חדשות קידום אתרים ושיווק באינטרנט (14.7.12) | AskPavel
קידום אתרים » חדשות קידום אתרים ושיווק באינטרנט » חדשות קידום אתרים ושיווק באינטרנט (14.7.12)

חדשות קידום אתרים ושיווק באינטרנט (14.7.12)

עדכונים שבועיים על פרסום ושיווק באינטרנטבכל סופ"ש נביא כאן את רשימת הפוסטים המעניינים ביותר שמצאנו בבלוגספירה המקומית והעולמית בנושא קידום אתרים, שיווק באינטרנט ומדיה חברתית. כך תוכלו להיחשף למידע מעניין נוסף שאנחנו לא מספיקים לסקר כאן במהלך השבוע. יש להירשם בנפרד לעדכוני החדשות השבועיים שלנו כי ה-RSS של הבלוג לא כולל אותם – הרשם לעדכון החדשות השבועי >>

מאט קאטס: "בעתיד יתכן שלא נתחשב בקישורים מאינפוגרפיקות"

לידיעה המקורית ב- Search Engine Land

בריאיון נוסף עם מאט קאטס, קאטס אומר כי בעתיד ייתכן שגוגל לא תתחשב יותר בקישורים שהם חלק מאינפוגרפיקות, אינפוגרפיקות הן אותן תמונות גדולות או רצף של תמונות קטנות, המעבירות מידע בצורה ויזואלית.

לפי קאטס, הבעיה הראשונה היא שהקישורים מהאינפוגרפיקות בדרך כלל בלתי נראים למשתמשים והם כלל לא שמים לב אליהם. למעשה מדובר בהרבה קישורים צפופים שיוצאים כל אחד מתמונה אחת או שתיים. הבעיה השנייה, לפי קאטס, היא שהמידע המוצג בדרך כלל סוטה מהנושא העיקרי של האינפוגרפיקה, וגם האמיתות של העובדות המוצגות בו מוטלת בספק (לדעתנו הוא מתכוון גם לכך שהמספרים באינפוגרפיקה על טוויטר לדוגמה, יכולים להשתנות מהיום למחר).

התראות חדשות בכלי מנהלי האתרים של גוגל

לידיעה המקורית בבלוג מנהלי האתרים של גוגל

כלי מנהלי האתרים של גוגל יתחיל להציג יותר התראות על שגיאות זחילה בצורה דומה לזו של Google Analytics. למשל, אם יש קפיצה גדולה במספר העמודים שגוגל לא מצליח לגשת אליהם בגלל זמן תגובה ארוך או הודעות 404, תוצג התראה מתאימה. את ההתראות החדשות אפשר להפנות לכתובת המייל המקושרת לחשבון.

כל התראה כוללת שתי שורות הסבר על השגיאה ומספר עצות כדי לפעול. לדוגמה, אם פתאום אי אפשר לגשת כלל למספר גדול של דפים (קוד שגיאה 500), גוגל מציעים לבדוק את ההרשאות של הסקריפטים השונים ולבדוק את קבצי הלוג של השרת כדי לראות האם יש דפים שנוטים להתרסק יותר מאחרים.

התרעות על שגיאות סריקה

גוגל נקנסת ב- 22.5 מיליון דולר על הפרת הפרטיות של משתמשי ספארי

לידיעה המקורית בכלכליסט

בעוד חלק מאיתנו חוששים שגוגל עוקבת אחרי הגלישה שלנו בדפדפן כרום, מסתבר שדווקא משתמשי ספארי הם אלו שצריכים להיות מודאגים: מסתבר שלמרות שברירת המחדל של דפדפן ספארי באייפון ובמחשבי המק לא מאפשרת לקבל עוגיות, גוגל הצליחה לעקוף את ההגדרה הזו וכך שתלה עוגיות של DoubleClick כדי להציג לגולשים פרסומות רלוונטיות יותר. בעקבות הסכם פשרה, רשות המסחר הפדרלית בארה"ב (FTC) קנסה את גוגל בלא פחות מ- 22.5 מיליון דולר.

גוגל הסירה את הקוד העוקף בעקבות חשיפת הפרשה, אך טענה כי העוגיות לא הפרו את פרטיות הגולשים בכל מקרה.

למרות שהקנס עצמו לא צפוי למוטט את גוגל ,שמרוויחה את הסכום הזה במספר שעות, הפרשה כולה כן צריכה להדאיג לא מעט גולשים שצריכים לשאול את עצמם באילו עוד קודים שנויים במחלוקת גוגל אולי משתמשת…

לא רוצים קישורים "רעים"? חסלו את המטרה!

לידיעה המקורית ב- Search Engine Roundtable

מדיון  בפורומים של גוגל ותשובה שניתנה על ידי איש גוגל בשם John Mueller, עולה כי האלגוריתם של גוגל אינו מתחשב בקישורים המפנים לדפים שהוסרו. במילים אחרות, אם יש לכם קישורים "לא טובים" שמפנים לעמוד מסוים, אתם יכולים להסיר את העמוד עצמו.

למרות הידיעה הזו, שאולי אינה חדשה לחלק מאיתנו, עדיין לא ברור לחלוטין האם מספר קטן של קישורים כאלו באמת יכולים להשפיע על דירוגי האתר כולו. לכן, גם ב- Roundtable לא ממליצים להשתמש בשיטה הזו על מנת לעזור לאתרים לעלות בדירוגים. מעבר לכך Muller עצמו מתייחס ספציפית לקישורים המפנים לאזורים ראשיים בפורומים ומוסיף כי "גוגל די טובה בהתעלמות מקישורי ספאם", מה שדווקא מחזק את ההשערה שכבר העלנו בעבר, והיא  שהקישורים הרעים לא פוגעים באתר בצורה אקטיבית, אלא שהכוח שלהם פשוט אינו נחשב.

פייסבוק על כפתור "אני רוצה" – אין תגובה

לידיעה המקורית ב – Business Insider

בזמן האחרון מסתובבות ברשת לא מעט שמועות על השקת כפתור "אני רוצה" בפייסבוק וקוד שמקושר לכפתור נחשף באחד מערכת הפיתוח למפתחים… הסברה היא שהכפתור יטמון בחובו מידע יקר ערך למפרסמים שיוכלו לדעת מה הגולשים מעוניינים לקנות או לעשות.

נכון לשבוע שעבר, התשובה הלקונית והצפויה של דובר מטעם פייסבוק הייתה "אנחנו תמיד בוחנים תכונות חדשות לפלטפורמה שלנו, אבל כרגע אין לנו מה להכריז".

בלי קשר ישיר לפייסבוק, בזמן האחרון לא מעט אתרים נותנים לגולשים להביע את הצורך שלהם בזמן מסוים באופן מיידי. גם אתר יד 2 פתח קטגוריה חדשה בשם "מי פנוי" שבה הגולשים יכולים לבקש שרות מסוים או להציע שרות כזה לאחרים, ולפי כל הסימנים, מדובר בטרנד החברתי הבא, במיוחד בכל הקשור לרשתות חברתיות ואתרים מקומיים.

אודות איתי ברנר

איתי ברנר
העורך הראשי של מדור החדשות באתר AskPavel בו מדי שבוע מתפרסמות הידיעות האחרונות מעולם השיווק באינטרנט. עורך וכותב תוכן עצמאי, בין היתר הקים את Web Wiz המספקת פתרונות כתיבת תכנים וניהול תוכן.

2 תגובות

  1. במרבית המקרים הקישורים ה"רעים" כוונו על ידי אותו מתחרה זדוני דווקא אל דף הבית של האתר שנפגע. ודאי שהם פגעו בצורה אקטיבית בציון הרלוונטיות של הדף – עובדה שהוא נפל במיקומים!

    גם הקישורים המלאכותיים שנוצרו על ידי מקדם האתרים ביוזמתו, ושנענשו כבר על ידי "פנדה" ו"פינגווין", או שייענשו בהרצות הבאות שלהם, מקשרים כמעט תמיד לדף הבית.

    ההמלצה של גוגל להסיר את הדף המקושר היא לפיכך בפירוש המלצה לזנוח את האתר ולהתחיל מחדש עם אתר אחר. גם הפיכת דף פנימי ישן או דף חדש לחלוטין לדף הבית החל מעכשיו תחייב את אותה, או כמעט אותה, כמות עבודה (איכותית הפעם!) כי כדי לחזור למיקום הקודם יהיה צורך להשיג את ציון הרלוונטיות הקודם בדרכים אחרות.

  2. חסרונה של מסגרת לימוד ברמת העל של המקצוע מורגש מזה חמש שנים והוא החריף מאד לאחרונה.

    ברשותכם, אני מבקש להודיע כאן על פתיחתה של השתלמות מקצועית לקידום אתרים בזירות תחרותיות אחרי "פנדה" ו"פינגווין":
    http://www.actv-tec.co.il/forum/viewtopic.php?f=1&t=4110

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

תודה רבה על השיתוף ! לייק קטן לעמוד שלנו, ותשארו בעניינים על כל מה שחדש כאן :

שתפו את הפוסט עם חברים