט” גילו שעל מנת להפעיל אותו , פייסבוק חודרת לפרטיות של הגולשים באופן קשה במיוחד, כולל מעקב אחר כל הפרופילים שהמשתמש אי פעם נכנס אליהן, עמודים שנכנס אליהם וכמובן חיפושים קודמים. מצד שני, המידע הזה לא מועבר הלאה, בדיוק כמו מה שגוגל עושה כאשר היא מתחשבת בהיסטורית החיפוש שלנו…

בכל אופן, את החיפוש החדש ניתן למצוא כאן, אבל לא בטוח שתוכלו לחפש בפועל.

גרף החיפוש של פייסבוק

ערים נוספות נכנסות ל- Google Street View

לפוסט המקורי ב- Newsgeek

שרות Google Street View מתרחב לערים ויישובים בישראל כגון העיר העתיקה של עכו, איילת, כמו גם יישובי הפריפריה: אופקים, עוספיה, נצרת, נתניה וכו’.

עם זאת, השרות החדש עדיין מוגבל בעיקר לאזורים המושכים תיירים מחו”ל. לדוגמה, כאשר ניסיתי לחפש את הבית של ההורים שלי, לא הצלחתי להתקדם כלל אל השכונות הפנימיות החדשות יחסית של זכרון יעקב, ונאלצתי להישאר במרכז המושבה, האזור היותר עתיק ותיירותי של זכרון יעקב.

Google Street View

גם כרום הופך למאובטח, יותר כאב ראש למנהלי אתרים…

לפוסט המקורי ב – Marketing Land

גוגל הודיעה היום שכל החיפושים שיתבצעו בדפדפן כרום יהיו מוצפנים בלי קשר לשאלה האם הגולש מחובר לחשבון שלו בגוגל או לא. מבחינת מקדמי האתרים, מדובר בחדשות רעות שיגרמו לכך שיותר ויותר חיפושים יירשמו כ- Not Provided.

עד כמה שזה נשמע מוזר, מסתבר שגוגל היא כמעט האחרונה חוץ ממיקרוסופט לאמץ את ההצפנה החדשה, מוזילה עשתה זאת החל מפיירפוקס 14, ואילו אפל עשתה זאת החל מגרסת ספארי הנלווית ל- iOS 6.

למרות החדשות הרעות, אסור לשכוח שיש עדיין לא מעט גולשים שעושים שימוש במחשבים ציבוריים וגולשים בדפדפנים ישנים וכמובן גם ב- IE, כאשר במקרים כאלו, עדיין ניתן לשלוף ברוב המקרים את מילות המפתח של השאילתא אל תוך תוכנות ושירותי Analytics.

לפוסט מעט יותר טכני באתר Search Engine Land

חוכמת ההמונים תעזור לכם לנצח את הבורסה?

אפליקציה חדשה של בית ההשקעות “אקסלנס נשואה” בשם “אקסלנס באזז” עשויה לעזור לכם בבחירת המניה הנכונה להשקעה: האפליקציה מנתחת את השיחות השונות אודות המניה ברשתות החברתיות, ומשווה אותה אל ביצועי המנייה בפועל.

מדוע יש בכלל צורך להשוות את ביצועי המנייה אל השיחות אודותיה ברשת – ההודעה לעיתונות של אקסלנס מסבירה זאת כך:

“הפעילות בשוק ההון מושפעת מהרבה גורמים – חלקם רציונליים, מדידים ואנליטיים וחלקם “פסיכולוגיים” ולא רציונאליים הקשורים להלך רוח, סחף של אנשים, שמועות, דיבורים וכו’. בפעם הראשונה ישנו ניסיון למדוד את אותו חלק המייצג את תפיסת המשקיעים ולבדוק עד כמה חלק זה משפיע אל המניה בפועל בבורסה“.

האלגוריתם שמאחורי התוכנה פותח באמצעות חברת מק”מ ומציג את המניות השונות בדומה לענן תגיות, רק שבמקום ענן, לכל מניה יש בלון בגודל אחר המייצג את רמת הבאזז סביבה.

תגיות רלוונטיות: חדשות SEO
שתפו:
נכתב על ידי
עורך וכותב תוכן עצמאי, בין היתר הקים את Web Wiz המספקת פתרונות כתיבת תכנים וניהול תוכן.
0 0 הצבעות
קלות השימוש
0 0 הצבעות
פיצ'רים ופונקציונליות
0 0 הצבעות
תמיכה טכנית
0 0 הצבעות
תמורה לכסף
הרשמו
הודע על
guest

17 תגובות
הישן ביותר
החדש ביותר בעלת הכי הרבה הצבעות
פידבקים מוטבעים
צפייה בכל התגובות
עומר לייבנזון
74
מדיה חברתית
עומר לייבנזון
94
מסחר אלקטרוני
עומר לייבנזון
36
פרסום באינטרנט
עומר לייבנזון
81
מדיה חברתית
עומר לייבנזון
64
פרסום באינטרנט
יורם ליכטנשטיין
105014
תוכן וקופירייטינג
דוד כהן
99455
מדיה חברתית
בן אורן
87766
קידום אתרים
דנה רוזן
82461
ניהול קהילה
נשארים מעודכנים בכל מה שחדש בדיגיטל

מעל 15,000 אנשי שיווק ובעלי עסקים נשארים מעודכנים בכל מה שחדש בשיווק דיגיטלי מאז 2007

17
0
נשמח לשמוע את דעתך, נודה לתגובהx
שיווק דיגיטלי שמביא תוצאות.
לוגו דייסון

189%

יחס המרה למודעות

לוגו איסתא

424%

הכנסות מהאתר

לוגו קפה עלית

139%

מבקרים חדשים באתר

לוגו נקסט

258%

רכישות אורגניות

לוגו קפה עלית
139%

מבקרים חדשים

לוגו דייסון
189%

יחס המרה למודעות

לוגו איסתא
424%

הכנסות מהאתר

שיווק דיגיטלי שמביא תוצאות.