חדשות שיווק באינטרנט וקידום אתרים מהרשת (16.6.12) | AskPavel
קידום אתרים » חדשות קידום אתרים ושיווק באינטרנט » חדשות שיווק באינטרנט וקידום אתרים מהרשת (16.6.12)

חדשות שיווק באינטרנט וקידום אתרים מהרשת (16.6.12)

עדכונים שבועיים על פרסום ושיווק באינטרנטבכל סופ"ש נביא כאן את רשימת הפוסטים המעניינים ביותר שמצאנו בבלוגספירה המקומית והעולמית בנושא קידום אתרים, שיווק באינטרנט ומדיה חברתית. כך תוכלו להיחשף למידע מעניין נוסף שאנחנו לא מספיקים לסקר כאן במהלך השבוע. יש להירשם בנפרד לעדכוני החדשות השבועיים שלנו כי ה-RSS של הבלוג לא כולל אותם – הרשם לעדכון החדשות השבועי >>

פייסבוק עומדת להשיק מערכת דומה מאוד ל– Adwords

לידיעה המקורית בניוזגיק

כנראה שבשל הטענות על חוסר האפקטיביות שבמערכת הפרסום הנוכחית של פייסבוק, החברה עומדת להציג מערכת חדשה שמזכירה בצורה חשודה את זו של גוגל, Adwords: מפרסמים ישתתפו במעין מכירה פומבית על מודעות בהתבסס על היסטורית הגלישה של הגולשים הן בתוך פייסבוק והן באתרים חיצונים.

בנוסף, פייסבוק מתכוונת כנראה לפנות ישירות אל אתרי מכירות פופולאריים ולהציע להם פלאגין שיאפשר להם להציע הצעות קנייה ממוקדות כאשר הגולשים מתחברים לפייסבוק. לדוגמה, אם גולש שקל לקנות מוצר מסוים, אך לבסוף עזב לאתר אחר , בפעם הבאה שיתחבר בפייסבוק, יקבל אולי הצעה משתלמת יותר לגבי המודל שרצה לרכוש.

מיקרוסופט מפרסמת רשימת שינויים משלה עבור בינג

לידיעה המקורית ב- Search Engine Land

מיקרוסופט לא נשארת מאחורי גוגל, ומפרסמת רשימה של שלושה שינויים חשובים שביצעה בבינג בחודש מאי. אמנם בינג פחות חשוב למקדם האתרי הישראלי הממוצע, אך עדיין ניתן ללמוד מהשינויים הללו לאן בדיוק נושבת הרוח במנוע החיפוש השני בפופולאריות שלו ברשת.

  • שגיאות איות בתוך ה-URLכידוע, לא מעט גולשים משתמשים בתיבת החיפוש כאילו הייתה שור הכתובת של הדפדפן, ומעתה בינג יוכל לתקן גם שגיאות בתוך ה – URL ולהציג בראש עמוד התוצאות את האתר הנכון
  • שילוב טוב יותר של מילים נרדפות ומונחים משלימים בתוצאות – כמו גוגל, גם בינג מציג לעיתים הערה אם שאילתא מסוימת מזכירה מאוד שאילתא או מילה אחרת. הבעיה היא שלעיתים קרובות, ההצעות האלו לא היו באמת רלוונטיות וגרמו להצגה של תוצאות לא קשורות. כעת בינג מזהה טוב יותר באילו מקרים אין צורך בתיקון של השאילתא.
  • חיפושים קשורים ממוקדים יותר – ממש כמו עם המונחים המשלימים, בינג מציג כעת פחות חיפושים קשורים שהם לא באמת קשורים.

הבדל חשוב בצורת הדיווח בין גוגל לבינג הוא שבעוד גוגל רק רומזת על מקרים בעיתיים, בבינג לא מהססים לצרף תצלומי מסך של לפני ואחרי, כפי שאפשר לראות בידיעה המקורית של SEL.

גוגל מציגה רשימה נפרדת של חיפושים חמים

לידיעה המקורית ב- Inside Search

גוגל מציגה שירות נוסף להערכה של כמויות החיפושים מעבר ל- Trends ו- Insights for search. השרות החדש מזכיר דווקא את גוגל ניוז ומציג רשימה של החיפושים החמים ביותר בימים האחרונים בשילוב תמונות וקישורים לידיעות מרחבי הרשת. האלגוריתם המפעיל את האתר החדש יכול למצוא גם סיפורים מקבילים עם מילות מפתח שונות ולאחד אותם.

למרבה הצער, השרות מתייחס כרגע לארה"ב בלבד וזאת למרות שלפי עמוד הגוגל פלוס של מי שפרסם את הפוסט, ניתן להעריך כי השרות החדש פותח בחלקו דווקא בארץ…

טוויטר מציגה ציוצים מורחבים, אבל רק לאתרי שותפים…

לידיעה המקורית ב- Marketing Land

טוויטר מציגה ציוצים מורחבים הכוללים גם מדיה עשירה ממספר מצומצם של "אתרי שותפים". הציוצים המורחבים יכולים להציג אפילו נגני וידאו מוטמעים גם כאשר לא מדובר בכתובות של Youtube. כרגע אתרי השותפים כוללים בעיקר אתרי חדשות כמו TIME, אבל ניתן לנסות להצטרף לרשימה באמצעות משלוח הטופס הזה.

ציוצים מורחבים

פנדה 3.7 שוחרר ביום שישי שעבר

לידיעה המקורית ב– SEO Round Table

בעוד חלק מאיתנו אולי מצפים לעדכון ראשון גדול של פינגווין, גוגל משחררת עדכון נוסף לפנדה, מספר 3.7 בספירה הלא רשמית. למרות שגוגל הכריזה על עדכון של מאגר הנתונים בלבד והשפעה של פחות מ – 1% מן השאילתות בכל העולם וקצת פחות מזה בארה"ב, בעלי אתרים בפורומים של Webmaster World  כבר החלו לשים לב לתזוזות, חלקן חיוביות וחלקן שליליות…

אודות איתי ברנר

איתי ברנר
העורך הראשי של מדור החדשות באתר AskPavel בו מדי שבוע מתפרסמות הידיעות האחרונות מעולם השיווק באינטרנט. עורך וכותב תוכן עצמאי, בין היתר הקים את Web Wiz המספקת פתרונות כתיבת תכנים וניהול תוכן.

עשוי לעניין אותך גם...

חדשות קידום אתרים

כללים חדשים לקובץ robots, בעיות בפייסבוק, אמזון מאזינה ועוד

גוגל שינתה את ההתייחסות לקובץ robots.txt במטרה ליצור קווים מנחים ברורים ואפקטיביים לשימוש בקובץ רובוטס, ...

5 תגובות

  1. כאשר גוגל מודיעים על שינוי אלגוריתם שאמור להשפיע על, נניח, 3% מהשאילתות, על כמה מהאתרים המקודמים על ידי מקדמי אתרים זה ישפיע – 30%, 50%, 70%, 90%?

    ברור שאם שינוי האלגוריתם נועד להוריד את ציוני הרלוונטיות של דפים שמקודמים בשיטות שהיו קודם מותרות, השיעור הזה גבוה מאד ומתקרב ל-100%.

    • איתי ברנר

      אתה צודק, אבל כבר "תפסנו" את גוגל אומרים משהו על זה שההצפנה תשפיע רק על מספר חד ספרתי מהשאילתות, ובפועל זה יותר מתקרב ל -40%. מכיוון שאין קשר ברור בין מספר הכניסות המוצפנות ובין קידום האתר, צריך *בכל מקרה* לקחת את המספרים שגוגל מדברים עליהם בעירבון מוגבל. בפעם הבאה אני אדגיש את זה יותר . תודה.

      • לא הבנתי את ההסבר. לא טענתי שגוגל משקרים ביודעין אלא שמקדמי האתרים מטפלים במספר קטן מאד יחסית של ביטויי מפתח (= שאילתות) מתוך כלל השאילתות בגוגל, וששינויי האלגוריתם מכוונים רק לשאילתות שבהן תוצאות החיפוש מקודמות בניגוד להנחיות גוגל.

        משמע, השפעה על כ-3% מהשאילתות היא למעשה פגיעה בקרוב ל-100% מהאתרים המקודמים על ידי מקדמי אתרים שאינם מצייתים להנחיות גוגל.

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

תודה רבה על השיתוף ! לייק קטן לעמוד שלנו, ותשארו בעניינים על כל מה שחדש כאן :

שתפו את הפוסט עם חברים