ריכוך לעדכון פנדה, ענישה של רשתות אירופאיות, Wix מתחזקת בסלולר ועוד…

איתי ברנר

עדכונים שבועיים על פרסום ושיווק באינטרנטבכל סופ”ש נביא כאן את רשימת הפוסטים המעניינים ביותר שמצאנו בבלוגספירה המקומית והעולמית בנושא קידום אתרים, שיווק באינטרנט ומדיה חברתית. כך תוכלו להיחשף למידע מעניין נוסף שאנחנו לא מספיקים לסקר כאן במהלך השבוע. הרשם לעדכון וקבל מייל שבועי עם כל הסיפורים והחדשות.

גוגל תוקפת באירופה

לפוסט על הרשת הגרמנית ב-  Search Engine Land

לפוסט על הרשת הספרדית והאיטלקית

לאחר שבחודש שעבר גוגל הענישה רשת קישורים גרמנית ששמה לא נחשף, אתמול מאט קאטס פרסם בטוויטר עדכון על כך שגוגל הענישו עוד שתי רשתות קישורים, אחת מהן בשם efamous. במקביל, גוגל הענישה שתי רשתות נוספות באירופה, אחת ספרדית ואחת איטלקית. המעניין הוא שרק ארבעה ימים קודם לכן, קאטס צייץ בטוויטר הודעות שהמקור שלהן הוא בפורומים של גוגל באיטלקית וספרדית שהזהירו מנהלי אתרים מפני שימוש ברשתות כאלו… בנוסף לכך, שני ציוצים של אנשי גוגל בדבלין (גוגל אירלנד מתפקדת כמשרד הראשי של גוגל באירופה) בשפות זרות חזרו על המסר שהרשתות העלו נענשו בגלל פעולות של מכירת קישורים וניסיונות להעביר PageRank.

לסיום, שווה להזכיר שבכנס SXSW קאטס אמר גם שבקרוב “רשת מוכרת של פוסטים אורחים” תיענש, כך שמי שהשתמש ברשתות מסוג כאלו כדי להשיג קישורים איכותיים יותר, אולי צריך להתחיל לחפש תחליפים.

אלגוריתם “ריכוך” לפנדה צפוי בקרוב

לפוסט המקורי ב- Search Engine Roundtable

עוד ידיעה מעניינת מכנס SXSW  נוגעת לעדכון פנדה נוסף שנועד “לרכך” את ההשפעה של  האלגוריתם על אתרים של עסקים קטנים. זוהי למעשה כבר הפעם השנייה בה גוגל מתכוונים לשחרר עדכון שכזה, העדכון הקודם היה בחודש יולי והביא ל – “הבראה” של 18% מהאתרים שנפגעו, בעוד 20% הבריאו בצורה חלקית, 12% לא היו בטוחים ו – 51% לא ראו שום שינוי…

פייסבוק משיקה את מנהל העסקים

לפוסט המקורי ב- Marketing Land

Facebook Business Manager

זה לא סוד שאם אתם מנהלים מספר גדול של עמודים עסקיים בפייסבוק או אפילו מריצים קמפיינים ממומנים, עליכם לנהל את כל החשבונות השונים בצורה ידנית ומסורבלת מאוד לעומת הכלים אותם מספקת מערכת Adwords. החדשות הטובות הן שכל זה עומד להשתנות עם ה-Business Manager החדש שפייסבוק מפתחת. עם זאת, המערכת החדשה כנראה תוצע, לפחות בהתחלה, לחברות ועסקים גדולים (את טופס שליחת הבקשה אפשר למצוא כאן).

לפי הוידיאו אותו שיחררו פייסבוק, נראה כי כאשר האדמין ייכנס לראשונה למערכת, הוא יוכל לנהל את כל העובדים או אנשי הקשר של העסק ולתת לכל אחד מהם הרשאות שונות כמו צפייה בפרטי החשבונות, הרצת קמפיינים באמצעות אמצעי התשלום שהוגדר מראש, ניהול דפים וכו’. כמו כן, שלא כמו בעבר, אין הכרח שאנשים אלו יהיו חברים של המשתמש בפייסבוק או שהוא אפילו יידע את כתובת המייל הפרטית שלהם (גם הכתובת תחת הדומיין של העסק תעבוד). למעשה, למשתמשים האחרים במערכת לא תהיה גישה אל הפרטים האישיים של המשתמש בפייסבוק, דבר שימנע את הצורך ליצור חשבונות פיקטיביים רק כדי לנהל עמודים…

תכונות שימושיות נוספות הן מנהל קמפיינים מסודר יותר בצורת טבלה, יכולת לתייג עמוד או קמפיין.

צוקרברג לאובמה: הפסק עם המעקב

לפוסט המקורי של צוקרברג בפייסבוק

בפוסט שעורר לא מעט הדים ברשת, יוצא צוקרברג נגד המעקב של ממשלת ארה”ב והסוכנות לביטחון לאומי (ה-NSAׂ) אחר הגולשים ברשת ובפייסבוק בפרט. בפוסט כותב צוקרברג כי האינטרנט הוא מקום שמאפשר לנו להתחבר, ללמוד ולהשמיע את קולנו, ועל מנת להבטיח שהדברים יישארו כך, פייסבוק משקיעה מאמצים רבים בהפיכת שרתיה וכלל האינטרנט לבטוחים יותר, בדיוק כפי שעושים חברות רבות אחרות.

בשורות הבאות צוקרברג מביע תסכול מכך שבדיעבד, הסתבר שחלק גדול מהעבודה של האנשים  האמונים על בטיחות הגולשים ברשת מגנה בסופו של דבר מפני הממשלה (ממשלת ארה”ב) ולא פושעים של ממש…  אם ארה”ב לא תהפוך את הפעילות שלה לשקופה יותר, אנשים יאבדו את האמון ברשת. לאחר מכן הוא זורק את הפצצה וכותב כי דיבר אישית עם הנשיא אובמה והביע בפניו את תסכולו, למרות זאת, נראה שייקח הרבה מאוד זמן עד שדברים יתחילו לזוז.

הבית הלבן אישר את השיחה עצמה, אבל לא התייחס אליה מעבר לכך. סוכנות ה-NSA עצמה הגיבה והודיעה כי הפעולות שהיא מבצעת נועדו לתמוך אך ורק במעקב חוקי וגופי מודיעין זרים. יש לציין כמובן כי הדברים הללו לא עולים בקנה אחד עם המסמכים המודלפים של סנודן שלפיהם ה-NSA לא הסתפקה במעקב אחרי אנשים ברשתות חברתיות, אלא אף השתמשה בתוכנות ריגול ומעקב שאספו עשרות מיליארדי פריטי מידע שונים מכל העולם.

Wix רכשה את Appixia – מקבלת חיזוק משמעותי בגזרת הסלולר

לכתבה המקורית בכלכליסט

Wix מבצעת רכישה ראשונה של סטארט ישראלי בשם Appixia המורכב מצמד היזמים יגאל ברגר וטל קול. לפי הדיווחים, סכום העסקה נמוך יחסית וברגר שמשמש כעת כמנכ”ל, ימשיך לאחד המיזוג לדרך עצמאית.

המערכת הנוכחית של Wix  אמנם מסוגלת להמיר אתרי ווב לאפליקצות מובייל מבוססות Html 5, אך לא לאפליקציות מלאות (Native), וכאן בדיוק נכנסת Appixia לתמונה: החברה פיתחה מערכת המאפשרת לעסקים לבנות אפליקציות ייעודיות למסחר אלקטרוני לאנדרואיד או iOS עם מגוון של תכונות כגון דחיפת הודעות, שימוש ב-GPS, סריקת כרטיס האשראי וכו’. תכונות אלו מסירות את רוב החסמים של רכישה מקוונת דרך הסלולר והופכת את הפעולה לפשוטה יותר עבור הלקוחות.

כמו כן, המערכת מסוגלת להתממשק אל מערכות ניהול תוכן ואתרים פופולאריים למסחר אלקטרוני, החל ממג’נטו, דרך ebay ועד לפרסטה שופ.

למרות שלמוצר של Appixia  יש כמה מתחרים חזקים, כולל כמה ישראלים (בין היתר Conduit Mobile), ב-Wix הדגישו שההתמקדות בשוק המסחר האלקטרוני לסלולר הוא נקודת החוזקה של המערכת.

תגיות רלוונטיות: חדשות SEO
שתפו:
נכתב על ידי
עורך וכותב תוכן עצמאי, בין היתר הקים את Web Wiz המספקת פתרונות כתיבת תכנים וניהול תוכן.
0 0 הצבעות
קלות השימוש
0 0 הצבעות
פיצ'רים ופונקציונליות
0 0 הצבעות
תמיכה טכנית
0 0 הצבעות
תמורה לכסף
הרשמו
הודע על
guest

25 תגובות
הישן ביותר
החדש ביותר בעלת הכי הרבה הצבעות
פידבקים מוטבעים
צפייה בכל התגובות
עומר לייבנזון
64
מדיה חברתית
עומר לייבנזון
86
מדיה חברתית
עומר לייבנזון
103
מסחר אלקטרוני
עומר לייבנזון
43
פרסום באינטרנט
עומר לייבנזון
91
מדיה חברתית
יורם ליכטנשטיין
105049
תוכן וקופירייטינג
דוד כהן
99568
מדיה חברתית
בן אורן
87783
קידום אתרים
דנה רוזן
82468
ניהול קהילה
נשארים מעודכנים בכל מה שחדש בדיגיטל

מעל 15,000 אנשי שיווק ובעלי עסקים נשארים מעודכנים בכל מה שחדש בשיווק דיגיטלי מאז 2007

25
0
נשמח לשמוע את דעתך, נודה לתגובהx
שיווק דיגיטלי שמביא תוצאות.
לוגו דייסון

189%

יחס המרה למודעות

לוגו איסתא

424%

הכנסות מהאתר

לוגו קפה עלית

139%

מבקרים חדשים באתר

לוגו נקסט

258%

רכישות אורגניות

לוגו קפה עלית
139%

מבקרים חדשים

לוגו דייסון
189%

יחס המרה למודעות

לוגו איסתא
424%

הכנסות מהאתר

שיווק דיגיטלי שמביא תוצאות.