הסיכון שבמכירת קישורים ב-Gmail, פריצה לגוגל לוקאל, צוקרברג בדיון על פרטיות ועוד... | AskPavel
קידום אתרים » חדשות קידום אתרים ושיווק באינטרנט » הסיכון שבמכירת קישורים ב-Gmail, פריצה לגוגל לוקאל, צוקרברג בדיון על פרטיות ועוד…

הסיכון שבמכירת קישורים ב-Gmail, פריצה לגוגל לוקאל, צוקרברג בדיון על פרטיות ועוד…

עדכונים שבועיים על פרסום ושיווק באינטרנטבכל סופ"ש נביא כאן את רשימת הפוסטים המעניינים ביותר שמצאנו בבלוגספירה המקומית והעולמית בנושא קידום אתרים, שיווק באינטרנט ומדיה חברתית. כך תוכלו להיחשף למידע מעניין נוסף שאנחנו לא מספיקים לסקר כאן במהלך השבוע. הרשם לעדכון וקבל מייל שבועי עם כל הסיפורים והחדשות.

האם מישהו בגוגל באמת קורא את המייל שלכם?

לפוסט המקורי ב – God of SEO

מזה מספר שנים יש הנחת יסוד רווחת בקרב מקדמים שלא חוששים לגעת בתחום הקידום האפור – שחור (או לפחות לכתוב עליו): הנחת היסוד הזו אומרת שבמקרים מסוימים מאט קאטס או עובדים אחרים בגוגל שקשורים אליו ועובדים במחלקת הוובספאם, לא רק קוראים פורומים של מקדמי אתרים, אלא גם הולכים צעד אחד קדימה ונוקטים פעולות כנגד אתרים ספציפיים המשויכים לאותם מקדמים ברגע שהם מצליחים להשיג "הוכחה" שאותו מקדם השתמש בשיטות פסולות הנוגדות הקווים המנחים של גוגל.

אחד מן המקדמים הפעילים בסצנה ולמעשה אחד הצעירים בהם (עוד לא בן 18) בשם Charles Floate החליט לעשות ניסוי פשוט להחריד ולבדוק עד כמה עמוקה היא מחילת הארנב: הניסוי כלל כתיבה של שרשרת מיילים בינו לבין לקוח מדומה שהאתר שלו קודם כביכול בשיטות פסולות כמו קנייה של קישורים עם מילות מפתח מאוד מסוימות… הקאצ'? האתר שאוזכר במייל אכן היה קיים, אבל לפי הבחור, מדובר באתר חוקי לגמרי עם 30 קישורים נכנסים בסך הכול.

כשבוע לאחר שליחת המכתבים האלו, כל מילות המפתח הראשיות של האתר ירדו במאות מיקומים (ראו תמונה), כאשר לא חל באתר שום שינוי, לא ברמת ה-On Page ולא ברמת ה-Off Page.

ירידה בדירוגים

אם כל העובדות אכן נכונות, קשה מצד אחד להאמין שזה צירוף מקרים. מצד שני, קשה להאמין שאם כבר מישהו מגוגל טורח לקרוא את המיילים או לעבור עליהם בצורה אוטומטית למחצה, הוא לא בודק קודם שהחשדות אכן נכונים לפני שהוא לוחץ על ההדק…

אגב, דווקא לפוסט הזה קאטס לא טרח להגיב, האם מדובר בהודאה שבשתיקה?

תודה לשוקי מן  שהפנה אותנו לפוסט

מי הצליח לפרוץ ל – Google + Local?

לפוסט המקורי ב- Search Engine Land

מסתבר שגם בענקית החיפוש יש כשלי אבטחה : לפני ארבעה ימים קבוצה שמקדמת מספר אתרי מלונות הצליחה להשתלט על אלפי עמודי מלונות אחרים ב – Google Plus Local ולשנות את הקישור שנמצא בהם לכאלו המובילים לשני דומיינים שונים: RoomsToBook.Info ו-RoomsToBook.Net. גוגל אמנם איתרה את התקלה במהירות, אבל חלק מהעמודים עדיין לא תפקדו כראוי למשך שעות ארוכות או שנוצרו עמודים כפולים בתוך האינדקס של גוגל.

כמו כן, דני סוליבן מ-SEL הצליח ליצור קשר עם המנהל של אחד מן האתרים שאחד מן הדומיינים הללו הפנה אליו (כולם משתמשים באותו DNS). אותו מנהל מסר שהוא לא היה מודע להפניה והוא כבר יצר קשר עם גוגל… בין אם הוא דובר אמת ובין אם מדובר בעוקץ מתוחכם יותר, אין ספק שהיה כאן כשל אבטחה חמור באחד ממרכזי המידע של גוגל.

פריצה לעמוד גוגל+

עד כמה נלחמה גוגל במפרסמים רעים ב-2013?

לפוסט המקורי ב- Inside Adwords

בלוג Inside Adwords סיכם את השנה החולפת במהלכה גוגל השקיעה מאמצים רבים וכוח אדם על מנת להסיר לא פחות מ-350 מיליון מודעות "רעות". לפי גוגל, מדובר בשיפור ניכר לעומת 2012, אז הסירה "רק" 220 מיליון מודעות כאלו… החדשות הטובות הן שמספר המפרסמים שנוטרלו ירד בצורה חדה מ -850,000 אלף ל-270,000 בלבד, ובגוגל מייחסים זאת בין היתר למערכת מסכי הבקרה הפנימיים של Adwords ששופרה גם כן.

עוד מדווח צוות Adwords שהסיבות המרכזיות לפסילת מודעות היו מכירת מוצרים מזויפים (במיוחד תרופות) ושילוב של פרסומות בתוך סרגלי כלים שסיפקו למשתמשים חווית שימוש נחותה (כל סיפור בבילון). גם תרמיות של הפניית משתמשים לתמיכה טכנית או שיטות מפוקפקות לעשיית כסף מהיר היו נפוצות.

בגזרת Adsense, כשלושה מיליון חשבונות לא הצליחו להיכנס לרשת ו-250 אלף חשבונות נפסלו, אם כי רק כחמשת אלפים בשל פגיעה בזכויות יוצרים (עליה של 25% מ-2012, אז היה מדובר ב-4000).

מודעות פסולות

אינפוגרפיק בגודל המלא בקובץ PDF הבא

העסקים הקטנים סופרים את עצמם. ברשת.

לכתבה המקורית בדה מרקר

לכל אותם בעלי עסקים קטנים שאוהבים להתלונן שאף אחד לא סופר אותם, הנה קצת חדשות טובות לשם שינוי: לפי סקר של אמריקן אקספרס העולמית, לא פחות מ-24% מן העסקים הקטנים בישראל השיגו צמיחה של יותר מ-20% ברשת בשנה האחרונה ו-46% השיגו צמיחה של יותר מ-10%. רק לשם ההשוואה, באירופה המספרים נמוכים הרבה יותר, ואפילו בצרפת רק 24% מן העסקים דיווחו על צמיחה של יותר מ-10%. עם זאת, ולמרות שאין לנו במה להתבייש, יש לציין שהסקר בדק רק את ישראל, גרמניה, צרפת, איטליה ובריטניה. כמו כן, סקר דומה של מקינזי מ-2012 הציג תמונה פחות נוצצת שלפיה המסחר האלקטרוני דווקא מפגר אחר הנעשה במדינות אחרות… בכל אופן, נראה כי איך שלא מסתכלים על התמונה הכוללת, ב-2013 חל פיתוח מואץ בתחום (באופן אישי אני יכול לדווח שהשנה גם הייתי צריך לכתוב הרבה יותר מאמרים על חנויות וירטואליות 🙂 ).

גם מבחינת הפעילות הכללית באינטרנט ישראל מובילה, ולא פחות מ-85% מן העסקים הקטנים פעילים באינטרנט, אם כי לא ברור האם פעילות זו כוללת הקמה של אתר/דף נחיתה, או שבעצם כל מי שפתח עמוד אוהדים בפייסבוק נחשב למי שפעיל ברשת בצורה כזו או אחרת.

צוקרברג לא חרד לפרטיות שלכם, לעתיד הרשת דווקא כן

לכתבה המקורית בכלכליסט

במסגרת דיון פתוח עם נשיא אוניברסיטת סטנפורד בה למד צוקרברג ובתוכה נוצרה הגרסה הראשונית של פייסבוק (thefacebook), דיבר מארק צוקרברג על כמה נושאים שמטרידים את קהילת המשתמשים הענקית של הרשת החברתית לאחרונה.

בין היתר אמר צוקרברג כי לדעתו פייסבוק לא פגעה בפרטיות, אלא דווקא נתנה לאנשים את היכולת ליצור מרחב פרטי משל עצמם במקום לשתף מחשבות או רעיונות רק עם כל הציבור או קהילות מלוכדות וסגורות. צוקרברג גם שיבח את המתחרה סנאפצ'ט (אשר פותחה אף היא על ידי יוצאי בסטנפורד ומאפשרת למשתמשים לשלוט בפרק הזמן בו הפרסומים שלהם יהיו זמינים לחברים אחרים ברשת) ואמר כי זו "תופעה פרטיות מרתקת, שיוצרת מרחב חדש לתקשורת בין אנשים שמאפשר להם לשתף דברים שבעבר לא הרגישו שיש להם מקום לעשות זאת". לאחר מכן הוסיף שפייסבוק בהחלט חושבת לדחוף חדשנות מסוג זה גם אצלה.

בנוגע ל-NSA, צוקרברג היה מן הסתם פחות נלהב ואמר כי זו פגיעה משמעותית לא רק בחופש הביטוי של האמריקאים, אלא גם בעליונות המוסרית של המדינה עצמה.

לסיום, רמז צוקרבג שפייסבוק מתכוונת להשקיע בעתיד במיזמים הדורשים השקעה ראשונית של סכומים משמעותיים כמו למשל ניסיונות לחבר את העולם כולו לרשת או לבנות בינה משמעותית שתספק "מודל מאוחד להבנת העולם". מישהו אמר Google Brain?

אודות איתי ברנר

איתי ברנר
העורך הראשי של מדור החדשות באתר AskPavel בו מדי שבוע מתפרסמות הידיעות האחרונות מעולם השיווק באינטרנט. עורך וכותב תוכן עצמאי, בין היתר הקים את Web Wiz המספקת פתרונות כתיבת תכנים וניהול תוכן.

עשוי לעניין אותך גם...

חדשות קידום אתרים

ניהול משפיענים בפייסבוק, ניסוי בתוצאות גוגל, אפשרות פרסום חדשה בטריפ אדוויזר ועוד

חדש בפייסבוק: מערכת לניהול משפיענים משפיענים קיימים כבר עשרות שנים, מאז הופיעו סלבס בעיתונים ובתקשורת ...

3 תגובות

  1. ה"ניסוי" של הבחור Charles Floate הוא אכן "ניסוי פשוט להחריד" שאיננו עומד בסטנדרטים של ניסוי מבוקר. רק ניסוי מבוקר יכול לספק, במקרה הטוב, מסקנות מתחייבות. אז למה קשה להאמין שמה שקרה איננו אלא צירוף מקרים?

    מאחר ובמקרה זה אי אפשר היה, למשל, להחזיר את המצב לאחור כדי לראות מה קורה, אבל אפשר היה לפחות לחזור על הניסוי מספר פעמים עם אתרים נוספים. ביקורת דומה השמעתי על ה"מסקנות" כביכול שהוצגו בכנס ה-Case Studies.

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

תודה רבה על השיתוף ! לייק קטן לעמוד שלנו, ותשארו בעניינים על כל מה שחדש כאן :

שתפו את הפוסט עם חברים