[box type=”note”]אז מה היה לנו השבוע? בכל סופ”ש נביא כאן את רשימת הפוסטים המעניינים ביותר שמצאנו בבלוגספירה המקומית והעולמית בנושא קידום אתרים, שיווק באינטרנט ומדיה חברתית. כך תוכלו להיחשף למידע מעניין נוסף שאנחנו לא מספיקים לסקר כאן במהלך השבוע. [/box]
עדכון Payday Loan נוסף
עדכון PayDay Loan נוסף שוחרר פחות מחודש מאז העדכון הקודם (ב -12 לחודש ליתר דיוק). למרות שרוב אתרי האינטרנט מתייחסים אליו כ-3.0, לא ממש ברור מה האופי המדויק שלו ועל איזה אחוז מן מהשאילתות הוא משפיע. הדבר היחיד שכן ידוע שהוא מתרכז יותר בשאילתות עם אחוזי ספאם גבוהים ולא באתרי אינטרנט עם ספאם כמו העדכון הקודם. האם הכוונה היא שהוא מקיף יותר ומסתמך על עקרון מן הכלל או הפרט במקום להתמקד באתרים ספציפיים? קשה לדעת… בכל אופן, לפי מדדים שונים כמו MozCast, הפעילות שלו לא מאוד מורגשת גם בעמודי התוצאות עצמן.
מוטב מאוחר מאשר לעולם לא: MetaFilter
לפוסט המקורי ב-Search Engine Land
אלו מבינכם שמצליחים לעקוב אחרי הפורומים השונים שמספקים פידבק על תוצאות החיפוש של פידבק באופן יום יומי, אולי זוכרים עדכון שהוכחש על ידי גוגל לפני שנה וחצי באמצע נובמבר 2012. האופי של אותו העדכון לא היה ברור לגמרי, אבל אחת ההשערות הייתה שהוא השפיע על אתרי פורומים, ובראשם אחד מהאתרים הוותיקים ברשת בשם מטה פילטר (על שמו כונה העדכון המסתורי).
כעת קאטס למעשה מאשר רטרואקטיבית את העובדה שהיה מדובר בשינוי אלגוריתמי ושגוגל עדיין מחפשת “פיתרון” לבעיה, מה שאולי יכולות להיות חדשות טובות עבור מי שמריץ קהילת פורומים ונפגע לפני כשנה וחצי. המוזר הוא שלפני חודש קאטס צייץ על כך שהוא ומייסד האתר, Matt Haughey נמצאים בקשר בנוגע למצבו של האתר, אך כעת Haughey מכחיש זאת וגם מהציוץ האחרון של קאטס אפשר להבין שמדובר בבדיקה של גוגל בלבד שאולי תביא לעדכון אלגוריתמי נוסף בשבועות הקרובים.
אמזון לא עוצרת באדום: רוצה להיכנס גם לתחום העסקים המקומיים
ביום שלישי השבוע נפוצו דיווחים על כך שאמאזון מתכננת להיכנס לשוק העסקים המקומיים ולמעשה להתחרות באופן ישיר באתרים כמו ילפ ו-Angie’s List אשר מקשרים בין לקוחות ובין בעלי מקצוע (וכמובן שאי אפשר לשכוח את גוגל עם שירותי המפות והתוצאות הלוקאליות שלה). למרות ההכחשה מצידה של אמאזון, החדשות גרמו לירידות במניות של שתי החברות, אך גם ל – “הודעות הרגעה” מצידם של אנאליסטיים הסבורים כי דווקא כניסה של אמאזון לתחום תעורר את המודעות הכוללת אליו ולכן תגרום לצמיחה בכלל הקטגוריה, שלפי מומחים רבים, עדיין רחוקה מלהגיע לרוויה.
אגב, גם ebay בודקת לאחרונה שירות בשם ebay hire אשר יציע לגולשים בעלי מקצוע הרלוונטיים למוצר אותו הם קונים, ולפחות בתיאוריה, נשמע כמו שירות רלוונטי מאוד (תארו לכם שתוכלו להזמין צבעים לבית החדש שלכם וצבע בלחיצת עכבר פשוטה).
הודעות פוש מותאמות אישית נפתחות הרבה יותר ויעילות יותר ב-293%
כל מי שאי פעם קרא רשימת טיפים הנוגעים לשליחת ניוזלטרים, בוודאי יודע שאחד מהעקרונות הבסיסים ביותר להעלאת אחוז הפתיחה של ההודעות הוא שימוש בפניה אישית, אפילו אם מדובר אך ורק בשם הפרטי של הנמען. כעת מסתבר, באופן לא מאוד מפתיע, שהתאמה אישית יעילה מאוד גם כאשר מנסחים הודעות PUSH באפליקציות סלולאריות. אחת מן ההתאמות הנפוצות ביותר היא שימוש במיקומי הגיאוגרפי של הנמען, ובניגוד לדעה הרווחת, כ-62% אחוזים מן המשתמשים לא חוששים לשתף עם המיקום שלהם, אך עורכי הסקר מציינים גם התאמה אישית המתבססת על השימוש הקודם באפליקציה.
כמו כן, ישנו הבדל מהותי באחוז הפתיחה לפי קטגוריות שונות : בעוד כרבע מן ההודעות המותאמות אישית שעוסקות במכירת מוצרים קמעונאיים נפתחות, כאשר מדובר על בידור, יותר מ-99% מהן נפתחות, זאת לעומת 15% בלבד אם ההודעות אינן מותאמות אישית (!). גם הודעות העוסקות באפליקציות של משחקים מראות עליה מרשימה באחוזי הפתיחה (91% לעומת 26%). היוצאות מן הכלל הן ההודעות העוסקות בספורט, אז ישנה ירידה ניכרת באחוזי הפתיחה כאשר ההודעות מותאמות אישית (15% לעומת 9.3%), אולי מכיוון שהגולשים סבורים שכל פניה אישית מנסה לגרום להם לקנות משהו…
11 משרדי יחסי ציבור גדולים מסכימים לציית לכללי העריכה בויקיפדיה
לכתבה המקורית בוולסטריט ג’ורנל טק’
העובדה כי ויקיפדיה היא “האנציקלופדיה החופשית הגדולה בעולם” הופכת אותה לעיתים גם לזירת התגוששות בין המתנדבים המשמשים כעורכים שאמונים על שמירת האובייקטיביות של הערכים השונים בה ובין כותבים שלעיתים נשכרים על ידי משרדי יחצנ”ות במטרה ליצור ערכים חדשים עבור הלקוחות שלהם או” לתקן” ערכים קיימים כך שיציגו תמונה שתתאר אותם באופן מחמיא.
כעת 11 משרדי יחסי ציבור גדולים כגון “אדלמן” ו – “אליסון ושו”ת ” הסכימו לחתום על מסמך הבנות פנימי שיחייב אותם לציית לכללי העריכה הקשורים לניגוד עניינים. המעניין הוא שאחד מהמנכ”לים שחתמו על המסמך, William Beutler מ – Beutler Ink הוא בעצמו עורך וותיק בויקיפדיה (מ – 2006) שלעיתים מייעץ ללקוחותיו כיצד לנהוג בנוגע לערך שלהם… מנכ”ל אחר ציין שאחת הבעיות הקשורות לויקיפדיה היא שחברה שאין לה ערך באתר נחשבת לפחות “רצינית” מחברות אחרות, מה שמקשה עליה לעיתים לשווק את עצמה וליצור שיתופי פעולה.
התגובות מצד אנשי ויקיפדיה היו מעורבות, כאשר Jay Walsh מקרן ויקימדיה המפעילה את ויקיפדיה בירך על ההחלטה שמקדמת דיאלוג שקוף יותר, אך העורך שאחראי על פרויקט ויקי מיוחד הנועד לסייע לחברות בנוגע לשאלות אתיות, טען שחברות ה – PR הן בסופו של דבר סנגוריות אשר פעילותן אסורה באופן כללי. מצד שני, עורך וותיק אחר ציין שלכל הפחות, המהלך יכריח את אנשי ה – PR לעבוד בערוצים גלויים ולא בסתר.