איך נראה יום טיפוסי במחלקת הספאם של גוגל, האם לייקים מפרסומות הם הונאה ועוד…

איתי ברנר

עדכונים שבועיים על פרסום ושיווק באינטרנטבכל סופ”ש נביא כאן את רשימת הפוסטים המעניינים ביותר שמצאנו בבלוגספירה המקומית והעולמית בנושא קידום אתרים, שיווק באינטרנט ומדיה חברתית. כך תוכלו להיחשף למידע מעניין נוסף שאנחנו לא מספיקים לסקר כאן במהלך השבוע. הרשם לעדכון וקבל מייל שבועי עם כל הסיפורים והחדשות.

גוגל: אל תחסמו פרסומות, או שבעצם כן…

לפוסט המקורי ב – Search EngineLand

ביום חמישי, מנשה אברמוב, שנוהג להעלות עדכונים שונים מגוגל לחשבון הגוגל פלוס שלו, שם לב שגוגל שינו את אחת ההנחיות הטכניות ולמעשה ביקשו מהמשתמשים שלא לחסום את הזחלנים של גוגל מלבקר בכתובת יעד של מוצר פרסום של גוגל. ההנחיה החדשה הייתה מבלבלת מכיוון שההוראה הקודמת ביקשה באופן מפורש לה לסרוק עמודי פרסומות על מנת שלא ישפיעו על הדירוגים בגוגל.

במקום להבהיר את ההוראה החדשה, בגוגל פשוט החליטו להסיר אותה ולהשיב את ההוראה הישנה. אחד הדוברים של גוגל הסביר שההוראה החדשה באמת התייחסה אל דפי נחיתה ולמעשה הייתה אמורה למנוע מצב שבו רובוטים של תוכניות פרסום (ולא רק של גוגל) לא יוכלו לקרוא אותם.

לסיכום, ואם הבנו נכון: אין בעיה להשאיר עמודי נחיתה מתוך האתר שלכם לזחלן של גוגל, אבל אם אתם משתמשים בפרסומות שקיבלתם משרת או אתר אחר (ולא מהרשת הפנימית של גוגל כמו Adsense או DoubleClick), עליכם לוודא שאלו לא ייסרקו, ממש כמו שאתם אמורים לשים rel=nofollow על קישורים שמובילים למישהו ששילם לכם כסף עבור פרסומת…

פרטים נוספים אודות ההסכם של גוגל באירופה

לפוסט המקורי ב- Search Engine Land

היועץ של גוגל באירופה פרסם בבלוג של החברה פוסט ארוך ובו ההסכם המלא של גוגל אשר נועד ליישב את המחלוקת סביב התחרות הלא הוגנת לכאורה אל מול אתרים שונים באירופה והעובדה שגוגל נוהגת להציג עמודי מידע מאתריה שלה בראש התוצאות.

כזכור, גוגל תציג שלושה קישורים “יריבים”, אך עליהם לעמוד בקריטריונים הבאים:

  • האתר חייב להיות בדירוג אלקסה של 1000 ומעלה או דירוג 500 של קומסקור / נילסן , כאשר גם אחד מן התנאים מספיק.
  • מערכת המכרזים לפיה ייקבעו אילו מן האתרים יופיעו בתוצאות עצמן תהיה דומה מאוד לזו של Adwords.
  • כל קישור חייב להגיע מדומיין אחר.
  • במקרים בהם אחד האתרים משתמש בשיטות לא כשרות, גוגל רשאית להוציא אותו משאילתות ספציפיות או ממאגר האתרים הכולל להצגה.

בנוסף לזאת, גוגל מבטיחים שבעלי אתרים שמציגים פרסומות Adsense יוכלו לברור בצורה נוחה יותר בין מפרסמים שונים וה- API של Adwords יעודכנו כך שמפתחים יוכלו ליצור כלים חיצונים לניהול של קמפיינים מרובי פלטפורמות. שינוי נוסף אמור לאפשר לאותם אתרים מתחרים לשלוט באופן נוח יותר בדרך התצוגה שלהם בעמודי החיפוש של גוגל.

לסיום, התמונה שמראה איך עשוי להיראות עמוד התוצאות של גוגל לאחר השינוי שונה במעט מהתמונה הקודמת ומתייחסת כנראה למצב בו גוגל תבצע שינוי גם במערכת Adwords  על מנת שתציג תוצאות ממומנות בפורמט אנכי אחת מתחת לשנייה, כך שיהיו למעשה שני סטים שונים של תוצאות ממומנות (אחד של גוגל ואחד של הקישורים היריבים).

עמוד תוצאות שונה בגוגל

מאט קאטס: המהנדסים שלנו עושים לעיתים ניסויים על תנועה בזמן אמת

לפני מספר ימים מאט קאטס ענה תשובה ארוכה למדי לגולש ששאל כיצד מתנהל יום טיפוסי במחלקת הספאם של גוגל.

בתמצית: המהנדסים ו- “לוחמי הספאם” של גוגל מקבלים מידע אודות ספאם הן מדיווחים שונים והן ממעקב אחר טרנדים ושיטות ספאם שתופסות תאוצה, כאשר המטרה היא להבין כיצד הספאמרים עובדים ולעצור אותם גם באמצעות שינויים קטנים באלגוריתמים (קאטס טוען שבניגוד למה שמקובל לחשוב, פגיעה בספאמרים נקודתיים היא לא רוב העבודה אע”פ שכבר ראינו שלפעמיים הוא נוקט גם בגישה זו).

הנקודה הכי מעניינת בקטע מגיעה קצת אחרי 2:40 דקות ובה קאטס מספר איך המהנדסים במחלקת הספאם עשויים למשל לבנות אלגוריתם שמזהה אתרים פרוצים. לפי דבריו, הם בהחלט עשויים להחליט האם אלגוריתם חדש עובד טוב או לא לפי הנטייה של גולשים ללחוץ על אתרים שונים. למרות שסביר להניח שגוגל לעולם לא ישיבו על השאלה אם הם מתייחסים ל-CTR ישירות באלגוריתם עצמו, זו בהחלט נקודה מעניינית מכיוון שהיא מראה שמבקרי האיכות והמהנדסים של גוגל נסמכים במידה מסוימת גם על “חוכמת ההמונים” מעבר לקישורים.

מוזילה תכלול פרסומות בפיירפוקס בימי השימוש הראשוניים

לכתבה המקורית בכלכליסט

מפתחי דפדפן הקוד הפתוח הוותיק Firefox שהפופולאריות שלו הולכת ודועכת לטובת כרום של גוגל מבצעים מהלך שכנראה לא יגרום לגולשים נוספים לעבור אליו : במקום להציג טאב פתיחה עם ריבועים ריקים בזמן שהיסטורית הגלישה של המשתמש עדיין ריקה, הם מתכוונים לשלב אתרים פופולאריים במדינות מסוימות (האם הכוונה למדינות מרכז אפריקה שם הדפדפן עדיין פופולארי מאוד?), אך גם “תכנים ממומנים משותפים עסקיים שיבחרו בקפידה” וכאלו שהמשתמשים ימצאו בהם עניין.

למרות שההכנסות ישמשו את מוזילה להמשך פיתוח הדפדפן, יש כאלו בקהילת הקוד הפתוח שכבר מתנגדים לרעיון ורואים בכך צעד אחורה לעומת המדיניות הקודמת של מוזילה ובכלל זאת, האפשרות הידועה של הדפדפן לשלוט בצורה טובה יותר בעוגיות שנשתלות במחשבו של הגולש. יש גם כאלו שטוענים שמסך הפתיחה החדש יחליף את שיתוף הפעולה עם גוגל שצפוי להסתיים בדצמבר ומכניס לקרן מוזילה סכום נכבד של 300 מיליון דולר מדי שנה.

האם כלי Get More Likes גרוע בדיוק כמו “חוות קליקים”?

ממצא מעניין וישן יחסית מיולי 2012 של אחד מהכתבים הטכנולוגים של ה-BBC חשף שקבלת יותר אוהדים לעמוד שלכם בפייסבוק דרך אפשרות Get More Likes לא בהכרח מביאה לתוצאות הרצויות ולמעשה, איכות האוהדים הייתה נמוכה במיוחד מבחינת מדדים כמו מעורבות, ממש כאילו קניתם אוהדים ב – “חוות קליקים” ממדינות העולם השלישי…  לראיה, חלק גדול מן האוהדים של עמוד “ביגלים וירטואליים להורדה” שהיה אמור להיות בסך כל בדיחה לצורך הניסוי, אהבו מספר אסטרונומי של דפים אחרים…

הבלוגר בעל ערוץ Veritasium שחווה חוויה דומה עם הדף שלו ומדווח עליה כעת לאחר ניסוי נוסף, אומר כי מכיוון שגם הוא השתמש בקופונים דומים וכך הצליח להגיע מ-2000 אוהדים ללא פחות מ -70,000, הוא יכול לאשש את הממצא: לא רק שהמספר האבסולוטי של הגולשים המעורבים לא גדל בהתאם… אלא שכאשר האוהדים הוצבו על גרף, היה ניתן לראות שלמרות שמספר הלייקים הגדול ביותר הגיע ממדינות מתפתחות, מידת המעורבות שלהם שאפה לאפס.

 הטענה הנוספת בוידאו היא שעם גם אתם קיבלתם כמות גדולה של לייקים מזויפים (ולא משנהה איך), תגרמו לעצמכם נזק כפול מכיוון שפייסבוק תפיץ את הפוסטים שלכם לפחות אוהדים “אמיתיים” באופן יחסי ותצטרכו לשלם עוד כסף, שוב פעם… (למרות שפייסבוק עצמה טוענת שהיא שולחת עדכונים רק לאוהדים הרלוונטיים ביותר)

לכאורה מציניים בוידיאו, תוכלו לפתור את הבעיה אם תבחרו רק במדינות הרלוונטיות אליכם, אבל בניסוי נוסף שנערך לאחרונה על עמוד שמציג אך ורק קולות מעצבנים של חתולים וכנראה מיועד רק לבעלי שמיעה סלקטיבית מאוד, הראה שגם אם בוחרים מדינות מערביות כביכול, מקבלים אוהדים שאוהבים מספר מפחיד של מותגים שאינם קשורים אחד לשני ולעיתים מתחרים זה בזה.

הדבר הכי מוזר בכל הסיפור הזה הוא שלמי שלוחץ על הפרסומות אין לכאורה אינטרס ללחוץ עליהן וסביר להניח שפייסבוק לא יירו לעצמם ברגל וישתמשו בחוות לייקים בעצמם, כך שהתשובה ההגיונית ביותר הוא שמדובר באותן חוות קליקים מהאתרים הלא חוקיים שהעובדים שלהן לוחצים פרסומות במטרה להיטמע בתוך קהילת המשתמשים הרגילה של פייסבוק ובעצם נשארים מתחת לרדאר שלה. ייתכן מאוד גם כי החוות האלו לא בוחלות מלהשתמש בכתובות IP של מדינות מערביות.

 לסיום, מעלה הסרטון טוען שפייסבוק מרוויחה בשקט מהמצב מכיוון שמבחינה טכנית אין לה כנראה את היכולת לאתר מספיק פרופילים מזויפים ואם הם תצטרך להסיר אותם בדיעבד, היא תסתבך בכך שתצטרך לשלם חזרה לבעלי עמודים או להשיג להם מספיק אוהדים חלופיים…

תגיות רלוונטיות: חדשות SEO
שתפו:
נכתב על ידי
עורך וכותב תוכן עצמאי, בין היתר הקים את Web Wiz המספקת פתרונות כתיבת תכנים וניהול תוכן.
0 0 הצבעות
קלות השימוש
0 0 הצבעות
פיצ'רים ופונקציונליות
0 0 הצבעות
תמיכה טכנית
0 0 הצבעות
תמורה לכסף
הרשמו
הודע על
guest

5 תגובות
הישן ביותר
החדש ביותר בעלת הכי הרבה הצבעות
פידבקים מוטבעים
צפייה בכל התגובות
עומר לייבנזון
75
מדיה חברתית
עומר לייבנזון
95
מסחר אלקטרוני
עומר לייבנזון
37
פרסום באינטרנט
עומר לייבנזון
81
מדיה חברתית
עומר לייבנזון
66
פרסום באינטרנט
יורם ליכטנשטיין
105021
תוכן וקופירייטינג
דוד כהן
99520
מדיה חברתית
בן אורן
87777
קידום אתרים
דנה רוזן
82463
ניהול קהילה
נשארים מעודכנים בכל מה שחדש בדיגיטל

מעל 15,000 אנשי שיווק ובעלי עסקים נשארים מעודכנים בכל מה שחדש בשיווק דיגיטלי מאז 2007

5
0
נשמח לשמוע את דעתך, נודה לתגובהx
שיווק דיגיטלי שמביא תוצאות.
לוגו דייסון

189%

יחס המרה למודעות

לוגו איסתא

424%

הכנסות מהאתר

לוגו קפה עלית

139%

מבקרים חדשים באתר

לוגו נקסט

258%

רכישות אורגניות

לוגו קפה עלית
139%

מבקרים חדשים

לוגו דייסון
189%

יחס המרה למודעות

לוגו איסתא
424%

הכנסות מהאתר

שיווק דיגיטלי שמביא תוצאות.