בכל סופ”ש נביא כאן את רשימת הפוסטים המעניינים ביותר שמצאנו בבלוגספירה המקומית והעולמית בנושא קידום אתרים, שיווק באינטרנט ומדיה חברתית. כך תוכלו להיחשף למידע מעניין נוסף שאנחנו לא מספיקים לסקר כאן במהלך השבוע. יש להירשם בנפרד לעדכוני החדשות השבועיים שלנו כי ה-RSS של הבלוג לא כולל אותם – הרשם לעדכון החדשות השבועי >>
גוגל: ישנם עוד עדכוני פינגויין בדרך
לפוסט המקורי ב- Search Engine Land
בכנס SES בסאן פרנסיסגו, ראש מחלקת הספאם בגוגל, מאט קאטס, אמר שבניגוד לאלגוריתם פנדה שכבר לא צפויים בו שינויים משמעותיים למעט עדכון הנתונים פעם בחודש, הרי שעדכון פינגווין נמצא רק בהתחלה ושינויים נוספים יופיעו בקרוב. מעבר לזה, גוגל לא רואה את האלגוריתם הזה כעונש, אלא ככלי שנועד לאזן את תוצאות החיפוש ולא לתת נקודות זכות לאתרים שמשתמשים בשיטות ספאם… בכל אופן, הצפי הוא שהעדכון הבא של פינגווין יהיה משמעותי יחסית וירגיש כמו רעידת אדמה משנית.
הפרויקט החדש של מייסדי טוויטר: מדיום
הפרויקט החדש של מייסדי טוויטר (ובלוגר) איוון וויליאמס וביז סטון נקרא “מדיום” והוא נועד לעזור למשווקי מדיה ליצור תכנים שבאמת יעניינו את הגולשים ולא ייראו כשריד ארכאי מעולם הדפוס שהיום נעשה פחות ופחות רלוונטי.
כל משתמש במדיום יכול לבחור באיזו רמת מעורבות הוא מעדיף להיות: החל מצופה בלבד ועד לכזה שיוצר בפועל. גם מי שקורא, יכול לתת ליוצר אינדקציה אם הוא אוהב את התוכן ובכך לחשוף אותו לקוראים נוספים. התוכן במדיום מסודר לפי אשכולות בנושאים שונים ולכן קל יותר לאתר פוסטים מעניינים. לבסוף, מכיוון שמדובר בפרויקט פרוגרסיבי, וויליאמס וסטון מודים שהם עדיין לא יודעים כיצד ייראה התוצר הסופי והם בעצם לומדים אותו תוך כדי תנועה.
כרגע, כל אחד עם חשבון טוויטר יכול לקרוא ולהגיב במדיום, אבל רק רשימה מצומצמת של אנשים יכולה לפרסם תכנים חדשים.
מהתרשמות קצרה עם אשכולות לדוגמה, ניתן להבחין כי מבחינה חיצונית, המראה של “מדיום” מזכיר במידה רבה את ממשק “מטרו” של חלונות 8 והוא מורכב מקבוצה של ריבועים שכל אחד מהם מהווה תצוגה מקדימה לפוסט אחר. התצוגה המקדימה יכולה להיות מורכבת מתמונה, פסקת טקסט, או שניהם. בכל אופן, חשוב לזכור שכל אשכול מייצג מספר רב של כותבים, ובעצם מדובר בדרך ליצור בלוג מרובה כותבים (מולטיבלוג) בצורה כמעט בלתי מורגשת.
נכון לעכשיו, התגובות ברשת מעורבות – חלק מהאתרים הגדולים סבורים שיש כאן באמת סיכוי טוב לשנות את הצורה בה אנחנו צורכים תוכן ולתת הזדמנות שווה לכותבים שונים, חלק חושבים שמוקדם מדי לדעת מה הפוטנציאל האמיתי של מדיום, כל הוא היא סגורה לרשימה מצומצמת של כותבים.
קביעת פרטיות לתמונות פרופיל ישנות בפייסבוק
אחד התרחישים הידועים ביותר לשמצה כאשר מדברים על סוגית הפרטיות בפייסבוק, הוא זה שבו אדם נאלץ לצפות בתמונות ישנות שלו שצצות ממעמקי הרשת החברתית. הדבר נפוץ במיוחד בקרב פוליטקאים ואנשי ציבור שמנהלים מלחמות עם כלי תקשורת לא אוהדים שבדרך כלל עושים הכול על מנת להכפיש את שמם ולהציג אותם בצורה מגוכחת, כולל חיפוש של שרידים “מפלילים מהעבר”.
למרבה הצער, את ההגדרות החדשות ניתן להחיל רק על תמונות פרופיל ישנות, ואילו את הגדרות הפרטיות לתמונות אחרות, ניתן להכיל רק על אלבומים שלמים.
ebay נלחמת נגד עולם המסתורין
ללא ספק הידיעה הביזארית של השבוע, אבל כזו שאנשים מסוימים כנראה יצטרכו לקחת בכל זאת ברצינות: ebay החלה לאסור על מכירה של מוצרים ושירותים כגון “הטלת קללות” ו-“גירוש רוחות רפאים”. נשמע קצת מוגזם? וובכן, מסתבר שבאתר יש לא פחות מ – 6000 איש המציעים הצעות כאלו, וחלק מהם אף זוכים לתגובת אוהדות… המדיניות החדשה נועדה לחזק את האמון בין הקהל למוכרים.
עוד קטגוריה שזכתה לצנזורה בעקבות שינוי המדיניות החדשה היא “עבודה מהבית, עסקים ומידע” – אבל הפעם מכיוון שקטגוריה זו הייתה מקום מפלט נוח לרמאים ומבצעי הונאות.
הקיצוצים במוטורולה ומה גוגל עלולה להרוויח מכך
חטיבת המובייל של מוטורולה הודיעה בתחילת השבוע על פיטורין של 20% מכוח האדם ומיזוג של חלק גדול ממשרדיה. לפי מנכ”ל החברה, המטרה בצמצומים היא להתרכז במספר קטן יותר של דגמים אשר יציגו תכונות חדשניות כמו סוללות עם אורך חיים של מספר ימים וטכנולוגיות זיהוי קולי של הנוכחים בחדר.
בעקבות הצעד הזה, יותר ויותר אנליסטים סבורים כי המטרה האמיתית של גוגל ברכישת החברה הייתה להיפטר מתביעות פטנטים עתידיות ולחזק את אנדרואיד מול אפל שנלחמת מספר שנים נגד גוגל ובמיוחד סמסונג וסדרת הגלקסי שלה המתבססת על אנדרואיד. ההשערה הזו מקבלת משנה תוקף כאשר בוחנים את ההפסדים של מוטרולה שרק הולכים וגדלים מרבעון לרבעון, וברבעון האחרון אף השפיעו לרעה על רווחי גוגל (הרווח התפעולי ירד בלא פחות מ – 6%).
ממי גוגל מפחדת באמת?
לטור המקורי ב- Business Insider
לפי דעתו של כתב הביזנס אינסיידר, ניקולס קארלסון, החברה שגוגל צריכה לפחד ממנה באמת היא לא אפל ואפילו לא פייסבוק, אלא דווקא אמאזון. הסיבה לכך היא שמרבית הפרסומות בגוגל מופיעות בחיפושים של מוצרי צריכה, אך יותר ויותר גולשים מעדיפים להשתמש בחיפוש הפנימי של אמאזון או באפליקציה הסלולרית שלה.
לחשש הזה יש גם ביסוס מכיוון שלפי אתר קומסקור, כמות החיפושים בתוך אמאזון עלתה בלא פחות מ – 73% בשנה האחרונה.
קארלסון אמנם לא מתייחס לשירות השופינג של גוגל ,Google Shopping / Product Search, אבל אין ספק שתוצאות חיפוש שמחזירות מוצרים מתוך השרות הפנימי של גוגל, נועדו להשאיר גולשים יותר ויותר זמן באתרי גוגל ובעצם לחשוף אותם לפרסומות נוספות (למרות שמי שרוצה להופיע בגוגל שופינג חייב לשלם כסף לגוגל, הוא לא יכול לבטל את הופעה של פרסומות Adwords בעמוד שמרכזים כמה מוצרים ביחד).