פרסום בטוויטר בעברית, איך בגוגל מנסים להיפטר מהשפעת הקישורים ועוד... | AskPavel
קידום אתרים » חדשות קידום אתרים ושיווק באינטרנט » פרסום בטוויטר בעברית, איך בגוגל מנסים להיפטר מהשפעת הקישורים ועוד…

פרסום בטוויטר בעברית, איך בגוגל מנסים להיפטר מהשפעת הקישורים ועוד…

עדכונים שבועיים על פרסום ושיווק באינטרנטבכל סופ"ש נביא כאן את רשימת הפוסטים המעניינים ביותר שמצאנו בבלוגספירה המקומית והעולמית בנושא קידום אתרים, שיווק באינטרנט ומדיה חברתית. כך תוכלו להיחשף למידע מעניין נוסף שאנחנו לא מספיקים לסקר כאן במהלך השבוע. הרשם לעדכון וקבל מייל שבועי עם כל הסיפורים והחדשות.

66% מן המיילים נפתחים במובייל

לפוסט המקורי ב- Marketing Land

סקר חדש של Movable Ink קובע כי 66% מן הודעות המייל בארה"ב נפתחות דרך סמארטפונים או טאבלטים ורק 34% ממחשבי Deskop. כאשר בוחנים את רשימת המכשירים הפופולאריים ביותר, האייפון לבדו עוקף את ה – Desktop עם 38%. אחרי המחשב אגב נמצא האייפד עם 16.27% כשטאבלטים מבוססי אנדרואיד תופסים רק 2.12%.

מבחינת דפוסי השימוש, נמצא כי זמני פתיחת ההודעות בסמארטפון ובמחשב דומים למדי, ואילו בטאבלט מרבית ההודעות נפתחות החל משעות הערב כשהשיא עצמו הוא בחצות הלילה.

אגב, אם אתם שולחים רשימות תפוצה באמצעות מייל, אולי יעניין אתכם לדעת שנכון לשנה שעברה, רק 13% מכל הניוזלטרים שנשלחים הם רספונסיבים (מתאימים לתצוגה במסכים ניידים) ולכן אולי כדאי לכם לוודא שתוכנת שליחת הניוזלטרים שלכם כוללת גם כמה תבניות מתאימות.

פתיחת מיילים במובייל

מעתה ניתן לפרסם בטוויטר גם בעברית

לפוסט המקורי בבלוג העסקי של טוויטר

טוויטר הכריזה על 20 שפות חדשות בהן ניתן לטרגט מודעות כולל עברית. המשמעות בפועל היא שמהיום אפשר להציג "ציוצים מקודמים" גם בארץ. בניגוד לחברות כמו גוגל או פייסבוק, נראה שבטוויטר שמים דגש יותר גדול על עניין השפה ולא על עניין האזור. כלומר, מי שמפרסם לקהל דובר הערבית, יגיע אל כלל העולם הערבי. השפה אותה המשתמשים מבינים נבדקת לפי ההגדרה בחשבון שלהם והשפה של הציוצים אותם הם כותבים או להם הם מגיבים.

בנוסף לזאת, בטוויטר פתחו חשבון מיוחד לקהל המשווקים בארץ בשם @TwitterIL_SME, רק שבאופן מעט אירוני, הציוצים עצמם יהיו באנגלית.

לפי אבישי בסה מגייקטיים, לא ברור עד כמה המהלך יהיה אפקטיבי מכיוון שקהילת המשתמשים הישראלית בטוויטר היא קטנה למדי וכוללת כמו עשרות אלפי משתמשים בלבד, זאת בעוד רוב הישראלים מעדיפים את פייסבוק וחלק גדול מבני הנוער והצעירים כנראה נמצאים רוב היום בווטסאפ נטולת הפרסומות.

גוגל מתייחסת לדומיינים החדשים כמו לדומיינים בין לאומיים

לפוסט המקורי ב- Search Engine Roundtable

אם תהיתם כיצד גוגל מתייחס לסיומות דומיינים החדשים שמציפים לאחרונה את האינטרנט, התשובה הצפויה מפי ג'ון מולר, שעונה לשאלות של גולשים בפורומים של גוגל, היא שהוא מתייחס אליהם כמו כל סיומת בין לאומית אחרת. המשמעות היא שגם אם הסיומת היא בשפה זרה או אפילו מתייחסת לעיר ספציפית (לדוגמה .berlin), הסיומת עצמה לא תיחשב כפקטור לגבי מיקוד האתר לקהל היעד המקומי של האתר. למרות זאת, מולר מסייג את דבריו ואומר שאם בעתיד יסתבר שחלק גדול מהאתרים אכן פונים לקהל יעד ספציפי, ייתכן ויחליטו לשנות זאת.

מאט קאטס: אנחנו בהחלט מחפשים דרכים להסתמך פחות על קישורים

בוידאו השבועי שלו, קאטס עונה על שאלה שמעסיקה לא מעט מקדמי אתרים: האם גוגל מחפשים דרכים להסתמך פחות על קישורים ולא רק לזהות קישורים לא טבעיים? לפי קאטס, אין ספק שהשלב הבא באבולוציה של גוגל יהיה להסתמך יותר על התוכן, אבל לשם זאת הם יצטרכו לזהות את הסמכותיות שלו באמצעות מי שכתב אותו וגם לשלב את היכולות של שפה טבעית (וכתוצאה מכך של גרף הידע).

בסופו של דבר, זה לא ייקרה מיד ולקישורים יש עוד הרבה שנים טובות בשורה הראשונה, אבל סביר להניח שבעוד 10 שנים (נניח) גוגל יידע לספק לנו תשובות על שאלות בשפה טבעית ולהביא אותנו למקור המידע המהימן ביותר שלא מסתמך בהכרח על קישורים.

אגב, קאטס לא מתייחס ישירות לתג הכותב (Authorship), ולכן אפשר רק לשער שגוגל ינסו לחפש דרכים אלטרנטיביות למצוא את ההקשר למומחה מסוים. כמו כן, התג לא פותר מקרים בהם אתר מראיין מומחה בתחומו, אך התג עצמו נותן את הקרדיט למראיין ולא למרואיין…

פייסבוק נפתרת מהפלופ הגדול ביותר שלה, Poke

לכתבה המקורית ב- The Verge

ללא שום הכרזה מוקדמת, פייסבוק הסירה את אפליקציית ה-Poke שלה מהחנות של אפל, כמו גם את אפליקציית המצלמה הייעודית. למרות ש – Poke הייתה בהתחלה בכלל פעולה שהתייחסה לנדנוד לחבר אחר בתוך פייסבוק, האפליקציה בשם זה אותה השיקה בדצמבר 2012 נועדה פשוט לחקות את Snapchat ולתת למשתמשים אפשרות לשלוח הודעות אותן ניתן לקרוא תוך עשר שניות בלבד. האפליקציה פותחה במשך 12 ימים בלבד ונחשבה לכבשה שחורה שהרבה עיתונאים אהבו להשתמש בה כדי להקניט את צוקרברג (שסיפק את הקול בו היא השתמשה).

חוץ מ-Poke, פייסבוק נפטרה גם מאפליקציית המצלמה שמאפשרת לשלוח מספר תמונות במקביל, אבל כיום הפכה להיות כבר לא רלוונטית מכיוון שאפשרות זו זמינה גם בתוך האפליקציה הראשית.

אודות איתי ברנר

איתי ברנר
העורך הראשי של מדור החדשות באתר AskPavel בו מדי שבוע מתפרסמות הידיעות האחרונות מעולם השיווק באינטרנט. עורך וכותב תוכן עצמאי, בין היתר הקים את Web Wiz המספקת פתרונות כתיבת תכנים וניהול תוכן.

עשוי לעניין אותך גם...

חדשות קידום אתרים

כללים חדשים לקובץ robots, בעיות בפייסבוק, אמזון מאזינה ועוד

גוגל שינתה את ההתייחסות לקובץ robots.txt במטרה ליצור קווים מנחים ברורים ואפקטיביים לשימוש בקובץ רובוטס, ...

5 תגובות

  1. זהר עמיהוד

    קישורים יאבדו מערכם לאורך זמן אומר מאט ומודה, אם כי לא בפה מלא, כי גוגל מחפשים סימנים אחרים כדי לתת ציון לדפים ולדרג אותם בתוצאות החיפוש. מה הם מחפשים בדיוק? קראו את הפרוש שלי לסרט הוידאו בקישור הבא http://www.seoreport.co.il/2609

  2. זהר, הניתוח וההסבר איך הסרטון הקצר הזה של Matt Cutts משתלב או איננו משתלב במדיניות הנהלת חברת גוגל, בנושא ההחלפה ההדרגתית (!) של שיטת דירוג תוצאות החיפוש, הוא מסובך ביותר, ולא ניתן לטפל בו בצורה מקצועית, ברמת העל של המקצוע, רק מתוך התמקדות בסרטון ומבלי להעמיד את הסרטון מול הודעות אחרות של הנהלת חברת גוגל שסותרות אותו.

    ללא ניתוח התמונה הרחבה, ומתוך מבט-על, כל מי שצופה בסרטון הקצר יכול לפרש אותו על פי מישאלות הלב שלו, ולמצוא בו למשל אפילו היתר מלא מטעם Matt Cutts להמשיך לנסות לתחמן את גוגל באמצעות ריבוי קישורי זבל.

    ללא ניתוח התמונה הרחבה, ובהעדר מבט-על, אפילו איתי ברנר טועה ושואל למשל: "האם גוגל מחפשים דרכים להסתמך פחות על קישורים ולא רק לזהות קישורים לא טבעיים?", ושוכח ששאלת ה"האם?" כבר קיבלה תשובה מלאה בהנחיה של גוגל לבעלי\מנהלי אתרים מ-27-5-2013, שם הנהלת חברת גוגל החליפה את ההנחיה לקדם אתר באמצעות השגת קישורים בהנחיה לקדם אתר באמצעות בניית אתר ש"[מבקרים] ירצו להשתמש בו ולשתף אותו".

    התשובה לשאלה של פועל הקידום "טוב. אז מה עושים עכשיו?" חוזרת להיות עוד יותר סבוכה מכפי שהיא היתה לפני פרסום הסרטון, אבל האתגר למנהלי הקידום מליגת העל ממשיך להיות הצורך לספק הערכה אמינה, שימושית ומנוטרלת ממישאלות לב, אודות מדיניות הנהלת חברת גוגל, לנוכח פרסום סתירה נוספת במה שעובדייה משדרים לציבור.

  3. זה באמת לא כל כך משנה מה יחליטו בגוגל,
    תמיד הם יפעלו בדרך, שמקדמי האתרים יחשפו במוקדם או במאוחר.
    ואז יפעילו בהתאם…
    אז מה זה משנה אם יסתמכו על קישורים או על תוכן רלוונטי או מאמרים חוצבי לבבות?

    • רודי, זה בדיוק העניין – אין יותר צורך לנסות לחשוף את מה שעובדי גוגל מתאמצים להסתיר כי, על פי ההנחיה ממאי 2013 לבעלי\מנהלי אתרים מה עליהם לבצע כדי שהאתר שלהם יקודם בתוצאות החיפוש (ושהחליפה הנחיה קודמת שדיברה על קישורים נכנסים מאתרים איכותיים) מה שצריך לעשות הוא (https://support.google.com/webmasters/answer/34432?hl=iw):

      "באופן כללי, מנהלי אתרים יכולים לשפר את דירוג האתרים שלהם על ידי יצירת אתרים באיכות גבוהה שמשתמשים ירצו (!) להשתמש בהם ולשתף אותם" (יותר מרצונם להשתמש ולשתף בתוצאות החיפוש המתחרות).

      בוא נראה אותך "חושף" מה גורם לשוק יעד של נשים בנות 70 לרצות (!) להשתמש באתר אחד שמשווק מעילי פרווה יותר מאשר בכל תוצאות החיפוש המתחרות. פעם היה די בלספור קישורים נכנסים כדי להעריך מדוע תוצאת חיפוש אחת טיפסה למקום הראשון ולא האחרות.

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

תודה רבה על השיתוף ! לייק קטן לעמוד שלנו, ותשארו בעניינים על כל מה שחדש כאן :

שתפו את הפוסט עם חברים