חדשות שיווק באינטרנט וקידום אתרים מהרשת (16.6.12)

איתי ברנר

עדכונים שבועיים על פרסום ושיווק באינטרנטבכל סופ”ש נביא כאן את רשימת הפוסטים המעניינים ביותר שמצאנו בבלוגספירה המקומית והעולמית בנושא קידום אתרים, שיווק באינטרנט ומדיה חברתית. כך תוכלו להיחשף למידע מעניין נוסף שאנחנו לא מספיקים לסקר כאן במהלך השבוע. יש להירשם בנפרד לעדכוני החדשות השבועיים שלנו כי ה-RSS של הבלוג לא כולל אותם – הרשם לעדכון החדשות השבועי >>

פייסבוק עומדת להשיק מערכת דומה מאוד ל– Adwords

לידיעה המקורית בניוזגיק

כנראה שבשל הטענות על חוסר האפקטיביות שבמערכת הפרסום הנוכחית של פייסבוק, החברה עומדת להציג מערכת חדשה שמזכירה בצורה חשודה את זו של גוגל, Adwords: מפרסמים ישתתפו במעין מכירה פומבית על מודעות בהתבסס על היסטורית הגלישה של הגולשים הן בתוך פייסבוק והן באתרים חיצונים.

בנוסף, פייסבוק מתכוונת כנראה לפנות ישירות אל אתרי מכירות פופולאריים ולהציע להם פלאגין שיאפשר להם להציע הצעות קנייה ממוקדות כאשר הגולשים מתחברים לפייסבוק. לדוגמה, אם גולש שקל לקנות מוצר מסוים, אך לבסוף עזב לאתר אחר , בפעם הבאה שיתחבר בפייסבוק, יקבל אולי הצעה משתלמת יותר לגבי המודל שרצה לרכוש.

מיקרוסופט מפרסמת רשימת שינויים משלה עבור בינג

לידיעה המקורית ב- Search Engine Land

מיקרוסופט לא נשארת מאחורי גוגל, ומפרסמת רשימה של שלושה שינויים חשובים שביצעה בבינג בחודש מאי. אמנם בינג פחות חשוב למקדם האתרי הישראלי הממוצע, אך עדיין ניתן ללמוד מהשינויים הללו לאן בדיוק נושבת הרוח במנוע החיפוש השני בפופולאריות שלו ברשת.

  • שגיאות איות בתוך ה-URLכידוע, לא מעט גולשים משתמשים בתיבת החיפוש כאילו הייתה שור הכתובת של הדפדפן, ומעתה בינג יוכל לתקן גם שגיאות בתוך ה – URL ולהציג בראש עמוד התוצאות את האתר הנכון
  • שילוב טוב יותר של מילים נרדפות ומונחים משלימים בתוצאות – כמו גוגל, גם בינג מציג לעיתים הערה אם שאילתא מסוימת מזכירה מאוד שאילתא או מילה אחרת. הבעיה היא שלעיתים קרובות, ההצעות האלו לא היו באמת רלוונטיות וגרמו להצגה של תוצאות לא קשורות. כעת בינג מזהה טוב יותר באילו מקרים אין צורך בתיקון של השאילתא.
  • חיפושים קשורים ממוקדים יותר – ממש כמו עם המונחים המשלימים, בינג מציג כעת פחות חיפושים קשורים שהם לא באמת קשורים.

הבדל חשוב בצורת הדיווח בין גוגל לבינג הוא שבעוד גוגל רק רומזת על מקרים בעיתיים, בבינג לא מהססים לצרף תצלומי מסך של לפני ואחרי, כפי שאפשר לראות בידיעה המקורית של SEL.

גוגל מציגה רשימה נפרדת של חיפושים חמים

לידיעה המקורית ב- Inside Search

גוגל מציגה שירות נוסף להערכה של כמויות החיפושים מעבר ל- Trends ו- Insights for search. השרות החדש מזכיר דווקא את גוגל ניוז ומציג רשימה של החיפושים החמים ביותר בימים האחרונים בשילוב תמונות וקישורים לידיעות מרחבי הרשת. האלגוריתם המפעיל את האתר החדש יכול למצוא גם סיפורים מקבילים עם מילות מפתח שונות ולאחד אותם.

למרבה הצער, השרות מתייחס כרגע לארה”ב בלבד וזאת למרות שלפי עמוד הגוגל פלוס של מי שפרסם את הפוסט, ניתן להעריך כי השרות החדש פותח בחלקו דווקא בארץ…

טוויטר מציגה ציוצים מורחבים, אבל רק לאתרי שותפים…

לידיעה המקורית ב- Marketing Land

טוויטר מציגה ציוצים מורחבים הכוללים גם מדיה עשירה ממספר מצומצם של “אתרי שותפים”. הציוצים המורחבים יכולים להציג אפילו נגני וידאו מוטמעים גם כאשר לא מדובר בכתובות של Youtube. כרגע אתרי השותפים כוללים בעיקר אתרי חדשות כמו TIME, אבל ניתן לנסות להצטרף לרשימה באמצעות משלוח הטופס הזה.

ציוצים מורחבים

פנדה 3.7 שוחרר ביום שישי שעבר

לידיעה המקורית ב– SEO Round Table

בעוד חלק מאיתנו אולי מצפים לעדכון ראשון גדול של פינגווין, גוגל משחררת עדכון נוסף לפנדה, מספר 3.7 בספירה הלא רשמית. למרות שגוגל הכריזה על עדכון של מאגר הנתונים בלבד והשפעה של פחות מ – 1% מן השאילתות בכל העולם וקצת פחות מזה בארה”ב, בעלי אתרים בפורומים של Webmaster World  כבר החלו לשים לב לתזוזות, חלקן חיוביות וחלקן שליליות…

תגיות רלוונטיות: חדשות SEO
שתפו:
נכתב על ידי
עורך וכותב תוכן עצמאי, בין היתר הקים את Web Wiz המספקת פתרונות כתיבת תכנים וניהול תוכן.
0 0 הצבעות
קלות השימוש
0 0 הצבעות
פיצ'רים ופונקציונליות
0 0 הצבעות
תמיכה טכנית
0 0 הצבעות
תמורה לכסף
הרשמו
הודע על
guest

5 תגובות
הישן ביותר
החדש ביותר בעלת הכי הרבה הצבעות
פידבקים מוטבעים
צפייה בכל התגובות
עומר לייבנזון
35
מדיה חברתית
עומר לייבנזון
118
קידום אתרים
עומר לייבנזון
123
מסחר אלקטרוני
יורם ליכטנשטיין
104775
תוכן וקופירייטינג
שי משען
100205
פרסום באינטרנט
דוד כהן
99071
מדיה חברתית
דנה רוזן
82406
ניהול קהילה
נשארים מעודכנים בכל מה שחדש בדיגיטל

מעל 15,000 אנשי שיווק ובעלי עסקים נשארים מעודכנים בכל מה שחדש בשיווק דיגיטלי מאז 2007

5
0
נשמח לשמוע את דעתך, נודה לתגובהx
שיווק דיגיטלי שמביא תוצאות.
לוגו דייסון

189%

יחס המרה למודעות

לוגו איסתא

424%

הכנסות מהאתר

לוגו קפה עלית

139%

מבקרים חדשים באתר

לוגו נקסט

258%

רכישות אורגניות

לוגו קפה עלית
139%

מבקרים חדשים

לוגו דייסון
189%

יחס המרה למודעות

לוגו איסתא
424%

הכנסות מהאתר

שיווק דיגיטלי שמביא תוצאות.