פרסום בטוויטר בעברית, איך בגוגל מנסים להיפטר מהשפעת הקישורים ועוד…

איתי ברנר

עדכונים שבועיים על פרסום ושיווק באינטרנטבכל סופ”ש נביא כאן את רשימת הפוסטים המעניינים ביותר שמצאנו בבלוגספירה המקומית והעולמית בנושא קידום אתרים, שיווק באינטרנט ומדיה חברתית. כך תוכלו להיחשף למידע מעניין נוסף שאנחנו לא מספיקים לסקר כאן במהלך השבוע. הרשם לעדכון וקבל מייל שבועי עם כל הסיפורים והחדשות.

66% מן המיילים נפתחים במובייל

לפוסט המקורי ב- Marketing Land

סקר חדש של Movable Ink קובע כי 66% מן הודעות המייל בארה”ב נפתחות דרך סמארטפונים או טאבלטים ורק 34% ממחשבי Deskop. כאשר בוחנים את רשימת המכשירים הפופולאריים ביותר, האייפון לבדו עוקף את ה – Desktop עם 38%. אחרי המחשב אגב נמצא האייפד עם 16.27% כשטאבלטים מבוססי אנדרואיד תופסים רק 2.12%.

מבחינת דפוסי השימוש, נמצא כי זמני פתיחת ההודעות בסמארטפון ובמחשב דומים למדי, ואילו בטאבלט מרבית ההודעות נפתחות החל משעות הערב כשהשיא עצמו הוא בחצות הלילה.

אגב, אם אתם שולחים רשימות תפוצה באמצעות מייל, אולי יעניין אתכם לדעת שנכון לשנה שעברה, רק 13% מכל הניוזלטרים שנשלחים הם רספונסיבים (מתאימים לתצוגה במסכים ניידים) ולכן אולי כדאי לכם לוודא שתוכנת שליחת הניוזלטרים שלכם כוללת גם כמה תבניות מתאימות.

פתיחת מיילים במובייל

מעתה ניתן לפרסם בטוויטר גם בעברית

לפוסט המקורי בבלוג העסקי של טוויטר

טוויטר הכריזה על 20 שפות חדשות בהן ניתן לטרגט מודעות כולל עברית. המשמעות בפועל היא שמהיום אפשר להציג “ציוצים מקודמים” גם בארץ. בניגוד לחברות כמו גוגל או פייסבוק, נראה שבטוויטר שמים דגש יותר גדול על עניין השפה ולא על עניין האזור. כלומר, מי שמפרסם לקהל דובר הערבית, יגיע אל כלל העולם הערבי. השפה אותה המשתמשים מבינים נבדקת לפי ההגדרה בחשבון שלהם והשפה של הציוצים אותם הם כותבים או להם הם מגיבים.

בנוסף לזאת, בטוויטר פתחו חשבון מיוחד לקהל המשווקים בארץ בשם @TwitterIL_SME, רק שבאופן מעט אירוני, הציוצים עצמם יהיו באנגלית.

לפי אבישי בסה מגייקטיים, לא ברור עד כמה המהלך יהיה אפקטיבי מכיוון שקהילת המשתמשים הישראלית בטוויטר היא קטנה למדי וכוללת כמו עשרות אלפי משתמשים בלבד, זאת בעוד רוב הישראלים מעדיפים את פייסבוק וחלק גדול מבני הנוער והצעירים כנראה נמצאים רוב היום בווטסאפ נטולת הפרסומות.

גוגל מתייחסת לדומיינים החדשים כמו לדומיינים בין לאומיים

לפוסט המקורי ב- Search Engine Roundtable

אם תהיתם כיצד גוגל מתייחס לסיומות דומיינים החדשים שמציפים לאחרונה את האינטרנט, התשובה הצפויה מפי ג’ון מולר, שעונה לשאלות של גולשים בפורומים של גוגל, היא שהוא מתייחס אליהם כמו כל סיומת בין לאומית אחרת. המשמעות היא שגם אם הסיומת היא בשפה זרה או אפילו מתייחסת לעיר ספציפית (לדוגמה .berlin), הסיומת עצמה לא תיחשב כפקטור לגבי מיקוד האתר לקהל היעד המקומי של האתר. למרות זאת, מולר מסייג את דבריו ואומר שאם בעתיד יסתבר שחלק גדול מהאתרים אכן פונים לקהל יעד ספציפי, ייתכן ויחליטו לשנות זאת.

מאט קאטס: אנחנו בהחלט מחפשים דרכים להסתמך פחות על קישורים

בוידאו השבועי שלו, קאטס עונה על שאלה שמעסיקה לא מעט מקדמי אתרים: האם גוגל מחפשים דרכים להסתמך פחות על קישורים ולא רק לזהות קישורים לא טבעיים? לפי קאטס, אין ספק שהשלב הבא באבולוציה של גוגל יהיה להסתמך יותר על התוכן, אבל לשם זאת הם יצטרכו לזהות את הסמכותיות שלו באמצעות מי שכתב אותו וגם לשלב את היכולות של שפה טבעית (וכתוצאה מכך של גרף הידע).

בסופו של דבר, זה לא ייקרה מיד ולקישורים יש עוד הרבה שנים טובות בשורה הראשונה, אבל סביר להניח שבעוד 10 שנים (נניח) גוגל יידע לספק לנו תשובות על שאלות בשפה טבעית ולהביא אותנו למקור המידע המהימן ביותר שלא מסתמך בהכרח על קישורים.

אגב, קאטס לא מתייחס ישירות לתג הכותב (Authorship), ולכן אפשר רק לשער שגוגל ינסו לחפש דרכים אלטרנטיביות למצוא את ההקשר למומחה מסוים. כמו כן, התג לא פותר מקרים בהם אתר מראיין מומחה בתחומו, אך התג עצמו נותן את הקרדיט למראיין ולא למרואיין…

פייסבוק נפתרת מהפלופ הגדול ביותר שלה, Poke

לכתבה המקורית ב- The Verge

ללא שום הכרזה מוקדמת, פייסבוק הסירה את אפליקציית ה-Poke שלה מהחנות של אפל, כמו גם את אפליקציית המצלמה הייעודית. למרות ש – Poke הייתה בהתחלה בכלל פעולה שהתייחסה לנדנוד לחבר אחר בתוך פייסבוק, האפליקציה בשם זה אותה השיקה בדצמבר 2012 נועדה פשוט לחקות את Snapchat ולתת למשתמשים אפשרות לשלוח הודעות אותן ניתן לקרוא תוך עשר שניות בלבד. האפליקציה פותחה במשך 12 ימים בלבד ונחשבה לכבשה שחורה שהרבה עיתונאים אהבו להשתמש בה כדי להקניט את צוקרברג (שסיפק את הקול בו היא השתמשה).

חוץ מ-Poke, פייסבוק נפטרה גם מאפליקציית המצלמה שמאפשרת לשלוח מספר תמונות במקביל, אבל כיום הפכה להיות כבר לא רלוונטית מכיוון שאפשרות זו זמינה גם בתוך האפליקציה הראשית.

תגיות רלוונטיות: חדשות SEO
שתפו:
נכתב על ידי
עורך וכותב תוכן עצמאי, בין היתר הקים את Web Wiz המספקת פתרונות כתיבת תכנים וניהול תוכן.
0 0 הצבעות
קלות השימוש
0 0 הצבעות
פיצ'רים ופונקציונליות
0 0 הצבעות
תמיכה טכנית
0 0 הצבעות
תמורה לכסף
הרשמו
הודע על
guest

5 תגובות
הישן ביותר
החדש ביותר בעלת הכי הרבה הצבעות
פידבקים מוטבעים
צפייה בכל התגובות
עומר לייבנזון
35
מדיה חברתית
עומר לייבנזון
118
קידום אתרים
עומר לייבנזון
123
מסחר אלקטרוני
יורם ליכטנשטיין
104774
תוכן וקופירייטינג
שי משען
100204
פרסום באינטרנט
דוד כהן
99070
מדיה חברתית
דנה רוזן
82406
ניהול קהילה
נשארים מעודכנים בכל מה שחדש בדיגיטל

מעל 15,000 אנשי שיווק ובעלי עסקים נשארים מעודכנים בכל מה שחדש בשיווק דיגיטלי מאז 2007

5
0
נשמח לשמוע את דעתך, נודה לתגובהx
שיווק דיגיטלי שמביא תוצאות.
לוגו דייסון

189%

יחס המרה למודעות

לוגו איסתא

424%

הכנסות מהאתר

לוגו קפה עלית

139%

מבקרים חדשים באתר

לוגו נקסט

258%

רכישות אורגניות

לוגו קפה עלית
139%

מבקרים חדשים

לוגו דייסון
189%

יחס המרה למודעות

לוגו איסתא
424%

הכנסות מהאתר

שיווק דיגיטלי שמביא תוצאות.