חדשות קידום אתרים ושיווק באינטרנט (17.11.12) | AskPavel
קידום אתרים » חדשות קידום אתרים ושיווק באינטרנט » חדשות קידום אתרים ושיווק באינטרנט (17.11.12)

חדשות קידום אתרים ושיווק באינטרנט (17.11.12)

עדכונים שבועיים על פרסום ושיווק באינטרנטבכל סופ"ש נביא כאן את רשימת הפוסטים המעניינים ביותר שמצאנו בבלוגספירה המקומית והעולמית בנושא קידום אתרים, שיווק באינטרנט ומדיה חברתית. כך תוכלו להיחשף למידע מעניין נוסף שאנחנו לא מספיקים לסקר כאן במהלך השבוע. יש להירשם בנפרד לעדכוני החדשות השבועיים שלנו כי ה-RSS של הבלוג לא כולל אותם – הרשם לעדכון החדשות השבועי >>

כפיצוי על שבוע שעבר, השבוע בנוסף לסיכום החדשות הרגיל, כתבתי גם פוסט נפרד על ניסוי מעניין שמוכיח את הקשר בין ה- PR לבין תוכן כפול (יתפרסם במהלך השבוע).

אנליטיקס של ה-Authorship יוצג בחשבון גוגל פלוס

לפוסט המקורי – Geekbeat

מעתה גוגל מאפשרים לראות אנליטיקס בחשבון ה- Autorship של הכותב דרך חשבון הגוגל פלוס שלו. הדוחות דומים מאוד לאלו של כלי מנהלי האתרים ומציגים את מספר ההופעות של מסמכים מקושרים בתוצאות, את מספר הלחיצות ואת היחס ביניהם (ה- CTR). כרגע כנראה שהשיפור הזה הוא בגדר ניסוי, ומופיע עבור חלק מהמשתמשים בצד ימין למטה בעמוד הבית של גוגל פלוס (כאשר הממשק מכוון לאנגלית).

תוספת בגוגל אדוורדס: עמודה שמציגה מילת מפתח

לפוסט המקורי – Seroundtable

התוספת מאפשרת לראות את מילות המפתח שגרמו לטריגר של כל מודעה. כך בעצם אפשר לכוונן את המודעה, כך שתהיה רלוונטית יותר, בעיקר אם מדובר בהתאמות חלקיות של מילות מפתח ומילות מפתח בעלות משמעות כפולה. גם במקרה זה, נראה שהמאפיין החדש זמין רק לחלק מהגולשים. על מנת להגיע אליו, יש לבחור בלשונית "מילת מפתח" במסע הפרסום, לאחר מכן תחת התיבה הנפתחת "עמודות" לבחור בהתאמה אישית, ולאחר מכן לבחור ב – "מאפיינים". אם הניסוי פועל אצלכם, תראו אפשרות להוסיף עמודה בשם "מילת מפתח" או "מילות מפתח" (למרבה הצער, אצלנו זה עדיין לא מופיע ולכן אנחנו לא יכולים להדגים איך זה אמור להיראות בעברית).

עמודה חדשה באדוורדס

עמודים עסקיים משופרים בפינטרסט

לפוסט המקורי מהבלוג של פינטרסט

פינטרסט, הרשת החברתית בה מתייגים תכנים ובעיקר תמונות, עושה צעד משמעותי נוסף למען המשתמשים העסקיים שלה. כצעד ראשון, הוחלט לפצל את תנאי השימוש לשניים, כך שתנאי השימוש קוצרו ופושטו עד כמה שניתן. מעבר לכך, כל הוויג'טים שמיועדים לאתרי אינטרנט כמו כפתור "Pin It" רוכזו במקום אחד. לסיום, מספר אתרים גדולים כמו Etsy פרסמו מחקרים בהם הם מסבירים איך הצליחו לנתב תנועה איכותית לאתר שלהם באמצעות פינטרסט. את כל המידע ניתן למצוא בעמוד פינטרסט לעסקים.

מחקר: 39% מהטראפיק שמגיע מגוגל הוא כעת Not Provided (בניגוד להבטחות של גוגל)

לפוסט המקורי של Search Engine Land

עכשיו זה כבר ברור: בניגוד להבטחות של גוגל שהצפנת החיפושים לא תפגע ביותר מ- 10% מן החיפושים, אצל רוב האתרים, מספר החיפושים המוצפנים גדול בערך פי שלושה, ולפעמיים מגיע גם עד 60%. נתון לא מעודד נוסף הוא שעם הזמן, הממוצע הזה רק הולך ועולה.

המחקר לא מסביר מה בדיוק גרם לעליה מאז הוצג החיפוש המוצפן לפני כשנה, אך סביר להניח שככל שההצפנה נכנסה ליותר אתרי גוגל מסביב לעולם, כך היא נעשתה נפוצה יותר. יתכן גם שלאיחוד בין חשבונות גוגל השונים הייתה תרומה לכך. (למשל, מי שנכנס ליו-טיוב או ג'ימייל, נשאר מחובר גם כאשר הוא עובר לגוגל עצמו).

את המחקר המלא ניתן לקבל למייל  דרך הטופס הזה (אפשר להתעלם מהודעת השגיאה שהטופס מחזיר).

טראפיק לא ידוע בגוגל אנליטיקס

"אומת הרשת מתמודדת עם עמוד ענן"

לטור המקורי של עידו קינן בוואלה

עידו קינן מסביר כיצד מתמודדת הרשת עם עמוד ענן ולמה בעצם העיתונות ואמצעי התקשורת המסורתיים  כבר ממש לא רלוונטים בעידן שבו כל כך קשה לפקח על החומבר שעובר ברשתות החברתיות (למרות שנראה שחיילי צה"ל כבר הבינו שיש דברים שעדיף לא להעלות לרשת…). כמובן שגם התפקיד של טוויטר כזירת אגרוף וירטואלית מתואר בהרחבה, במיוחד כשעולה השאלה אם האיומים ההדדים בין חמאס לצה"ל לא מפרים את תנאי השימוש של טוויטר האוסרים על איומים אלימים…

האם גוגל יורה לעצמה ברגל עם מודעת הענק החדשה? (דעה אישית)

מעניין שבזמן שגוגל לא מהססת להעניש אתרים שמשתמשים בפרסומות במקום בולט בתחילת העמוד וממליצה לאתרים להיות ידידותיים יותר למכשירים סלולריים, היא לא מהססת להציג פורמט חדש של מודעת "חצי עמוד". המודעה הזו לא ממש מתחברת עם ההמלצות של גוגל, במיוחד כאשר המודעות בסלולר נשארות באותו גודל פיזי של המודעות באתרי Desktop. גם באתר Search Engine Roundtable רואים את הפרדוקס שבעניין, ועוד לא התחלנו לדבר על כך שמדובר בעוד צעד שמפלה בין מותגים גדולים לבין אתרים קטנים שהיכולת שלהם להתחרות באותם מותגים היא מן הסתם מוגבלת.

מה דעתכם, האם גם אתם חושבים שהניגוד בן האופן בו גוגל פונה למקדמים האורגנים ובין האופן בו גוגל פונה למי שמשלמים לה כסף זועק לשמיים?

אודות איתי ברנר

איתי ברנר
העורך הראשי של מדור החדשות באתר AskPavel בו מדי שבוע מתפרסמות הידיעות האחרונות מעולם השיווק באינטרנט. עורך וכותב תוכן עצמאי, בין היתר הקים את Web Wiz המספקת פתרונות כתיבת תכנים וניהול תוכן.

עשוי לעניין אותך גם...

חדשות קידום אתרים

עוד מגבלות על עוגיות צד שלישי, תמונות 3D בחיפוש ושיפורים למדידת ביצועי אפליקציות אנדרואיד

בשבוע החולף גוגל קיימה את כנס המפתחים השנתי שלה I/O, ולכן יש השבוע יחסית הרבה ...

6 תגובות

  1. לפער שבין 10% לבין ה-39% של Search Engine Land יש הסבר פשוט, אם כי לא בדוק כי לא קיבלנו גישה לנתונים – Search Engine Land, באופן שצפוי מהרישול הרגיל שלהם בדיווח על מחקרים ובניהול סקרים, התעלמו מההטיה לטובת ביטוי חיפוש "מסחריים", שהם גם מושא העניין של מקדמי האתרים וגם מושא העניין של מתחרי גוגל בהצעות לביצוע Retargeting שמהם גוגל שואף להעלים מידע בעל ערך.

    • איתי ברנר

      לא ממש הבנתי : מדובר פה רק על ביטויים אורגנים. דבר שני, SEL לא ערכו את הסקר,הם רק דיווחו עליו. דבר שלישי, מהעדויות "בשטח", 40% זה ממש לא מצב דימיוני.

      • התכוונתי שיש סבירות גבוהה שעורכי המחקר נטו לבחור נתונים מאתרים שמקודמים לביטויים "מסחריים" כגון [ביטוח רכב] מאשר לביטויים כגון [תולדות המהפכה הצרפתית] ולכן הוסתרו מהם 39% מביטויי החיפוש בפועל ולא הממוצע הכללי של 10%.

        גוגל מעוניין הרי למנוע אפשרות לעשות Retargeting מגורמים אחרים בביטויים ה"מסחריים" דווקא.

  2. לגבי פורמט המודעה הגדול החדש – צריך להבדיל בין מודעות שדוחפות את התוכן אל מתחת לפולד (במיוחד פורמטים ריבועיים מעל התוכן כמו 300/250) לבין מודעות בעמודת הצד. בעמודת הצד בסדר לשים מודעות כמו הפורמט הגדול.

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

תודה רבה על השיתוף ! לייק קטן לעמוד שלנו, ותשארו בעניינים על כל מה שחדש כאן :

שתפו את הפוסט עם חברים