9 טיפים מעשיים וחשובים שיעזרו לך להגדיל חשיפה אורגנית בפייסבוק

מור מריג'
חשיפה אורגנית

איך אפשר, למרות הפגיעה המתמשכת בחשיפה האורגנית, להגיע למלוא הפוטנציאל בפייסבוק?

איך אפשר, גם בלי לפתוח את הכיס, להבטיח שבכל זאת יראו את הפוסטים שלנו?

אין ספק, המציאות של היום לא דומה ולא מזכירה מה שהיה לפני שנתיים-שלוש. פייסבוק בצעה שינוי אלגוריתם שפגע בצורה קריטית בכל עסק שנשען על חשיפה אורגנית וכעת רבים מדווחים על ירידה מורגשת הן בחשיפה והן במעורבות.

החדשות הטובות הן שיש מה לעשות לגבי זה. ולא, אני לא בהכרח מתכוונת למודעות ממומנות (למרות שאם יש לכם אפשרות כזאת, אל תפסלו, זה בהחלט יכול לשדרג אתכם). גם לפוסטים אורגניים עדיין יש מה להציע, אתם רק צריכים להכיר את התכנים שפייסבוק אוהבת לקדם וכך תוכלו לרכב על הגל ולנצל את זה לטובתכם.

איך עושים את זה? איזה תכנים מקבלים בולטות בפייסבוק? הנה, מתחילים:

9 דרכים להגדיל חשיפה אורגנית בפייסבוק

1. צרו עירבוב של כמה פורמטים

הטיפ הראשון והחשוב ביותר הוא לא להשאב לסוג אחד של פוסטים. אל תעלו רק מילים, רק תמונות, רק וידאו. אתם חייבים לנסות כמה פורמטים, וכמה שיותר פורמטים, כדי לדעת מה הקהל שלכם אוהב ולמה הוא מגיב הכי טוב. גם פייסבוק מצפה לגיוון הזה ממכם. אם אתם מעלים רק תמונות ופתאום מגלים שהחשיפה שלכם הולכת ונחלשת – זה הזמן לשלוף שפן אחר מהכובע. וגם אם אתם מקבלים חשיפה נחמדה משימוש באותו סוג של פוסטים, רעננו מדי פעם ונסו דברים חדשים כדי להבטיח שתמיד תהיו מעניינים ומרתקים בעיני הקהל שלכם. מקסימום אתם עוד עשויים לגלות שיש פוסטים שיעבדו לכם טוב יותר. פייסבוק אמנם מעולם לא אשרה את זה, אבל משווקים רבים מאמינים שפייסבוק נותנת עדיפות לעמודים ששומרים על גיוון בניוז פיד ולכן היא מעניקה לכם יותר בולטות. אם תנסו כמה מהטרנדים החמים והעכשווים של פייסבוק, אתם עשויים להרוויח בגדול – האלגוריתם אוהב כשאתם זורמים עם הבייביז הטריים. סרטוני 360 כבר ניסיתם? (: בכל מקרה, אין כאן נכון ולא נכון, כלל המפתח הוא לנסות ולנסות ולנסות! כל האמצעים כשרים כדי להגדיל חשיפה אורגנית בפייסבוק.

2. תעלו בלייב!

אז זהו, שאם אנחנו כבר מדברים על נסיונות לחדש ולגוון בסוגי הפוסטים – ממליצה לכם בחום לנסות את הפורמט של השידורים החיים (קבלו רעיונות לכמה דברים מגניבים שאפשר לעשות). מה יש בהם בשידורים החיים שהופך אותם לכל כך אהובים? זה אותנטי. וזה יוצר תחושה אמיתית של קהילה, אנשים מגיבים בלייב, אתם עונים להם בלייב, זה כיף, זה מעניין ואפשר למנף את זה בכל כך הרבה דרכים. פייסבוק העידה לאחרונה שסרטונים חיים מקבלים בערך פי 6 יותר אינטרקציות ומעורבות מוידאו רגיל. וזה חתכה שינוי! האלגוריתם נותן עדיפות לתכנים שגורפים יותר מעורבות – עכשיו תעשו אחד ועוד אחד ויש לכם את זה. כמובן כמובן, חייבת לסייג ולומר שאתם חייבים להיות מעניינים, אחרת זה לא יעבוד. אף אחד לא יבזבז את הזמן שלו כדי לשמוע אתכם מתחבטים מה לומר. אז עם כל הכבוד לאותנטיות ולספונטניות, אתם חייבים לבנות לעצמכם איזשהו שלד בסיסי כדי שתדעו איך לנתב בהצלחה את השידור. זכרו תמיד שהמטרה שלכם היא להשיג כמה שיותר מעורבות ולכן אל תהססו לשאול שאלות ולבקש מהקהל שלכם לקחת חלק פעיל בדיון.

3. פרסמו תוכן ויזואלי מושך ואטרקטיבי

ויזואל משחק תפקיד מאד חשוב במדיה החברתית. תוכן מושך ויזואלית הוא הכרחי כדי להתבלט וכדי למקסם ביצועים. סקר שנערך לאחרונה מצא שמעל ל60% מהמשווקים מאמינים שתוכן חזותי משחק תפקיד קריטי באסטרטגיית הסושיאל שלהם. והם יודעים למה. פייסבוק מודה שפוסטים שמכילים תמונה זוכים לפי 2.3 מעורבות מפוסטים ללא תמונה. זה לא נתון שאפשר להקל בו ראש. כשיש יותר מעורבות ויותר תגובות, אתם גם מגדילים את החשיפה האורגנית ולכן תוכן חזותי צריך לשחק תפקיד חשוב באסטרטגיית הסושיאל שלכם. ודאו שאתם מעלים תמונות איכותיות שנראות טוב. זה לא אומר שאתם צריכים להיות צלמים, זה אומר שאתם צריכים לפתח קצת מודעות לגבי התמונות שלכם, התאורה והרקע.

4. תזמון זה הכל

מה הטעם לפרסם תוכן שעבדתם עליו כל כך קשה בשעות שקהל היעד שלכם לא פעיל? כנסו ללשונית ה- Insight בעמוד העסקי והתחילו ללמוד ולהפיק תובנות על הקהל שלכם. בדקו מתי הם מחוברים ובאילו שעות הם פעילים יותר ומגלים מעורבות. ככל שתתכננו את הזמנים שלכם לפי זמני הפעילות של הקהל – ככה תגדילו את הסיכויים שלכם להראות. ועדיין, כן כדאי לקחת בחשבון שלפרסם בשעת שיא אומר שתהיה לכם תחרות גדולה יותר. לכן הפתרון האולטימטיבי הוא לאתר את שעות השיא – ולפרסם חצי שעה קודם. ככה תהיו אתם הראשונים שיראו (או בין הראשונים שיראו) ברגע שפותחים את הפייסבוק.

5. בלי קליק בייטס!

נכון, אתם חייבים לגרום למשתמשים לגלות מעורבות בתכנים שלכם כדי להגדיל חשיפה אורגנית. נכון. אבל קחו בחשבון שלעשות את זה בדרך הלא נכונה עלול לפגוע בכם. האלגוריתם של פייסבוק לא רק מסדר את הפיד לפי פוסטים שמקבלים אחוזי מעורבות גבוהים, הוא גם לוקח בחשבון פוסטים שמעודדים לדיון וליצירת אינטראקציה. לכן, אם תשתמשו בטקטיקות מניפולטיביות – אתם עלולים דוקא לספוג ענישה ולפגוע בנסיונות שלכם להגדיל חשיפה אורגנית. אחת הדרכים היותר בטוחות להגברת מעורבות (ובעקבותיה גם חשיפה אורגנית) היא לפנות לרגש של העוקבים שלכם, לשאול אותם שאלות, לדבר איתם על דברים שבוערים בהם. ככל שהם ירגישו יותר מחוברים לתוכן שלכם – כך סביר יותר שהם יגיבו, ישתפו ויגלו מעורבות גם בפרסומים הבאים.

6. תעשו וי כחול (Verification Badge)

אתם מכירים את הוי הכחול שמתנוסס לצדם של פוליטיקאים וידוענים. ה-V הזה למעשה מראה למשתמשים שהדף שלכם הוא הדף הרשמי של המותג. זה יעזור לכם להתבלט על חשבון דפים אחרים ויצור אמון ואותנטיות בקרב הקהל. מעבר לכך, ה-V הכחול יקנה לכם מיקום גבוה בחיפוש מעל דפים אחרים עם שמות דומים ואנשים יוכלו למצא את הדף שלכם בקלות. המשמעות > חשיפה אורגנית טובה יותר למותג שלכם. הנה מדריך שיסביר לכם צעד אחר צעד איך לקבל את הV הכחול הנחשק.

7. בקשו מהעוקבים שלכם להעביר אתכם ל- See First

תכלס, הדרך הכי טובה (וקלה) להגדיל חשיפה אורגנית היא פשוט ללכת יד ביד עם האלגוריתם של פייסבוק. מה זה אומר? זה אומר שהעוקבים שלכם יכולים לשלוט במה הם רואים בפיד ואם הם יבחרו בהגדרת See First מהעמוד שלכם – הם לא יפספסו שום פוסט שתעלו! לא כולם מודעים לזה ולכן כן שווה להשקיע באיזשהו פוסט שאומר “הי, אם אתם אוהבים את התוכן שאנחנו מעלים – שנו את ההגדרה כדי להבטיח שהוא לא יחמוק מכם!” או משהו בסגנון. צאו מנקודת הנחה שלא כולם יודעים איך לעשות את זה, ולכן, הסבירו להם בפירוט ובברור מה הם צריכים לעשות. ברמה כזאת:

חשיפה אורגנית

8. שימו לב איזה לינקים אתם מעלים

לשתף את העוקבים שלכם בלינק למאמר נחמד שמצאתם זה אש. מה שכדאי לקחת בחשבון הוא שפייסבוק בודקת את איכות הקישורים ומדרגת אתכם בפיד בהתבסס על זה. למשל, ב- 2017 פייסבוק הודיעה שהיא נותנת עדיפות ללינקים שמובילים לדפי נחיתה מהירים. יותר מזה, לינקים שהפנו לאתרים איטיים וכבדים “נענשו” ופגעו לעצמם בחשיפה האורגנית. אבל מהירות הדף היא לא הפקטור היחידי שיקבע איפה תדורגו בפיד. פייסבוק גם מענישה דפים שמפנים ללינקים לא איכותיים שאין בהם דבר מלבד קליק בייטס. איך היא יודעת את זה? לפי כמות הזמן שעברה מהרגע שהמשתמש לחץ על הלינק ועד לרגע שהוא חזר לפייסבוק. מן הסתם, ככל שהלינק נסגר מהר יותר – פייסבוק מקבלת אות שהתוכן שקשרתם אליו לא איכותי – וברגע זה צפו פגיעה בחשיפה האורגנית.

9. לא צריכים לפסול את המודעות על הסף

נכון, אנחנו קצת חורגים פה מנושא המאמר כי אמרנו שנדבר על דרכים אורגניות להגברת החשיפה אבל אם המטרה שלכם בפייסבוק היא להגיע לקהל רחב ככל האפשר, נסו לתדלק את הפוסט שלכם בכמה שקלים. גם השקעה קטנה תוכל להזניק את הפוסטים האורגנים ולהתברר כמאד משתלמת. אל תבצעו את הקידום מיד, תנו לפוסט להנות ממקסימום חשיפה אורגנית ואז שקלו לתת לו בוסט של קידום. ככלל, ממליצה מאד לראות איזה פוסטים עובדים לכם יפה באורגני ולהשקיע בהם את הקידום. אלה הפוסטים עם פוטנציאל ההתפשטות הטוב ביותר. שווה לנסות. לכו תדעו, אולי עוד תהיו ממש מופתעים מהתוצאות.

בואו נסכם

חשיפה אורגנית בשנת 2018 היא לא דבר קל. היא גם בטח לא תהיה דבר קל ב- 2019. אבל הי, זה ממש לא אומר שהיא בלתי אפשרית וזה בטח לא אומר שאתם יכולים להרשות לעצמכם לוותר עליה. תחשבו על זה ככה, כל משתמש שיראה את הפוסט שלכם באופן אורגני, זה עוד משתמש שלא תצרכו לשלם כדי להגיע אליו. יש דרכים בדוקות ומוכחות שיעזרו לכם להביא את הפוסטים שלכם לכמה שיותר עיניים – דברנו עליהן – קחו אותן, נסו אותן ואם יש לכם עוד שיטה שפספסתי – ספרו לי עליה כאן בתגובות (;

נכתב על ידי
כותבת, עורכת ובעיקר אוהבת מילים מהרגע בו גיליתי אותן. נדמה שתמיד עשיתי את זה ואלה רק הנושאים שהשתנו עם הזמן. כיום, לאחר שנתיים בהן התמקדתי בשיווק דיגיטלי, מרגיש לי שמצאתי איך לשלב בין שני התחומים שהכי מרתקים אותי.
0 0 הצבעות
קלות השימוש
0 0 הצבעות
פיצ'רים ופונקציונליות
0 0 הצבעות
תמיכה טכנית
0 0 הצבעות
תמורה לכסף
הרשמו
הודע על
guest

7 תגובות
הישן ביותר
החדש ביותר בעלת הכי הרבה הצבעות
פידבקים מוטבעים
צפייה בכל התגובות

תוכן עניינים

7
0
נשמח לשמוע את דעתך, נודה לתגובהx
שיווק דיגיטלי שמביא תוצאות.
לוגו דייסון

189%

יחס המרה למודעות

לוגו איסתא

424%

הכנסות מהאתר

לוגו קפה עלית

139%

מבקרים חדשים באתר

לוגו נקסט

258%

רכישות אורגניות

לוגו קפה עלית
139%

מבקרים חדשים

לוגו דייסון
189%

יחס המרה למודעות

לוגו איסתא
424%

הכנסות מהאתר

שיווק דיגיטלי שמביא תוצאות.