חדשות שיווק באינטרנט וקידום אתרים מהרשת (11.2.12)

איתי ברנר

עדכונים שבועיים על פרסום ושיווק באינטרנטבכל סופ”ש נביא כאן את רשימת הפוסטים המעניינים ביותר שמצאנו בבלוגספירה המקומית והעולמית בנושא קידום אתרים, שיווק באינטרנט ומדיה חברתית. כך תוכלו להיחשף למידע מעניין נוסף שאנחנו לא מספיקים לסקר במהלך השבוע. פיד ה-RSS של הבלוג לא כולל את העדכונים הללו, לכן יש להירשם אליו בנוסף – הרשם לעדכוני החדשות וקבל את הידיעות ישירות למייל >>

סקר ראשוני: האמריקאים לא אוהבים את החיפוש האישי של גוגל (Search Engine Land)

סקר חדש שנערך בקרב 400 אמריקאים בוגרים, מגלה כי רובם הגדול חש אי נוחות במידה כזו או אחרת עקב השינויים האחרונים בגוגל. רק 15.5% ציינו את חווית החיפוש כחיובית, בעוד 39.1% ציינו אותה כחיובית, אך חששו לפרטיותם ולא פחות מ – 45.5% ענו כי הם לא מרוצים ממנה כלל וכי כל המחפשים צריכים לראות את אותן התוצאות עבור אותה מילת מפתח.

לגבי השימוש בגוגל פלוס, רק כ – 19% עושים ברשת שימוש פעיל בעוד 20% בעלי חשבון לא פעיל ו  – 60% מעולם לא פתחו חשבון או לא מכירים כלל את האפשרות הזו. באופן די דומה, פחות מ – 8% הצהירו שהם היו עושים שימוש נרחב יותר ברשת בשביל לקבל תוצאות חיפוש מותאמות יותר, הרוב (48%) ענו שאולי ומספר דומה (44%) ענו בשלילה…

לאחר סקירת הנתונים, מוסיף דני סילברמן מ – SEL שאי אפשר להוכיח כי מדובר בסקר מייצג, ובהחלט ייתכן כי השאלות נשאלו בצורה שמעוררת סוג של אי נוחות רק מעצם שאילת השאלה, מכיוון שרובינו לא נרגיש נוח שחברה גדולה נכנסת לנו לתוך החיים האישיים. בכל אופן, כנראה שנצטרך לחכות עוד כמה שבועות כדי להבין לאן נושבת הרוח סביב החיפוש החדש של גוגל.

מזימת לייקים בחסות “אפל ישראל” (ניוזגיק)

הכתבות בעיתונות לגבי הקמת מרכז פיתוח של אפל בישראל יחד עם הפופולאריות ההולכת וגואה של מכשירי החברה בארץ שנמכרים דרך יבואן רשמי (iDigital), כנראה עשו את שלהם, וגרמו להרבה מאוד ישראלים לעשות לייק לעמוד מזויף של “אפל ישראל”. העמוד מבטיח לגולשים לזכות בדגם 4S החדש אם יצלמו מספיק מכשירי 4 “רגילים”, אבל בניוזגיק בדקו ומצאו שרוב הפרופילים שהצהירו כי זכו בפרסים הם כנראה מזויפים…  כרגע מפעילי העמוד מקפצים בין מספר עמודים שונים , אך בעמוד הרשמי של iDigital, שהיא כאמור היבואנית הרשמית היחידה של מכשירי החברה (ביחד עם חברות הסלולר), כבר פורסמה הודעה המבהירה כי לעמודים האלו אין שום קשר רשמי לחברת אפל.

פוחדים מהונאת קליקים? מה עם הונאת שיחות? (seroundtable)

קליקים מזויפים שלא מביאים להמרות אמיתיות הן כאב ראש לא קטן עבור כל מי שעושה שימוש בקידום ממומן, אבל עם התפתחות הטכנולוגיה, נראה שהיעד הבא של הספאמרים הוא שיחות פיקטיביות. כמה מפרסמים שהתחילו לעשות שימוש בתכונה החדש של שיחות קוליות מלקוחות מתוך פרסומות Adwords, גילו עליה חדה בכמות השיחות הקצרות במיוחד (פחות מ – 30 שניות) והלא איכותיות שאין סיכוי להפוך בעצם לשיחות ממירות. אמנם שיחות כאלו קצרות לא עולות למפרסמים כסף, אבל הם עדיין מהוות כאב ראש רציני בגלל הפסד הזמן והטרטור שהן גורמות לבעלי עסקים.

סופה של Urchin Software (הבלוג של גוגל אנליטיקס)

הערה – העדכון הזה אמנם מעט ישן, אך לדעתנו עדיין מספיק חשוב ולא זכה להרבה חשיפה ברשת

Urchin Software היא חברת תוכנה שלמעשה פיתחה את הטכנולוגיה שמאחורי Google Analytics ונקנתה על ידי גוגל. עד כה המשיכה החברה למכור גרסה עצמאית של התוכנה שלה שלא התבססה על הטמעת קוד באתרי אינטרנט, אלא על קבצי הלוג (סטטיסטיקה) של שרת האינטרנט עצמו.  במילים אחרות, מי שרצה לקבל את הכוח ובעיקר הנוחות של Google Analytics בלי החשש שהאח הגדול צופה בו, בדרך כלל היה עושה שימוש בתוכנה זו.

בשנים האחרונות הסתבר כי התוכנה כנראה לא הייתה מספיק פופולארית ומרבית בעלי האתרים פשוט עברו לגוגל, כך שהחברה תפסיק את פעילות המכירה שלה דרך ספקי משנה, החל מחודש מרץ. מי שכבר עושה שימוש בתוכנה, יוכל להמשיך להשתמש בה עד סוף 2012.  מי שעדיין חושש משימוש בכלים של גוגל, יכול למצוא ברשת הרבה מתחרים כמו למשל StatCounter, אך עדיין לא יכול לקבל מידע אודות מילות מפתח שהוצפנו במקור על ידי גוגל.

במקביל להכרזה זו, הבהירו בבלוג של Analytics פעם נוספת כי שינויי הפרטיות האחרונים שגם הם ייכנסו לתוקף החל ממרץ, לא ישפיעו בשום פנים ואופן על Google Analytics, ובעלי האתרים יוכלו להמשיך לבחור אם לשתף את גוגל בנתוני האתר שלהם או לא.

אין לכם הודעות חדשות ב – Gmail? נסו את גוגל פלוס! (Google Operating System)

מדובר אמנם בשינוי שעלול להיראות מזערי, אך מוכיח פעם נוספת עד כמה גוגל מתאמצת להפוך את גוגל פלוס למרקם המחבר בין כל השירותים שלה. בעבר, אם לא היו לכם הודעות חדשות ב- Gmail, הייתם מקבלים את הפניה ל – Google Reader, אבל עכשיו, גוגל תציע לכם דווקא לעשות ביקור קצר בגוגל פלוס ולראות את הנושאים החמים ביותר ברשת הקשרים שלכם.

בינג ממשיך לטפס מעל יאהו (Search Engine Land)

לפי סקר של ComScore, בינג ממשיך לטפס מעל יאהו בארה”ב ובחודש ינואר היו אחוזי השימוש של במנוע החיפוש, גבוהים באחוז שלם מזה של יאהו (14.1% מול 15.2%). לעומת זאת, בחיפוש הכולל גם תוצאות חיפוש משניות שמופיעות שלא כתוצאה משימוש בתיבת החיפוש הראשית (Contextual Search), ליאהו עדיין יש יתרון של יותר משני אחוזים (13.8% מול 16%). אגב, המספרים של גוגל לא השתנו לרעה, מה שמראה כי הצמיחה של בינג הייתה על חשבון יאהו ולא גוגל.

נראה כי מצבה של יאהו הולך ונעשה גרוע יותר מחודש לחודש, ואם תאבד גם את ההובלה בשוק הקידום הממומן, יהיה עליה להמציא את עצמה מחדש באיזשהו אופן, אם תרצה להמשיך ולשרוד בעולם בו יש מעליה לא מנוע חיפוש אחד מוביל, אלא שניים.

נתח חיפושים בדצמבר וינואר 2012

תגיות רלוונטיות: חדשות SEO
שתפו:
שיתוף ב facebook
שיתוף ב linkedin
שיתוף ב whatsapp
שיתוף ב email
נכתב על ידי
עורך וכותב תוכן עצמאי, בין היתר הקים את Web Wiz המספקת פתרונות כתיבת תכנים וניהול תוכן.
0 0 הצבעה
קלות השימוש
0 0 הצבעה
פיצ'רים ופונקציונליות
0 0 הצבעה
תמיכה טכנית
0 0 הצבעה
תמורה לכסף
הרשמו
הודע על
guest
1 תגובה
הישן ביותר
החדש ביותר בעלת הכי הרבה הצבעות
פידבקים מוטבעים
צפייה בכל התגובות
שי משען
89826
פרסום באינטרנט
יורם ליכטנשטיין
88778
תוכן וקופירייטינג
דוד כהן
88265
מדיה חברתית
דפנה בן יהושע
66900
קידום אתרים
ירון אחר
65096
שיווק דיגיטלי
מיטל אור
30
קידום אתרים
מיטל אור
25
קידום אתרים
מיטל אור
58
קידום אתרים
מיטל אור
63
מדיה חברתית
מיטל אור
53
קידום אתרים
לא חבל לפספס?

קהילה של +15,000 מקצוענים כמוך נהנים לקבל מאיתנו טיפים עדכניים על קידום אתרים ושיווק באינטרנט, מדריכים מעמיקים, מקרי בוחן וכלים, היישר לתיבת המייל. רוצה להצטרף?

שיתוף ב facebook
שיתוף ב linkedin
שיתוף ב whatsapp
שיתוף ב email
1
0
נשמח לשמוע את דעתך, נודה לתגובהx
()
x