חיפוש מוצפן ב-Adwords, הפינגווין של פייסבוק, עיצוב חדש בטוויטר ועוד…

איתי ברנר

עדכונים שבועיים על פרסום ושיווק באינטרנטבכל סופ”ש נביא כאן את רשימת הפוסטים המעניינים ביותר שמצאנו בבלוגספירה המקומית והעולמית בנושא קידום אתרים, שיווק באינטרנט ומדיה חברתית. כך תוכלו להיחשף למידע מעניין נוסף שאנחנו לא מספיקים לסקר כאן במהלך השבוע. הרשם לעדכון וקבל מייל שבועי עם כל הסיפורים והחדשות.

רשימות חכמות של שיווק מחדש ב-Analytics

לפוסט המקורי בבלוג Analytics

כמעט כל מי שנאלץ ליצור רשימות רימרקטינג ב-Analytics יודע שמדובר בתכונה שימושית במיוחד, אבל כזו שדורשת לא מעט זמן ואנרגיות בנבירה בסגמנטים ונתונים שונים. על מנת להקל על המלאכה, צוות Analytics פיתח את הרשימות החכמות שהן רשימות שיווק מחדש הנוצרות באופן אוטומטי. הרשומה האוטומטית בנויה מגולשים נפרדים שהסיגנלים שלהם כגון משך שהייה באתר, מקור הגעה, מכשיר בו נעשה שימוש וכו’ מראים על אחוז המרה גבוהה. בעוד לאלגוריתם יהיה קשה להסיק מסקנות מסיגנלים של אתר אחד, העובדה שהוא מתבסס על מידע ממיליוני אתרים שהסכימו לשתף מידע עם גוגל, הופכת אותו לעוצמתי במיוחד. עם זאת, הוא מתבסס גם על ההתנהגות הספציפית של הגולש באתר.

הקאצ’? הרשומות החכמות יפעלו רק באתרים שמפעילים אחר טרנקזיות של מסחר אלקטרוני ויש בהם מספיק נפח תנועה והמרות. לעומת זאת, גוגל מבטיחים שבהמשך הם ירחיבו את האפשרות גם לרשימות קיימות ואפילו יהפכו אותן לסיגנל אשר ימטב את הצעות המחיר ב-Adwords.

גם Adwords עובר לחיפוש בטוח (אבל זה לא כל כך גרוע…)

לפוסט המקורי ב – Ads Developer Blog

החדשות הרעות: גם החיפושים שהניבו לחיצות ממומנות יוצפנו מעתה והלאה. החדשות הטובות: אם אתם משתמשים בעיקר ב – Adwords או תוכנות חיצונית ולא Analytics לניתוח של קמפיינים ממומנים, סביר להניח שלא ממש תרגישו בכך.

ההסבר לכך הוא פשוט : כאשר אדם מקליד מילת חיפוש ולוחץ על תוצאה ממומנת, גוגל שומר בנפרד את מילת המפתח שהוגדרה בקמפיין וגרמה למודעה להופיע ואת מחרוזת החיפוש המלאה של החיפוש (שיכולה לכלול את מילת המפתח עם תוספות שונות), כאשר רק השאילתא המלאה (שמופיעה ב – Analytics) תוצפן. המשמעות היא שיהיה קשה יותר מאי פעם לבצע קורלציה בין מילת מפתח מסוימת לבין התנהגות של גולשים בתוך אתרי אינטרנט, אך מכל בחינה אחרת עדיין יהיה אפשר לראות את הביצועים של מילות מפתח ספציפיות ב – Adwords. למעשה, הדבר היחיד שלא ממש ברור עדיין (לפחות לא מהפוסט של גוגל לבדו) הוא מה יקרה כאשר תנסו לייבא יעדים מ – Analytics ל-Adwords.

 מעבר לזאת, יהיה ניתן עדיין לראות מידע אנונימי על שאילתות החיפוש המלאות  דרך “דוח מונחי החיפוש“, ממש כפי שכיום אפשר לראות מידע מפורט על חיפושים אורגנים בכלי מנהלי האתרים (מבלי לשייך אליהם גולשים ספציפיים). יותר מכך, אם אתם עושים שימוש בסקריפטים של Adwords או ה-API (הממשק למתכנתים) כדי ליצור מילות מפתח באופן אוטומטי, תוכלו להמשיך לעשות זאת ללא הפרעה…

טוויטר מנסה לפרוץ את מחסום האנדרואיד וגם מציגה עיצוב חדש

לפוסט המקורי ב-Geektime

לפוסט אודות העיצוב המחודש בכלכליסט

כידוע, התממשקות מול טוויטר (ביחד עם פייסבוק ופליקר) היא אחת מברירות המחדל של iOS, אבל דווקא במכשירים מבוססי אנדרואיד, המשתמשים נאלצים להתקין בעצמם את האפליקציה של טוויטר אם הם מעוניינים להגיע לתוצאה דומה. ייתכן בהחלט שזוהי אחת הסיבות לכך שהרכישה האחרונה של החברה היא של מיזם בשם  Cover המשדרג את מסך הנעילה של המשתמש ומציג בו קיצורי דרך דינאמיים המשתנים לפי השעה ביום והתנהגותו של המשתמש. אגב, לא מאוד מפתיע ש-Cover בעצמה נוסדה על ידי שלושה עובדי גוגל לשעבר.

למרות שקל לחשוב באופן אינטואיטיבי על אינטגרציה בין ציוצים בטוויטר לבין Cover, ראוי להזכיר שכאשר פייסבוק ניסתה להציע שירות דומה בשם Facebook Home (ואפילו סמטארפון מיוחד בשיתוף עם  HTC), היא לא ממש הצליחה בכך.

מעבר לרכישה המשמעותית הזו, הציגה טוויטר ביום רביעי גם עיצוב חדש לעמודי הפרופיל של המשתמשים ששואב השראה לא קטנה מפייסבוק, כולל תמונת נושא רחבה ומקום גדול יותר שמוקדש לתמונות המצורפות לכל סטטוס. עם זאת, למשתמשים תהיה שליטה בתוכן העמוד והם יוכלו למשל להציג רק ציוצים מסוימים כמו ציוצים שהניבו תגובות או כאלו שכוללים תמונות.

העיצוב החדש של טוויטר

טעות אנוש או ניסיון הונאה של $40,000 ?

לכתבה המקורית המקורית ב – The Guardian

כידוע, אנדרואיד היא מערכת הפעלה המאפשרת גישה קלה יחסית אל הקבצים השונים על המכשיר כולל התקנה של קבצי ROM מותאמים אישית, עובדה שבוודאי זורעת אימה אצל חלק גדול מן המשתמשים שבהחלט היו מוכנים להוריד אנטי וירוס עבור 4$. אחרת, קשה להסביר כיצד אפליקציית אנטי וירוס שלא עושה כלום הצליחה לשרוד שבועיים בחנות של אנדרואיד, Google Play ואפילו לככב בראש מצעדי ההורדות.

ה”טריק” בו השתמשה האפליקציה היה פשוט להחריד ולמעשה כל מתכנת מתחיל מסוגל לבצע אותו: היא בסך שינתה את התמונה במסך הראשי שלה מאיקס (מכשיר לא סרוק) ל-V (המכשיר נסרק), אך בפועל לא עשתה שום דבר מעבר לכך.

בחברה שהפיצה את האפליקציה, Software Deviant,  טוענים שההחלטה להסיר את האפליקציה הייתה שלהם ולא של גוגל, וזאת לאחר שאתר Android Police חשף את המקרה. בכל מקרה, חשבון המפתחים של החברה הושהה ומכיוון שהדבר התרחש במחצית הראשונה של החודש, היא למעשה לא תקבל שום תשלום עבור ההורדות.לדבריה, היא מתכוונת להחזיר את הכסף לכל הקונים ואולי גם להפיץ את הגרסה המלאה בחינם.

בכל מקרה, אפשר ללמוד כאן בעיקר על תהליך האישור הלא מאוד קפדני בחנות של גוגל לאפליקציות, שעתיים בלבד במקרים מסוימים (!), וזאת בניגוד לאישור של אפל שידוע כמחמיר וארוך יותר (אם כי לאחרונה הוא נעשה דווקא מהיר יותר).

virus shield

“הפינגווין” של הניוזפיד

לפוסט המקורי בבלוג החדשות של פייסבוק

פייסבוק הודיעה על עדכון לאלגוריתם הניוזפיד שלה שמטרתו להילחם בעמודים ואפילו משתמשים רגילים המנסים לזכות במידה גדולה חשיפה שאינה מגיעה להם על ידי שלוש טקטיקות עיקריות:

  • פיתיון לייקים: כאשר פוסט מעמוד מבקש ממשתתפים לעשות לו לייק, לשתף או להגיב עליו. הבעיה היא שבהשוואה לפוסטים שלא עושים זאת ומקבלים אותו מספר שיתופים ולייקים, מסתבר שהרלוונטיות שלהם פחותה ב-15% (לפחות לפי סקרים). למרות זאת, חשוב להדגיש שהסינון מתמקד בעמודים שעושים זאת בתדירות גבוהה.
  • תוכן מחזורי: הכוונה היא להעלאה של אותו סטטוס שוב ושוב, תופעה שהיא אחת מהמעצבנות ביותר ברשתות חברתיות ללא ספק… הניסוי שפייסבוק ערכה, מראה ששיעור ההסתרה והדיווח על תוכן בעייתי ירד ב-10%.
  • קישורי ספאם: אין צורך לפרט יותר מדי… מלבד העובדה שמדובר בעיקר על קישורים לאתרים חיצונים. הפתרון של פייסבוק הוא די פשוט ומתבסס על שיעור ההמלצות על הקישורים לעומת שיעור הלחיצות עליהם. כאן פייסבוק ראתה עליה מתונה יחסית אבל עדיין משמעותית של 5% באחוז הלחיצות הכולל לאחר הפעלת המסנן.

כידוע, השינויים באלגוריתם של פייסבוק לא זוכים לאותה החשיפה כמו אלו של גוגל, אבל עדיין מעניין לראות את ההקבלות בין עולם המדיה החברתי לעולם הקידום האורגני.

תגיות רלוונטיות: חדשות SEO
שתפו:
נכתב על ידי
עורך וכותב תוכן עצמאי, בין היתר הקים את Web Wiz המספקת פתרונות כתיבת תכנים וניהול תוכן.
0 0 הצבעות
קלות השימוש
0 0 הצבעות
פיצ'רים ופונקציונליות
0 0 הצבעות
תמיכה טכנית
0 0 הצבעות
תמורה לכסף
הרשמו
הודע על
guest

2 תגובות
הישן ביותר
החדש ביותר בעלת הכי הרבה הצבעות
פידבקים מוטבעים
צפייה בכל התגובות
עומר לייבנזון
58
מדיה חברתית
עומר לייבנזון
38
מדיה חברתית
עומר לייבנזון
120
קידום אתרים
יורם ליכטנשטיין
104779
תוכן וקופירייטינג
שי משען
100222
פרסום באינטרנט
דוד כהן
99123
מדיה חברתית
דנה רוזן
82407
ניהול קהילה
נשארים מעודכנים בכל מה שחדש בדיגיטל

מעל 15,000 אנשי שיווק ובעלי עסקים נשארים מעודכנים בכל מה שחדש בשיווק דיגיטלי מאז 2007

2
0
נשמח לשמוע את דעתך, נודה לתגובהx
שיווק דיגיטלי שמביא תוצאות.
לוגו דייסון

189%

יחס המרה למודעות

לוגו איסתא

424%

הכנסות מהאתר

לוגו קפה עלית

139%

מבקרים חדשים באתר

לוגו נקסט

258%

רכישות אורגניות

לוגו קפה עלית
139%

מבקרים חדשים

לוגו דייסון
189%

יחס המרה למודעות

לוגו איסתא
424%

הכנסות מהאתר

שיווק דיגיטלי שמביא תוצאות.