חדשות קידום אתרים ושיווק באינטרנט (11.8.12) | AskPavel
קידום אתרים » חדשות קידום אתרים ושיווק באינטרנט » חדשות קידום אתרים ושיווק באינטרנט (11.8.12)

חדשות קידום אתרים ושיווק באינטרנט (11.8.12)

עדכונים שבועיים על פרסום ושיווק באינטרנטבכל סופ"ש נביא כאן את רשימת הפוסטים המעניינים ביותר שמצאנו בבלוגספירה המקומית והעולמית בנושא קידום אתרים, שיווק באינטרנט ומדיה חברתית. כך תוכלו להיחשף למידע מעניין נוסף שאנחנו לא מספיקים לסקר כאן במהלך השבוע. יש להירשם בנפרד לעדכוני החדשות השבועיים שלנו כי ה-RSS של הבלוג לא כולל אותם – הרשם לעדכון החדשות השבועי >>

גוגל מתחילה להפלות לרעה מפירי זכויות יוצרים

לפוסט הרשמי בבלוג החיפוש של גוגל

פוסט קצר אבל משמעותי בבלוג החיפוש של גוגל חושף כי אתרים שקיבלו מספר גדול של בקשות להסרת דפים עקב הפרת זכויות יוצרים, “יזכו” להורדה בדירוגים. גוגל לא מהססת להצהיר כי מטרתה היא שיותר ויותר גולשים יגיעו אל אתרים חוקיים כגון Hulu. בנוסף, היא חושפת את כל בקשות ההסרה כולל הדומיינים הבעייתים ובעלי זכויות היוצרים בדף מיוחד.

בארץ המצב מעט שונה וככל הידוע לנו, ארגון זיר"ה שנלחם בשנה האחרונה במפירי זכויות היוצרים לא פונה אל גוגל בבקשות הסרה, אלא מעדיף להילחם ישירות נגד האתרים המפרים זכויות יוצרים. התוצאה היא שגם בישראל קל מאוד למצוא תכנים פיראטיים מכיוון שעל כל אתר אחד שנסגר, צצים שלושה או ארבעה אתרים חדשים.

בנוסף לכך, אתר Search Engine Land מציין כי גוגל מפלה לטובה את אתריה שלה כגון בלוגר ויו-טיוב : לא ניתן לדווח על הפרות זכויות יוצרים באתרים אלו באמצעות הטופס שנוגע לחיפוש, אלא רק באמצעות טופס מיוחד שכנראה אין לו השפעה על דירוג האתר עצמו. דובר של גוגל ממשיך וטוען כי גוגל מתייחסת לאתרים אלו כמו כל אתר אחר, אבל עקב ההפרדה בטפסים, זה פשוט לא נשמע הגיוני מבחינה טכנית.

86 שינויים בגוגל בחודשים יוני – יולי

לפוסט הרשמי בבלוג החיפוש של גוגל

רשימת השינויים של גוגל מופיעה הפעם בפורמט דו חודשי ולכן כוללת רשימה של לא פחות מ -86 שינויים בשני החודשים שחלפו. לא נוכל לציין את כל השינויים, אך הנה אלו שנראו לנו משמעותיים במיוחד:

יוני

  • שינוי לסדר הצגת "התוצאות המובילות" באמצעות שילוב של מספר סיגנלים קיימים (אולי הכוונה לעשר התוצאות הראשונות?).
  • מספר שינויים שנועדו לזהות תוכן באיכות גבוהה באתרים עם אמון גבוה.
  • זיהוי טוב יותר של תמונות הקשורות לנושא הכללי של העמוד בו הן מופיעות.
  • הסרה של תבניות חוזרות מה – Sitelinks.
  • מספר שינויים שנועדו להציג כותרות מדויקות יותר לעמודים, כולל בשפות שאינן לטיניות… (האם שמתם לב לכותרות לא שגרתיות בגוגל ישראל?).

יולי

  • שיפור למקרים בהם מוצגת ההררכיה הפנימית באתר במקום הכתובת המדויקת של הדף.
  • הרחבת הצגה של היסטורית החיפוש מעבר לגוגל.קום (כפי שדיווחנו בשבוע שעבר).

שינויים חשובים נוספים שהוכרזו בנפרד כוללים מתן מידע מדויק יותר כאשר מחפשים שאילתא המחזירה תשובות דרך מובייל או טאבלט (לדוגמה, שערי מטבעות או מזג האוויר). השינויים האלו זמינים כרגע רק בגוגל.קום באנגלית.

טיסות גוגל

רודפי האמבולנסים של פייסבוק

לכתבה המקורית באתר דה מרקר

מוסף סוף השבוע של דה מרקר מעלה נקודה מעיניינת והיא שעל מנת שסטטוס בפייסבוק יזכה לכמות חשיפות גדולה במיוחד ואפילו יגיעה לעיתונות המודפסת (בארץ), עליו לעבור דרך "סוכני סטטוסטים".  סוכני הסטטוסטים הם אותם אלו שבוחרים בפינצטה את הסטטוסטים המעניינים ביותר ולמעשה אחראים לכך שהפיד שלנו לא מלא רק בתמונות של תינוקות או חתולים…

לתחביב של אותם "סוכנים" יש גם קשר לזכויות יוצרים ברשת, וזאת מכיוון שלעיתים קרובות הם מעדיפים לצלם אתר אינטרנט או פוסט בצורת תמונה, על מנת שכותב התוכן המקורי לא יוכל לבצע בו שינויים ולחזור בו ממה שכתב. כמו כן, מסתבר שפייסבוק מעדיף תוכן גרפי מאשר סתם טקסט על ה- Wall של המשתמשים שלו.

גרים באנגליה? מעתה תוכלו להמר על כסף אמיתי בפייסבוק

לפוסט המקורי בניוזגיק

זעזוע בעולם ההימורים המקוונים? פייסבוק תאפשר לראשונה למשתמשיה להמר על כסף אמיתי במדינות בהן ההימורים ברשת הם חוקיים. פעילות ההימורים תהיה זמינה רק במדינות מסוימות ותושבי מדינות אחרות לא יוכלו לראות עדכונים מאפליקציות ההימורים. בנוסף, המשתמש ייאלץ לפתוח חשבון נפרד ולציין בו כתובת פיזית אמיתית. כרגע מדובר אמנם בספק בריטי בודד של משחקי בינגו, אך אין מניעה כי הרשימה תתרחב גם למפעילים נוספים.

הצעד החדש של פייסבוק עלול להיטב עם בעלי המניות שלה, אבל מאיים על אתרי ההימורים המקוונים המסורתיים ברשת שעד כה נאלצו לפתח משחקי פייסבוק ללא הימורים אמיתיים בעיקר על מנת לחזק את המותג שלהם בצורה עקיפה. מרבית אתרי ההימורים העצמאיים ברשת כוללים אמנם אלמנטים חברתיים, אך רחוקים מלהיות אטרקטייבים כמו פייסבוק. יש גם כאלו שסבורים שפייסבוק מנסה לנקוט עמדה בשאלת ההימורים המקוונים בארה"ב שנלחמת בתופעת אתרי ההימורים הבלתי חוקיים במדינה (בין היתר עקב לחץ מכיוון הלובי המפותח במיוחד של חברות קזינו לא וירטואליות).

התפתחויות נוספות ביחסי האהבה שנאה של אפל וגוגל

לפוסט הרלוונטי בניוזגיק

התפתחות נוספת ביחסי האהבה שנאה בין גוגל לאפל: אפליקציית YouTube למערכת ההפעלה iOS לא תוצע החל מגרסה 6.0. למרות שקל לחשוב שמדובר בצעד שמקורו בהחלטה של אפל, ייתכן כי דווקא גוגל היא זו שיזמה את המהלך : בעוד משתמשי יו-טיוב באנדרואיד ובמחשב האישי נחשפים לפרסומות המפיקות רווחים נאים עבור גוגל ואמנים הכללולים בתוכנית השותפים שלה , האפליקציה המקבילה ב – iOS אינה מורשית להציג פרסומות ואמנים מסוימים אף חוסמים את הגישה לסרטונים דרכה.

הצפי הוא שגוגל תציע אפליקציה להורדה בנפרד או תעודד משתמשים להשתמש ביו-טיוב דרך הדפדפן, שם היא לא מחויבת לסנן את הפרסומות.

אבל אם בכל הקשור לפרסום בוידאו גוגל מתרחקת מאפל, הרי שבכל הנוגע לחיפוש, היא דווקא מתקרבת אליה: אתר Search Engine Land מדווח כי אפליקציית החיפוש המשופרת של גוגל הגיעה לראשונה דווקא למכשירי אפל ולא למשתמשי אנדרואיד. האפליקצייה משלבת בין שרות התשובות המתפתח של גוגל ובין החיפוש הקולי, כך שניתן לקבל את תחזית מזג האוויר באמצעות פקודה קולית פשוטה, וזאת ללא "הפרעה" של תוצאות חיפוש נוספות כפי שהיה עד כה.

יותר מכך, גם כעת, לאחר שהאפליקציה הגיעה לאנדרואיד, היא מוגבלת למשתמשי 4.1 בלבד ומי שמשתמש במכשיר שמפעיל את גרסה 4.0 ומטה, נאלץ להסתפק באפליקציה הקודמת והמשוכללת פחות. נקודה מעניינת נוספת היא  שהשרות החדש של גוגל מתחרה ישירות בסירי (שמשתמש במקורות מידע אחרים שאינם גוגל), ולמרות זאת, לא נראה כי אפל מנסה כרגע להסיר אותו.

אודות איתי ברנר

איתי ברנר
העורך הראשי של מדור החדשות באתר AskPavel בו מדי שבוע מתפרסמות הידיעות האחרונות מעולם השיווק באינטרנט. עורך וכותב תוכן עצמאי, בין היתר הקים את Web Wiz המספקת פתרונות כתיבת תכנים וניהול תוכן.

14 תגובות

  1. מן הראוי לשים לב למספר הרב של האיזכורים לביטוי high-quality content ב-86 השינויים האחרונים לאלגוריתמים של גוגל, בעוד שהמילה link מופיעה אך ורק בהקשר של site-links.

    אפשר וצריך לפרש זאת כ-signal מגוגל אל מקדמי האתרים בדבר תום עידן מקדם האתרים כיצרן קישורים, והחלפתו במי שמוכשר ליצור תוכן איכותי, לשביעות רצון לקוחות גוגל.

    • איתי ברנר

      האמת שאני מופתע לשמוע את התשובה הזו דווקא ממך. אני בספק עם אתר שמתבסס רק על תוכן טוב בלי בניית קישורים אקטיבית, יצליח להתקדם לאנשהו בזירות תחרותיות…

      • א. לא הבנתי מדוע אתה מופתע לשמוע זאת ממני.

        ב. לפני 10 שנים גוגל שמו את כמעט כל הדגש על הקישורים עד שכל קישור נוצר רק כדי להראות לגוגל שיש עוד קישור.

        מדוע שגוגל יהיו עדיין מחוייבים לדעתך לשיטה הישנה שחייבה אותם להשקיע חלק ניכר מהמשאבים במלחמה נגד הניצול לרעה של השיטה הזאת.

        ללקוחות גוגל אין הרי כל תועלת מקיומם של הקישורים הנכנסים לדף שמוצג בתוצאות חיפוש, אלא אם הם השתמשו בעצמם בקישור כדי להגיע אליה!

        • איתי ברנר

          אתה צודק, אבל אני מאמין שיעברו עוד כמה שנים טובות לפני שגוגל יוכל להגיד לך שתוכן מסוים הוא איכותי מבלי להסתמך גם על קישורים. מעבר לכך, תוכן יכול להיות איכותי מאוד, ועדיין אף אחד לא ייקרא אותו. גוגל יכול להחליף את הסיגנל של הקישורים בסיגנל אחר של פופ ולאריות, אבל תמיד יהיו דרכים קלות יותר או פחות לזייף או להשפיע על המדד הזה. אפילו עכשיו גוגל לא מצליח להגיע לתוצאה מאוזנת, וכל שינוי בדרך שהוא מתייחס לקישורים , גורם גם לנפילה של אתרים איכותיים מאוד.

          • א. למה גוגל זקוק לקישור מאתר מאמרים שאיש לא קורא, או מחתימה בבלוג לא רלוונטי ובשפה אחרת, כדי להחליט שהתוכן שאתה כתבת יותר איכותי מהתוכן שאני כתבתי, על פי קריטריונים של לקטור בהוצאת ספרים או עורך עיתון?

            ב. גוגל מונע בקלות רבה זיוף סיגנלים של שביעות רצון (או אי-שביעות רצון) הגולשים אם הוא מודד רק את הסיגנלים של מדגם גדול של משתמשי גוגל אמינים ויתעלם מכל השאר.

            ג. כאשר גוגל כותבים (בדף שינויי האלגוריתם האחרון) This launch helps you find more high-quality content from trusted sources אפשר בהחלט להבין שהם מוכנים להקריב תוצאות חיפוש בעלות תוכן איכותי, שהשיגו מיקומים עליונים בעבר בזכות קישורי זבל שמוענשים עכשיו יותר ויותר, משום שהם מאלצים את בעלי האתרים שהוענשו להשקיע בתוכן עוד יותר איכותי.

          • איתי ברנר

            א+ב. כל עוד אין לגוגל גישה מלאה לנתוני הכניסות לאתר, אילו עוד סיגנלים יש לו לשביעות רצון? קח בחשבון שהוא לא יכול לתת העדפה רק לאתרים שיש בהם כפתור לייק או פלוס אחד, כי יש המון אתרים ותיקים שלא משתמשים בסיגנלים האלו.

            לגבי מדגם – לדעתילגוגל עדיין אין אחיזה מספיק טובה בפלטפורמות כמו אייפון (רק לפני כמה שבועות יצא כרום למכשיר) , האם זה אומר שהוא צריך להתעלם מכל הכניסות מהמכשירים האלו? ומה עם כל הגלישות ממקומות עבודה בהם המחשבים לא שומרים שום מידע אישי על המשתמש?

            ג.עד כמה שאני , מדד האמון מוגדר בין היתר על פי רשימה של אתרי גרעין שמקשרים לאתרים אחרים, לכן אי אפשר למדוד טראסט בלי קישורים.

  2. אגב, שימו לב לשינוי הבא באותה רשימה:
    We've made a minor update to our algorithm that detects if a page is an "article.

    משמע, יש לגוגל אלגוריתם ותיק שמבחין בין "מאמרים" לתוכן רגיל. מפתחי האלגוריתם הזה ודאי שאלו עצמם גם שאלות אודות יכולת זיהוי מידת ה"מלאכותיות" של כל "מאמר" ברשת.

  3. איתי, אתה מבלבל בין Trust Rank שהיה מדד שרירותי שנועד להקשות על מקדמי האתרים, וספק רב אם הוא עוד בשימוש, לבין trusted sources- קריטריון שנועד להפלות לרעה תוצאות חיפוש שאיכות תוכנן זהה לזו של תוצאות חיפוש אחרות, אבל הן השיגו מיקומים עליונים באמצעות קישורים מלאכותיים, משהו שגוגל שלל תמיד, אבל עכשיו הוא גם מעניש.

    בניגוד לעבר, התוכן האיכותי הוא הסיבה לקיומם של אתרים רבים (חדשות, מידע רפואי או מקצועי וכו') בעוד שאתרים מסחריים (או בעלי מסר פוליטי או אידאולוגי) משקיעים ממילא בתוכן איכותי.

    נוסף על כך, לא הייתי ממהר לזלזל ביכולות של 20,000 מהנדסי ומדעני גוגל, על סמך יכולת השיפוט הדלה של מקדם אתרים עצמאי.

    • איתי ברנר

      לא זלזלתי, אני רק חושב שגוגל עדיין מייחס חשיבות לקישורים. אחרת, באמת כולנו היינו יכולים ללכת הביתה.

      • המשמעות הלוגית של המשפט הזה היא שאם תחשוב שגוגל כבר לא מייחס חשיבות לקישורים, תיאלץ להודות שכולנו צריכים ללכת הביתה.

        אז בוא נעזוב לרגע את הבעיה הרגשית שיש לכל מי שנאלץ להיפרד מעיסוק שהשקיע בו שנים רבות וגם לא מעט משאבים, כמו שעשו הבעלים והעובדים של החנויות לפיתוח תמונות מפילם (שהשקיעו בציוד כסף שווה-ערך למחיר דירת מגורים בתל-אביב) כאשר כולם עברו בבת אחת למצלמות דיגיטליות, ונתמקד בעובדות:

        האם משמעות שינויי האלגוריתם "פנדה" ו"פינגווין", משלוח ההתראות על ריבוי קישורים מלאכותיים והענישה בפועל של כך כך הרבה אתרים שמקודמים על ידי מקדמי אתרים, מסמן את סוף עידן הקישורים, שהגיע לשיא חוצפתו ביכולת להפיל אתרים מתחרים על ידי מתקפת קישורים?

        העובדה שאליה מתייחסת השאלה הזו איננה מיגבלה טכנית זו או אחרת של המערכת המורכבת שגוגל מפעיל, אלא החלטה ניהולית סודית שנתקבלה או לא נתקבלה בצמרת חברת גוגל, ואנחנו יכולים רק לחפש לה סימנים ורמזים בהודעות הפומביות, כפי שעשיתי פה בתגובה קודמת.

        אבל מי שסבור שגוגל לא יכול לקבל החלטה ניהולית שמוחקת בהדרגה את התועלת מעבודתם של מקדמי האתרים, מתוך צער וסימפטיה לגורלם, חי בהזיות.

        תרומתי האישית לנושא הזה היא ללמד מקדמי אתרים בעלי חוש מציאות מפותח איך להתאים את עבודתם לתנאים המשתנים.

        • איתי ברנר

          בכל אופן, הרגע הזה עוד לא הגיע… אפשר להוכיח בצורה מאוד פשוטה שקישורים עדיין משפיעים לטובה על מיקומים.

          • בשביל מי שקופץ ממגדל עזריאלי, כאשר הוא חולף ליד הקומה ה-20 רגע ההתרסקות עוד לא הגיע.

            איך אפשר להוכיח ש:
            1. קישור נוסף מאתר באתר מאמרים עדיין משפיע לטובה על המיקומים

            2. קישור נוסף מחתימה בפורום seoforums.co.il עדיין משפיע לטובה על המיקומים

            3. קישור נוסף מאתר לווין שלך עדיין משפיע לטובה על המיקומים

            4. קישור נוסף מהחלפת קישורים עדיין משפיע לטובה על המיקומים

            5. קישור נוסף שנקנה בכסף מאתר ברוסית על רשת הרכבות ברוסיה עדיין משפיע לטובה על המיקומים
            של אתר ישראלי בעברית שעוסק בחנות בעלי חיים בכפר סבא

          • איתי ברנר

            אף אחד לא מדבר על קישור ספציפי, אבל אם אני לוקח אתר שלא עשו לו קידום וקיבל רק מספר מועט של קישורים "טבעיים" (אם בכלל), אפשר להראות שלאחר בניית קישורים של כמה שבועות, מגיעה עליה בכניסות וגם עליה במיקומים על ביטויים שהיו בתוך הקישורים.

            ואתה בטח תסכים איתי שבקידום אתרים אי אפשר אף פעם באמת להוכיח שום דבר… הכול זה ספקולציות.

  4. מה פתאום? מרבית מקדמי האתרים מדברים מזה שנים על עליה במיקומים ואחר כך על ירידה במיקומים. התופעה הזו הוסברה בזמנו על ידי ועל ידי ברנקו ריכטמן והוא כתב על כל מאמר (http://www.seo-scientist.com/unconventional-link-attributes.html).

    גם בקידום אתרים אפשר להוכיח השערות על ידי ניסויים מבוקרים ותצפיות מבוקרות. ההבדל הוא שלא מדובר בחוקי טבע אלא בהחלטות שרירותיות של הנהלת גוגל, שעשויות להשתנות למחרת.

    מסיבה זו בדיוק, אתה לא יכול לסמוך על הטענה שהצגת באוגוסט 2012. גם אם אתה פועל בזירה שאיננה תחרותית, כי מקדמי האתרים לא פעילים בה (למשל הביטוי "תולדות המהפכה הצרפתית") יתכן ש:

    1. לא תראה שיפור במיקומים כי המתחרים ממשיכים לקבל קישורים טבעיים נוספים שזורמים בהם מבקרים אמיתיים.

    2. לכל הקישורים שיצרת תרומה בעלת ערך 0 או אפילו ערך שלילי, למעט קישור אחד שללא ידיעתך תורם ערך חיובי גדול (למשל ציון TR>0) שמאזן את כל השאר ומשאיר עודף חיובי. אבל בקבוצת קישורים אחרת לא יהיה מזל לכלול קישור כזה, והמיקומים רק ירדו בהתמדה.

    3. גןגל מפעיל אלגוריתם אחד, ישן ופשוט, לכל תוצאות החיפוש למעט 10 או 20 העליונות, ועל פי אותו אלגוריתם יש תרומה לקישורים עד שמתקרבים לפסגה. על קיומו של אלגוריתם ייחודי לתוצאות החיפוש העליונות ידוע לנו מהתופעה של יצירת גיוון בסוגי האתרים המוצגים בפסגת תוצאות החיפוש לשמות של מחלות תעסוקתיות.

    4. בביטוי החיפוש המסויים הזה מופעל אלגוריתם שונה מאשר בביטוי החיפוש הבא.

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

תודה רבה על השיתוף ! לייק קטן לעמוד שלנו, ותשארו בעניינים על כל מה שחדש כאן :

שתפו את הפוסט עם חברים