חדשות קידום אתרים ושיווק באינטרנט (17.11.12)

איתי ברנר

עדכונים שבועיים על פרסום ושיווק באינטרנטבכל סופ”ש נביא כאן את רשימת הפוסטים המעניינים ביותר שמצאנו בבלוגספירה המקומית והעולמית בנושא קידום אתרים, שיווק באינטרנט ומדיה חברתית. כך תוכלו להיחשף למידע מעניין נוסף שאנחנו לא מספיקים לסקר כאן במהלך השבוע. יש להירשם בנפרד לעדכוני החדשות השבועיים שלנו כי ה-RSS של הבלוג לא כולל אותם – הרשם לעדכון החדשות השבועי >>

כפיצוי על שבוע שעבר, השבוע בנוסף לסיכום החדשות הרגיל, כתבתי גם פוסט נפרד על ניסוי מעניין שמוכיח את הקשר בין ה- PR לבין תוכן כפול (יתפרסם במהלך השבוע).

אנליטיקס של ה-Authorship יוצג בחשבון גוגל פלוס

לפוסט המקורי – Geekbeat

מעתה גוגל מאפשרים לראות אנליטיקס בחשבון ה- Autorship של הכותב דרך חשבון הגוגל פלוס שלו. הדוחות דומים מאוד לאלו של כלי מנהלי האתרים ומציגים את מספר ההופעות של מסמכים מקושרים בתוצאות, את מספר הלחיצות ואת היחס ביניהם (ה- CTR). כרגע כנראה שהשיפור הזה הוא בגדר ניסוי, ומופיע עבור חלק מהמשתמשים בצד ימין למטה בעמוד הבית של גוגל פלוס (כאשר הממשק מכוון לאנגלית).

תוספת בגוגל אדוורדס: עמודה שמציגה מילת מפתח

לפוסט המקורי – Seroundtable

התוספת מאפשרת לראות את מילות המפתח שגרמו לטריגר של כל מודעה. כך בעצם אפשר לכוונן את המודעה, כך שתהיה רלוונטית יותר, בעיקר אם מדובר בהתאמות חלקיות של מילות מפתח ומילות מפתח בעלות משמעות כפולה. גם במקרה זה, נראה שהמאפיין החדש זמין רק לחלק מהגולשים. על מנת להגיע אליו, יש לבחור בלשונית “מילת מפתח” במסע הפרסום, לאחר מכן תחת התיבה הנפתחת “עמודות” לבחור בהתאמה אישית, ולאחר מכן לבחור ב – “מאפיינים”. אם הניסוי פועל אצלכם, תראו אפשרות להוסיף עמודה בשם “מילת מפתח” או “מילות מפתח” (למרבה הצער, אצלנו זה עדיין לא מופיע ולכן אנחנו לא יכולים להדגים איך זה אמור להיראות בעברית).

עמודה חדשה באדוורדס

עמודים עסקיים משופרים בפינטרסט

לפוסט המקורי מהבלוג של פינטרסט

פינטרסט, הרשת החברתית בה מתייגים תכנים ובעיקר תמונות, עושה צעד משמעותי נוסף למען המשתמשים העסקיים שלה. כצעד ראשון, הוחלט לפצל את תנאי השימוש לשניים, כך שתנאי השימוש קוצרו ופושטו עד כמה שניתן. מעבר לכך, כל הוויג’טים שמיועדים לאתרי אינטרנט כמו כפתור “Pin It” רוכזו במקום אחד. לסיום, מספר אתרים גדולים כמו Etsy פרסמו מחקרים בהם הם מסבירים איך הצליחו לנתב תנועה איכותית לאתר שלהם באמצעות פינטרסט. את כל המידע ניתן למצוא בעמוד פינטרסט לעסקים.

מחקר: 39% מהטראפיק שמגיע מגוגל הוא כעת Not Provided (בניגוד להבטחות של גוגל)

לפוסט המקורי של Search Engine Land

עכשיו זה כבר ברור: בניגוד להבטחות של גוגל שהצפנת החיפושים לא תפגע ביותר מ- 10% מן החיפושים, אצל רוב האתרים, מספר החיפושים המוצפנים גדול בערך פי שלושה, ולפעמיים מגיע גם עד 60%. נתון לא מעודד נוסף הוא שעם הזמן, הממוצע הזה רק הולך ועולה.

המחקר לא מסביר מה בדיוק גרם לעליה מאז הוצג החיפוש המוצפן לפני כשנה, אך סביר להניח שככל שההצפנה נכנסה ליותר אתרי גוגל מסביב לעולם, כך היא נעשתה נפוצה יותר. יתכן גם שלאיחוד בין חשבונות גוגל השונים הייתה תרומה לכך. (למשל, מי שנכנס ליו-טיוב או ג’ימייל, נשאר מחובר גם כאשר הוא עובר לגוגל עצמו).

את המחקר המלא ניתן לקבל למייל  דרך הטופס הזה (אפשר להתעלם מהודעת השגיאה שהטופס מחזיר).

טראפיק לא ידוע בגוגל אנליטיקס

“אומת הרשת מתמודדת עם עמוד ענן”

לטור המקורי של עידו קינן בוואלה

עידו קינן מסביר כיצד מתמודדת הרשת עם עמוד ענן ולמה בעצם העיתונות ואמצעי התקשורת המסורתיים  כבר ממש לא רלוונטים בעידן שבו כל כך קשה לפקח על החומבר שעובר ברשתות החברתיות (למרות שנראה שחיילי צה”ל כבר הבינו שיש דברים שעדיף לא להעלות לרשת…). כמובן שגם התפקיד של טוויטר כזירת אגרוף וירטואלית מתואר בהרחבה, במיוחד כשעולה השאלה אם האיומים ההדדים בין חמאס לצה”ל לא מפרים את תנאי השימוש של טוויטר האוסרים על איומים אלימים…

האם גוגל יורה לעצמה ברגל עם מודעת הענק החדשה? (דעה אישית)

מעניין שבזמן שגוגל לא מהססת להעניש אתרים שמשתמשים בפרסומות במקום בולט בתחילת העמוד וממליצה לאתרים להיות ידידותיים יותר למכשירים סלולריים, היא לא מהססת להציג פורמט חדש של מודעת “חצי עמוד”. המודעה הזו לא ממש מתחברת עם ההמלצות של גוגל, במיוחד כאשר המודעות בסלולר נשארות באותו גודל פיזי של המודעות באתרי Desktop. גם באתר Search Engine Roundtable רואים את הפרדוקס שבעניין, ועוד לא התחלנו לדבר על כך שמדובר בעוד צעד שמפלה בין מותגים גדולים לבין אתרים קטנים שהיכולת שלהם להתחרות באותם מותגים היא מן הסתם מוגבלת.

מה דעתכם, האם גם אתם חושבים שהניגוד בן האופן בו גוגל פונה למקדמים האורגנים ובין האופן בו גוגל פונה למי שמשלמים לה כסף זועק לשמיים?

תגיות רלוונטיות: חדשות SEO
שתפו:
נכתב על ידי
עורך וכותב תוכן עצמאי, בין היתר הקים את Web Wiz המספקת פתרונות כתיבת תכנים וניהול תוכן.
0 0 הצבעות
קלות השימוש
0 0 הצבעות
פיצ'רים ופונקציונליות
0 0 הצבעות
תמיכה טכנית
0 0 הצבעות
תמורה לכסף
הרשמו
הודע על
guest

6 תגובות
הישן ביותר
החדש ביותר בעלת הכי הרבה הצבעות
פידבקים מוטבעים
צפייה בכל התגובות
עומר לייבנזון
32
מדיה חברתית
עומר לייבנזון
38
מדיה חברתית
עומר לייבנזון
119
קידום אתרים
יורם ליכטנשטיין
104777
תוכן וקופירייטינג
שי משען
100211
פרסום באינטרנט
דוד כהן
99094
מדיה חברתית
דנה רוזן
82407
ניהול קהילה
נשארים מעודכנים בכל מה שחדש בדיגיטל

מעל 15,000 אנשי שיווק ובעלי עסקים נשארים מעודכנים בכל מה שחדש בשיווק דיגיטלי מאז 2007

6
0
נשמח לשמוע את דעתך, נודה לתגובהx
שיווק דיגיטלי שמביא תוצאות.
לוגו דייסון

189%

יחס המרה למודעות

לוגו איסתא

424%

הכנסות מהאתר

לוגו קפה עלית

139%

מבקרים חדשים באתר

לוגו נקסט

258%

רכישות אורגניות

לוגו קפה עלית
139%

מבקרים חדשים

לוגו דייסון
189%

יחס המרה למודעות

לוגו איסתא
424%

הכנסות מהאתר

שיווק דיגיטלי שמביא תוצאות.