בכל סופ”ש נביא כאן את רשימת הפוסטים המעניינים ביותר שמצאנו בבלוגספירה המקומית והעולמית בנושא קידום אתרים, שיווק באינטרנט ומדיה חברתית. כך תוכלו להיחשף למידע מעניין נוסף שאנחנו לא מספיקים לסקר כאן במהלך השבוע. הרשם לעדכון וקבל מייל שבועי עם כל הסיפורים והחדשות.
גוגל משפרת את החיפוש וכלי מנהלי האתרים לאתרים ואפליקציות סלולאריים
להכרזה על החיפוש בתוך אפליקציות בבלוג Inside Search של גוגל
להכרזה על סימון שגיאות באתרים סלולאריים בתוך כלי מנהלי האתרים
שתי הכרזות חדשות מגוגל עוסקות באתרים ואפליקציות סלולאריים. ההכרזה הראשונה מודיעה על כך שמעכשיו החיפוש של גוגל במכשירי אנדרואיד יציג גם קישורים לאפליקציות רלוונטיות בנוסף לקישור לאתר האינטרנט המבוקש. הקישור לאפליקציה יוביל בדיוק למידע המבוקש בהנחה שהאפליקציה כבר מותקנת על המכשיר של המשתמש. אם האפליקציה אינה מותקנת, יצורף הקישור להתקנתה.
ההכרזה השנייה מתייחסת אל שגיאות סריקה באתרים סלולאריים : אם האתר שלכם מחזיר שגיאות מסוג 404 או קוד שגיאה אחר בגרסה הסלולארית, וגם אם ההפניות שלו לא תקינות, תוכלו לראות זאת בטאב חדש בתוך תפריט הסריקה בכלי מנהלי האתרים. אגב, כאשר גוגל מתייחסים אל הפניות לא תקינות, הם מתייחסים גם למצב שבו כל העמודים באתר שלכם מפנים לאותו דף בית סלולארי.
בפוסט עצמו אמנם לא כתוב בצורה ישירה שאתר שלא יתקן את השגיאות עלול להיפגע בדירוגים, אבל ההכרזה הקודמת של גוגל בנוגע לשינויים באלגוריתם הסלולארי, רומזת על כך שאתרים שיש בהם פחות שגיאות עלולים לזכות לעדיפות בדירוגים.
רשת שותפים חדשה בישראל מבוססת תשלום על סמך שיחות נכנסות
רשת Talkmarket היא רשת שיווק שותפים חדשה בה המפרסמים משלמים רק עבור שיחות נכנסות מלקוחות רלוונטיים. בניגוד לרשתות אחרות בהם ליד הוא לחיצה או שליחת טופס, ב – Talkmarket כל שותף מקבל מספר טלפון מיוחד אותו הוא יכול לפרסם במגוון אמצעים כגון רשתות חברתיות, פרסום ממומן או קידום אורגני, וכאשר לקוח מתקשר אל מספר הטלפון, הוא מתוגמל בתשלום כספי לפי העמלה אותה קבעו המפרסמים. המפרסמים עצמם יכולים לקבוע את המחיר פר שיחה ואת התקציב החודשי אותו הם מעוניינים לשלם.
בין החברות שכבר מפרסמות ברשת ניתן לציין את חברת הביטוח הראל,יס, הוט, itrader ועוד.
הפנדה של פייסבוק?
לפוסט המקורי ב- Marketing Land
ביום שני השבוע הכריזה פייסבוק על שינוי באלגוריתם הדירוג שלה עבור פיד החדשות שידאג להביא תוכן איכותי יותר לגולשים ברשת החברתית ובכלל זאת עדכוני חדשות שיסתמכו על תגובות של גולשים. למעשה, תוכן שיקבל יותר תגובות עשוי להיות מוקפץ שוב פעם לראש הפיד ממש כמו שמקובל בפורומים מסוימים. לעומת זאת, תוכן פחות איכותי כגון “ממים” ידחק החוצה.
רבים השוו את השינוי הנ”ל לאלגוריתם פנדה המפורסם של גוגל מ-2011, ועכשיו מסתבר שגם האחראי על הפיד של פייסבוק, לארס בקמן (כן, יש תפקיד כזה…), מקבל את ההשוואה הזו: לדבריו, למרות שהוא לא בדיוק יודע כיצד פועל אלגוריתם פנדה, השינוי באלגוריתם של פייסבוק מתייחס בעיקר למקור של הפוסט, כך שאם צירפתם קישור מאתר X, כנראה שהוא יהיה אמין יותר מקישור מאתר Y. מצד שני, פייסבוק לא תטרגט אתרים ספציפיים ותסנן אותם.
מעבר לכך, מסתבר שגם הדחיקה של הממים היא לא גורפת: בקמן מסביר שהכוונה היא לא להוריד את הערך של כל הממים באופן גורף, אלא לדאוג לכך שממים עם פוטנציאל ויראלי גבוה במיוחד כמו למשל תמונות של חתולים שמקבלים הרבה מאוד לייקים לא יציפו לכם את הפיד… למרות שמשתמשים מסוימים דווקא כן עלולים לראות אותם יותר אם הם ביצעו איתם אינטראקציות בעבר.
כמו כן, כחלק מהנסיון להציג תוכן רלוונטי בניוזפיד, פייסבוק בודקים פיצ’רים חדשים כגון: הצגת מאמרים רלוונטיים נוספים למאמר שזה עתה קראת. ברגע שלוחצים על מאמר מסוים, יוצגו מתחת לסטטוס מאמרים רלוונטיים נוספים כפי שניתן לראות כאן בתמונה:
אפל רוכשת את Topsy
אפל ביצעה השבוע רכישה לא אופיינת לה של חברת Topsy, המציעה סט כלים לניתוח תנועה מרשתות חברתיות ובראשן Twitter. שווי העסקה מוערך בכ- 200 מיליון דולר. גם האנליסטים הטכנולוגיים לא בדיוק בטוחים מהי מטרתה של אפל, אבל בין יתר ההשערות שהועלו על הפרק ניתן לציין את itunes, סירי ופלטפורמת הפרסום הסלולארי לאפליקציות iOS , iAD. הערכה ספציפית יותר של סוזן אלינגר מ – Altimeter Group מדברת על כך שאפל תוכל לאגור מידע בהיקף רחב במיוחד (Big Data) וכך להמליץ למשתמשיה על סרטים, שירים וסדרות טלוויזיה מדוברות.
יש עדכון PR או שאתה סתם שמח לראות אותי?
לפוסט המקורי ב- Search Engine Roundtable
אחרי שהספידו את ה- PR ובעיקר לאחר הפוגה של יותר מעשרה חודשים (העדכון האחרון היה ב-4 בפברואר) נראה שגוגל שיחררו עדכון PR לקראת סוף השנה והשמועות על מותו היו בכל זאת מוגזמת. למרות שלפי מאט קאטס עצמו, לא היה אמור להתרחש עדכון נוסף השנה, הוא התייחס לעדכון בטוויטר וציין שקבוצת הספאם של גוגל ביצעה תיקון בשרות קצה כלשהו ובאותה הזדמנות עדכנה גם את ה – PR…
A rare PageRank update: http://t.co/qMKGOd1UlP Team was fixing a different backend service and did a PR update along the way.
— Matt Cutts (@mattcutts) December 6, 2013