אלגוריתם פנטום, אירופה מקשה על הפרסום של פייסבוק וגוגל, מאמרים מיידיים ועוד…

איתי ברנר
חדשות קידום אתרים

[box type=”note”]אז מה היה לנו השבוע? בכל סופ”ש נביא כאן את רשימת הפוסטים המעניינים ביותר שמצאנו בבלוגספירה המקומית והעולמית בנושא קידום אתרים, שיווק באינטרנט ומדיה חברתית. כך תוכלו להיחשף למידע מעניין נוסף שאנחנו לא מספיקים לסקר כאן במהלך השבוע. [/box]

גארי אליאס מגוגל: UX הוא סיגנל בדירוג של אתרים במובייל, אבל לא ב – Desktop

לפוסט המקורי ב – Search Engine Land

באירוע SMX Sydney אמר גארי אליאס מגוגל שחווית משתמש (UX) היא סיגנל באלגוריתם הנייד של החברה, אבל לא באלגוריתם ל- Desktop. לאחר מכן הוא הבהיר בציוץ בטוויטר שמדובר בחלק חשוב מהאלגוריתם הנייד של החברה מכיוון שהוא משמש כבסיס לכל חווית המובייל.

בכל מקרה, לא מן הנמנע שבעתיד הקרוב זה ישתנה ונראה גם ניתוח של ביצועי אתרים עבור ה – Desktop, ממש כמו שניתוח אתרי מובייל הופיע בכלי מנהלי האתרים כמה חודשים לפני עדכון המובייל.

ה-“מאמרים המיידים” של פייסבוק מוכרזים רשמית

לפוסט המקורי בבלוג המדיה של פייסבוק

לאחר חרושת של שמועות כמעט בכל אתר אפשרי, פייסבוק סוף סוף הכריזה על “המאמרים המיידים” שלה באופן רשמי, תכונה המאפשרת לקרוא תכנים של אתרים חיצונים ישירות בתוך פייסבוק באפליקציה הניידת של הרשת החברתית. כרגע התכונה זמינה אך ורק למשתמשי האייפון, אך סביר להניח שהיא תתרחב בהקדם גם לגרסאות נוספות. בשבוע שעבר פורסם פה פוסט על ההשפעות של פיצ’ר זה על קידום אתרים.

לפי פייסבוק, הזמן הממוצע שלוקח כיום למאמר חיצוני לעלות דרך רשת המובייל הוא שמונה שניות, מה שהופך את חווית הטעינה והקריאה ללא אופטימאליות. לעומת זאת, אם המאמר מאוחסן בתוך הרשת של פייסבוק, הטעינה מהירה פי 10 לכל היותר…

למאמרים המיידים יש גם מספר יתרונות נוספים כמו האפשרות לעשות זום אין על תמונות באמצעות נענוע של הטלפון, לצפות בסרטונים באופן אוטומטי תוך כדי קריאה, להגיב על חלקים נפרדים במאמר, לצפות במפות אינטראקטיביות ועוד.

מבחינתם של המפרסמים, הם יכולים להמשיך ולמכור פרסומות ישירות בתוך התוכן, תוך כדי שהם גורפים את הרווחים לעצמם. הם יכולים גם להשתמש ברשת הקהלים של פייסבוק ולהתחלק ברווחים על פרסומות שלא ניצלו קודם לכן, כל זאת בשילוב כלי אניליטיקס מוכרים כמו אלו של ComScore…

נכון להיום, פייסבוק עובדת עם תשעה גופי תוכן גדולים, וביניהם הניו יורק טיימס, נשיונל ג’אוגרפיק, באזפיד, BBC NEWS, NBC NEWS, הגרדיאן ועוד.

חברות הסלולר באירופה רוצות לחסום את כל הפרסום ברשתות שלהן, כולל זה של גוגל

לפוסט המקורי ב – The Next Web

על פי הפיננשינל טיימס, ספקי הסלולר באירופה מתכננים לחסום את כל הפרסום העובר ברשתות שלהן באמצעות תוכנה לניטור פרסום של החברה הישראלית Shine. לפי הדיווח, נראה שהכוונה היא לחסום את הפרסום בתוך דפי ווב ואפליקציות, אבל לא רשתות חברתיות. בחלק מהמקרים  הבחירה אם להצטרף לשרות או לא תהיה של הלקוחות, אבל במקרים אחרים נראה שהחסימה תפעל כברירת מחדל.

למרות שגוגל וגופי פרסום אחרים צריכים אולי להתחיל לחשוש, צריך גם לזכור שניסיונות חסימה או התערבות בפרסומות קיימות באופן אוטומטי בצרפת וארה”ב לא עברו את מבחן החוק והספקים שעשו זאת התקפלו בסופו של דבר…

הרגולטור הבלגי מאשים את פייסבוק בזלזול בפרטיות הגולשים שלה

לפוסט המקורי ב – Marketing Land

סאגת הרגלטורים האירופאים לא נגמרת והפעם פייסבוק על הכוונת : לפי הרגלטור הבלגי, פייסבוק מתייחסת בזלזול אל פרטיות הגולשים שלה ועוקבות אחריהם ללא הסכמתם. בין היתר, טוענים ב-“נציבות הבלגית לפרטיות” שבאמצעות כפתורי לייק ושיתוף ב – 13 מיליון אתרים חיצונים, פייסבוק מסוגלת לאסוף מידע שמשמש אותה לצורך התאמת פרסומות. גרוע מכך, פייסבוק מסוגלת לשייך את המידע הזה לפרטים מזהים על אותם הגולשים כמו למשל מצב רפואי, דת, העדפות פוליטיות ומיניות. עוד טוענים בנציבות שהחברה עקבה אחרי משתמשים שהגיעו לדפים ב – Facebook.com אפילו אם הם לא התחברו לאתר.

לפי הגארדיאן, בנציבות אף הולכים צעד אחד קדימה וממליצים לבעלי אתרים שעושים שימוש בפלאגינים החברתיים של פייסבוק להטמיע תהליך לחיצה בין שני שלבים, כך שמי שלא רוצה להיחשף לפייסבוק, לא יהיה חייב לעשות זאת. ואם לא ניתן לעשות זאת, הגולשים מופנים לשימוש בתוכנות חיצוניות לשמירה על פרטיות כמו למשל Privacy Badger.

הדרישה מפייסבוק היא לא להעביר בשום מקרה את המידע הזה באופן אוטומטי לרשת עצמה. פייסבוק מצידה טוענת שמכיוון שהפעילות האירופאית שלה מתבצעת מאירלנד, אין לבלגיה סמכות לשפוט לגביה. בבלגיה טוענים שהדבר לא נכון מכיוון שיש לחברה משרדים בבלגיה…

פייסבוק טוענת בנוסף שהיא כבר מחויבת לחוק האירופאי בנוגע להגנת מידע ותלמד את ההמלצות הבלגיות ביחד עם הנציב באירלנד ברגע שאלו יגיעו אליה. אחד מעובדי פייסבוק האמונים על נושא הפרטיות באירופה אף הרחיב בפוסט רשמי של החברה וטען שבמקרה הגרוע ביותר, פייסבוק תוכל לא להשיק שירותים מסוימים באירופה, אבל החסמים של המשרד בבלגיה ומשרדים נוספים בוינה והולנד עלולים להקשות מאוד על פעילות של סטארטפים ואפילו חברות בסדר גודל בינוני שיתקשו לפעול ביבשת.

האם אנחנו עדים לעדכון “פנטום” של גוגל?

לפוסט המקורי ב – Search Engine Journal

לפי אתר SEJ ו – NBC, עדכון לא מוכרז של גוגל שזכה לכינוי “פאנטום” בגלל הפתאומיות שלו, משפיע על אתרי מדריכים (How to) ואתרים אינפורמטיבים. למשל, אתר הבלוגים האינפורמטיבים HubPages דיווח על ירידה של 22% בנפח התנועה שלו מגוגל במהלך שבוע אחד בלבד. אתרים אחרים שהושפעו מהאלגוריתם הם eHow,WikiHow ו – Answers.com.

מי שלדבריו עלה על האלגוריתם כבר לפני שנתיים (ולכן מכנה את האלגוריתם הנוכחי פאנטום 2), הוא גלן גייב מ – G Square Interactive. לפי הפוסט הנוכחי שלו, האלגוריתם לא קשור לפנדה או פינגווין, למרות שהוא גם נועד לזהות תוכן באיכות נמוכה ותוכן מועט או עמודים שמוצפים בתוכן גדוש בנתונים ועמודים אחרים שקשה לנווט בהם.לפי גלן, האלגוריתם הוא חסר רחמים במשמעות שהוא יכול להעניש דומיינים שלמים בגלל כמה עמודים עם תוכן מועט.

גוגל כאמור לא אישרה רשמית את האלגוריתם, למרות שבמהלך כנס SMX סידני, גארי אליאס כן רמז על שינוי באלגוריתם הליבה של החברה…

תגיות רלוונטיות: חדשות SEO
שתפו:
נכתב על ידי
עורך וכותב תוכן עצמאי, בין היתר הקים את Web Wiz המספקת פתרונות כתיבת תכנים וניהול תוכן.
0 0 הצבעות
קלות השימוש
0 0 הצבעות
פיצ'רים ופונקציונליות
0 0 הצבעות
תמיכה טכנית
0 0 הצבעות
תמורה לכסף
הרשמו
הודע על
guest

1 תגובה
הישן ביותר
החדש ביותר בעלת הכי הרבה הצבעות
פידבקים מוטבעים
צפייה בכל התגובות
עומר לייבנזון
48
מדיה חברתית
עומר לייבנזון
26
מדיה חברתית
עומר לייבנזון
98
מדיה חברתית
עומר לייבנזון
78
מדיה חברתית
עומר לייבנזון
95
מדיה חברתית
יורם ליכטנשטיין
105083
תוכן וקופירייטינג
שי משען
100731
פרסום באינטרנט
דוד כהן
99856
מדיה חברתית
בן אורן
87820
קידום אתרים
דנה רוזן
82477
ניהול קהילה
נשארים מעודכנים בכל מה שחדש בדיגיטל

מעל 15,000 אנשי שיווק ובעלי עסקים נשארים מעודכנים בכל מה שחדש בשיווק דיגיטלי מאז 2007

1
0
נשמח לשמוע את דעתך, נודה לתגובהx
שיווק דיגיטלי שמביא תוצאות.
לוגו דייסון

189%

יחס המרה למודעות

לוגו איסתא

424%

הכנסות מהאתר

לוגו קפה עלית

139%

מבקרים חדשים באתר

לוגו נקסט

258%

רכישות אורגניות

לוגו קפה עלית
139%

מבקרים חדשים

לוגו דייסון
189%

יחס המרה למודעות

לוגו איסתא
424%

הכנסות מהאתר

שיווק דיגיטלי שמביא תוצאות.