Eat24 הישראלית נרכשת על ידי Yelp, הנצחה בפייסבוק, מידע רפואי בגוגל ועוד…

איתי ברנר
חדשות קידום אתרים

[box type=”note”]אז מה היה לנו השבוע? בכל סופ”ש נביא כאן את רשימת הפוסטים המעניינים ביותר שמצאנו בבלוגספירה המקומית והעולמית בנושא קידום אתרים, שיווק באינטרנט ומדיה חברתית. כך תוכלו להיחשף למידע מעניין נוסף שאנחנו לא מספיקים לסקר כאן במהלך השבוע. [/box]

גוגל תספק מידע רפואי עשיר דרך גרף הידע

לפוסט המקורי ב- Search Engine Land

לפי גוגל, היא הוסיפה לגרף הידע מידע רפואי עשיר וכעת אחד מכל עשרים חיפושים יכלול אותו. למרות זאת, באותה נשימה גוגל מסתייגת ומבהירה שבמקרים מסוימים לא ניתן לאמת את המידע והוא עשוי להיות לא שלם או לא אמין. כמו כן, גוגל מצפה שהגולשים לא יסתפקו בחומר המוצג להם, וימשיכו לחפש גם יותר לעומק.

ביחד עם רופאים, מאיירים מתחום הרפואה ומכון מיו קליניק, גוגל הצליחה לספק מידע על 400 מצבים רפואיים שונים והם זמינים כאשר מחפשים ב – Google.com באנגלית (ארה”ב) במחשבי Desktop או באפליקציית החיפוש (דרך כרטיסיות המידע).  לפיכך,  בכל הנוגע לעובדות, האמיתות שלהם נבדקה על ידי לא פחות מ – 11.1 רופאים לכל פיסת מידע.

בעתיד, גוגל מצפה להפוך את המידע לזמין גם בשאר העולם (אף על פי שיש לציין שגם בארצות הברית יש דיסאינפורמציה רבה בנושאים רפואיים) ועל אחת כמה וכמה במדינות מתפתחות בהן אין תמיד גישה למידע רפואי מהימן.

אספקט נוסף  ולא פחות מעניין לפי גוגל, מתבטא בכך שהצעד הזה יעודד את יצרני התוכן הרפואי ברחבי הרשת להיות טובים יותר ויאפשר למדוד את שביעות הרצון של המשתמשים השונים. ייתכן כי בעתיד אולי אפילו ישמש כסיגנל בדירוגים.

מידע רפואי בגוגל

אודי מנבר עוזב את גוגל

לידיעה המקורית בכלכליסט

הישראלי הבכיר בגוגל, אודי מנבר, עוזב את גוגל לאחר כתשע שנים של פעילות ובאופן מעט משעשע (בפרספקטיבה של האייטם הקודם), ישמש בתפקיד בכיר במכונים הלאומיים לבריאות של ארצות הברית (NIH). מנבר, בעל דוקטורט במדעי המחשב מאוניברסיטת וושינגטון, החל לעסוק בחיפוש ברשת כבר ב-1988 , והיה מבין הראשונים שחזו כי דפדפן מוזאיק יתפתח למשהו הרבה יותר גדול מכפי שהיה ב-199.

לפני שהצטרף לגוגל, עבד מנבר בתפקידים בכירים בשתי ענקיות רשת אחרות : יאהו ואמאזון. ביאהו שימש כמדען הראשי, אך סבר שהחברה לא רצינית מספיק. לאמאזון, אליה הצטרף ב-2002, הציע לסרוק את כל עשרות אלפי הספרים שהחברה מוכרת על מנת שיהיה קל יותר לגולשים לחפש בתוך הספרים. למרות שהתכנית שכללה בתחילה 100,000 ספרים לא יצאה לפועל בסופו של דבר, היא שימשה כבסיס לקורא הספרים האלקטרוני של אמאזון,הקינדל.

כשהגיע מנבר לגוגל ב-2006, עבד על פרויקט knol שהיה אמור להיות התשובה של גוגל לויקיפדיה. למרות שהפרויקט עצמו לא הצליח, מנבר נשאר בחברה וב-2010 מונה לראש תחום החיפוש לאחר המעבר של מריסה מאייר ליאהו. בשנים האחרונות היה מעורב ספציפית בכמה פרויקטים בגוגל, בהם Helpouts (שייצא לגמלאות ב – 20 באפריל, גם כן בגלל חוסר פופולריות) וגם החיפוש והגילוי בתוך אתר Youtube שעבר מתיחת פנים לאחרונה.

Yelp רוכשת את הסטארטאפ  הישראלי eat24

לידיעה המקורית בדה מרקר

אתר החיפוש המקומי Yelp רכש את הסטארטאפ הישראלי Eat24. האפליקציה של החברה מאפשרת להזמין משלוחים מעשרים אלף מסעדות המתפרסות על פני 1,500 ערים שונות בארה”ב.

שווי העסקה הכולל הוא 134 מיליון דולר, ומתוכם 75 מיליון במזומן, כאשר ההערכה היא שרוב הכסף יזרום לכיסם של שני היזמים שהקימו את הסטארטאפ עוד ב-2008. עובדי החברה לא צפויים להיפגע מן המהלך.

למרות שבין שתי החברות יש כבר שיתוף פעולה פורה, הרכישה תאפשר ל – yelp להרחיב את מספר המפרסמים שהיא פונה אליהם ואף לתרום לאפליקציה עצמה מבחינת מספר המסעדות הזמינות ושירות הלקוחות. גם הלקוחות ששמעו על המהלך דרך טוויטר הגיבו בחיוב ומניית ילפ עלתה ב-2% לאחר שספגה ירידה ברבעון האחרון.

פייסבוק מאפשרת לכם לבחור מי ינהל את החשבון שלכם אחרי מותכם

לפוסט המקורי בחדר החדשות של פייסבוק

עד היום, כאשר אדם היה הולך לעולמו, החשבון שלו בפייסבוק, כולל כל האינטראקציות עם אנשים אחרים ואירועים משמעותיים בחייו, היו אמנם נשארים על הקיר בפייסבוק, אבל לקרוביו וחבריו הטובים לא הייתה אפשרות לנהל את החשבון עצמו ולדאוג שמורשתו של אותו אדם לא תיפגע.

מהיום, כל אחד יכול לבחור מי ינהל בעבורו את החשבון לאחר מותו. עם זאת, הניהול עצמו  אינו מאפשר גישה מלאה, אלא רק מספר מוגבל של פעולות :

  1. כתיבת פוסט קבוע בראש הטיים ליין לזכר הנפטר
  2. תגובה לבקשות חברות מחברים או קרובי משפחה שבזמנו לא יצרו קשר עם הנפטר בפייסבוק
  3. עדכון תמונת הפרופיל והנושא

בנוסף לכך, על האדם שינהל את החשבון להוכיח את דבר מותו של האדם אותו הוא מבקש להנציח, וזאת באמצעות שליחת בקשה לצוות ההנצחה של פייסבוק.

על מנת שתוכלו לבחור מי ינציח אתכם, עליכם להשתמש בתפריט האבטחה של פייסבוק ולשלוח לו הודעה. לאחר מכן, אותו אדם יוכל להוריד ארכיון של כל הפוסטים, התמונות ומידע אחר על הפרופיל שלכם בפייסבוק.

דף זכרון בפייסבוק

Pinterest מסירה את קישורי האפלייטס ומתכננת כפתור קנייה

לפוסט המקורי ב – Search Engine Journal

לפי מקורות שונים, בהם אתר Recode הנחשב למקור אמין יחסית, פינטרסט מתכננת כפתור קנייה שיאפשר לקונים לקנות מוצרים אותם גילו באמצעות הרשת ללא צורך לצאת ממנה. אם מצרפים לזאת את העובדה שמדובר ברשת שהמיקוד שלה הוא ויזואלי, המהלך נשמע כמו משהו שהיה יכול להתבצע לפני זמן רב, לפני שפייסבוק וטוויטר הכריזו על כפתורי קנייה משלהן.

עוד רמז לכך שהמהלך קרוב, אפשר למצוא בעובדה שבשבוע שעבר, הרשת החליטה להסיר את כל קישורי האפלייטס, קישורים שמבצעים הפניה מחדש, או כאלו שעוקבים אחרי מספר ה – Pins שמבצעים המשתמשים. הקישורים האלו אמנם לא היו בדיוק חוקיים לפי התקנון גם קודם לכן, אבל היום מדובר בהסרה גורפת ורוחבית באתר כולו.

למרות ההכחשה של דובר פינטרסט, שלדבריו השינוי נועד אך ורק לטובת המשתמשים, אי אפשר שלא להניח שבדרך זו, פינטרסט רוצה למנוע או לפחות לצמצם למינימום זליגה של משתמשים החוצה כאשר יירצו לקנות מוצר מסוים.

תגיות רלוונטיות: חדשות SEO
שתפו:
נכתב על ידי
עורך וכותב תוכן עצמאי, בין היתר הקים את Web Wiz המספקת פתרונות כתיבת תכנים וניהול תוכן.
0 0 הצבעות
קלות השימוש
0 0 הצבעות
פיצ'רים ופונקציונליות
0 0 הצבעות
תמיכה טכנית
0 0 הצבעות
תמורה לכסף
הרשמו
הודע על
guest

0 תגובות
פידבקים מוטבעים
צפייה בכל התגובות
עומר לייבנזון
75
מדיה חברתית
עומר לייבנזון
95
מסחר אלקטרוני
עומר לייבנזון
37
פרסום באינטרנט
עומר לייבנזון
81
מדיה חברתית
עומר לייבנזון
66
פרסום באינטרנט
יורם ליכטנשטיין
105020
תוכן וקופירייטינג
דוד כהן
99491
מדיה חברתית
בן אורן
87774
קידום אתרים
דנה רוזן
82462
ניהול קהילה
נשארים מעודכנים בכל מה שחדש בדיגיטל

מעל 15,000 אנשי שיווק ובעלי עסקים נשארים מעודכנים בכל מה שחדש בשיווק דיגיטלי מאז 2007

0
נשמח לשמוע את דעתך, נודה לתגובהx
שיווק דיגיטלי שמביא תוצאות.
לוגו דייסון

189%

יחס המרה למודעות

לוגו איסתא

424%

הכנסות מהאתר

לוגו קפה עלית

139%

מבקרים חדשים באתר

לוגו נקסט

258%

רכישות אורגניות

לוגו קפה עלית
139%

מבקרים חדשים

לוגו דייסון
189%

יחס המרה למודעות

לוגו איסתא
424%

הכנסות מהאתר

שיווק דיגיטלי שמביא תוצאות.