חדשות: העדכון החדש נגד אתרי מסחר, שירות Reader נסגר, מה הכי משפיע על הקידום המקומי ועוד... | AskPavel
קידום אתרים » חדשות קידום אתרים ושיווק באינטרנט » חדשות: העדכון החדש נגד אתרי מסחר, שירות Reader נסגר, מה הכי משפיע על הקידום המקומי ועוד…

חדשות: העדכון החדש נגד אתרי מסחר, שירות Reader נסגר, מה הכי משפיע על הקידום המקומי ועוד…

עדכונים שבועיים על פרסום ושיווק באינטרנטבכל סופ"ש נביא כאן את רשימת הפוסטים המעניינים ביותר שמצאנו בבלוגספירה המקומית והעולמית בנושא קידום אתרים, שיווק באינטרנט ומדיה חברתית. כך תוכלו להיחשף למידע מעניין נוסף שאנחנו לא מספיקים לסקר כאן במהלך השבוע. הרשם לעדכון וקבל מייל שבועי עם כל הסיפורים והחדשות.

SEOmoz מציגים כלי ניטור עדכני במיוחד

לפוסט ההכרזה המקורי ב-SEOmoz

SEOMoz מציגים כלי חדש למשתמשי ה–PRO בשם Fresh Web Explorer,  שנועד לספק מידע עדכני על כל הקישורים, הסיגנלים החברתיים והאזכורים של מותגים ברשת. למעשה, הכלי דומה למדי ל- Open Site Explorer, אבל הוא אינו מוגבל לקישורים בלבד, אלא מנתר את כל האזכורים באמצעות סריקת הטקסט של הפידים. אם יש פוסט ישן שגם התגובות שלו ישנות, הוא יקבל דירוג נמוך יחסית בגלל עדכניות נמוכה.

כדי להבין קצת יותר לעומק איך עובד הכלי הזה מאחורי הקלעים, קראו את הפוסט הבא.

עד כמה שניתן להבין, כרגע הכלי מוגבל אך ורק לתכנים שניתן לאחסן בצורת פידים של RSS. כמו כן, הוא אינו יעיל בניתוח של אזכורים חברתיים, וזאת בניגוד לכמה כלים אחרים הקיימים בשוק.

Fresh web explorer

תחזיקו חזק: עדכון חדש צפוי להכות בקרוב באתרי מסחר באיכות נמוכה

הפוסט בבלוג Search Engine Roundtable

מאט קאטס הודיע על עדכון חדש באלגוריתם לצורך זיהוי אתרי מסחר מאיכות נמוכה. הפעם האחרונה שבה גוגל התמקדה באתרים כאלו, הייתה אי שם ב-2010, וגם אז מספר האתרים שנפגעו היה זעום למדי. אם להאמין לקאטס, האלגוריתם יופעל החל מהרבעון השלישי או הרביעי של 2013, כך שבהחלט אפשר לקחת את מה שהוא אומר ברצינות יתרה (ממש כמו שאלגוריתם פינגווין, נקרא בתחילה "אלגוריתם אובר אופטימיזציה").

מעבר לכך, קאטס מסר לאתר Search Engine Land (ששואב חלק גדול מהעדכונים שלו מ-SERT), שעדכון פינגווין גדול צפוי ב-2013, וזה עדכון שעוד ידברו עליו רבות… עדכון נוסף של אלגוריתם פנדה, למעשה יטמיע אותו בתוך האלגוריתם הראשי של גוגל, כך שלא יהיה צורך יותר בעדכוני נתונים עצמאיים (Data Refreshes). השינוי צפוי להתרחש החל מעדכון פנדה הקרוב  ב-15 או ה-18 לחודש.

מהם הפרמטרים העיקריים לחיפוש לוקאלי נכון ל-2013?

הפוסט המקורי בבלוג Ethical SEO Blog

תחום החיפוש הלוקאלי בארץ אמנם נמצא רק בראשית דרכו, אבל בחו"ל מדובר בנושא חם שכבר מוקדשים לו פאנלים שלמים בכנסים של מקדמי אתרים. David Mihm מ – SEOmoz, ניסה לחזות מהם הפרמטרים החשובים ביותר כיום לקידום מקומי, ואלו המסקנות שאליהן הגיע :

האזכורים מהווים את הפרמטר החשוב ביותר לקידום מקומי, אך יש להפריד בין אזכור בפורמט NAP (כתובת , שם האירוע ומספר טלפון), אזכורים אחרים (ציטוטים), ביקורות וקישורים. Mihm לא פוסל גם שיתופי פעולה עם מחלקות יחסי ציבור בארגון וממליץ להשתמש באתרים מקומיים שמפרסמים אירועים, כמו למשל Eventbrite.

לגבי ביקורות, הוא ממליץ לאזן בין ביקורות גולשים שמגיעות מתוך Google + ובין ביקורות חיצוניות. כמובן שעדיף לבנות יחסי ציבור טוב עם המבקרים ולא להסתמך על ביקורות מכורות מראש.

לסיום, הוא ממליץ שאם כבר מקשרים לדפים לוקאלים, עדיף לקשר לדפי אירועים בתוך אתרי אינטרנט ולא לדפים לוקאלים של Google Plus.

האם צפויה מתקפת סייבר גדולה במיוחד ב-7 לאפריל?

לפוסט הרלוונטי באתר Feeder

קחו את מה שאנחנו כותבים כאן בעירבון מוגבל, אבל אולי זה הזמן להדק את האבטחה סביב האתר שלכם : התארגנות גדולה במיוחד של האקרים מרחבי העולם מתגבשת במטרה לתקוף אתרי אינטרנט ישראלים בשבעה לאפריל. לפי התחזיות, מתקפה זו אמורה להוות המשך לתקיפה שהתבצעה במהלך מבצע עמוד ענן ונודעה בכינוי OpIsrael.

עם זאת ולפני שנכנסים לפאניקה, חשוב לזכור שאתרים ישראלים מותקפים ללא הרף כדבר שבשגרה ולא ברור בדיוק מי עומד מאחורי ההרכב הנוכחי של קבוצת "אנונימוס" (אותה קבוצה שאיימה בעבר בהפלת פייסבוק…).

בצער רב גוגל הודיעו שהולכים לסגור את Google Reader

לפוסט הרשמי בבלוג של גוגל רידר

גוגל הודיעה השבוע על סגירת אחד מהשירותים הפופולאריים ביותר שלה לקריאת פידים של RSS ,Google Reader. הסגירה עצמה תתבצע בראשון ביולי, ומי שרוצה לייצא את רשימת הקריאה שלו, יוכל לעשות זאת באמצעות Google Takeout במהלך שלושת החודשים הבאים. הדבר דומה למדי לייבוא של סרטוני Youtube שגוגל הציעה בעבר.

גוגל אינה מוכנה להתחייב אם ומתי יחזור השרות, אבל סביר להניח שהיכולות של Google Reader יוטמעו במוצרים אחרים של החברה.

אודות איתי ברנר

איתי ברנר
העורך הראשי של מדור החדשות באתר AskPavel בו מדי שבוע מתפרסמות הידיעות האחרונות מעולם השיווק באינטרנט. עורך וכותב תוכן עצמאי, בין היתר הקים את Web Wiz המספקת פתרונות כתיבת תכנים וניהול תוכן.

עשוי לעניין אותך גם...

חדשות קידום אתרים

סניפטים חדשים בגוגל, פלטפורמה לקידום אוטומטי, השפעת הלוגו על העסק ועוד

גוגל מאפשרת יותר שליטה בתצוגת החיפוש חדש מבית היוצר של גוגל – תגיות מטא חדשות ...

13 תגובות

  1. תודה.
    והנה גם הקישור :
    Google’s Matt Cutts On Upcoming Penguin, Panda & Link Networks Updates
    למי שרוצה לקרוא בהרחבה.
    http://searchengineland.com/googles-matt-cutts-on-upcoming-penguin-panda-link-networks-updates-151273

  2. תודה על העדכונים המועילים שאתה מביא מעת לעת בחדשות …שתפתי גם בגוגל פלוס.

  3. לגבי הלוקאלי, נשמע מעניין, אבל בתכל'ס, הכל הגיוני ואין שם שום חידוש ממשי / משהו באמת מעניין שמפיל מהכיסא וכו'…

  4. אבירן זזון

    למען האמת ה"אתרי מסחר" ברמה נמוכה יותר ישפיעו על אתרים בחו"ל, אם כי גם בישראל יש לא מעט אתרים כאלו ברמה ירודה.

    אלו שמושקעים ובעלינישה אישית אני מקווה שלא יפגעו, האם נראה את סופם של WALLA ו NANA SHOPS? קשה לי להאמין.

    • אבירן, סביר מאד להניח שמה שנראה הוא ההעלמות מצמרת תוצאות החיפוש, או מהאינדקס של גוגל בכלל, של אתרי מסחר שמבקריהם משדרים לגוגל איתותים של אי-שביעות רצון בהשוואה לאתרים מתחרים.

      אתרים רבים כאלה נפגעו כבר לפני שנתיים ב"פנדה": אם יש לך דף מוצר שהוא זהה, או רק דומה מדי, לדף של אותו מוצר ב-1,000 אתרי מסחר נוספים, למה גוגל צריך להציג בתוצאות החיפוש יותר מאחד?

      בעלי האתרים שנעלמו אז מתוצאות החיפוש האורגניות התקשו להבין שלא הם הלקוחות של גוגל אלא ציבור הגולשים.

      • אבירן זזון

        בדעה התיאורטית, אני מסכים עם מה שאתה אומר לחלוטין בנוגע ללמה שגוגל באמת יציג יותר מתוצאה אחת.

        הבעיה נוצרת כאשר אתרי מסחר, כגון וואלה ונענע הן חנויות לכל דבר, חנויות שמוכרות הכל מהכל ומתחרות אחת בשנייה.

        למי גוגל יתן עדיפות במידה וכולן משרתות בסופו של דבר את הלקוחות כאשר הדבר היחיד ששונה הוא המחיר?

        הרי לא כל אתר יכול להיות אתר גאדג'טים יחודי.

        שאלה שאת התשובה עליה נדע רק בעוד זמן מה.

        • אבירן, גוגל יתן עדיפות לדפים מאתרים שיש להם הרבה מבקרים יחסית, והם גם מביעים הכי הרבה שביעות רצון מהביקור בדף.

          • אבירן זזון

            אני מקבל את מה שאתה אומר ומסכים איתו.
            אבל בצורה זו לא תינתן הזדמנות לאתרי מסחר חדשים שינסו לשווק את עצמם דרך מדיית האינטרנט בלבד.

            נניח לרגע בצד את עניין השיווק OFFSITE ונתמקד בשיווק ה ONSITE, גם אם האתר בנוי בצורה טובה יותר, אבל לא יהיה לו ערך מוסף, גוגל לא יספרו אותו ולא יתנו לו סיכוי.

            אני ואתה נדע כיצד לקדם אותו, אך כיצד בעל האתר ללא הניסיון יקדם את האתר וישיג לא רק מקומות גבוהים, אלא אינדוקס בכלל.

          • אבירן, כאשר 300 מקדמי אתרים מנסים להשחיל 300 אתרים מתחרים בתוך 5 תוצאות החיפוש העליונות ששולטות על 100% מהמכירות, 295 מהם ייכשלו בהכרח. מנועי החיפוש לא התיימרו מעולם להבטיח הזדמנות שווה לכל אחד, ובטח שלא לבעלי האתרים היותר קמצנים.

            גם הפרסום בטלוויזיה פועל ככה – אבל שם יש לפחות מי שיאמר ללקוח: "בתקציב שאתה מדבר עליו אני יכול לספק לך שתי עשיריות שניה של שידור פרסום ביום".

            שום משרד פרסום לא יודע עדיין להפיק פרסום מוצלח, שיגבור על פרסום המתחרים, אבל אורכו שתי עשיריות שניה של שידור. גם אתה ואני לא יודעים איך לגבור על המתחרים בתוצאות החיפוש בגוגל, לביטוי חיפוש תחרותי, עם תקציב קידום שלא יכול להספיק לביצוע המטלה.

  5. היי איתי אתה כותב נפלא רק חבל שלא נתתם יותר משקל על הפרמטרים אליהם מתייחס גוגל כאשר הוא בא לבחון אתרי מסחר אלקטרוני.

    כמו כן, ראיתי את האתר שלך –
    http://www.web-wiz.co.il/

    ממליץ לך להחליף את התבנית ואת ה HEADER. נראה לא רציני וחבל כי אתה סופר מקצועי.

    • אלעזר, איתי ברנר חוזר פה על שגיאה נפוצה. לפני כמה שנים דיברו על כך שגוגל בוחן לפחות 200 פרמטרים, בעוד שקהילת מקדמי האתרים הכירה רק כ-36 מהם, וה-200 גדלו בינתיים אולי ל-2,000.

      האם כדי להשיג מקום 1-10 בגוגל בביטוי תחרותי היה הכרחי להכיר את כל ה-200? האם די היה להכיר את כל ה-36? האם די היה להכיר רק אחד מהם? ואם כן, איזה מהם?

      סבורני שללא הבנת עיקרון מתן התשובות הנכונות לשאלות הללו בזמנן, לא ניתן גם להבין מה חייבים לדעת כיום, כדי להבטיח מקום בצמרת שבעת תוצאות החיפוש המקומיות. כי נניח שתדע 6 פרמטרים. אז מה – האם זה מספיק או לא בשביל לעבוד נכון?

  6. איתי,
    רוצה לנצל ההזדמנות ולהודות לך על העדכונים השבועיים המעניינים והמפרים שאתה מביא לנו כאן מדי שבוע ולאחל לך חג שמח שמח וכשר. עו"ד עמית ורד.

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

תודה רבה על השיתוף ! לייק קטן לעמוד שלנו, ותשארו בעניינים על כל מה שחדש כאן :

שתפו את הפוסט עם חברים