חדשות שיווק באינטרנט וקידום אתרים מהרשת (10.3.12) | AskPavel
קידום אתרים » חדשות קידום אתרים ושיווק באינטרנט » חדשות שיווק באינטרנט וקידום אתרים מהרשת (10.3.12)

חדשות שיווק באינטרנט וקידום אתרים מהרשת (10.3.12)

עדכונים שבועיים על פרסום ושיווק באינטרנטבכל סופ"ש נביא כאן את רשימת הפוסטים המעניינים ביותר שמצאנו בבלוגספירה המקומית והעולמית בנושא קידום אתרים, שיווק באינטרנט ומדיה חברתית. כך תוכלו להיחשף למידע מעניין נוסף שאנחנו לא מספיקים לסקר במהלך השבוע. פיד ה-RSS של הבלוג לא כולל את העדכונים הללו, לכן יש להירשם אליו בנוסף – הרשם לעדכוני החדשות וקבל את הידיעות ישירות למייל >>

סקר: שני שליש מגולשים חושבים שחיפוש מותאם אישית הוא רע (Search Engine Land)

בעוד בינג וגוגל ממשיכים להילחם אחת בשנייה על הזירה המתפתחת של חיפוש חברתי מותאם אישית, מסתבר שמרבית הגולשים כלל לא מעוניינים לחפש בצורה זו ואף מגדירים אותה כחדירה לפרטיותם.

הסקר החדש הקיף כאלפיים משתמשים בוגרים בארה"ב ונערך בין חודש ינואר לפברואר. השאלה העיקרית בסקר הייתה "איך תרגישו כאשר מנוע חיפוש יעקוב אחרי החיפושים שלכם על מנת להציג לכם תוצאות חיפוש מותאמות אישית?". לא פחות מ – 65% בחרו בתשובה "זה רע מכיוון שהמידע והתוצאות שמתקבלות הם מוגבלים". רק 29% אמרו שזה דבר טוב מכיוון שהתוצאות חיפוש יותר רלוונטיות אליהם. השאר היו אדישים או החליטו שלא לענות. כמו כן, ההתנגדות לתוצאות מותאמות אישית עלה ככל שהנשאלים היו יותר מבוגרים ובעלי הכנסה גבוהה יותר.

בשאלה נוספת אשר בדקה האם תוצאות מותאמות אישית מהוות חדירה פרטיות, הנתונים היו אף יותר קיצונים (73% השיבו שכן, רק 23% השיבו שלא).

למרות שהתמונה העולה מן הסקר מאירה באור שלילי למדי את גוגל ובינג, חשוב לזכור שהחיפוש החברתי פעיל בגוגל כבר כשנתיים ובבינג כשנה, והסקר החדש לא בודק האם הגולשים מודעים לכך שרוב החיפושים שהם ביצעו בשנים האחרונות היו בכל מקרה מותאמים אישית (גם אם לא היו מחוברים לחשבון שלהם). לכן,  ייתכן שסקר מקיף יותר שהיה בודק את שביעות הרצון הכללית ממנועי החיפוש לפני ואחרי הטמעת החיפוש החברתי, היה מספק תמונה מעט אחרת.

חוסר שביעות רצון מחיפוש מותאם אישית

טוויטר – מעכשיו גם בעברית (ניוזגיק)

החדירה של פייסבוק לכמעט כל מדינה בעולם התאפשרה לא מעט בזכות התרגומים השונים שפותחו על ידי מתנדבים מרחבי העולם והפכו את השימוש בה לידידותי יותר גם עבור מי שלא בקיא מספיק באנגלית. לעומת זאת, עד כה, המתחרה העיקרית, טוויטר, הייתה זמינה בפחות מעשר שפות.

השבוע זה השתנה לאחר שפרויקט תרגום דומה של טוויטר הרחיב את האתר ללא פחות מ– 28 שפות שונות כולל עברית. יותר מכך, בניגוד לפייסבוק, שם עדכונים באנגלית מופיעים עדיין ביישור משמאל לימין, טוויטר יודע לזהות טוויטים בשפות שנכתבות מימין לשמאל ולהציג אותן ביישור המתאים הדורס את הגדרות השפה הכלליות (ראו תמונה).

טוויטר בעברית

מיקוד טוב יותר בפייסבוק באמצעות רשימות (ניוזגיק)

פייסבוק הציגו השבוע אפשרות חדשה שיש כאילו שיגידו שהייתה הכרחית כבר זמן רב: היכולת למיין את העדכונים בהם אתם צופים לפי תחומי עניין. מעבר לסינון הממוקד יותר, החידוש העיקרי כאן (לדעתנו) הוא שאם המשתמש בוחר להצטרף לרשימה קיימת, הוא למעשה צופה גם בעדכונים של אנשים שאינם חברים שלו. מצד שני, כל רשימה שאתם מוסיפים אליכם, מתחילה להופיע בפיד שלכם ללא יכולת לצפות בה בנפרד, דבר שדווקא יכול להגביר את העומס שנוצר בעמוד הבית.

כל כמה זמן מתעדכן דף ה– Places  שלכם? (Search Engine Roundtable)

כל מי שמתעסק מעט בקידום אתרים מקומי בחו"ל ומנהל דף Places, בוודאי נתקל בלא מעט תקלות בעת עדכון נתונים בדף שלו: החל מתמונות שלא מופיעות בדף עצמו , אלא רק בלוח הבקרה, ועד לרשימות שלא מופיעות בפועל למרות שעל הדאשבורד הן דווקא מסומנות כפעילות.

בגלל תלונות חוזרות ונשנות בפורומים של גוגל, אחת מחברי צוות המוצר של Places/Maps החליטה לרכז במקום אחד את כל לוחות הזמנים הרלוונטיים:

  • מתעדכן כל יום – רוב המידע הטקסטואלי בדף כמו כתובת העסק, שמו, מספר טלפון,שעות פתיחה וקטגוריות. גם רשומה חדשה שמופיעה כפעילה, מופיעה בפועל רק לאחר יום אחד.
  • מתעדכן פעם בשבוע – תמונות וקטעי וידאו
  • מתעדכן רק פעם בכמה שבועות – מיזוג של רשומות ורשומות כפולות (מדובר בעצם בתהליך אחד בו רשומות שמדווחות ככפולות מתמזגות לרשימה אחת או אחת מהן נמחקת).

סקר: האם מדיניות הפרטיות החדשה של גוגל משפיעה על תוצאות החיפוש? (קישור לתוצאות הסקר)

סקר מעניין שהתפתח בעקבות דיון סגור ב– WebMaster world מנסה לענות על השאלה האם גוגל משתמשת או תשתמש במדיניות הפרטיות החדשה על מנת לקבל פידבק נוסף לדירוג תוצאות החיפוש? מסתבר שלמרות הכחשות חוזרות ונשנות מצד מנהלי המוצרים הרלוונטים, כרגע מרבית אנשי ה– SEO פשוט לא מאמינים לגוגל! הסקר כולל כרגע פחות מ- 40 איש, אבל כבר כרגע התמונה שעולה ממנו ומהדיון הסגור היא שגוגל לא אומרת את כל האמת.

אגב, התגובה הראשונה (והיחידה כרגע) היא של מאט קאטס בכבודו ובעצמו, והוא טוען שבתור מהנדס, הוא מוצא את הסקר החדש פוגעני משהו…

אודות איתי ברנר

איתי ברנר
העורך הראשי של מדור החדשות באתר AskPavel בו מדי שבוע מתפרסמות הידיעות האחרונות מעולם השיווק באינטרנט. עורך וכותב תוכן עצמאי, בין היתר הקים את Web Wiz המספקת פתרונות כתיבת תכנים וניהול תוכן.

עשוי לעניין אותך גם...

חדשות קידום אתרים

אמזון בישראל, סדרה של שינויים בפייסבוק ומה יש לגוגל להגיד על מיתוסים של SEO

אמאזון נכנסת לישראל, אבל מה זה בעצם אומר? אז כולנו שמענו על הכניסה של אמאזון ...

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

תודה רבה על השיתוף ! לייק קטן לעמוד שלנו, ותשארו בעניינים על כל מה שחדש כאן :

שתפו את הפוסט עם חברים