למצוא טרנדים בקלות: ההאשטגים עומדים להיכנס גם לט’רדס

עומר לייבנזון
האפליקציה ט'רדס תכיל בקרוב את האפשרות למצוא שיחות טרנדיות, באמצעות הוספת האשטגים לפרסומים.
האשטגים בט׳רדס

כמעט כל יוצר תוכן מכיר את ההשטאגים, אבל לא כולם יודעים מהי חשיבותם בהיבט השיווק. הם קיימים במטא, ביוטיוב ובעוד רשתות אחרות – ועכשיו הם ייכנסו גם לאפליקציית המסרים הקצרים ט’רדס (Threads).

מה התועלת של האשטגים?

האשטגים הם למעשה כלי שמאפשר לנו לתייג פוסט כשייך לנושא מסוים, על ידי סימון של ביטוי המעיד על הנושא בסולמית (#). כשלוחצים על הביטוי, מגיעים לרשימה של כל הפוסטים שעליהם תויג אותו השטאג. כיום האפשרות קיימת כבר במוצרים אחרים של מטא, כמו אינסטגרם ופייסבוק. וגם כאן, מדובר על תוספת שתאפשר למשתמשים להתמצא יותר בקלות, וכמו כן זה יאפשר גם ליוצרי התוכן לקבל יותר חשיפה לפרסומים שלהם.

מה ששונה בכל זאת בהאשטגים של ט’רדס, הוא מהות האפליקציה. אחת המטרות של האפליקציה היא, בדומה לטוויטר – שאנשים יוכלו לפרסם מסרים קצרים ומהירים ובין היתר, לבטא את דעתם על דברים שקורים בעולם. כך, באמצעות ההשטאג, אם ראינו פוסט מעניין של מישהו שמדבר על המצב כיום – ניתן פשוט להקליק על ההשטאג, וכך למצוא את כל מה שאנשים בעולם חושבים על אותו נושא.

אם התועלת ברורה, למה השינוי נכנס רק עכשיו?

האפליקציה כבר נמצאת כ-4 חודשים באוויר. כשהושקה, כל הרשת געשה ומספר המנויים שלה עלה בקצב מסחרר – למען האמת, המסחרר ביותר שהיה לרשת חברתית בסדר הגודל הזה אי פעם.

המחשבה על הוספת ההשטאגים הייתה קיימת שם כבר מההתחלה, אחרי הכל מדובר על דבר די בסיסי בכל רשת חברתית. אלא שההתלבטות המרכזית בנוגע להוספת ההשטאגים, ובכלל להצגת נושאים טרנדיים – נבעה ממספר חששות:

  • חשש מספאם – האשטגים מושכים אליהם לא פעם אנשים שמנצלים את תשומת הלב שההאשטגים מספקים כדי לקדם את ההצעות שלהם, מה שפוגע רבות בחווית המשתמש.
  • חשש מתוכן פוגעני או לא הולם – מי קובע בסופו של דבר אם פוסט מסוים קשור להשטאג מסוים או לא? רק מי שמפרסם את הפוסט. לכן, קל להבין שהפוסטים האלו עשויים מהר מאוד להפוך לכר פורה עבור מי שמפרסם תוכן פוגעני, בין אם מדובר על: תוכן אלים, עירום, תוכן מטריד ועוד. התוכן הזה רק עשוי לקבל יותר חשיפה בעקבות התמיוג בהשטאג.
  • חשש כולל מהצגת תוכן חדשותי – למטא יש חששות לגבי התמקדות רבה מדי בתוכן חדשותי בתוך האפליקציה. ההיסוס הזה, ייתכן שמקורו בחוויות העבר שבהן מטא אולי הבטיחה יתר על המידה לארגוני חדשות הפניות ותמיכה, ושינתה את המיקוד שלה מאוחר יותר. חוסר העקביות הזה הותיר כמה מפרסמים עם תפיסה שלילית לגבי פרסום במטא. לכן, מטא שואפת לשפר את התדמית הזו בט’רדס – זאת גם הסיבה שאין רישום “נושאים פופולריים” בט’רדס.
  • חשש מספיגת האשמה – בבלוג SocialMediaToday נתנו דוגמה ממחישה בנושא הזה לגבי המלחמה בין ישראל לחמאס:

“נכון לעכשיו, אם, נניח, מלחמת ישראל-חמאס מתחילה להיות טרנד בקרב משתמשים מסוימים בטרד’ס, מטא אמנם לא עשתה דבר כדי לעודד זאת, האלגוריתם עבד רק על פי העדפות המשתמשים, על סמך התוכן והפרופילים שכל אחד עוסק בהם באופן קבוע. אבל לעומת זאת, אם מטא הייתה מציגה זאת כטרנד מוביל, אפשר להאשים אותה בהגברת הדיון בנושא, או אפילו בתמריץ פוסטים כאלה כאמצעי להגביר את התנועה.”

למרות הכל, נראה שבמטא מבינים שכחלק אינטגרלי מאפליקציות שמבוססות על טרנדים כמו ט’רדס, חייבת להיות דרך מסוימת למצוא את החדשות האחרונות בנושא מסוים. לכן, אלמנט ההאשטגים ייכנס אך לאט ובצורה מבוקרת.

לקריאת הידיעה המקורית ב-Social Media Today

תגיות רלוונטיות: רשתות חברתיות
שתפו:
נכתב על ידי
כותב תוכן וקופירייטר בעל רוח יזמית צעירה. הדבר שאני הכי אוהב הוא לנגן וליצור מוזיקה, ובכלל – כשנותנים לי משימה שדורשת יצירתיות אני תמיד “נדלק”. אנשים יצירתיים עושים לי את זה. אחרי שהקמתי את אחת מקהילות ההתפתחות האישית הגדולות בישראל, החלטתי להסב את עיסוקי העיקרי לדבר השני שאני מאוד אוהב: כתיבה שיווקית. עד היום הספקתי לצבור ולהתפתח במשך כ-5 שנים בעולמות כתיבת התוכן והאסטרטגיה השיווקית.
0 0 הצבעות
קלות השימוש
0 0 הצבעות
פיצ'רים ופונקציונליות
0 0 הצבעות
תמיכה טכנית
0 0 הצבעות
תמורה לכסף
הרשמו
הודע על
guest

0 תגובות
פידבקים מוטבעים
צפייה בכל התגובות
עומר לייבנזון
61
מדיה חברתית
עומר לייבנזון
34
מדיה חברתית
עומר לייבנזון
117
מדיה חברתית
עומר לייבנזון
88
מדיה חברתית
עומר לייבנזון
106
מדיה חברתית
יורם ליכטנשטיין
105116
תוכן וקופירייטינג
שי משען
100787
פרסום באינטרנט
דוד כהן
99944
מדיה חברתית
בן אורן
87835
קידום אתרים
דנה רוזן
82485
ניהול קהילה
נשארים מעודכנים בכל מה שחדש בדיגיטל

מעל 15,000 אנשי שיווק ובעלי עסקים נשארים מעודכנים בכל מה שחדש בשיווק דיגיטלי מאז 2007

0
נשמח לשמוע את דעתך, נודה לתגובהx
שיווק דיגיטלי שמביא תוצאות.
לוגו דייסון

189%

יחס המרה למודעות

לוגו איסתא

424%

הכנסות מהאתר

לוגו קפה עלית

139%

מבקרים חדשים באתר

לוגו נקסט

258%

רכישות אורגניות

לוגו קפה עלית
139%

מבקרים חדשים

לוגו דייסון
189%

יחס המרה למודעות

לוגו איסתא
424%

הכנסות מהאתר

שיווק דיגיטלי שמביא תוצאות.