סינון אתרי קלסתרונים, אמזון תתחרה בפייפל, הצעת חוק ישראלית שגוגל לא תאהב ועוד…

איתי ברנר

עדכונים שבועיים על פרסום ושיווק באינטרנטבכל סופ”ש נביא כאן את רשימת הפוסטים המעניינים ביותר שמצאנו בבלוגספירה המקומית והעולמית בנושא קידום אתרים, שיווק באינטרנט ומדיה חברתית. כך תוכלו להיחשף למידע מעניין נוסף שאנחנו לא מספיקים לסקר כאן במהלך השבוע. הרשם לעדכון וקבל מייל שבועי עם כל הסיפורים והחדשות.

המטרה הבאה של גוגל: אתרי קלסתרונים (Mug Shot)

לפוסט המקורי ב- Search Engine Land

גוגל הציבה לעצמה מטרה חדשה ובאמצעות עדכון אלגוריתם חדש, פועלת כדי לצמצם את השפעתם של “אתרי קלסתרונים” על תוצאות החיפוש. האתרים האלו, שהידוע מביניהם הוא mugshots.com, משתמשים בקלסתרונים משטרתיים ותמונות אודות עצורים שמפוזרות ברשת האינטרנט על מנת ליצור בעבור כל עצור עמוד נחיתה שמתברג במקום גבוה על שמו. לאחר מכן הם גובים סכום שיכול להגיע לכמה מאות דולרים אם אותו האדם רוצה שיסירו את העמוד מהאתר, במיוחד אם הוא זוכה ושוחרר ממעצר.

העניין הוא שלפי בדיקה של Search Engine Land, האלגוריתם החדש לא תמיד עובד ובחלק מהמקרים אתר mugshots.com עדיין מככב בראש תוצאות החיפוש. מצד שני, Jonathan Hochman, אותו האדם שכתב את הפוסט הראשוני אודות אתרי הקלסתרונים והשפיע על גוגל בקבלת ההחלטה לפתח את האלגוריתם, טוען שלפי מידע פנימי שיש לו, האלגוריתם בהחלט אפקטיבי.

אגב, בארץ אין אמנם אתרים דומים, אבל בהחלט יש אתרים שנוהגים לפרסם מידע משפטי אודות כל מי ששמו הוזכר בפסקי דין או חוקים. גם אצלנו, האתרים האלו לעיתים מתברגים בראש תוצאות החיפוש כאשר מחפשים שמות מסוימים.

גוגל מעדכנת את הגדרות הפרטיות ומציגה פרסומות עם המלצות מחברים

לפוסט המקורי ב – Marketing Land

גוגל הציגה אתמול עדכונים להגדרות הפרטיות ולאופן שבו היא אוספת מידע על משתמשים על מנת להציג פרסומות ממוקדות יותר המשלבות גם המלצות מחברים, באופן דומה בו מוצגות מודעות בפייסבוק. הסברים מפורטים אודות השינויים הנ”ל ניתן למצוא בעמוד הרשמי של גוגל בעברית, אבל אנחנו נתמקד כמובן בפרסומות החדשות.

החל מבעוד חודש (ב  – 11 בנובמבר), פרסומות בגוגל יציגו לא רק את האנשים מהמעגל החברתי של המשתמש שעשו להן +1, אלא גם תגובות או דירוגים שניתנו למותג בהתבסס על פעילות ברשת האתרים של גוגל, כולל Google Plus, Google Local, Google Play וכו’. אם זאת, המשתמש עצמו יכול להגביל את השימוש בנתונים הללו בפרסומות באופן גלובלי, ואם הוא מתחת לגיל 18, הם לא יוצגו כלל. למרבה הצער, אם הוא ירצה שהנתונים לא יוצגו גם לצד תכנים שהם לא פרסומות סטנדרטיות (כמו למשל עמוד של מוצר ב – Google Reviews), הוא יצטרך לעשות זאת עבור כל אתר בנפרד.

המלצות באדוורדס

אייל שחר מסביר כאן איך אפשר לבטל את העניין:

הצגת נתוני כניסה נוחה יותר למנהלי דפים בפייסבוק

כל מי שמנהל דף בפייסבוק, יכול לספר שלמרות כל השיפורים שבוצעו בממשק ה- Insights, לעיתים קרובות, עדיין קל מדי ללכת לאיבוד בכל שטף המידע והמספרים. השבוע פייסבוק ביצעו שינוי נוסף לממשק ולמעשה חילקו אותו לשישה טאבים שונים: סקירה, לייקים (אהבתי), תפוצה, ביקורים, פרסומים ואנשים:

  • סקירה: מזכיר את מסך הפתיחה ב – Analytics ומציג נתונים אודות השבוע החולף על מספר הלייקים החדשים, התפוצה של הפוסטים שנכתבו, כמו גם את מספר התגובות והשיתופים.
  • לייקים: מציג את מספר הלייקים על גבי ציר זמן ומשווה אותו למספר הלחיצות על “לא אהבתי”. בנוסף, ניתן לראות מהיכן אנשים עשו לייק לדף (הצעות לדפים, טלפון נייד, ביקור ישיר בדף וכו’).
  • תפוצה: מציג את התפוצה על גבי ציר זמן, אך גם את מספר האנשים שבחרו להסתיר פרסומים מהדף או החליטו לסמן את העדכונים ממנו כספאם.
  • ביקורים: מציג את מספר הביקורים בדף ובלשוניות השונות בו, כמו גם פרסומים של אחרים בדף ואת מקורות התנועה ממנו הגיעו אליו.
  • פרסומים: מתרכז בפרסומים האחרונים בדף ומציג את התפוצה והמעורבות עבור כל אחד מהם. כמו כן, מציג בדיוק כמה מהאוהדים היו מחוברים לפייסבוק בכל אחת משעות היממה, מידע שיכול לעזור מאוד על מנת לתזמן את פרסום הסטאטוסים.
  • אנשים: מציג מידע דמוגרפי אודות האוהדים בדף ומשווה אותו לכלל המשתמשים בפייסבוק.

אנליטיקס חדש לעמודי פייסבוק

האם גוגל תצטרך לשלם לאתרי תוכן בארץ?

לפוסט המקורי באתר Mako

הגיע הזמן שגם לנו תהיה שערורייה בתחום החיפוש – הצעת חוק מעט משונה של ח”כ אראל מרגלית דורשת ממנועי החיפוש כגון גוגל (ובוא נודה בכך, גוגל שולט למעשה ב- 100% משוק החיפוש בארץ), לשלם לאתרי תוכן ישראלים שנכללים בתוצאות חיפוש. לפי מרגלית, אישור החוק יוכל לחזק את אתרי התוכן העצמאיים בארץ אשר משמשים אלטרנטיבה לעיתונות הממוסדת שרובה נגועה באינטרס כזה או אחר ונשלטת על ידי בעלי ההון.

חשוב להבהיר כי מרגלית לא מאשים את גוגל בהעתקת התוכן של האתרים עצמם (טענה נפוצה של בעלי אתרים כנגד גוגל), אלא בכך שהיא מרוויחה כסף באמצעות הפרסומות שלה על חשבון אותם בעלי אתרים. לדבריו, הדבר עלול להפוך את גוגל למונופול בתחום הפרסום המקוון בארץ כאשר היא גורפת אליה את כל הרווחים.

כמובן שהצעת החוק גרמה להרמת גבות אצל לא מעט מובילי דעה בתחום הפרסום ברשת, כמו גם עורכי דין המתמחים בדיני אינטרנט. למשל, עו”ד אייל שגיא מדווח על חוק דומה בצרפת שהוצע על ידי אתרי חדשות שחשו שהם נפגעים משרות Google News. בסופו של דבר החוק לא יושם מכיוון שגוגל הטילה ווטו וטענה שאין לה בעיה עם החוק, אבל היא תאלץ להסיר את האתרים מכל תוצאות החיפוש. כמובן שאותם אתרים מיהרו להתקפל והחוק בוטל. עוד הוא מוסיף שבמקרים רבים המצב הוא הפוך ובעלי אתרים מרוויחים יפה מאוד מפרסומות או מכירות. לדבריו, הבעיה האמיתית היא שהישראלי הממוצע עדיין לא מתלהב מתשלום על תכנים ובוחר להוריד אותם באופן פיראטי.

דוברות גוגל עצמה (כן, מסתבר שיש כזו בישראל…) הגיבה להצעת החוק וטענה כי גוגל פועלת זה מכבר להידוק הקשרים עם אתרי התוכן ברשת, כולל הגדלת ההכנסות מפרסום ומידת המעורבות של הגולשים עצמם. ראוי גם לציין שכל מי ששם פרסומות Adsense  באתר שלו למעשה משתתף עם גוגל בחלק מהרווחים (אך לא באותם רווחים שמקורם בעמודי התוצאות עצמם).

אמזון הופכת גם לחברת סליקה ומתחרה ישירות ב- PayPal

לפוסט המקורי בכלכליסט

אומרים שג’ף בזוס הוא גאון אינטרנטי שזיהה את הפוטנציאל האדיר שטמון באתרי מסחר אלקטרוני בזמן שגוגל עוד הייתה תינוק ברחם, אבל האם ייתכן שכעת הוא מכוון גבוה מדי? אתמול הכריזה אמאזון על ממשק חדש למפתחים (API) שיאפשר לכל אתר ברשת להציע ללקוחות שלו תשלום באמצעות מערכת הסליקה של Amazon  באמצעות הקשת שם המשתמש והסיסמה של חשבון ה- Amazon, ממש באותו אופן בה מיליוני גולשים עושים שימוש בחשבון ה- PayPal שלהם.

למרות שהמהלך אכן נשמע מעט נועז מדי, יש לציין כי לאמאזון יש לא פחות מ- 215 מיליון משתמשים רשומים וגם PayPal עצמה לא הפכה למה שהיא כיום עד ש- eBay לא קנתה אותה בשנת 2000, אז היו ל- eBay רק כמיליון משתמשים רשומים.

עוד מידע על השירות החדש באתר של אמזון – Amazon Payments.

תגיות רלוונטיות: חדשות SEO
שתפו:
נכתב על ידי
עורך וכותב תוכן עצמאי, בין היתר הקים את Web Wiz המספקת פתרונות כתיבת תכנים וניהול תוכן.
0 0 הצבעות
קלות השימוש
0 0 הצבעות
פיצ'רים ופונקציונליות
0 0 הצבעות
תמיכה טכנית
0 0 הצבעות
תמורה לכסף
הרשמו
הודע על
guest

0 תגובות
פידבקים מוטבעים
צפייה בכל התגובות
עומר לייבנזון
69
מדיה חברתית
עומר לייבנזון
88
מדיה חברתית
עומר לייבנזון
105
מסחר אלקטרוני
עומר לייבנזון
45
פרסום באינטרנט
עומר לייבנזון
91
מדיה חברתית
יורם ליכטנשטיין
105057
תוכן וקופירייטינג
דוד כהן
99602
מדיה חברתית
בן אורן
87788
קידום אתרים
דנה רוזן
82470
ניהול קהילה
נשארים מעודכנים בכל מה שחדש בדיגיטל

מעל 15,000 אנשי שיווק ובעלי עסקים נשארים מעודכנים בכל מה שחדש בשיווק דיגיטלי מאז 2007

0
נשמח לשמוע את דעתך, נודה לתגובהx
שיווק דיגיטלי שמביא תוצאות.
לוגו דייסון

189%

יחס המרה למודעות

לוגו איסתא

424%

הכנסות מהאתר

לוגו קפה עלית

139%

מבקרים חדשים באתר

לוגו נקסט

258%

רכישות אורגניות

לוגו קפה עלית
139%

מבקרים חדשים

לוגו דייסון
189%

יחס המרה למודעות

לוגו איסתא
424%

הכנסות מהאתר

שיווק דיגיטלי שמביא תוצאות.