חדשות שיווק באינטרנט וקידום אתרים מהרשת (17.2.12)

איתי ברנר

עדכונים שבועיים על פרסום ושיווק באינטרנטבכל סופ”ש נביא כאן את רשימת הפוסטים המעניינים ביותר שמצאנו בבלוגספירה המקומית והעולמית בנושא קידום אתרים, שיווק באינטרנט ומדיה חברתית. כך תוכלו להיחשף למידע מעניין נוסף שאנחנו לא מספיקים לסקר במהלך השבוע. פיד ה-RSS של הבלוג לא כולל את העדכונים הללו, לכן יש להירשם אליו בנוסף – הרשם לעדכוני החדשות וקבל את הידיעות ישירות למייל >>

הנחה לקוראי הבלוג לכנס השנתי של איגוד האינטרנט הישראלי (isoc.org.il)

על מנת לקבל 20% הנחה, עליכם להתקשר למספר 03-9727406 ולציין את קוד ההנחה 233900.

כמו בכל שנה, גם השנה עורך איגוד האינטרנט את הכנס השנתי שלו ה– 16 במספר, הכנס מורכב מסדרה של הרצאות ופאנלים העוסקים במצב הרשת כיום ובעתיד. לדוגמה, במושב “אינטרנט בתנועה” יוצגו שימושים עתידיים של גלישה באינטרנט הנייד ושימוש במכשירים אלקטרוניים שמחוברים לאינטרנט באופן תמידי. במושב אחר , “המחאות החברתיות בעידן הדיגיטאלי” , ידונו בין היתר בשאלה האם קבוצות המחאה ברשתות החברתיות יכולות ליצור נורמות חברתיות חדשות גם במרחב הציבורי, או שמדובר רק ברעש וצלצולים (קקופוניה).

למרות שאין בכנס הרצאות העוסקות במישרין בקידום או שיווק ברשת, עדיין מדובר בהזדמנות מצוינת להרחבת אופקים ופתיחה של הקופסה המעט מקובעת שיש לנו בראש.

חיפוש משופר בנושא מחלות (בלוג החיפוש של גוגל)

גוגל הודיעו השבוע בבלוג החיפוש שלהם שהם משפרים את תוצאות החיפוש הקשורות למחלות וסימפטומים. הסתבר כי בעבר גולשים היו מחפשים קודם כל את הסימפטום ואז קיבלו רשימה של מחלות או מצבים רפואיים, עליהם הם ביצעו חיפוש נוסף.

מעכשיו, גוגל תקל על המשתמשים ותציג רשימה של מצבים רפואיים שבעזרתם יהיה אפשר לבצע חיפוש מחודש. ההתאמה של הסימפטומים למצבים הרפואיים נעשית על ידי אלגוריתם מיוחד שסורק את הרשת, ולכן גוגל מבהירה שלא מדובר בתחליף לייעוץ מקצועי.

מכיוון שהרשימה הזו מופיעה לפני התוצאות האורגניות, אין ספק שכמה מנהלים של אתרי רפואה לא ישמחו מן העניין, אבל חשוב לזכור שבסופו של דבר, הגולש עדיין מקבל רשימה של תוצאות אורגניות שהן פשוט מדויקות יותר.

כרגע העדכון החדש לא זמין בכל האזורים בעולם (גם בגוגל.קום) וכאשר הוא יהפוך לזמין, הוא ייראה כך:

חיפוש מחלות בגוגל

האם ויקיפדיה היא באמת ה– 99% של הרשת? (Search Engine Land)

מחקר חדש ושנוי במחלוקת טוען שויקיפדיה מופיעה בעמוד הראשון של תוצאות החיפוש ב – 99% מן החיפושים ב – Google.co.uk. יותר מכך, היא מופיעה במקום הראשון ביותר מחצי מהחיפושים האלו.

מפתיע? תלוי את מי שואלים : Matt McGee מ – Search Engine Land טוען שהמתודולוגיה של המקחר פשוט מעוותת מכיוון שאלף הביטויים שנבחרו היו שמות עצם באורך של מילה אחת, ובמקרה כזה, לוקיפדיה יש סיכויים גבוהים יותר להופיע גבוה, מכיוון שהיא מקור מידע להרבה מאוד מושגים שהם בעצם שמות עצם.

מקג’י מציע שיטה אחרת שלדעתו תואמת יותר את המציאות : מכיוון שרק 27% מן החיפושים של הגולשים בפועל הם בני מילה אחת וניתן לדעת גם את אחוז החיפושים של שתי מילים, שלוש מילים וכך הלאה… צריך שגם מאגר המושגים שנבחר יתאים לאחוזים האלו. כמו כן, צריך לגוון גם בסוגי החיפושים ולא לקחת רק שמות עצם. במצב כזה, טוען מקג’י, התוצאות יהיו אחרות, למרות שלוי קפידה עדיין יכולה להיות שליטה רבה בהן.

בקרוב בפייסבוק: טיימליין עסקי וחשבונות מאומתים לסלבס (ניוזגיק)

אתמול חשף Techcrunch אפשרות חדשה לאמת פרופילים של חשבונות נבחרים. החשבונות הנבחרים שכנראה יהיו בעיקר של סלב, יוכלו להציג כינוי שיבלוט יותר מהשם האמיתי. כרגע כל חשבון יכול לאמת את עצמו, אך השליטה היא רק ברמת ה – URL. בגוגל פלוס כבר יש אפשרות כזו בגלל אלגוריתם קפדני מאוד שפשוט מחק פרופילים עם שמות שנראו לו מזויפים. במקרה הזה, נראה שדווקא פייסבוק היא זו שמחקה את גוגל.

בנוסף לכך, השמועות ברשת על טיימליין גם לעמודים עסקיים הולכות ומתרחבות, ונראה שהייתה זו רק שאלה של זמן עד שתצוגה החדשה של עמודי הפרופיל תגיע גם לעסקים. כרגע לא ידוע האם יהיו שינויים נוספים לעומת הטיימליין הנוכחי, אך הניחוש שלנו הוא שכן. לדוגמה, כרגע עמוד יכול להגיב רק לפרסום של מגיב בדף שלו או לפרסום של דף אחר, כך שלא בטוח שפייסבוק תרצה לתת לתגובות האלו את אותו נפח תצוגה שהיא נותנת לפרופילים אישים, וקשה להאמין שהיא תאפשר פתאום לעמודים להגיב בצורה ישירה לכל פרופיל פרטי או קבוצה לא עסקית .

מתקפה חברתית על חברת שטראוס (The Marker)

גולש שביקר בסופרמרקט בארה”ב חשף את העובדה המביכה שחטיף פסק זמן עולה שם בערך 0.7 סנט, בעוד בארץ מחירו הממוצע הוא 6.30 ₪, כמעט פי שלושה!

הגולשים לא נשארו חייבים והחלו להציף את עמוד הפייסבוק של שטראוס בתגובות נזעמות. שטראוס הודיעה בתגובה שהמחיר הסופי בחו”ל אינו בשליטתה, ומי שרוצה יכול למצוא גם בארץ מבצעים של שלושה בעשר וכו’. הגולשים לא קיבלו את ההסבר הזה וציינו בחזרה שהמחיר בחו”ל הוא לחטיף בודד ובכלל, לא כולם מעוניינים בחבילות מבצע גדולות כאלו. חוץ מזה, 70 סנט הוא מחיר ממוצע של חטיפים רבים בארה”ב ולא מדובר בהכרח במבצע מוגבל.

כרגע נראה שהקיר של שטראוס ממשיך להיות מוצף בתלונות על מחירים, וחלק מהגולשים אף מזהירים את החברה שככה לא מנהלים יחסי ציבור מול הלקוחות. ראוי לציין שהמחירים הגבוהים בארץ לדברי מתיקה לא ייחודים לשטראוס, אבל היא נתפסת כחברת המזון השנייה בגודלה אחרי תנובה, במיוחד אחרי רכישת עלית ב – 2004.

תגיות רלוונטיות: חדשות SEO
שתפו:
נכתב על ידי
עורך וכותב תוכן עצמאי, בין היתר הקים את Web Wiz המספקת פתרונות כתיבת תכנים וניהול תוכן.
0 0 הצבעות
קלות השימוש
0 0 הצבעות
פיצ'רים ופונקציונליות
0 0 הצבעות
תמיכה טכנית
0 0 הצבעות
תמורה לכסף
הרשמו
הודע על
guest

1 תגובה
הישן ביותר
החדש ביותר בעלת הכי הרבה הצבעות
פידבקים מוטבעים
צפייה בכל התגובות
עומר לייבנזון
70
מדיה חברתית
עומר לייבנזון
89
מדיה חברתית
עומר לייבנזון
106
מסחר אלקטרוני
עומר לייבנזון
46
פרסום באינטרנט
עומר לייבנזון
92
מדיה חברתית
יורם ליכטנשטיין
105060
תוכן וקופירייטינג
דוד כהן
99620
מדיה חברתית
בן אורן
87795
קידום אתרים
דנה רוזן
82473
ניהול קהילה
נשארים מעודכנים בכל מה שחדש בדיגיטל

מעל 15,000 אנשי שיווק ובעלי עסקים נשארים מעודכנים בכל מה שחדש בשיווק דיגיטלי מאז 2007

1
0
נשמח לשמוע את דעתך, נודה לתגובהx
שיווק דיגיטלי שמביא תוצאות.
לוגו דייסון

189%

יחס המרה למודעות

לוגו איסתא

424%

הכנסות מהאתר

לוגו קפה עלית

139%

מבקרים חדשים באתר

לוגו נקסט

258%

רכישות אורגניות

לוגו קפה עלית
139%

מבקרים חדשים

לוגו דייסון
189%

יחס המרה למודעות

לוגו איסתא
424%

הכנסות מהאתר

שיווק דיגיטלי שמביא תוצאות.