ריכוך לעדכון פנדה, ענישה של רשתות אירופאיות, Wix מתחזקת בסלולר ועוד... | AskPavel
קידום אתרים » חדשות קידום אתרים ושיווק באינטרנט » ריכוך לעדכון פנדה, ענישה של רשתות אירופאיות, Wix מתחזקת בסלולר ועוד…

ריכוך לעדכון פנדה, ענישה של רשתות אירופאיות, Wix מתחזקת בסלולר ועוד…

עדכונים שבועיים על פרסום ושיווק באינטרנטבכל סופ"ש נביא כאן את רשימת הפוסטים המעניינים ביותר שמצאנו בבלוגספירה המקומית והעולמית בנושא קידום אתרים, שיווק באינטרנט ומדיה חברתית. כך תוכלו להיחשף למידע מעניין נוסף שאנחנו לא מספיקים לסקר כאן במהלך השבוע. הרשם לעדכון וקבל מייל שבועי עם כל הסיפורים והחדשות.

גוגל תוקפת באירופה

לפוסט על הרשת הגרמנית ב-  Search Engine Land

לפוסט על הרשת הספרדית והאיטלקית

לאחר שבחודש שעבר גוגל הענישה רשת קישורים גרמנית ששמה לא נחשף, אתמול מאט קאטס פרסם בטוויטר עדכון על כך שגוגל הענישו עוד שתי רשתות קישורים, אחת מהן בשם efamous. במקביל, גוגל הענישה שתי רשתות נוספות באירופה, אחת ספרדית ואחת איטלקית. המעניין הוא שרק ארבעה ימים קודם לכן, קאטס צייץ בטוויטר הודעות שהמקור שלהן הוא בפורומים של גוגל באיטלקית וספרדית שהזהירו מנהלי אתרים מפני שימוש ברשתות כאלו… בנוסף לכך, שני ציוצים של אנשי גוגל בדבלין (גוגל אירלנד מתפקדת כמשרד הראשי של גוגל באירופה) בשפות זרות חזרו על המסר שהרשתות העלו נענשו בגלל פעולות של מכירת קישורים וניסיונות להעביר PageRank.

לסיום, שווה להזכיר שבכנס SXSW קאטס אמר גם שבקרוב "רשת מוכרת של פוסטים אורחים" תיענש, כך שמי שהשתמש ברשתות מסוג כאלו כדי להשיג קישורים איכותיים יותר, אולי צריך להתחיל לחפש תחליפים.

אלגוריתם "ריכוך" לפנדה צפוי בקרוב

לפוסט המקורי ב- Search Engine Roundtable

עוד ידיעה מעניינת מכנס SXSW  נוגעת לעדכון פנדה נוסף שנועד "לרכך" את ההשפעה של  האלגוריתם על אתרים של עסקים קטנים. זוהי למעשה כבר הפעם השנייה בה גוגל מתכוונים לשחרר עדכון שכזה, העדכון הקודם היה בחודש יולי והביא ל – "הבראה" של 18% מהאתרים שנפגעו, בעוד 20% הבריאו בצורה חלקית, 12% לא היו בטוחים ו – 51% לא ראו שום שינוי…

פייסבוק משיקה את מנהל העסקים

לפוסט המקורי ב- Marketing Land

Facebook Business Manager

זה לא סוד שאם אתם מנהלים מספר גדול של עמודים עסקיים בפייסבוק או אפילו מריצים קמפיינים ממומנים, עליכם לנהל את כל החשבונות השונים בצורה ידנית ומסורבלת מאוד לעומת הכלים אותם מספקת מערכת Adwords. החדשות הטובות הן שכל זה עומד להשתנות עם ה-Business Manager החדש שפייסבוק מפתחת. עם זאת, המערכת החדשה כנראה תוצע, לפחות בהתחלה, לחברות ועסקים גדולים (את טופס שליחת הבקשה אפשר למצוא כאן).

לפי הוידיאו אותו שיחררו פייסבוק, נראה כי כאשר האדמין ייכנס לראשונה למערכת, הוא יוכל לנהל את כל העובדים או אנשי הקשר של העסק ולתת לכל אחד מהם הרשאות שונות כמו צפייה בפרטי החשבונות, הרצת קמפיינים באמצעות אמצעי התשלום שהוגדר מראש, ניהול דפים וכו'. כמו כן, שלא כמו בעבר, אין הכרח שאנשים אלו יהיו חברים של המשתמש בפייסבוק או שהוא אפילו יידע את כתובת המייל הפרטית שלהם (גם הכתובת תחת הדומיין של העסק תעבוד). למעשה, למשתמשים האחרים במערכת לא תהיה גישה אל הפרטים האישיים של המשתמש בפייסבוק, דבר שימנע את הצורך ליצור חשבונות פיקטיביים רק כדי לנהל עמודים…

תכונות שימושיות נוספות הן מנהל קמפיינים מסודר יותר בצורת טבלה, יכולת לתייג עמוד או קמפיין.

צוקרברג לאובמה: הפסק עם המעקב

לפוסט המקורי של צוקרברג בפייסבוק

בפוסט שעורר לא מעט הדים ברשת, יוצא צוקרברג נגד המעקב של ממשלת ארה"ב והסוכנות לביטחון לאומי (ה-NSAׂ) אחר הגולשים ברשת ובפייסבוק בפרט. בפוסט כותב צוקרברג כי האינטרנט הוא מקום שמאפשר לנו להתחבר, ללמוד ולהשמיע את קולנו, ועל מנת להבטיח שהדברים יישארו כך, פייסבוק משקיעה מאמצים רבים בהפיכת שרתיה וכלל האינטרנט לבטוחים יותר, בדיוק כפי שעושים חברות רבות אחרות.

בשורות הבאות צוקרברג מביע תסכול מכך שבדיעבד, הסתבר שחלק גדול מהעבודה של האנשים  האמונים על בטיחות הגולשים ברשת מגנה בסופו של דבר מפני הממשלה (ממשלת ארה"ב) ולא פושעים של ממש…  אם ארה"ב לא תהפוך את הפעילות שלה לשקופה יותר, אנשים יאבדו את האמון ברשת. לאחר מכן הוא זורק את הפצצה וכותב כי דיבר אישית עם הנשיא אובמה והביע בפניו את תסכולו, למרות זאת, נראה שייקח הרבה מאוד זמן עד שדברים יתחילו לזוז.

הבית הלבן אישר את השיחה עצמה, אבל לא התייחס אליה מעבר לכך. סוכנות ה-NSA עצמה הגיבה והודיעה כי הפעולות שהיא מבצעת נועדו לתמוך אך ורק במעקב חוקי וגופי מודיעין זרים. יש לציין כמובן כי הדברים הללו לא עולים בקנה אחד עם המסמכים המודלפים של סנודן שלפיהם ה-NSA לא הסתפקה במעקב אחרי אנשים ברשתות חברתיות, אלא אף השתמשה בתוכנות ריגול ומעקב שאספו עשרות מיליארדי פריטי מידע שונים מכל העולם.

Wix רכשה את Appixia – מקבלת חיזוק משמעותי בגזרת הסלולר

לכתבה המקורית בכלכליסט

Wix מבצעת רכישה ראשונה של סטארט ישראלי בשם Appixia המורכב מצמד היזמים יגאל ברגר וטל קול. לפי הדיווחים, סכום העסקה נמוך יחסית וברגר שמשמש כעת כמנכ"ל, ימשיך לאחד המיזוג לדרך עצמאית.

המערכת הנוכחית של Wix  אמנם מסוגלת להמיר אתרי ווב לאפליקצות מובייל מבוססות Html 5, אך לא לאפליקציות מלאות (Native), וכאן בדיוק נכנסת Appixia לתמונה: החברה פיתחה מערכת המאפשרת לעסקים לבנות אפליקציות ייעודיות למסחר אלקטרוני לאנדרואיד או iOS עם מגוון של תכונות כגון דחיפת הודעות, שימוש ב-GPS, סריקת כרטיס האשראי וכו'. תכונות אלו מסירות את רוב החסמים של רכישה מקוונת דרך הסלולר והופכת את הפעולה לפשוטה יותר עבור הלקוחות.

כמו כן, המערכת מסוגלת להתממשק אל מערכות ניהול תוכן ואתרים פופולאריים למסחר אלקטרוני, החל ממג'נטו, דרך ebay ועד לפרסטה שופ.

למרות שלמוצר של Appixia  יש כמה מתחרים חזקים, כולל כמה ישראלים (בין היתר Conduit Mobile), ב-Wix הדגישו שההתמקדות בשוק המסחר האלקטרוני לסלולר הוא נקודת החוזקה של המערכת.

אודות איתי ברנר

איתי ברנר
העורך הראשי של מדור החדשות באתר AskPavel בו מדי שבוע מתפרסמות הידיעות האחרונות מעולם השיווק באינטרנט. עורך וכותב תוכן עצמאי, בין היתר הקים את Web Wiz המספקת פתרונות כתיבת תכנים וניהול תוכן.

עשוי לעניין אותך גם...

חדשות קידום אתרים

עוד מגבלות על עוגיות צד שלישי, תמונות 3D בחיפוש ושיפורים למדידת ביצועי אפליקציות אנדרואיד

בשבוע החולף גוגל קיימה את כנס המפתחים השנתי שלה I/O, ולכן יש השבוע יחסית הרבה ...

25 תגובות

  1. איתי, כתבת:
    "לסיום, שווה להזכיר שבכנס SXSW קאטס אמר גם שבקרוב "רשת מוכרת של פוסטים אורחים" תיענש, כך שמי שהשתמש ברשתות מסוג כאלו כדי להשיג קישורים איכותיים יותר, אולי צריך להתחיל לחפש תחליפים."

    מה שאני לא מבין הוא למה צריך בכלל לחפש תחליפים לקישורים ש"אינם טבעיים", שעליהם ביססנו את עבודת הקידום בשנים האחרונות, בניגוד לאזהרות של הנהלת חברת גוגל (ב"הנחיות גוגל למנהלי אתרים") שלא לעשות זאת.

    • איתי ברנר

      רוב חברות הקידום עדיין לא יישבו בשקט ויחכו עד שמישהו יטרח לקשר אליהן… למרות שזה נושא שנוי במחלוקת והדעה שלך היא כנראה לא כדעתי…

      בכל מקרה, עד כמה שאני מבין, הבעיה של גוגל מתחילה כשאתרים גדולים מתחילים לסחור בקישורים, בין אם מדובר בפוסטים אורחים, דפי תוכן או מה שלא יהיה…

      לצורך הדוגמה, אם אני ואתה מחליפים קישורים דרך מאמר, לגוגל יהיה הרבה יותר קשה להעניש אותנו באופן ידני מאשר אם היינו בוחרים להשתמש ברשת של החלפת מאמרים שיש לה טביעות אצבע בשטח.

  2. אתה מזהה "קידום אתרים" עם "בניית קישורים" (מהטיפוש שעדיין לא נענש, ומתקשה לפיכך לדמיין קידום אתרים ללא קישורים. קרא את http://searchenginewatch.com/article/2276448/Google-Improve-Your-Sites-Rank-by-Building-High-Quality-Sites-Not-Links:
    Previously, the article (https://support.google.com/webmasters/answer/34432?hl=en or https://support.google.com/webmasters/answer/34432?hl=iw) had a line that read:
    In general, webmasters can improve the rank of their sites by increasing the number of high-quality sites that link to their pages.
    We’'ve bolded the key part, which was changed on May 27th, 2013 to say:
    In general, webmasters can improve the rank of their sites by creating high-quality sites that users will want to use and share כדי להדביק את מה שבאמת מתרחש בגוגל בשנת 2014.

    • איתי ברנר

      קודם כל, ההוראה של גוגל שלמנהלי אתרים אסור לבצע מניפולציה על PR כדי להעלות את דירוג האתר שלהם בגוגל הייתה קיימת הרבה לפני השינוי הזה שהוא לכל היותר תיקון קל לניסוח (גם בהוראה המקורית היה אפשר להבין שבעלי האתרים עצמם הם אלו שירצו לקשר אל האתר).

      שנית, נכון ששום אתר שקידמתי לא נענש באופן ידני, אבל בהחלט חוויתי פגיעה בדירוגים בגלל פינגווין ופנדה.

      דבר שלישי, גם אם אני ואתה נמשיך להתווכח עד מחר על הנקודה הזו, זה לא ישנה את העובדה שבפועל בניית הקישורים על ידי רוב חברות קידום האתרים *שלא נענשו או שממשיכות לקחת סיכון כזה או אחר למרות שנענשו בעבר* ממשיכות לבנות קישורים*, כשברור שהאצבע של גוגל על ההדק נעשית פחות ופחות סלחנית, וזה מה שרציתי בסך הכול להדגיש כאן.

  3. תיקון:
    …מהטיפוס שעדיין לא נענש

  4. כל הכבוד, הם פשוט מחזקים את שיטות הבלאק האט וספאם.
    עכשיו למה להשקיע במאמרים מאתרים אחרים – שזה דווקא תמיד רלוונטי גם בתור גולש אם אני קורא על משהו ויש קישור להמשך במקור אחר זה לפעמים מאוד מועיל.
    אם אני כבר מסתכן בענישה מגוגל, אז הרבה יעדיפו לעשות ספאם הרבה יותר אגרסיבי עם תוצאות מהירות מאשר להשקיע וללכת בין הטיפות

    • זיו, ממה שנכתב בנושא ה"מאמרים" שנועדו להוציא קישורים מאתרים אחרים אל האתר שמקדמים (אני כבר לא מדבר על קישורים מאתרי "מאמרים" שאיש לא קורא), אינני מתרשם שמישהו טורח להשקיע באיכות תוכנם יותר מהמינימום – טקסט של כ-300 מילים שמכיל את ביטויי המפתח של הדף המקושר – כי עלות יצירתם יורדת במישרין מהכנסת מקדם האתרים. המלאכותיות של "מאמר" כזה זועקת לשמים, ואודה לך אם תראה לי דוגמא של "מאמר" שראוי לקרוא אותו.

  5. עצמנואל אם אתה כל כך אנטי קישורים ונסמך על הוראות גוגל מדוע הנך מוציא קישור מתגובותיך לאתרך? זה לא סותר דעותיך? למרות שאני חושב כמוך בקשר לקידום מלאכותי ששווה ערך לבתעה ענה שטומנת ראשה בחול

    • Bbb, למה אתה סבור שאני בכלל אנטי-קישורים? דווקא מאד אהבתי את התקופה שבה היה קל מאד להשיג את המקום הראשון בגוגל העולמי באנגלית, לביטויי חיפוש סופר-תחרותיים, באמצעות רובוט זול ששתל עבורנו אלפי קישורים ביום בכל מיני בלוגים ופורומים ברחבי העולם.

      הבעיה היא שהנהלת חברת גוגל היא שהפכה לאנטי-קישורים.

      (אני מוציא קישור מהחתימה שלי לאתר משרד המהנדסים שלנו רק בפורום אקטיביטק, והוא לא נועד לקדם את האתר אלא להוביל את מי שקורא את מודעת "הדרושים" שבחתימה לאתר עצמו – כי ממילא, גם בתקופת הזוהר של הקישורים לא האמנתי שכל הקישורים מכל דפי פורום אקטיביטק לאתר שלנו שווים יחד (!) הרבה יותר מקישור יחיד באחד הדפים.)

  6. איתי, אתה ואני כותבים פה מדי שבוע ומדי יום מה השתנה, וכבר השתכנעתי שאתה ואני שואלים את אותה השאלה באופן שונה לחלוטין.

    אם כל כספי הפנסיה שלך, בין אם אתה בן 35 או 65, מושקעים באגרות חוב של מפעלי ים המלח, טוב תעשה אם תעקוב בעניין ובדאגה אחרי החלטות מועצת חבר המנהלים, והעומד בראשה, ותנטוש את המעקב אחרי מה שמדברים בחדרי האוכל של הפועלים. ואם עתידך המקצועי והכלכלי תלוי לחלוטין בהחלטות ובשינויים בהחלטות של הנהלת חברת גוגל, טוב תעשה אם תנסה להבין אותן במונחים של מדיניות עקבית לטווח ארוך, ולא במונחים של גזירות נפרדות ובלתי-תלויות, שעם כל אחת מהן לחוד עוד אפשר לחפש ולמצוא דרכים לעקוף אותה, כפי שהן מתקבלות בחדרי האוכל של הפועלים כדוגמתseoroundtable , link-assistant ודומיהם.

    מעניין לקרוא בהקשר הזה את יומניו של ויקטור קלמפרר (http://he.wikipedia.org/wiki/%D7%95%D7%99%D7%A7%D7%98%D7%95%D7%A8_%D7%A7%D7%9C%D7%9E%D7%A4%D7%A8%D7%A8) המתארים את הגזירות הנפרדות שירדו על יהודי גרמניה הנאצית, כמעט מדי יום (יום אחד למשל חל איסור לגור בבתים פרטיים בפרברים; יום אחר חל אסור לקנות תרופות בבתי מרקחת וכו'), בעוד שכולם סברו שעם כל גזירה לחוד עוד אפשר לחיות, וחיפשו ומצאו דרכים לעשות זאת, בלי להבין שהגזירה האחרונה, הממחישה את המדיניות העקבית, תהיה משלוח סופי ומוחלט לתאי הגזים.

    במענה לשאלתך, מה שהשתנה בעצם הוא שברזולוציה שבה אתה מתאר את החדשות, ללא פרשנות או תוך אימוץ הפרשנות השגויה הנשמעת מחדרי האוכל של הפועלים, לא ניתן להשיב על השאלה "האם הנהלת חברת גוגל נחושה לנטוש את שיטת הקישורים (ולסלק על ידי כך את מקדמי האתרים מהמשחק)?"

  7. המשך:
    לעומת זאת, אם מחפשים ומוצאים את המדיניות העקבית של הנהלת חברת גוגל, זו שיוצרת את החדשות הבודדות, והבלתי-תלויות ביניהן לכאורה, גם אפשר להסביר חדשות כמו "ריכוך" אלגוריתם פנדה (ראה למשל: http://www.nytimes.com/2007/06/03/business/yourmoney/03google.html) וגם אפשר לתכנן בתבונה את העתיד המקצועי והכלכלי בסביבת עבודה שתלויה כולה בהחלטות הנהלת חברת גוגל.

    • איתי ברנר

      אז עד כמה שאני מבין וכדי לחסוך מאיתנו את כל ההשוואות הללו שלדעתי הן קצת מוגזמות, אתה בעצם טוען שרוב מקדמי האתרים שימשיכו להתבסס על קישורים, יתעוררו יום בהיר אחד ויגלו שגוגל הסירו את כל האזכורים של קישורים בהנחיות שלהם, ובעצם בכך שהם המשיכו לטפס על עץ מאוד גבוה, הם יצרו לעצמם תקדים מסוכן ועכשיו אין להם מושג איך לרדת ממנו?

  8. א. ההשוואות הללו אינן מוגזמות כלל, כי הן ממחישות את פערי רמות ניתוח ה"חדשות" האפשריים והנחוצים (!) לצורך ניהול מקצועי ואחראי של משרד קידום, ושמהם אתה מתעלם לחלוטין.

    ב. מקדמי האתרים לא יתעוררו יום אחד ויגלו שאיזכורים על קישורים נעלמו לחלוטין מהנחיות גוגל. זהו תהליך הדרגתי (!) ואני מזכיר זאת בכל הזדמנות שאני כותב פה משהו על החלפת שיטת הדירוג. אתה ודאי קורא את מה שאני כותב, אבל עושה רושם שבקרב מקדמי האתרים משאלות הלב חזקות מן האחריות כלפי העסק המקצועי שהם בנו מתוך תקווה שיפרנס את המשפחה גם בשנה הבאה.

    ג. מכל מקום, מה שכבר נעלם (!), כבר בחודש מאי 2013, הוא ההנחיה לבעלי\מנהלי אתרים (מעל לראשם של מקדמי האתרים) שכדי לקדם אתר בתוצאות החיפוש של גוגל יש עוד צורך (!) בקישורים נכנסים. ולכן הופתעתי לטובה מהגירסה החדשה של האתר של עידו סלע (wisy) שהמילה קישור\לינק מופיעה בו אך ורק בהקשר של קישורים שבורים ממודעות אדוורדס.

    ד. אני משער שגוגל ימשיכו לכתוב על קישורים, אבל רק (!) בהקשר של גודל התעבורה דרך הקישור ורמת שביעות הרצון היחסית של מי שהשתמשו בקישור מחווית הביקור בדף\אתר המקושר. התחזית הזאת תואמת את שאר השינויים בהחלטות הנהלת חברת גוגל בשנים האחרונות, ומשתלבת בהן. יחד עם זאת, אין לי דעה בעניין המשפט ב"הנחיות" אודות הצורך כביכול של גוגל בקישורים לצורך אינדוקס אתרים חדשים ברשת.

    • איתי ברנר

      התכוונתי להפניה שלך ליומנים של ויקטור קלמפרר… אני חושב שהנקודה הייתה מספיק מובנת גם בלי שתלך לקודות הקיצון הללו. ואגב, אני לא מתעלם ממה שאתה מציג, אני פשוט רואה אותה כעוד השקפת מבט על הספקטרום ולא עניין של שחור ולבן.

  9. איתי, אותה נטיה אנושית להתייחס לכל גזירה לחוד ולחפש איך אפשר לחיות איתה, פעלה בגרמניה כמה שנים קודם, בשנות המשבר הכלכלי והאינפלציה האסטרונומית, פעלה בארצות מזרח אירופה בשנים 1945-1948 כאשר השתלט בהן שלטון קומוניסטי, פעלה על ויקטור קלמפרר ויהודים אחרו שבחרו ארו נאלצו להשאר בגרמניה, ופועלת מזה כשנתיים גם בקרב מקדמי האתרים.

    לא צריך לעודד את הנטיה הזאת על ידי הצגת סדרת (!) הגזירות של הנהלת חברת גוגל כארועים בודדים שלא זקוקים לפרשנות נוספת בדמות הערכה מה היא מדיניות הנהלת חברת גוגל, ומה תהיה על פי אותה מדיניות הגזירה האחרונה בסדרה.

    אתה מביא לנו את החדשות לאחר (!) שהתרחשו ופורסמו. אני מביא לכאן את החדשות לפני (!) שהן התרחשו ופורסמו, בדמות הערכה "מודיעינית" מה יהיו הגזירות הבאות בסידרה. אין כל סימטריה בין מה שאתה עושה לבין מה שאני עושה, כאילו שתי הפעולות חשובות באותה מידה או לגיטימיות באותה מידה.

    • פבל ישראלסקי

      לא הבנתי מה ניסית להגיד במשפט הזה:
      "אתה מביא לנו את החדשות לאחר (!) שהתרחשו ופורסמו. אני מביא לכאן את החדשות לפני (!) שהן התרחשו ופורסמו, בדמות הערכה "מודיעינית" מה יהיו הגזירות הבאות בסידרה. אין כל סימטריה בין מה שאתה עושה לבין מה שאני עושה, כאילו שתי הפעולות חשובות באותה מידה או לגיטימיות באותה מידה."

      • איתי ברנר

        הוא מתכוון שאין טעם לכתוב חדשות פרטניות על כל דבר שקורה עם אתר כזה או אחר או שינוי אלגוריתמי, ובעצם התמונה הגדולה הרבה יותר חשובה מזה.

        למרות שבגדול יש הרבה טעם במה שאתה אומר, עמנואל, בוא לא נשכח שכמעט כל פעם צץ מישהו שאומר את מה אתה טוען, שקידום אתרים כמו שאנחנו מכירים אותו מת…

        כמו כן, אני אמנם מביא אייטמים בודדים, אבל תאמין לי שאני עושה הרבה סינון מוקדם ולא מדווח על כל פיפס שמישהו מדווח עליו. לפי כמות הקוראים של הטור בכל שבוע, נראה שזה עדיין מעניין מספיק אנשים.

        והאמת, קצת נמאס לי להתווכח איתך כל שבוע על אותה הנקודה.

        • פבל ישראלסקי

          אם כך אני ממש לא מסכים עם זה. אולי שווה לסגור את אתרי החדשות ובמקום זה לכתוב תחזיות?
          זה סוג תוכן אחד וזה סוג תוכן אחר, לשניהם יש מקום.

          • פבל, העבודה של איתי ברנר באיסוף והצגת החדשות מדי שבוע היא עבודה מבורכת ומגיעה לו תודה. אני מתייחס אך ורק לאותן חדשות מעטות שהן בבחינת "גזירה" היורדת על ציבור מקדמי האתרים בארץ ובעולם מטעם הנהלת חברת גוגל, ומשפיעה מיידית על יעילות ואמינות עבודת הקידום הנהוגה על ידם.

            פרסום כל גזירה בודדת מעורר אצל הקוראים את השאלה "טוב. אז איזה מין קישורים נבנה מעכשיו?" ורצון עז להתפתות לתשובה בסגנון התשובה המגוחכת של http://www.link-assistant.com/news/broken-link-building.html.

            הרי לך עוד חדשה מרעישה: "Link Assistant מצאו פתרון למצוקת הקישורים!" למה לא לפרסם אותה? כי ניסיון השנים האחרונות מלמד שזה לא רציני ולא אחראי לפרסם אותה שלא במסגרת הערכה איך גוגל יגיב ל"שיטת הקידום" הזו. אבל איתי לא נוהג להציג כל גזירה בליווי הסבר איך היא משתלבת במדיניות הכללית של הנהלת חברת גוגל, ומה תהיה לפיכך הגזירה האחרונה בסדרה. ולכן פרסום כל גזירה לחוד, ללא פרשנות, מעודד את ציבור הקוראים לחפש דרך לחיות איתה, במקום לחפש דרך להסתגל למדיניות הכוללת של הנהלת חברת גוגל, ולהבטיח בכך את עתידם המקצועי והכלכלי.

          • פבל ישראלסקי

            אנחנו לא מתיימרים במדור החדשות להציג הסבר איך העדכונים משתלבים במדיניות הכללית של הנהלת גוגל, אלא רק לדווח על הידיעות. אתה (וכל קורא אחר) מוזמנים לכתוב מה הפרשנות לדעתכם.

  10. פבל, זה בדיוק מה שאני עושה, אלא שהרגשתי שאיתי רואה בזה מטרד, וחלק מהקוראים רואים בהערכות המנומקות היטב שאני מציג "נבואות שחורות" ש"לא בא להם" לאמץ אותן, מבלי שיש להם הערכה מנומקת היטב והפוכה. מה עוד, שההערכות שאני מציג הן בדרך כלל גם הבסיס לתשובות המעשיות והעדכניות לשאלות בתחום הלא-טכני של הקידום נגד מתחרים ראויים במדור ה"שאלות ותשובות", הניתנות בשנה האחרונה על ידי מנשה, סטס, אני ואחרים. לעומת זאת, ההערכות המנומקות היטב הללו מוסתרות בתגובות שלי לפוסטים על ידי הצבעות שליליות שאינן דורשות כל הסבר ונימוק, ועל כך התלוננתי לא פעם.

    • איתי ברנר

      עמנואל, אף אחד לא רואה בזה מטרד, רק שיש להרבה אנשים תחושה שתמיד מגיעים בסוף לאותה הנקודה : גוגל לא אוהב היום קישורים ייזומים (שים לב שאני כבר לא מדבר על טבעיים או לא טבעיים) מכל סוג ומתייחס בעיקר למדדים התנהגות של הגולשים. כמעט בכל תגובה שלך זה בסופו של דבר עצם העניין, גם אם אתה תוקף את זה כל פעם מזווית מעט שונה.

      העניין הוא שכנראה יש טענות שלא כולם יסכימו איתן במאה אחוז…

      בנוגע לפרשנות, אני חייב להסכים כאן עם פבל, אם היינו מתיימרים לתת פרשנות לכל צעד של גוגל, לא רק שהיינו מאבדים את האוביקטיביות שלנו והפוסטים היו מקבלים גוון דיקטטי, אלא שכל אייטם היה הופך לפוסט בפני עצמו עם סקירה של כל מה שגוגל עשו מסוף המיליניום שעבר…

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

תודה רבה על השיתוף ! לייק קטן לעמוד שלנו, ותשארו בעניינים על כל מה שחדש כאן :

שתפו את הפוסט עם חברים