חדשות: חיפוש מותאם אישית ביאנדקס, דיני קישורים מתוכן שיווקי ועוד... | AskPavel
קידום אתרים » חדשות קידום אתרים ושיווק באינטרנט » חדשות: חיפוש מותאם אישית ביאנדקס, דיני קישורים מתוכן שיווקי ועוד…

חדשות: חיפוש מותאם אישית ביאנדקס, דיני קישורים מתוכן שיווקי ועוד…

עדכונים שבועיים על פרסום ושיווק באינטרנטבכל סופ"ש נביא כאן את רשימת הפוסטים המעניינים ביותר שמצאנו בבלוגספירה המקומית והעולמית בנושא קידום אתרים, שיווק באינטרנט ומדיה חברתית. כך תוכלו להיחשף למידע מעניין נוסף שאנחנו לא מספיקים לסקר כאן במהלך השבוע. הרשם לעדכון וקבל מייל שבועי עם כל הסיפורים והחדשות.

חיפוש מותאם אישי ביאנדקס גם בלי היסטורית גלישה

לפוסט המקורי ב- Search Engine Land

בעלי מנוע החיפוש הרוסי יאנדקס (Yandex) הודיעו שמעתה החיפוש מותאם אישית של המנוע יוכל להתאים את עצמו גם למשתמשים חדשים. לדבריהם, הטכנולוגיה עובדת גם באמצעות ניתוח של פעילות הגלישה (שסן) בזמן אמת מכיוון שהגולש הממוצע מחפש משהו רגעי ולאחר מכן יכול לשכוח ממנו. לדוגמה, הוא יכול לדעת אם כאשר גולש מסוים מחפש את "גסטבי הגדול" הוא מתכוון לספר או לסרט מכיוון שהוא יודע אם הגולש הוא חובב סרטים או חובב ספרים (אלו העדפות קבועות של אותו הגולש). דוגמה אחרת היא זו שבה הגולש הוא חובב סרטים שמחפש בהתחלה "מדגסקר" ומקבל את הסרט. לאחר מכן הוא מחפש "טיול", אבל הפעם הזו מקבל מידע על האי.

לא בטוח שזו בדיוק הטכנולוגיה שתשבור את החיפוש מותאם אישית של גוגל, אבל היא בהחלט נראית מרשימה :

האיחוד האירופאי נדרש להסכמה נרחבת יותר לגבי גוגל

לפוסט המקורי ב- Search Engine Land

הלובי שמתחריה של גוגל מבצעים בקרב בכירים באיחוד האירופאי האחראיים על מניעת אי תחרות כנראה עובד, מכיוון שהאחראי על הנושא באיחוד הודיע השבוע לפרלמנט האירופאי כי תידרש יותר הסכמה (קונצנזוס) על מנת ליישב את הנושא. נראה שהפתרון שבמהלכו גוגל תציע קישורים גם לאתרים יריבים במקומות בהם היא מקשרת לאתריה שלה (לדוגמה, בגוגל שופינג), לא נראה טוב מספיק וייתכן ויידרש פיתרון קיצוני יותר. מן הצד השני, פיתרון רדיקלי מדי עשוי להיות בלתי ישים מבחינת גוגל ולגרום לפגיעה חמורה בפעילות החיפוש האוניברסאלי שלה (החיפוש אשר מחזיר תוצאות מסוגים שונים כמו למשל עמודי מוצרים).

מאט קאטס מבהיר שכל קישור מתוכן שיווקי חייב להיות קישור nofollow

לפוסט המקורי ב- Search Engine Roundtable

בוידיאו חדש שפירסם מאט קאטס, הוא מבהיר שכל תוכן שיווקי (Advertorials) או תוכן "ממומן" שיש בו קישורים, חייב להיות קישור מסוג nofollow. במילים אחרות, אם אתם משתמשים בקישור רגיל, גוגל מבחינתה יכולה להעניש אתכם. בפברואר האחרון היא עשתה זאת לאתר של חברה בריטית גדולה בשם "אינטרפלורה" לגידול פרחים, ולכן זו בהחלט לא אזהרה סתמית.

קאטס גם אומר שלפי הקווים המנחים של גוגל, הקוראים חייבים לדעת שמדובר בתוכן שיווקי ואסור לבלבל אותם.

אגב, בארי שוורץ תוהה האם גוגל יכולה להעניש גם אתרים שעושים שימוש ב- Product Placements, ומניח שהאלגוריתם של גוגל עדיין לא עד כדי כך מתוחכם. מה אתם חושבים?

פייסבוק פונה אל סלבס במטרה לאמת את חשבונותיהם

לפוסט המקורי ב- GeekTime

אחת הבעיות הנפוצות ביותר ברשתות חברתיות היא לעשות את ההבדלה בין חשבונות אמיתיים של סלבס וארגונים לבין חשבונות מזויפים שרק מתיימרים לייצג אותם. וובכן, פייסבוק החליטה לפתור את הבעיה בדרך חד צדדית ולפנות אל עמודים רשמיים במטרה שאלו יוכיחו לה שהם אכן מי שהם מתיימרים להיות. כלומר, מנהלי הדף עצמו לא יכולים לפנות אל פייסבוק מיוזמתם. כאשר עמוד מסוים עובר אימות, מתווסף סימון בולט של  Verified Page בראשו (כפי שניתן לראות בתמונה)

אגב, התכונה הזו אינה בדיוק תכונה מקורית של פייסבוק וקיימת בטוויטר עוד מ – 2009…

עמוד מואמת בפייסבוק

הפרסום בטאמבלר מגיע גם למחשבי ה- Desktop

לפוסט המקורי ב- Marketing Land

הפרסומת ב – Tumbler שהיו עד כה בלעדיות לאפליקציות ה- iOS והאנדרואיד מגיעות גם לגרסת ה – Desktop . החדירה האיטית של הפרסומות לרשת התחילה עוד בסוף אפריל ולא קשורה למכירה ליאהו. הפרסומות נבדלות משאר הפוסטים באמצעות סימן בולט של דולר בפינה הימנית העליונה. טאמבלר מסרה גם שהמפרסמים הרוויחו יותר מעשרה מיליון לייקים ואזכורים מחדש של הבלוגים שלהם (reblogs).

אודות איתי ברנר

איתי ברנר
העורך הראשי של מדור החדשות באתר AskPavel בו מדי שבוע מתפרסמות הידיעות האחרונות מעולם השיווק באינטרנט. עורך וכותב תוכן עצמאי, בין היתר הקים את Web Wiz המספקת פתרונות כתיבת תכנים וניהול תוכן.

עשוי לעניין אותך גם...

חדשות קידום אתרים

כללים חדשים לקובץ robots, בעיות בפייסבוק, אמזון מאזינה ועוד

גוגל שינתה את ההתייחסות לקובץ robots.txt במטרה ליצור קווים מנחים ברורים ואפקטיביים לשימוש בקובץ רובוטס, ...

15 תגובות

  1. נראה לי שאותה אזהרה של מט קאטס לגבי חובת הציון של תוכן שיווקי, נועדה לעזור לגוגל להבחין מתי יש איזכור "אורגני" טבעי של חברה מסויימת, לעומת איזכור-בתשלום. זה המשך ישיר לעידכון פינגווין האחרון שבו גוגל התחיל להתייחס לכמות האיזכורים של חברה מסויימת ולא רק לכמות הקישורים הפעילים שיש לה.

  2. תודה על העדכונים, אכן נראה שגוגל מחממת מנועי לקראת עידכוני החיפוש שלה.
    וטוב שפייסבוק נזכרו כמה שנים אחרי טוויטר 🙂

  3. מאט קאטס…
    הוא אומר בעצם שני דברים
    1. שיהיה ברור שמדובר במאמר ממומן
    2. לינקים במאמר כזה צריכים להיות nofollow
    אבל, הוא מבהיר שוב ושוב לגבי עניין הממומן ומזכיר את עניין ה "לא להזרים PR" בצורה אגבית יחסית.
    יש עוד סרטונים / מידע סביב הנושא הזה?

  4. בקיצור, לא רק שהם מנסים להרוג את הSEO
    הם מנסים לגרום לו להתאבד:)

    גוגל ממש מצמצים את טווח הפעולה של מקדמי האתרים למסדרון נורא צר
    אבל איפה שנסגרת דלת יש הזדמנות חדשה!

    • בשוק תחרותי, מעבר לכל דלת שנפתחת, ונראית כהזדמנות חדשה, נמצאים כבר, או שתיכף יגיעו, מאות ואלפי עובדי SEO מתחרים שנדדו לשם לפנייך, לאחר שהאתרים עליהם עבדו נענשו ועפו מצמרת תוצאות החיפוש.

      באינטרנט, הנפח הכללי של הביקוש לא גדל לאורך זמן כאשר נפתח ערוץ שיווק חדש – הביקוש רק נודד לשם מערוצי השיווק הקודמים. ואז, גם בערוץ החדש נוצר מונופול כמעט מוחלט בידי המעטים שבצמרת, בעוד שכל השאר מוכרים מעט מאד או ממש כלום. מומחי ה-PPC יודעים זאת היטב ומזמן.

      הזדמנות חדשה נוצרה לאחרונה דווקא בתחום הקידום בתוצאות החיפוש האורגניות, לאחר שכל כך הרבה אתרים נענשו ועפו הרחק מהצמרת. אבל כדי להצליח לא די בהפרחת סיסמאות שדופות, ובהמתנה שמישהו אחר יספק בחינם "טיפים" מה בדיוק עושים עכשיו – דרושות אלפי שעות עבודת הכנה בעבר לקראת השינוי שהיה צפוי מזה שנה לפחות.

  5. איתי, בארי שוורץ לא מספיק מתוחכם כדי לדעת עד כמה האלגוריתם של גוגל מתוחכם.

    קל לראות זאת ב"מחקרים" המגוחכים שהוא מרבה להציג, ללא מינימום של מחשבה מה שגוי בהם, בשיטת איסוף הנתונים או באופן הסקת המסקנות.

  6. למעשה, קידום האתרים המוכר הולך וגווע. לא רק שהענף מוצף, אנשים נוקטים אמצעים מגוחכים כדי לקדם את האתר שלהם.
    למען האמת, נראה שהיום החיפוש והפעילות ברשת נעשית יותר ויותר אישית. אי לכך ובהתאם לזאת אנו בתקופת מעבר עם או בלי הפינגווין של גוגל.

  7. רחל, תקופת המעבר הזו התחילה לפני כמה שנים, עם מתן האפשרות של העדפה אישית של סדר תוצאות החיפוש, מה שמאפשר לגוגל לאסוף, לאגור, לאחד, לנתח וליישם מידע על ההתנהגות וההעדפות של אוכלוסיות גולשים, כולל למשל שתי אוכלוסיות גדולות ששואלות את אותו ביטוי חיפוש מתוך כוונות הפוכות.

    אלא ש"תקופת המעבר" הזו היא מהפכנית ממש, אם כי המהפכה פחות דומה להפיכת שלטון במדינה אפריקאית (שמתחילה בהריגת ראש המדינה, שריו ובני משפחותיהם) אלא יותר למהפכה הדרגתית שנועדה לשנות את שיטת הממשל (כמו בדרום-אפריקה), או אפילו "לשנות את העם" (משהו שספק אם אפילו התנועה הציונית הצליחה להשיג).

  8. איתי אין עליך!
    פוסט מעניין מאוד.
    אגב, ראיתי גולשי ספות רק בגללך 🙂

    • פבל ישראלסקי

      חייב לציין שגם אני 🙂

      • פבל, עוד לא הבנתי ממה יש להתפעל פה, ומה הטעם שמצא חברנו איתי לדבר במונחים של "לא בטוח שזו בדיוק הטכנולוגיה שתשבור את החיפוש מותאם אישית של גוגל".

        גוגל אסף נתונים אודות ההתנהגות וההעדפות של אוכלוסיות הגולשים גם מתוך (!) נתוני החיפוש המותאם אישית, כדי להשתמש בהם בהמשך, בעוד שיאנדקס אספו נתונים אודות אוכלוסיות הגולשים והפרטים שבתוכן, מבלי (!) שהיו לו נתונים מה היו יכולות להיות ההעדפות בפועל בחיפוש מותאם אישית, כי הוא לא היה קיים.

        ברור לחלוטין שאם לגוגל ברוסית היה היקף שימוש שמתקרב לזה של יאנדקס, למי משניהם היו יותר טיפוסי (!) נתונים, וגם הרבה יותר שנות ותק בניתוח ויישום מוצלח של המסקנות העולות מהנתונים.

        עושה רושם שכל מה שיאנדקס עשו זה לפתח באופן עצמאי חלקים מסויימים מטכנולוגיה הרבה יותר מקיפה ומוצלחת.

  9. בעניין החדשות על יאנדקס:

    עוד לא הבנתי ממה יש להתפעל פה, ומה הטעם שמצא חברנו איתי לדבר במונחים של "לא בטוח שזו בדיוק הטכנולוגיה שתשבור את החיפוש מותאם אישית של גוגל". גוגל אסף נתונים אודות ההתנהגות וההעדפות של אוכלוסיות הגולשים גם מתוך (!) נתוני החיפוש המותאם אישית, כדי להשתמש בהם בהמשך, בעוד שיאנדקס אספו נתונים אודות אוכלוסיות הגולשים והפרטים שבתוכן, מבלי (!) שהיו לו נתונים מה היו יכולות להיות ההעדפות בפועל בחיפוש מותאם אישית, כי הוא לא היה קיים. ברור לחלוטין שאם לגוגל ברוסית היה היקף שימוש שמתקרב לזה של יאנדקס, למי משניהם היו יותר טיפוסי (!) נתונים, וגם הרבה יותר שנות ותק בניתוח ויישום מוצלח של המסקנות העולות מהנתונים. עושה רושם שכל מה שיאנדקס עשו זה לפתח באופן עצמאי חלקים מסויימים מטכנולוגיה הרבה יותר מקיפה ומוצלחת.

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

תודה רבה על השיתוף ! לייק קטן לעמוד שלנו, ותשארו בעניינים על כל מה שחדש כאן :

שתפו את הפוסט עם חברים