הלשנה על אתרים שמעתיקים תוכן, דרך חדשה למדוד המרות באדוורדס ועוד... | AskPavel
קידום אתרים » חדשות קידום אתרים ושיווק באינטרנט » הלשנה על אתרים שמעתיקים תוכן, דרך חדשה למדוד המרות באדוורדס ועוד…

הלשנה על אתרים שמעתיקים תוכן, דרך חדשה למדוד המרות באדוורדס ועוד…

עדכונים שבועיים על פרסום ושיווק באינטרנטבכל סופ"ש נביא כאן את רשימת הפוסטים המעניינים ביותר שמצאנו בבלוגספירה המקומית והעולמית בנושא קידום אתרים, שיווק באינטרנט ומדיה חברתית. כך תוכלו להיחשף למידע מעניין נוסף שאנחנו לא מספיקים לסקר כאן במהלך השבוע. הרשם לעדכון וקבל מייל שבועי עם כל הסיפורים והחדשות.

טופס חדש של גוגל לטיפול באתרים ש-"מגרדים" תוכן

לידיעה המקורית ב– Search Engine Land

הטופס החדש של גוגל שנחשף על ידי ציוץ של מאט קאטס נועד לטפל באתרים שמעתיקים תכנים מאתרים אחרים ועדיין מתברגים במקום יותר גבוה מהם או במקומם. מי שמשתמש בטופס צריך לציין את הדף הרלוונטי באתר המקורי, הדף הרלוונטי באתר המעתיק ואת עמוד התוצאות שמחזיר את התוצאה הבעייתית.

כמו כן, צריך לזכור שמדובר בטופס ידני ולכן סביר להניח שגוגל ישתמשו בפידבק שמתקבל ממנו על מנת להפוך את האלגוריתם שלהם לחכם יותר ולא על מנת לפתור כל מקרה ומקרה. דבר שני, לגוגל יש כבר מערכת לטיפול בתכנים מועתקים בהתאם לחוק המילינום הדיגיטאלי (DMCA), אבל השימוש במערכת הוא מסורבל יותר והיא מיועדת למקרים ברורים של הפרת זכויות יוצרים.

בכל אופן, מישהו ברשת כבר לעג למאט קאטס בחזרה עם ציוץ תמונה בה אפשר לראות כיצד גוגל בעצמה "מגרדת" תוכן מויקיפדיה כאשר מחפשים "אתר מעתיק" (Scraper Site) בגוגל… הציוץ זכה ללא פחות מ – 16,000 ציוצים חוזרים… כמעט כמו הציוץ המפורסם של יצרנית עוגיות אוראו בסופרבל.

סקרפינג

דרך חדשה למדוד המרות ב– Adwords

לפוסט ב– Inside Adwords

שינוי באופן בו נספרות המרות ב-Adwords מאפשר למפרסמים לקבוע האם לספור כל המרה באשר היא או רק המרות ייחודיות. לדוגמה, אם באתר אופנה מסוים למכירת בגדים באינטרנט מציעים ללקוחות להוריד מספר קטלוגים שונים או לרכוש בגדים, אפשר לקבוע שכל הורדה של קטלוג אחד או יותר תיחשב להמרה אחת (גם אם בוצעו בהפרש של מספר ימים אחד מהשני), אך כל רכישה באשר היא תיחשב להמרה.

בהתאם לזאת, השדה "המרות (אחת לכל קליק)" הפך ל– "קליקים שהניבו המרות" (Converted Clicks) כשהכוונה היא לקליק שהוביל להמרה אחת או יותר. לעומת זאת, העמודה "המרות (רבות לכל קליק)" תהפוך להיות פשוט "המרות" (Conversions). ותוכל לספור המרות ייחודיות או את כל ההמרות לפי בחירת המשתמש.

הסבר מפורט יותר ניתן למצוא בעמוד העזרה בעברית של Adwords

את היישום של הדוגמה שהצגנו אפשר לראות כאן בתמונה:

מדידת ייחס המרה באדוורדס

עדכון (02.03.14): שוקי מן פרסם הבוקר פוסט מפורט על הנושא – המרות בגוגל אדוורדס, מה היה ומה יהיה.

חיפוש קולי בדפדפן כרום ל– PC

לפוסט הרלוונטי בבלוג הרשמי של כרום

צוות הפיתוח של כרום הכריז שגרסת הבטא האחרונה של כרום תומכת בהרחבת Google Now לחיפושים ללא מגע יד אדם באמצעות פקודות קוליות בלבד. למרות שההרחבה זמינה רק בארה"ב ב –  Google.com, סביר להניח שהצעד הבא יהיה להוסיף את התמיכה הקולית גם למצב Chrome  ב –Windows 8  שלמעשה מייצר מעטפת עבודה דמוית Chrome OS על כל מחשב PC שהוא… בכל אופן,  ההרחבה החדשה שמשתמשת כרגע במיקרופון פשוט עובדת גם על לינוקס ומק.

גרוע יותר מספאם? הסטארטאפ שיקפיץ הודעות דואר

לפוסט המקורי ב–Techcrunch

סטארטפ חדש בשם Rebump מציע שירות "הקפצת הודעות" במהלכו הוא יישלח מיילים אוטומטים למי שלא ענה להודעות שלכם. לפי טענות החברה, בעוד ההודעה המקורית זוכה בממוצע ל – 10% היענות, ההקפצה הרביעית כבר זוכה ל -100%… והשאלה ששואלים בטקראנצ' וכמובן מעניינת גם אותנו היא אם אחרי ארבעה הקפצות, התגובה של הנמען תהיה עניינית, או תכלול בעיקר רצף אקראי של קללות עסיסיות.

rebump

ויקיפדיה מחליטה לפעול כנגד עריכות של בעלי אינטרסים

לעמוד השיחה הרלוונטי בויקיפדיה

בימים האחרונים קרן ויקימדיה המפעילה את אתר ויקיפדיה ומיזמים נוספים הבליטה עמוד שיחה שנועד להוסיף סעיף חדש לתנאי השימוש הדן במקרים בו גולשים עורכים ערכים בויקיפדיה תור כדי קבלת תשלום מבעלי אינטרסים. ("תרומה בתשלום"). השינוי המוצע לתנאים של ויקיפדיה למעשה קובע כי כל מי שיירצה לערוך ערך מסוים בשל תשלום אותו הוא מקבל מבעלי ממעסיק מסוים, יהיה חייב להצהיר מיהו אותו מעסיק, מי הלקוח ומי הקשר העסקי בינו לבינם (ללא ציון הסכום עצמו). הצהרה זו צריכה להופיע בשלושה מקומות : בדף המשתמש עצמו, בדף השיחה של התרומה בתשלום (הערך) ובתקציר העריכה שלו.

כמקובל בקרן ויקיפדיה, התוספת הזו תעמוד לשינויים וקבלת פידבקים מהקהילה של ויקיפדיה לפני שתישלח למחלקה המשפטית של הקרן ולחבר הנאמנים שלה

אודות איתי ברנר

איתי ברנר
העורך הראשי של מדור החדשות באתר AskPavel בו מדי שבוע מתפרסמות הידיעות האחרונות מעולם השיווק באינטרנט. עורך וכותב תוכן עצמאי, בין היתר הקים את Web Wiz המספקת פתרונות כתיבת תכנים וניהול תוכן.

עשוי לעניין אותך גם...

חדשות קידום אתרים

כללים חדשים לקובץ robots, בעיות בפייסבוק, אמזון מאזינה ועוד

גוגל שינתה את ההתייחסות לקובץ robots.txt במטרה ליצור קווים מנחים ברורים ואפקטיביים לשימוש בקובץ רובוטס, ...

8 תגובות

  1. פבל ישראלסקי

    נשמע ממש מגניב הריבאמפ הזה…אני משתמש בשירות של בומרנג לצורך פולואפ של מיילים בג'ימייל אבל אנסה גם אותו.

  2. ההודעה האחרונה לגבי ויקיפדיה די מעניינת. אבל אני תוהה כאן לעצמי. "יהיה חייב להצהיר – או שמה?" איפה החלק של ההרתעה?

  3. מי הוא זה שיערוך לך את מה שכתבת בתוספת זיהוי בעל האינטרס? הרי לויקיפדיה אין עורכים בשכר מויקיפדיה.

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

תודה רבה על השיתוף ! לייק קטן לעמוד שלנו, ותשארו בעניינים על כל מה שחדש כאן :

שתפו את הפוסט עם חברים