חדשות שיווק באינטרנט וקידום אתרים מהרשת (11.11.11)

איתי ברנר

עדכונים שבועיים על פרסום ושיווק באינטרנטבכל סופ”ש נביא כאן את רשימת הפוסטים המעניינים ביותר שמצאנו בבלוגספירה המקומית והעולמית בנושא קידום אתרים, שיווק באינטרנט ומדיה חברתית. כך תוכלו להיחשף למידע מעניין נוסף שאנחנו לא מספיקים לסקר במהלך השבוע. הרשם לעדכוני החדשות וקבל את הידיעות ישירות למייל >>

לפרסום בסלולר חוקים אחרים? (TechCrunch)

בדרך כלל כאשר מפרסם באדוורדס משתמש בהודעה שלו בשם של אתר אחר, מדובר בהפרה של זכויות יוצרים בחלק מאזורי העולם ובכלל, מדובר בשיטה שנויה מאוד במחלוקת. (שימו לב שלא מדובר בהצגת מודעה נייטרלית כתגובה לחיפוש של מתחרה, פעולה חוקית ולגיטימית).

רק מה? מסתבר שגוגל כנראה חושבת שבסלולר החוקים הם אחרים. לפני מספר חודשיים היא רכשה את זאגאט, אחת המתחרות החזקות ביותר של Yelp, ומי שחיפש את Yelp במנוע החיפוש של גוגל בסלולר, קיבל את המודעה הבאה :

חיפוש ב-Yelp

גוגל לא הגיבה לידיעה, אך סביר להניח שמאז היא הסירה בשקט את המודעה או שינתה אותה.

גוגל רכשה את הסטארט אפ Apture שיצטרף לצוות של כרום (Search Engine Watch)

הסטארט אפ, שעד כה גייס כ-4.6 מליון דולר, הוא אחד מהשחקנים המובילים בתחום ה- instant search. התוסף שפיתחו לדפדפן מאפשר לחפש מידע על ביטויים שמסמנים עם העכבר. הגישה של גוגל למאות אלפי המשתמשים שהתקינו את התוסף, מאפשרת לקבל מידע רב ערך על הרגלי החיפוש שלהם בתוך דפים באינטרנט. בנוסף, גוגל יוכלו לעשות אינטגרציה של אדוורדס בחלונות החיפוש שהכלי יוצר.

דפי עסקים בגוגל + (הבלוג הרשמי של גוגל)

באיחור שקומם לא מעט בעלי עסקים, השיקה השבוע גוגל את הגרסה שלה לדפי העסקים של פייסבוק. הדפים האלו מאפשרים לכם לשייך אליהם חברה, מותג או עסק וליצור עבורו זרם אוהדים או מספרי זרמים נפרדים (לדוגמה, לקוחות,  חברי צוות, אח”מים וכו’). וממש כמו בפייסבוק, אפשר לבחור להשתמש בגוגל + תחת שם הדף ולכתוב תגובות בדפים אחרים.



כרגע עדיין לא בדיוק ברור כיצד הדפים האלו ישפיעו על SEO למרות שיש להם שני יתרונות ברורים:

  1. לגוגל יהיה הרבה יותר קל להראות עדכונים בזמן אמת מדפים אלו
  2. הדפים האלו עדיין יושבים תחת סאב הדומיין של Plus שהוא סאב דומיין של אתר גוגל העולמי.

כך או כך, מדובר בצעד משמעותי מאוד מצד גוגל , צעד שכאמור, יכול מאוד לעזור לה במציאת תוצאות חיפוש רלוונטיות מאוד הקשורות לעסקים ספציפיים וככל שיותר עסקים יפתחו דפים שכאלו, היא תוכל להתמודד טוב יותר מול רשתות חברתיות אחרות.

טוויטר מציגה לשונית פעילות חדשה, בדומה לפייסבוק (Masable)

האם טוויטר הולכת בדרכה של פייסבוק? השבוע הציגה הרשת החברתית שני שינויים משמעותיים:

  1. לשונית שם משתמש חדשה בה אפשר לראות את כל האזכורים של החשבון שלכם, ריטוויטים והודעות פרטיות שנשלחו אליכם. הלשונית הזו למעשה לא מציגה שום תכונה חדשה, אבל מארגנת את המידע הקיים בצורה הרבה יותר נוחה.
  2. אזכורים בטוויטר

  3. לשונית פעילות ובה מוצגת כל הפעילות של המשתמשים שאתם עוקבים אחריהם, מי התחיל לעקוב אחרי מי? מי עשה למישהו אחר פעולת Favorite או Retweet? למעשה מדובר בלשונית שמשלימה את הלשונית הראשונה ונותנת תמונת מצב לגבי מה שקורה בסביבה שלכם , בדומה כאמור ללשונית הפעילות של פייסבוק (למרות שלעיתים נראה כי בגלל מגוון הפעולות המועט יחסית, הלשונית דווקא מזכירה יותר את הנעשה על ה – Wall).

פעילות אחרונה בטוויטר

לא כולם מרוצים מהשינויים האלו וחלק טוענים שטוויטר שוב מקריבה את המינימליזם שכל כך אפיין אותה בימיה הראשונים לטובת חיקוי של תכונות מרשתות אחרות. מצד שני, האם אין לטוויטר “זכות” להטמיע תכונות שבכל מקרה היו זמינות באמצעות אפליקציות צד שלישי לטוויטר , כמו שעשו לפני כמה חודשים עם כלי המעקב?

כנס משפט טכנולוגיה והשראה 2011 (אירוע)

הכנס השנתי של פורום משפט וטכנולוגיה יעסוק השנה בחיבור שבין הרשת לעולם המשפטי. ההרצאות המרכזיות שיועברו יגעו בשלושה נושאים עיקריים:

  1. זכויות יוצרים ברשת וניהול תוכן
  2. יצירת מוניטין ופרסום ברשת
  3. קידום אתרים וסיפורי הצלחה יזמיים

על הפן המשפטי תוסיף עו”ד רחל אלקלעי.

בין המרצים: מאור קפלנסקי (מנכ”ל eBrand), זיו דסקלו (מנכ”ל חברת ה– SEO ,WiseImpact), מתן בר (יזם משותף ומנהל המוצר בסטארט אפ GiftsProject.com) ויניב טרוס מ– Tross Viral Media (יצרו את סרטון הקוטג’ הויראלי).

ההרשמה לכנס הינה ללא תשלום עד ה-18 לחודש! לאחר מכן יעלה כרטיס כניסה כ – 80 ₪.

גם האנטי ספאמר צריך לא לשלוח ספאם… (כלכליסט)

מה קורה כאשר חברה המציעה מוצר למניעת משלוח ספאם שולחת דואר כזה בעצמה?! נטוויז’ן 013 שלחה לעו”ד אבישי פלדמן דואר פרסומי מספר פעמים למרות שביקש גם באמצעות קישור חוזר מהדואר עצמו, גם דרך התמיכה הטכנית ואף דרך מכתבים, שלא לשלוח לו יותר הודעות כאלו. סכום הפיצויים שנקבע עמד על 1790 ₪, נזק כספי מזערי לחברה בסדר גודל זה, אבל נזק תדמיתי כנראה מעט יותר גדול. טענת נטוויז’ן שלעו”ד היו שני חשבונות: אחד עסקי ואחד פרטי (שתי מחלקות שונות בנטוויז’ן), לא נתקבלה על ידי השופטת מכיוון שהבדיקה היסודית יותר נעשתה רק כחודשיים לאחר קבלת המכתב הראשון מבין השניים ששלח פלדמן (וזאת כאמור לאחר שכבר התקבלו שתי התראות בדרכים אחרות).

מה ניתן ללמוד מכך? אם אתם מנהלים שתי רשימות תפוצה חופפות למחצה, בעיקר כשמדובר באתרים או גופים שפונים לכמה קהלי יעד (למשל, אינדקס עסקים יכול לפנות הן לגולשים והן לבעלי העסקים), עליכם להבהיר בדיוק מאיזו רשימת דיוור מתבצעת ההסרה על מנת שלא לגרום לאי נעימויות שכאלו.

תגיות רלוונטיות: חדשות SEO
שתפו:
נכתב על ידי
עורך וכותב תוכן עצמאי, בין היתר הקים את Web Wiz המספקת פתרונות כתיבת תכנים וניהול תוכן.
0 0 הצבעות
קלות השימוש
0 0 הצבעות
פיצ'רים ופונקציונליות
0 0 הצבעות
תמיכה טכנית
0 0 הצבעות
תמורה לכסף
הרשמו
הודע על
guest

0 תגובות
פידבקים מוטבעים
צפייה בכל התגובות
עומר לייבנזון
73
מדיה חברתית
עומר לייבנזון
91
מסחר אלקטרוני
עומר לייבנזון
33
פרסום באינטרנט
עומר לייבנזון
79
מדיה חברתית
עומר לייבנזון
61
פרסום באינטרנט
יורם ליכטנשטיין
105006
תוכן וקופירייטינג
דוד כהן
99417
מדיה חברתית
בן אורן
87763
קידום אתרים
דנה רוזן
82459
ניהול קהילה
נשארים מעודכנים בכל מה שחדש בדיגיטל

מעל 15,000 אנשי שיווק ובעלי עסקים נשארים מעודכנים בכל מה שחדש בשיווק דיגיטלי מאז 2007

0
נשמח לשמוע את דעתך, נודה לתגובהx
שיווק דיגיטלי שמביא תוצאות.
לוגו דייסון

189%

יחס המרה למודעות

לוגו איסתא

424%

הכנסות מהאתר

לוגו קפה עלית

139%

מבקרים חדשים באתר

לוגו נקסט

258%

רכישות אורגניות

לוגו קפה עלית
139%

מבקרים חדשים

לוגו דייסון
189%

יחס המרה למודעות

לוגו איסתא
424%

הכנסות מהאתר

שיווק דיגיטלי שמביא תוצאות.